Friday, April 6, 2012

PESANAN MINGGU INI...SIAP UNTUK PENGHANTARAN

Assalamualaikum

hasil dari menalipun maknya setiap hari 
 Pesannya..mak beli roti......ok siap
 Beli coklat.ok dah beli
 Beli air kotak marigold  perisa mangga....dah beli..
Beli ribena yang campur apple.....sudah jugak.

Petang ni nak hantar..minggu ni tak boleh balik.
Macam tu la anak kan..main pesan je..mak pulak..akan carikan..kalau tidak... tak sampai hati
padahalnya masa dok rumah..setahun sekali pun susah nak merasa minum air kotak ni.

Sebenarnya hati acik dah mula goyah..
tapi kena kuatkan semangat.
biar dia kekal diasrama..tak mau bawak balik.
bila dia kata..yang kena rasuk(histeria) tu dah bertambah ramai..
dari sorang dah jadi sembilan risau jugak acik
sian dia..acik faham anak acik sendiri kan..acik tau macam mana penakutnya dia.
setiap kali talipun...suara lemau je.

semoga allah s.w.t melindungi hero acik dan kawan2nya semua

41 comments:

  1. banyaknya bekal kak
    sama le anak saya kak...
    setiap kali nak balik asrama mesti beli stok makanan .

    ReplyDelete
  2. nak jga hantar kalau dekat tapi jauh di kg sana..biarlah dia mintak ngan neneknya :)

    eh itu kisah siapa yer?salah komen ni

    bertuah aimi :)

    ReplyDelete
  3. Banyaknye bekal.Yelah dengan anak tak belikan kesian pula...

    ReplyDelete
  4. lama-lama ti biasa la tu kak erna..anak sy dulu pn gitu la..hampir setengah tahun hati maknya nigundah-gulana..tapi Alhamdullilah sekrang dh 3 tahun duk asrama..dh nampak keceriaan kt muka dia..x sabar-sabar lak nak balik asrama tu..^_^

    ReplyDelete
  5. teringat masa adik² kat asrama.. cam ni la gak gayanya.. pesanan penaja..

    ReplyDelete
  6. adehh kak erna sy dh lupa sy tinggal komen kt mana yg minta nama fb tu..leh tinggal kt sini x..

    ReplyDelete
  7. Begitulah naluri ibu, seboleh2nya apa yang anak hendak, semua disediakan. Bila ibu tidak mampu, janganlah hendaknya anak memberontak pula...

    ReplyDelete
  8. Wah....feveret AA buenooo tu...mst tersenyum anak acik nanti;)

    ReplyDelete
  9. histeria ni biasa mmg berjangkit kan..tp biasa budak pompuan je yg kena kan

    ReplyDelete
  10. kasih ibukan kak erna

    histeria ni bahaya juga
    lepas kena mesti badan lemah
    ati pernah kena..sbb tu ati ni penakut :)

    ReplyDelete
  11. Hati ibu...

    Tak kenyang makan selagi barang2 pesanan anak belum di hantar.

    ReplyDelete
  12. Gitulah acik kalau anak dok asrama. Order je...anak saya pun cam tu jugak.

    ReplyDelete
  13. KakErna,
    Akak, banyak betul pesanannya ye....memang... kalau dah dipesan tu, mesti tak nak hampa permintaan anak akakkan...dah namanya ibu...apapun anak nombor satu!..

    ReplyDelete
  14. alahaiii... demi anak kan... hati mudah goyah kalau berkenaan ngan anak...

    moga dia kuat semangat

    ReplyDelete
  15. hero bongsu kesayangan omaklah nih eks,hihi..Untungnyer men order2 semua dpt kan,hihi..Tingatlak zaman sy duk hostel dlu,selalu cll mak pesan mcm2 gak,sambal bilis ler n segala mak nenek,hehe..

    ReplyDelete
  16. Acik lebihkurang kakaklah. Tapi anak kakak yg sulung dah boleh beli sendiri acik - bila outing dia beli. Yg no. 2 tak lagi kena hantar. Tapi hari ini dia balik... malam ini makan luarlah kakak...

