Tuesday, April 24, 2012

BEGINI LAH NASIB DIRIKU YANG MALANG..

Assalamualaikum

Terbuang..
kesian kan..comel sangat acik tengok
sape la punya kerja buang kat opis.
mana ada makanan.
biskut kering ada la.kot ia pun buang la
 dikawasan yang ada rumah.

apa kesalahan dia agaknya.
sampai kena buang negeri macam tu.

46 comments:

  1. huhuu kan kak
    sian si kucing ..
    skrg nie bukan setakat binatang mereka sanngup buang , anak sendiri punn ada kak huhuh

    ReplyDelete
  2. Silap2 haribulan kono kutip dek org myanmar.. dibuek ehh gulai.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. selalunya orang buang kucing di pasar. senang kucing tu nk cari makanan. kalau buang kat opis ni macam nak suruh kucing tu cari kerja pulak.

    ReplyDelete
  4. mungkin dah tak nak bela...tu yang kena buang..

    ReplyDelete
  5. terima kasih sentiasa sapa ayu di alam maya.. muahhhhhhhhhhhhhh kat pipi acik

    PS: kat CR, berpuluh2 ekor kucing.. sabar jerlah... banyak dan tuan kedai sangat pening.. heheh

    ReplyDelete
  6. Kesiannya..kalau kat pasar saya selalu tengok orang2 yg jual ikan tu huloq barang sekoq dua ikan kat kucing2 terbiar di situ. Ini kat opes..haisy..

    ReplyDelete
  7. moga ada yang baik hati adopt dia...bagi tmpt tinggal n kasih syg...

    ReplyDelete
  8. harap2 dapat la jumpa tuan baru. masih ramai yg sayangkan kucing. :)

    ReplyDelete
  9. kesiannya tgk kucing ni.. harap kucing ni berjumpa dgn seseorg y sudi mjaganya..byk pahala tu
    kalo kt rmh lya plok jd port pbuangan kucing2.. mcm tau2 j org kt rmh suka kucing.. dan setiap kcing y dtg... akan dijaga dgn sebaiknya..

    ReplyDelete
  10. harap ada yg sudi huloq makanan pd dia..

    ReplyDelete
  11. oh anak kucing..ingat anak org..terkejut yat acik..hehe

    ReplyDelete
  12. baca komen cik azz.. tingat jam kojo ofs lamo dulu. tetiap pagi g pasar borak2 mo brader jualikan, dio koba kucing kek pasar tu dah pupus. kono semoleh dek org myanmar. kat situ mmg bnyk hostel pekojo myanmar ni.

    ReplyDelete
  13. eh sian...mesti lapo tu....aduh siannya kak

    ReplyDelete
  14. kesiannya...jgn lupa kasi makan ye kak...sian dia

    ReplyDelete
  15. Betul tu...tempat tu ada perlindungan saja tapi tak ada makanan. Sian...

    ReplyDelete
  16. As salam Acik,

    Dah lah kurus... mesti tak cukup mkn... Kesian... bela je la acik...

    ReplyDelete
  17. SIAPA HINA ISLAM?
    ikutilah kisah penghinaan terhadap masjid dan ahli khariah kampung baru sedenak oleh pentadbir yang jahil dan zalim di www.karamsingwali.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. memang kesian datang menumpang kasih pada acik la tu.

    ReplyDelete
  19. mungkin kes curi ikan atau kencing2 kot kak...heh

    nk buang pun dekat kfc ke...hari2 leh mkn ayam sisa :P

    ReplyDelete
  20. olo...kono buang nogori yo...

    ReplyDelete
  21. Salam kak.. kesian ye... kat rumah anie ni banyak kucing yg berkeliaran ..memula dulu malas nak kasi makan sebab diorang berak keliling rumah... bau harum tak tahan... kemudian lama2 kesianlah pulak... jadi anie bagi makan siap pesan dah makan jgn berak kat sini... tapi ade jugak yang degil tu...

    ReplyDelete
  22. Comeinya...kesian, tapi saya tak sanggup pulak nak bela. Kan elok kalau diletakkan di pasar ke.. belakang gerai makan ke..

