Saturday, June 9, 2012

SATU MALAM LAGI..ESOK DAH BALIK...

Assalamualaikum
Hero bongsu kata
hari ni tak mau pi mana mana
esok dah nak balik.
o alahai..macam la jauh beno kan.
ikut kan je la.

bila tak keluar tu..apa lagi
masak..dan makan je la

mana lah tak kembang maknya ni.
 masak kuah durian makan dengan pulut.
makan tengahari ayam kampung masak lomak cili  api,
goreng bercili ikan keli.

terlebeh kenyang dah acik  ni
tak baik kan..makan sampai macam tu.
tapi tu la..tau lah esok nak balik asrama
boleh dipaksa maknya menemankan dia makan.

Jangan hujan lagi esok dah la

oklah jumpa lagi,Insyaallah.

26 comments:

  1. masakan mak tetap best kan...^^
    suka plak ngan bubur durian tu...huhu
    nk wat malas...nk beli xde plak org jual..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. JS anak acik memang macam tu..apa je yng acik masak suka je makan..

      Delete
  2. ahaaa...
    "hujan" tu hujan airmata ke hujan cuaca kak?
    kat sini pun angin bertiup kencang mcm nk hujan malam..
    sejukkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak encik..hujan air mata la tu he he

      Delete
  3. assalam AE..ehem ank bongsulah katakan..bila balik mcm2 maknya masak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama aini..wkmsallam memang betul kalau yang tidak melampau boleh acik ikutkan..tapi setakat ini hero ni memang ok

      Delete
  4. adoiii..dik oii..dah bjang lah yang....sian kek omak tu ha,jgn lah merebeh yo....hehehehhe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak long..ontah e kak long kan..he he

      Delete
  5. hehe..besela tu acik..yat masa sblm nak alik asraa pon paksa mak masak sedap2 n banyak..makan puas2..sbb nanti lama xjumpa plak..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yat..nanti jumaat balik lagi tu he he

      Delete
  6. nak menggentel ngan mak dia puas2...layan kan ajerlahh.

    sedapnya kuah durian tue :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cinta misteri..kalau tang makan memang dilayan je..he he

      Delete
  7. bertambah bersemangat omak e masak anak bongsu ada kat rumah hehe.. jangan esok monyok pulak hehe

    ReplyDelete
  8. nk manja2 lah hero tuh, besok dh nk balik asrama... layan je lah acik...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak-Imma memang manja yang bongsu ni

      Delete
  9. air tgn ibu sendiri memang sedappp, terkenang2 kalo dok jauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamasyaza..tu susah dia ni..apa pun yang dimakan..dibandingnya dengan mak masak.

      Delete
  10. Hadoi.... sedapnyalah menu yang Acik sebut2 tu... terliur kita dibuatnya, tak duliklah kembang ke apa ke... dah kembang tu boleh dikempiskan balik he he hehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amie..bila dah kembang..nak kempis balik memang susah he he

      Delete
  11. Sedapnya makanan2 yang Acik masak tu. Terliur saya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kk cik..nak tau sedap kena rasa he he

      Delete
  12. kalau ita duk umah kak acik pun leh jadi kembang setaman jugak ni...
    acik masak sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eita..kena rasa dulu baru tau sedap ke tak..

      Delete
  13. esok dh skolah yer.. sbr yer... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ladybird..nak kena hantar balik le kejap lagi ni..esok dah buka sekolah

      Delete