Followers

Monday, June 25, 2012

HARI INI DALAM SEJARAH

Assalamualaikum

Dari muda..sampai la dah jadi orang lama ni.
dari bujang sampai la  dah kawen
dan dah ada 3 hero
acik memang tak pernah minum di kedai sorang sorang..memang tak pernah.
malu sangat rasanya bila dok sorang sorang tu
serba tak kena.
padahalnya ..tak de sape peduli pun..tak de sape heran pun
tapi nak buat camana kan.
pernah masa belajar lagi dulu
hampir pitam dalam bas..sebab lambat sampai kampung
perut dah lapar sangat2 dah.
nasib baik ada yang sama tempat turun..
dia la yang pimpin acik
sampai rumah..waaaaa.siap la kena dengar syarahan dari arwah bapak acik.
tapi hari ni..en suami acik paksa jugak acik masuk sini.
tengahari tadi.en.suami nak masuk bank.
.acik tak nak masuk
dia tak bagi tunggu dalam kete
takut lama..katanya.dok dalam kete nanti panas.
acik kata pasang ekon..dia kata bahaya kalau acik terlelap.
ish3 geram betul acik.
akhirnya..terpaksarela
acik masuk ke dalam TF tu sorang2.
nasib baik orang lain tak de masa tu..
cuma ada sorang pekerja.
bila dah dapat benda tu..acik dok tempat yang 
tak de orang nampak
asal dengar suara orang je..hati acik berdebor..he he..teruk betul orang tua ni kan.

tak senang duduk..akhirnya  acik keluar jugak dok dalam kereta.
nasib baik pun tak lama.

oklah..jumpa lagi.Insyaallah

79 comments:

  1. Hehe...
    Sama la Dyh pun camtu...
    Kalau sorang, lebih rela beli bungkus makan kat rumah jer...


    Acik amik TF tu banyak buah mesti mahal kan...sbb timbang ikut berat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dayah N..tu la main sedap cik je letak buah banyak2..kono mangkuk kecik..sekali mas nak bayar..ha..ambik 20 hengget..he he

      Delete
  2. ha..ha...nak gelak pun ada...ada jugak yg spesis malu masuk kedai sorg2...ha.ha..ha..ni mesti time makan tu berdebar jer...ha..ha..ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nazli..tu l..dari muda lagi tak berubah2 ish..susah kan..

      Delete
  3. Berbeza dgn saya, achik. Selalu jugak saya layan makan sorang2 ni masa zaman belum kahwin dulu. Selalu jugak kena kacau. Pernah sekali tu ada sorang arab middle aged ni dtg duduk kat meja saya kata nak kenal dan suka saya. Terus saya bungkus makanan, masuk kereta dan drive laju2. Tapi tak pernah serik. Buat jugak lagi tuh. Hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aidah..he he..acik tak sanggup aidah..kalau ad yang pandang..lagi la tercekik acik he he

      Delete
  4. dulu pun kaklong malu yo bilo minum sensorang kek kodai,tapi sekrang biaso dah kak,hahahhah!



    TF kek no tu kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak tak biaso kak long..dah dari sekolah2 lagi arwah bapak akak tu tak lopeh an akak sensorang..kok tak do kawan..sanggup disuruh e omak akak noman an..tu la deh..sampai tuo malu sensorang he he
      TF senawang tu kak long.

      Delete
  5. sedapnya TF tuh..Acik..hehe..terliur jap

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik tak pandi sangat makan..tu sebab letak buah je..makan buah je yang banyak..he he

      Delete
  6. laaa..mano poie ea komen kaklong tadi..hilang lak deh...huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kk long..bukn kk long punyo komen yo..tah apo kono e..sumo masuk spam tadi..

      Delete
  7. sedap nye tf akak ada bijik2 kaler merah...anggur ke ape tu..saya pon cam akak gak malam semalam..order kerang bako...tgu sowang2..org lain tgh ngadap makanan..rasa macm terkulat2 je kat situ...terus lari tunggu dlm keta...nape eks..org laki selamba je kak kalo bab2 camtu..hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihara..akak ni dulu kira anak perempuan sulong selepas 5 abang.nak pi mana2 arwah bapak tak bagi sorang2.mesti berteman..tu yang tak biasa tu

      Delete
  8. assalam AE..ehem..mama pun tak pernah shopping atau makan sorang2 he2x..rasa ganjil je !!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallm mama aini..acik kalau bab makan je yang malu sangat..