    ReplyDelete
  23. semoga ada yg prihatin membela kucing tu kak...

    ReplyDelete
  24. aduhla... sian nyer dia, dana kadang geram ngn org yg suke2 buang kucing nih... dh tau tak suke sapa suh bela kan...pastu buang2 gini, sian dia...

    ReplyDelete
  25. Akak..
    Kesian kucing tu....
    Saya sekarang ni ada 4 ekor kucing terbuang yang menumpang kat rumah...kesian pulak nak buang...anak2 pula suka kucing...macam anak pulak rasanya sebab untuk kucing saja sehari 8 ekor ikan tak termasuk makanan dia yang lain...

    ReplyDelete
  26. kaklong bukan tak suko kucing,tapi disobab ank kek rumah ni ramai budak kocik,kono lah lupo an...huhuh!

    ReplyDelete
  27. anak orang lagikan dibuang
    apa sgt dgn anak kucing
    huhu..sian dia.
    ambik la jd kucing angkat

    ReplyDelete
  28. Kesian sama itu kucin....kalau x nk bela pun...lepaskan lah di tempat2 yg memudahkan itu kucin tuk cari makan...huhuuu

    ReplyDelete
  29. kesian betul tgk kucing dibuang mcm tu...selalu pikirkan camane dia nak mkn, mesti lapar dia kalo org x bagi dia mkn...sedihhhh....kalo rajin tuan blog iklankan lah dkt fb kot2 sape yg sudi bela kucing....ramai yg suka kucing sebenarnya kat luar sane.....

    ReplyDelete
  30. sy ni pun penggemar kucing, tapi rumah sy x sesuai nak jaga kucing...terpaksa tahan mata ajerrr tgk kucing2 yg comel....

    ReplyDelete
  31. Salam Acik Erna,

    Di rumah kak ani ada lagi 2 ekor PATI kucing datang. Kedua2nya comel, PATI dirumah yang seolah2 dan dapat kerakyatan tu marah pada kedua2 PATI baru ni sebab kena kongsi makanan ihsan anak-anak di rumah ni sesiapa saja PATI yang singgah.

    Jangan melepas tak tentu hala sudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannya... kenapalah sanggup buang tempat yang tak ada perumahan.

      Sekarang dah malas nak bela binatang asyik mati aje,lagi pun selalu tak ada kat rumah.

      Delete
  32. Kalau Nk bela, bela betul2... Jgns sekerat jln.... Hukk

    ReplyDelete
  33. beginilah nasib diri ku yg malang kata tucin comel tu, mungkin sesat kot kak?

    ReplyDelete
  34. kesiannya kucing tuh..dpt kat ank2 ieja mesti duk dikelek 24jam..ieja pun x gemar bela kucing..x reti ieja nak jaga..setakat bg kucing makan blh laa..

    ReplyDelete
  35. adehss...siannya...moga ada yg bantu

    ReplyDelete
  36. alahai..
    termenung kesepian..
    tak berteman..
    malang sungguh nasibnya..

    nasib baik ditemui oleh org budiman..
    si comel dapatlah berteman..

    ReplyDelete
  37. ala..siannya dia..kat rumah mak lynn ramai sangat yg buang time malam pasar malam.semua dtg umah minta tolong..tolong tolong..(nyiow..)

    ReplyDelete
  38. kot buang kat pasar ada gak tmpt dia nak makan....

    ReplyDelete
  39. hehe..kesian, merantau la agaknya tu..

    ReplyDelete
  40. Kesian! Pergi office lepas ni bawak bekal, untuk kuing2 malang camni! =)

    ReplyDelete
  41. teringat cik ina ngan arwah mak , di kata kalau nak buang kucing, buang kat pasar sebab kat pasar banyak makanan : )

    ReplyDelete
  42. salam

    kesian kat kucing ni.. mungkinkah org dekat2 situ jugak?

    ReplyDelete
  43. siannya...selalu jumpa kucing terbiar mcm ni kat kedai2 makan.

    ReplyDelete
  44. letak kt pasar pn ok..banyak ikan kt sana..

    ReplyDelete