Saturday, June 30, 2012

MAHA NS 2012

Assalamualaikum
Tajuk ye ye je kan..tapi tak de gambar..
tak sempat nak merayau
acik cerita makan je la ye.

Menu makan tengahari acik masa
 di MAHA NS tadi
bukan beli tapi makanan disediakan untuk yang bertugas
dan dihantarkan kebooth mana kita bertugas
walau pun rengkas..tapi sedap..kena dengan selera acik
bukan sebab acik lapo tau he he
acik makan tak habis pun sebab dah kenyang
tapi lauk goreng kentang,tempe ngan bilis
serta telur itik masak lomak cili api letak pucuk ubi ni memang sedap
 waktu pagi tu ramai jugak la..
ada jugak kawan acik masa diklia dan yang bekerja dikuantan tu datang
nasib baik kawan2 perasan kan acik,sebab acik tak tau
mereka nak datang dan dia orang pun tak tu acik 
bertugas hari ni
apa lagi..cerita panjang jugak la.seronok lama tak jumpa.
bila kawan2 dah beredar
mommy ZZ pulak sampai untuk menghantarkan
macaron yng acik order
sebab dah pernah jumpa dirumah dato'LF
cepat aje dia mengenali acik
terima kasih pada mommy ZZ,sebab sudi menghantar
sampai ke tempat acik bertugas tadi
acik belum pernah makan,
bila tanya mommy ZZ..dia kata..manis
memang manis dan sedap.

Ada kawan2 yang kata tak pernah makan
acik buka disana..bagi kawan2 rasa sama.
ni la macaron yang cantik berwarna warni dan sedap.

ok lah..nak rehat jap..jumpa lagi,Insyaallah.

36 comments:

mama aini said...

assalam AE..kena bertugas ke arini?..cantiknya colour macaron tu....hu2x..

Acik Erna said...

wkmsallam MA..teringat2 lagi suprise yang tak menjadi semalam he he.
tak pe..ada rezeki kita jumpa juga nanti..insyaallah

Ren Din said...

Assalamualaikum Acik. Macaroon warna hijau tu inti apa tu? Hehe =P sibuk plak tanya!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Erna...sedapnya macaron!!

Acik Erna said...

wkmsallam ren..inti nutella ren tu yang anak2 suka..sedap rasa coklat

Acik Erna said...

wkmsallam atie..memng sedap

sal said...

berkenan dengan sayur lemak dan goreng tempe, kentang dan ikan bilis..tak pernah jemu..

~ Cik Azz ~ said...

Tak manis sangat ke macaroon ni kak..? Sey teringin gak nak buek tapi takut manis sangat, tu yg tunggu dulu tu..

Tihara said...

tak penah lagi rasa makaron..tapi nasik tu mmg nampak bestt.terlior ni :)

Ren Din said...

Tu lah, nampak mcm coklat.Yum! =)

kasihibu said...

salam kak ptng esk ada x boleh kita jumpa lps sya habis kursus

Teratak Hami said...

Acik,
MAHA tu ada banyak food testing tak? Gi la rayau2

Kamariah Awang said...

Wah, goreng kentang, tempe dan ikan bilis memang faverit ma... aduuui dah kecor lior dah ni.. hihi..

izz iizza said...

x pernah rasa lagi macaron tu..cantiknya warna dia warna-warni..:)

Farid said...

...dah lamo tak meraso masak lomak tolo itik ngan pucuk ubi tu...tekonang maso kocik2 arwah omak selalu buek ni!

eita said...

kalau ita lah sah sah makan habis tak pandang kiri kanan dah...semua menu tu sedap..

macaron tu memang tak pernah makan

mama aini said...

ahaha..en.hb mama gelak kan mama..suprised mama tak jadi !!!..hu2x..insyaallah.. :)

Nur-nba said...

Salam hujung minggu Kak Acik Erna..

Kak, Nur jemput akak join GA Nur...

Ini linknya :
http://cetusanrasa-nba.blogspot.com/2012/06/my-birthday-giveaway-2012.html

Nur-nba said...

Tergoda melihat macaron tu.. Tak pernah rasa lagi..

Nieda said...

berwarna warni macoron tu.lawa , tergoda sungguh melihatnya.
buat hantaran pun cantik.

azi said...

Salam Akak..
Nampak sedap bekal akak tu....masak lemak betul le mengoda selera saya ni...;)

Akak, saya tak pernah rasa lagi Macaron tu...sedap tak?

kasihredha said...

saya cuma boleh makan satu je sekali mkn macaron tu kak...manis :)
tp suka warnanya

♥MAMASYAZA♥ said...

saya pun tghari tadi mkn goreng kentang ngan ikan bilis, sedapppp

lieynanilaz said...

rasa macam MAHA diadakan di setiap negeri sebelum yg besar akan dibuat kat MAEPS bulan 11 kalau tak silap...

menu akak tu memang buat saya terliur sebab suka lauk2 kampung macam tu!!...:)

ibundo said...

Macaron na... Err manih amek. Tapi cuk ubi tu, nak......

jemarisuri said...

macaron.....^^

Che Rosliza Che mat said...

Sedapnya Macaron tue....CR tidak pernah merasa lagi hihihi

YATZAKIE said...

wah..cantik warna macaron tu.nak wa xreti lak acik..hehe

Prettywrite said...

yana pun tak pernah makan..mmg org kata manis kan..

Siti_btp said...

Saya pun tak pernah rasa lagi macaroon ni..nak beli mahal berfikir 2-3 kali..

Aidah said...

Best ke MAHA tu achik? Dulu masa MAHA buat kat serdang ni 3 hari saya ke sana. Banyak jugak yang menarik. Saya tak pernah makan macaroon lagi. Mahallah achik.

Maiyah said...

salam..

sy pun x prnh rsa.. suka tgk warna2 nya tu

Nuwairani Ismail said...

masa blaja kat upm dulu selalu jugak ke pameran maha ni. tapi dah tinggal jauh skrg susah nak pegi. suke try macam2 jenis makanan free kat sana. pastu boleh tengok pokok2, binatang. heheh

zino said...

den dapek macaron ni ke Paris hari tu.. bila bawa balik. Fizah terus minat gupo e dio dah biaso makan zino itu la firstime jumpo hehe

Irfa said...

tak penah rasa lagi macaroon ni

Ibuhani said...

K.erna bertugas ke kt MAHA......Kami lalu jer x singgah sbb x der parking!!! Pusing bekali2......kalau x boleh jumpa k.erna kan!