      Delete
  9. comel je acik...kalau saya ada saya boleh temankan... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. GB..suka sangat kalau GB sudi menemankan acik he he

      Delete
  10. Salam Yong,
    ha ha ha sian. Tau tak 70% akak gi keluar dan makan-makan ialah secara solo. Alhamdulillah akak takde problem dok jalan atau makan sorang2 di restoran/gerai etc, baik di Malaysia atau di Turki!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsllm yong..tak biasa yong..dah dari sekolah ada kawalan..he he..
      untung yong ada keberanian mcam tu kan..

      Delete
  11. saya ni acik kalo tunggu suami, maka nya bertepek la tak ke mana2... lagipon arwah bapak dah ajar sbb dia kata takut nyusahkan orang.. pi belajar buat benda sendiri2.. agaknya gitu lah takdir.. rupanya dia meninggal awal tatkala adik2 semua tengah belajar.. saya yg sulung kena buat macam2 benda sendiri2.. sbb mak pon sibuk keje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. m.u.l.a.n..kalau acik pulak.memang arwah bapak yang kontrol.tak bagi pi mana2 sorang.agaknya masa tu baru dapat anak pompuan sorang selepas 5 lelaki..tu yang kawal ketat tu..he he

      Delete
  12. assalam achik, mkn sorang2 pun layan yg best ok gak kan..kalau minum teh tarik sorang2..sy pun xmo hik3.
    sedap tu Tuti fruity

    ReplyDelete
    Replies
    1. lina-pg..wkmsallam..
      tak biasa lina..tu yang atk sanggup tu he he

      Delete
  13. Memang ada orang yang jenis cenggitu. Bila berteman baru rasa yakin dan selesa. Maknanya berhati-hati.

    Tapi kalu kawasan keliling selamat, takper jer duduk minum sensorang.
    Apapun, berdua lebih baik, yer tak? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. AA..betul tu..berdua lebih baik..rsa akin sikit..tak rsa malu sangat.

      Delete
  14. ehehe trus teringat dulu RS pun camtu.kalau naik bas paling fobia nk tekan loceng bas nak turun.nape ntah.perasan mcm semua org dok pandang pdhal org jeling pun tak.tp skang dah tak kisah.sorang2 pun leh gi ngeteh kedai mamak pekena roti canai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratu Siput..he he..acik pun sama..macam2 rasa ada..takut terlepas tempat nak turun la he he

      Delete
  15. Assalam acikerna,

    Mama sejak bujang belasan tahun/zaman menuntut lagi dah biasakan diri makan sorang2 kat kedai sebab kawan2 sekuliah taknak temankan. Dah jadi omak ni pun relax jer makan sorg2 tapi memang rasa tak best kan. berteman lagi selesa. Kalu org pandang2 mama akan pandang tepat2 ke arah mata dia dlm hati cakap "apa pandang2?" heeeeeee...berwaspada

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam mamawana..msa belajar dulu acik tak pernah pi makan diluar..makan didewan makan je..itupun kalau tak de kawqn naak turun dewan makan,tak makan jugak la hari tu he he

      Delete
  16. payah nak dpt suami yg prihatin tau achik .. syukur saya lak terharu membacanya ..

    ReplyDelete
  17. Samo la dgn sey kak.. Sogan mek amek kok makan sorang2.. Tp bilo dah kojo, kono la tahan malu tu.. Tak sanggup lak sey nak bolapa dohh kak.. Kang kok pengsan takdo sapo nak angkek.. Akak takpo la, ado abang akak tu... hehe..

    Bapo hengget TF banyak tu kak..? Joghan sey nak masuk TF tu dah.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang iyo e azz..kocik tu 20 hengget..maha boto kan..akak maso dah kojo pun nasib baik azz..ado yo kawan yang sanggup noman an..sumo dah tau..kang kok tak toman..tak jadi akak makan kato e..he he

      Delete
  18. salam syg acik,wahhh en somi btl2 prihatin dgn acik..zila klu beli mkann sorg2 mmg biasa tp klu nk duduk mkn atau minum sesorg mmg x nak la..serba x kena jadinya.:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallm zila..selama ni alhamdulillah..ada je kwan yang sanggup menemankan acik

      Delete
  19. laaaa..nape lah tak bagitau..
    kalau tak leh ita tolong teman kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eita tak tanya..camna acik nak bagi tau..he he

      Delete
  20. Assalam kak kalo sorang2 terasa mcm gayat je. Saya pun rasanya tak pernah mkn sorang2 heheh, kalo tak ngan suami mesti ada gak amani heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam rosa.tu la kan..akak dengan kawan la selalunya kalau masa kerja.
      amani dh boleh jdi peneman mama dah ye he he

      Delete
  21. baru tadi kat sekolah dok cerita pasal tf ni ngan member...tapi x tahu nak cari kat mana, ipoh ada tak agaknya... hi hi hi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cheg Sue..harap2 adalah kan..dapat jugak cheq sue merasa nanti.diseremban yang acik tau ada 2..kalau ada lagi tak tau la acik..