    Esok bila dah hantar semua yg dipesan dan jumpa mesti acik rasa lega..:)

    ReplyDelete
  17. "salam acik...begitulah kisah ank2 yg dok di asrama ni kan..saya pun harap ank yg sulung tu (kakak)kekal di sana..pejam celik je dah spm dah thn depan..cuma yg no 2 lelaki form 2...rasa2 saya kena kuarkan dia la..sian sgt sbb asyik demam jer..sakit sana sakit sini..stress ke apa ntah...skrg ni pun dia tgh demam,malam ni jer dah 4 malam dia di wad demc s.alam tu...sian sgt..(belom jadi entry di blog lg..takde mood nak tulis..)baru 4 bln msk sesi 2012 dah 4 kali dia demam..ini yg paling teruk..apapon saya harap hero acik tu sihat2 yer.."

    ReplyDelete
  18. InsyAllah kak.. semoga dia kuat semangatnya..

    ReplyDelete
  19. teringat zaman duk asrama dulu...byk stock makanan anak akak...hati2..sure ramai yg mengendeng nanti..hehe

    ReplyDelete
  20. Salam Yong,

    Banyaknya bekalan!

    waah ada histeria ke? Ada yg nipu jer, sebab nak balik rumah!

    ReplyDelete
  21. sebagai seorang ibu kblh semua kalau kemahuan anak kite nak tunai kan...

    ReplyDelete
  22. assalamualaikum acik...

    banyaknya bekalan utk adik ya...sbgai ibu, mmng rasa tak sanggup utk mnghampakan anak....
    Semoga adik kuatkan smngat hadapi segalanya...

    ReplyDelete
  23. Jangan sampai semua barang tu kono tibai dengan senior kek asrama dio dah lak..

    Suruh Aimi jauhkan diri dari budak2 yg kono histeria tu.. Jangan tengok.. Kalau tengok, pehtu tak kuek somangat, memang la sonang bojangkit...

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum Acik Erna,

    Semoga anak Acik Erna dan kawan-kawan cepat2 selesai dari masalah histeria tu. Kesian budak2 tu.

    Begitulah kita yer Acik Erna, sapa anak duduk asrama, taulah macam mana rasa bila anak kata nak tu nak ni, terutama bab2 makanan ni.

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum Acik Erna,
    alahai anak omak! untungnya jadi anak emak ye...

    Pasal histeria tu, memang cepat merebak... maklumlah, gangguan begitu cepat mempengaruhi perasaan anak-anak.

    ReplyDelete
  26. banyak nyer.....

    insya allah kak..takde apa2...
    akak selalu lah berdoa...doa ibu kan berkat...

    ReplyDelete
  27. memang anak manjo lah emi nih...heheheh!

    ReplyDelete
  28. assalam acik..banyaknya bekal..ehem anak bongsulah katakan..semua nak mesti dapat..macam anak tunggal mama juga..he2x..
    semuga masalah diasrama ni dpt diselesaikan dgn segera..

    ReplyDelete
  29. Fuh! Byk dan sedap2 sumenya..

    Saya tak merasa dulu mcm ni..sbb asrama kt NS, rmh kat johor.
    Pndai2 la kalo teringin apa2. Sedih jap..

    ReplyDelete
  30. Salam kenal
    Anak mama pun mcm tu, mcm2 order. mreka suka air kotak coklat dan juga roti.heem ikut sajalah...

    ReplyDelete
  31. salam kak
    ha haaa padai btul diorg memesan erk..semua yg sedap-sedap..yg best coklat tue..he he he

    ReplyDelete
  32. wah sedapnya...dikongsi dgn kwn2 memang best :)

    ReplyDelete
  33. roti massimo :) untungnya dapat mak yg baik hati cam acik. Histeria : setiap org yang pernah duk asrama mesti ada pengalaman tu. Semoga Allah SWT kuatkan semangat anak acik dan pelajar-pelajar yg lain.

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum AE..

    Setiap ibu berpengalaman serupa pada permintaan anak2 yang tinggal di asrama. Masa saya kelam kabut dah lama berlalu.. :)

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum Acik,

    Betoi tu Acik...anak2 ni kalau mintak,memang tak sampai hati kalau tak bagi kan....tambah2 pulak duduk jauh....

    Semoga hero bongsu Acik sentiasa dipelihara Allah...

    ReplyDelete
  36. Anak2 sekarang manja kak... minta saja apa yg mereka teringin dan tak pernah terfikir tentang susah payah mak ayah, yg taunya ada hehehe.. itulah bezanya mereka dgn kita dulu2... emak2 sekarang berkerja dan ada gaji, itulah kelebihannya hehehe... semoga si hero kecik tu sabar dan kuat semangat...

    ReplyDelete
  37. Byknya pesanan hero acik nie...

    ReplyDelete