Thursday, April 12, 2012

APAHAL GELAK SORANG NI..

Assalamualaikum
Sebenarnya bukan la tujuan acik nak tunjuk gambar 
lama acik ni
Tapi dah tak jumpa gambar lain yang ada kawan acik yang sorang ni.Kawan yang acik panggil 'kak cik'
yang sebelah kiri tu..eh..kiri ke tu..kira kiri lah tu kan.
tajuk N3 acik lauk rebung tu..ayat yang 
suka kak cik gunakan
apa pun yang kak cik cakap..mesti ada perkataan .NEK MOYANG'
sedap ke..sakit ke..apa2 lah..lagi satu..GILO..
he he sambil menulis ni pun acik senyum sendiri
apa pun yang acik cakap dengan kak cik..kak cik akan kata 'GILO AMEK KAU NA'
aduhai kak cik..teringatkan kakcik pulak hari ni
kak cik pun dah beli rumah satu taman ngan acik..cuma belum pindah je.sebab kak cik masih lagi bekerja diklia..sedangkan acik dah berpindah hujung 2006 dulu.

ish3..asek gelak sorang pulak acik ni..
jumpa lagi ye..Insyaallah

58 comments:

  1. kalau guno 'makmek' laie gilo kan kak?hahahah!

    ReplyDelete
  2. kak long..adui..sakit poghut akak golk sorang ni..he he

    ReplyDelete
  3. akak eh..ekau org nogori apo..hehe

    ReplyDelete
  4. Yatzakie..iyo..tak slah laie..he he

    ReplyDelete
  5. hahah....tak gheti2 lagi cakap nogori sampai skrg...kene blaja ni...sat gi nk mintak pindah ngajar seremban.

    ReplyDelete
  6. seronok kan kalau dpt jumpa kwn yg sehati dan sejiwa ...pasti ada yg blh mengusik jiwa kan...hihi

    ReplyDelete
  7. ekekek saya duk senyum2 gak nie kak .. sbb x paham ekekek ;)

    ReplyDelete
  8. ee...eeeh sukolah donga Acik cakap nogori... alamak anak omak! apa merapu Amie ni ha.... ha hahahha sebona eh terbayang ghupo Acik golak soghang2...

    ReplyDelete
  9. saya masa keje kat mardi dulu, selalu dengar kawan2 cakap negori..makcik2 kat situ spoting, best mcm mak seniri tp takde rezeki nak kekal kat sana..terubat kerinduan bila akak tulis loghat nogori ni..

    ReplyDelete
  10. Sikit2 faham le...banyak tak faham pulak

    ReplyDelete
  11. saya faham acik ckp nogori ni..sebab kalau balik kg mmg ckp mcm ni laa..kt rumah x boleh nk ckp sbb asben tak reti...sonyap yo dio bilo kito sembang..loteh dibuek eaii...

    ReplyDelete
  12. Heheh, suke kan kalau jumpe kwn lama, mesti akak x sabo tunggu kwn tu pindah dok setaman :D

    ReplyDelete
  13. Nak belajar jugak cakap Minang! Hihi..

    ReplyDelete
  14. acik ni gambar lama, tapikan acik sekarang ni acik lagi cantik. ramai yang cam tu kan bila dah berusia sikit semakin cantik plak, jeles memon.

    ReplyDelete
  15. ita pening2 lalat kalau orang cakap nogori..

    bergaya nye kak acik...

    ReplyDelete
  16. Suka dengar ckp nogori tapi tak reti nak cakap.

    ReplyDelete
  17. bila terkenang kawan lama mmg timbul rasa rindu ya kak... mulalah senyum sorang2 dan nak nangis pun ada gak... huhuhu

    ReplyDelete
  18. Salam AE..

    Kakya duduk sebelah teman gelak sama.. Hahaha

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum Acik,

    Kenangan2 yang manis ni memang mengusik jiwa kan Acik he.he.he....

    ReplyDelete
  20. Hahaha...

    sapo nak bolajar ckp noghoghi, mohh dogheh join fesbuk anak-anak negeri sembilan.. Kek situ macam-macam ayat adooo.... tinggal paham dgn tak paham yoo laa.. haha...

    Tapi takpo, kalau tak paham buleh tanyo.. Ghamai yoo yg nolong jawab.. hehe..

    ReplyDelete
  21. huishh...bahayo acik nih golak sensorang, takut den aa...

    ReplyDelete
  22. "salam acik...biasalah tu sesekali bila ingatkan kenangan manis/lucu kita leh gelak sorang2 kan..."

    ReplyDelete
  23. Mesti kak cik ini jenis lebih kurang dan tidak berkira dgn kawan sebab itu acik pun mesra dgnnya... suka dapat kawan macam ini...

    ReplyDelete
  24. kakcik (saya ada kenangan yang x boleh lupa dgn kakcik//setiap ayat dia pada saya masih igt sampai kini..tq kakcik).

    mmg seronok borak ngan kakcik..oh tak tahu pulak kakcik beli umah sama taman ngan akak..tu ari masa kenduro tak dapat borak lama ngan kakcik

    ReplyDelete
  25. pehal kenduri jadi kenduro ni.huhu

    ReplyDelete
  26. mengimbau nostalgia dolu2 memang seronok kan kak..hehehe

    ReplyDelete
  27. kalau teringat kenangan manis bsama kawan2...mmng gelak sorang2kan.....
    Acik, saya tak berapa paham cakap nogori...hehehe...