      Delete
  22. Assamualaikum Acik...

    Saya pun tak pernah makan sorang2...rasa lain macam jer...heheh ..rela tahan lapar dari makan sorang2 kat kedai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam MP..kalau dah lapar sangat kirim je ngan kawan beli..makan diopis kan

      Delete
  23. anak2 saya suka TF ni kak...
    dia org panggil ice cream mahal...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kasih redha..anak2 pun suka..tapi tak boleh selalu..mahal sangat he he

      Delete
  24. Salam..
    Kak, sedapnya melihat TF ni.. tapi kat sini daha ada Snogurt.. Murah sikit.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur-nba wkmsallam..sedap pun mahal ..tak boleh selalu kan..he he

      Delete
  25. sedapnya...lama dah xmkn..nanti nakg beli la..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. YATZAKIE beli..jangan tak beli he he

      Delete
  26. pemalu sungguh akak. nadiah ni terbalik. pemalu juga tapi dah biasa sorang-sorang. tapi sejak dah kahwin tak nak dah ke mana-mana tanpa ditemani suami

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadiah..tak biasa sebenarnya..dari dulu nak keman2 kena teman je

      Delete
  27. cik abe tu saye mu acik..hek3

    ReplyDelete
  28. org kata kalau x suka makan sorg2 org tu pemalu.....hik hik hik.....pemalu rupanya k.erna ni!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibuhani..pemalu jugak la..he he..tapi bukan la pendiam.

      Delete
  29. hihi, kelakarlah acik ni. Saya pun ada sikit macam ni dulu, skrg dah berani sikit dah..

    sedap nampak eksrim tutti frutti tu, saya tak pernah masuk pun TF tu acik? Nampak best je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yus..TF ni kalau makan ngan anak2 je yang terasa sedap.

      Delete
  30. Assalamualaikum Acik,

    Samalah ngan Kak Ros Acik...Kak Ros pun memang tak suka makan sorang2 kat luar,bukan malu ja,takut pun ada he.he.he....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam kak Ros..sama lah kita ye kak ros..acik pun macam tu..macam2 rasa ada.

      Delete
  31. hehheheh... aduhla acik, gelak2 dana baca ntry kali nih... dulu2 dana pun mcm acik, tak penah pg mkn sorang2 rasa serba tak kena, tp bile dh keje n bile dh kawin, dana dh terbiasa sorang2, mkn sorang2, pg supink sorang2 sume dh tak kisah dh biasa...

    tp sedap betl tgk eskrim acik tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. norhidana..tu le masaalah acik ni..dulu masa sekolah2 arwah bapak tak bagi jalan sorang..dah kawen suami pulak.tu yang malu sangat kalau kemana2 sorang2

      Delete
  32. ehehe..saya ok je..ada masa lagi selesa makan sorang..husband dok pelik sebab saya cakap makan sorang2..hehe..

    lama tak makan tuti fruity ni..anak2 da 2-3 kali dok tunjuk ajak pi sana..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rai..memang dari sekolah rai..tak pernah sorang..tu yang susah nak biasakan tu

      Delete
  33. saya pun tak suka gak kluar sorang2, tapi kalo terpaksa, memang kena gak la.
    TF sedap tapi mahal gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamasyaza..setakat ini..acik keluar ditemani adik atau anak2..

      Delete
  34. berapa tuttu fruti acik tu..? sedap makan sorang2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda tak sedap lansung he he..tutti fruti tu sedap..tapi bila makan sorang2 tak de rasa

      Delete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takut kena ngorat ker?
      tak penah try lagi tutti fruti ni

      Delete
    2. dik..ish2 tak takut..lagilah dah tua2 ni..muda2 dulu malu..he he

      Delete
  36. kiranya kak erna ni ...
    sunti kedailah ..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ati..mana lak ati dapat nama tu he he

      Delete
  37. Saya pun tak pernah gak masuk kat TF nie.. tak tau le bila sejarah nak bermula..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rinna..bawak anak2 baru seronok..kalau sorang tak masuk pun tak apa..he he

      Delete
  38. Saya lagi suka sorang2 kak. Tenang jek nak makan

    ReplyDelete
  39. hehe..sy boleh ajer makan dn duk sorang-sorang..:)

    ReplyDelete
  40. :(
    tak pernah rasa TF nih lagi.
    terbaca satu blog tu katanya mahal dan tak sedap.
    terus tak berani nak cuba.
    takut nyesal pulak kalau mahal ..

    ReplyDelete