    ReplyDelete
  28. berani2 lah gelak sorang acik...cer tengok kt belakang tu.......sapa ada..???

    ReplyDelete
  29. adeh..baca dua tiga kali memang tak paham..kena belajar bahasa org nogori ni..

    ReplyDelete
  30. kak sya dah lamo tak berbual guno dielek negori
    nak bercakap dongan anak anak diorang kato tak faham ;p

    ReplyDelete
  31. hehe..lps ni duk berjiran plok..blh la, beramah mesra lagi.

    ReplyDelete
  32. tak pandai ckp nogori...tapi gambar lama tu kalau tgk memang nostalgia gitu kan kak.:)

    ReplyDelete
  33. Teringat kat family mertua lynn acik..kelakar masa mula kawen dorang gelakkan lynn pun lynn tak tahu..sekarang..dah tak boleh la..sebab eden dah faham bonar dah..hehe

    ala..rindu kat bapa mertua lynn pulak..baik sangat orgnya..

    ReplyDelete
  34. Tringat kat kawan2 lama ni memang boleh buat gelak sorang2 acik..mcm2 peel sorang2..kenangan indah semua 2..hehe

    ReplyDelete
  35. Saya tak pandai cakap orang N9 tapi faham. selalunya N9 dan Melaka lebih kurang bahasa dia kan.

    Kawan menangis dan ketawa.

    ReplyDelete
  36. Bila dah pindah satu taman, acik takyah la senyum sorang2 lagi dah
    Hehehe

    ReplyDelete
  37. sekeping gambar,seribu kenangan...

    ReplyDelete
  38. lepas pasti pasti tergelak
    selalu sbb dah dok 1 taman kan :)

    ReplyDelete
  39. haha dlm teman sehati sejiwa..best tu..

    ReplyDelete
  40. akak kalau jumpa ngan hubby saya boleh la speaking nogori...hehe..

    ReplyDelete
  41. kenangan mengusik jiwa yek kak....

    ReplyDelete
  42. hehe.. rupanya dulu lagi orang dah guna perkataan "giler" ni ye acik... anak saya yang 6 tahun pun, kadng dengar dia cakap ngan abang dia "giler sedap kuih donat ni" .. tergelak saya dengar..

    ReplyDelete
  43. bestla nnt kakcik tu dah pindah dekat taman acik..leh gelak selalu hehe

    ReplyDelete
  44. memang mnggamit memeori giler lah kn tengok balik pic lama2. org nogori kah ?

    ReplyDelete
  45. Assalamualaikum my dear kak Erna:)

    kiranya..terkonang masa dulo2 yaa kak...:)
    Tini pun bila sesekali tgk gambar lama..mmg tersenyum sorang2:)

    ReplyDelete
  46. Kok dapek kawan layan borak memang camtu. Sey pun kongkadang togolak gak sengsoghang ngonang cito lamo. Sibbaik tak dikobar dek oghang sobolah sey, gilo ko apo mak cik ni. Hahaha.

    ReplyDelete
  47. lopeh ni bulih la bergolak sakan yo..

    ReplyDelete
  48. Sorang kawan negori saya suka sebut perktn mangggg aiii yg sama maksud dgn alamak aiii. Tetiba teringat kawan lama.

    ReplyDelete
  49. salam ziarah... betul2 menggamit kenangan tu..

    ReplyDelete
  50. akak sekarang lebih cun dari dulu lah kak...makin cantik.

    memang ada pekataan2 yg biasa di sebut yg melucukan

    ReplyDelete
  51. salam, terimakasih folow.. sy dh jd folower yg ke 499 wahhh meriahnya...hehe...

    kenangan indah bersama rakan lama emang selalu akan terukir senyuman dan ketawa...

    ReplyDelete
  52. kalo saya kawan akk tu mmg bangga dpt kawan seperti akk ni, sentiasa ingat kwn. kenangan manis tu kak

    ReplyDelete
  53. Pokat botul nogori eh tu... Gilo amek...hehehe... Hubby pandailah speaking nogori, sy nama je dok nogori lidah Key EL (KL) yg lobeh... ;)

    ReplyDelete
  54. Alahai Kak...rindu bonar kat kak cik tu... tapi kak cik tu satu hal...malasnya dia nak membalas sms... kalau di sms...bertahun tak dpt jawapannya...hehehe

    Teringat kat kak cik... nanti kalau dia dah pindah sana... pergi umah dia... bolehlah pergi rumah akak sekali kan?

    ReplyDelete
  55. Lepas nie selalulah jumpa kwn acik tu...

    ReplyDelete
  56. suka dengar 3 adik ipar mama cakap N9..he2x..hendaknya bila diaorg bertemu..mcm2 loghat yg keluar..

    ReplyDelete