Thursday, June 7, 2012

DURIAN LAGI..

Assalamualaikum
musim durian lagi..
ye ke musim
rasa macam tak de musim kan.
sampai naik pening dengan bau durian,
Alhamdulillah rezeki.
sebab cuti sekolah,hero bongsu ada dirumah
sekejap abang telefon.
suruh ambik buah durian
sekejap adik hantarkan durian,
sampaikan buka je pintu rumah bau durian
pening kepala.
lagi pun kali ni mood nak buat bubur ke..kuah durian ke
tempoyak ke kelaut.

Bila dirumah acik ni murah dengan rezeki buah durian ni,
acik teringat masa dulu2.
dikampung acik tu,
kawan acik adik beradik
kalau musim durian,siapa dapat dan jual
duit dia punya.
acik dengan adik seronok tengok macam tu
balik rumah tunggu durian gugur nak jual jugak
kena tegur ngan arwah bapak.
lansung kami tak berani nak sebut jual lagi.

Bila la bau durian dalam rumah ni nak habis..he he

ok lah jumpa lagi,Insyaallah

43 comments:

  1. tulah acik. Yus pun dah banyak makan durian cuti ni, rasa tak nak durian dah...huhu, pening kalau banyak sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yus..acik memang kurang makan durian mentah..kalau makan buat bubur ke..kuah durian ke..tempoyak ke..baru acik boleh makan banyak

      Delete
  2. durian tetap sedapppp. semalam makan durian cream puff. hamagaddd sedap gilers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lya olours..durian boleh buat creampuff? tak pernah acik rasa lagi tu

      Delete
  3. kaklong ari tu singgah kek kota,rombau boli dian,omak lah nak bona makan dian....

    boli ea 4 bj..2bj bori kek kaklong...makan tak abih simpan dlm poti...ari ni baru abih...hahahha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak long..kota? oalahai..tu la pokan kampung akak tu kak long..sebatu setongan yo laie sampai la kampung..
      agak e musim paneh la kak long..budak2 ni pun tak la laju bona macam selalu makan dian..

      Delete
  4. oh musim durian! naper kat kuala kangsor tak de ek..

    ReplyDelete
  5. Alahai... bilalah saya nak dapat makan durian lagi ni?

    ReplyDelete
  6. sedapnya kalau dpt mkn bubur durian ngan lepuk durian...lama dh tak merasa...hihi

    ReplyDelete
  7. lum dpt merase durian lagi musim nih..

    ReplyDelete
  8. huhuhu sini pun dah musim agak nyee tapi mahal lah lagi kan .. tunggu lama sikit baru murah koot ;)

    ReplyDelete
  9. Aiseh saya seulas pun belum makan lagi kali ni..kena pi cari mesok :)

    ReplyDelete
  10. Dba makan durian pun sehari seulas je takut badan panas.hehe...

    ReplyDelete
  11. Awas, tekak tu...hehehehe

    Lm x jengah Umah ping acik ni, byk n3 tertinggal... Oooo, skang ni dh Ada ketapi ke sg gadut yek, dl smpi ke semban jek... Heee

    ReplyDelete
  12. Kak, kalau banyak sangat, meh pas kat Nur sikit.. :) Kat sini kalau nak makan kena beli.. :(

    ReplyDelete
  13. Musim panas ni takut juga nak makan banyak2.Suka buat bubur kacang durian...sedap.

    ReplyDelete
  14. Salam my dear Kak Erna:)

    Suka makan durian...memang tak pernah tolak!!
    Aisha pun ikut makbondanya.. suka makan!!!!heheh

    ReplyDelete
  15. wah musim dah ke?tak tahu pulak...saya hantu durian ..memang kalau ada,sanggup berhabis duit beli

    ReplyDelete
  16. Salam Acik Erna
    kami anak beranak memang antu durian...suka makan macam tu je...kalau ghumah dokek mau kitorang mengendeng kat Acik...blehhh

    ReplyDelete
  17. Acik. poskan durian tu kat saya sikit..hehehe..tengok kat pasar tadi punyalah mahal rega durian...

    ReplyDelete
  18. Yelah..minggu lps balik johor pun sepupu hntr 2 karung durian. tp saya ni bkn hantu durian..mkn sikit je.

    ReplyDelete
  19. salam.. wahh, bak sebiji.. peberet gak

    ReplyDelete
  20. Semalam suami saya pun bawak balik buah durian...
    Mmg sedapppp...hari ini sambung makan lagiii...

    ReplyDelete
  21. oh tidakkkkkkkkkk

    ayu peminat durian, tapi en zalie tak boleh makan sbb faktor kesihatan, hampir 2tahun durian diharamkan beli..
    tahan air liur layan pic acikk

    ReplyDelete
  22. Mengidam makan durian yg lemak isinya.

    ReplyDelete
  23. Salam Acik Erna,

    rezeki tu, untung orang ada kebun. Kak ani nak makan durian kena beli. Kak ani sampai dah setua ni tak pandai kopek durian. Bila beli durian mintak penjual bukakkan sikit siap2.

    ReplyDelete
  24. sekarang ni sepanjang tahun leh makan durian...

    ReplyDelete
  25. ehem banyaknya durian kat N9..masa mama ke PD ptg tadi..kat tepi2 jalan byk org jual durian ..mama dah kena kurangkan mkn durian tu..hu2x..

    ReplyDelete
  26. sedapnya..kita kat sini dan dapat durian susah...teliuq

    ReplyDelete
  27. As salam Acik,

    Mcm lama dah tak dtg menjenguk ke sini... hik3... Langkah kanan, cerita buah durian... Takmo durian tu post lah ke Peru ni... org kat sini teringin...hehehehe ;))

    ReplyDelete
  28. Wah, kat Negeri 9 dah musim durian ye Acik... boleh balik rumah pak mertua den kat Gemenceh ni..

    ReplyDelete
  29. perkhhhhh mmg best tul lah kak, dana pun dh 2kali duk lyn durian... kami kt umah tu sume mmg antu durian... pantang betul

    ReplyDelete
  30. Amie nak tolong makan durian ye Acik Erna... di tempat kami belum musim, tengah tunggu ni....

    ReplyDelete
  31. kak...dah ada durian ke di n9, ayolahai pasal apa sya tak tahu ye? ke dekat kampung sya memang tak ada buah durian? ;p
    ada lagi tak nak sebiji hehehehehe...

    ReplyDelete
  32. doyan oooh doyan teringin nak makan tapi masalahnyer sakit tekak... takut melarat...
    ish memang suka sesangat...
    alamak teringat lak zaman kekanak dulu berebut cari doyan kat kebun atuk... best dapat jualtu...

    ReplyDelete
  33. Kat pasar malam pun dah banyak org jual durian. Bila tanya katanya durian Pahang.

    ReplyDelete
  34. dan dan sy jerit kat hubby paaa nk beli durian hehe

    ReplyDelete
  35. eh dh musim durin ker...teringat-terinagt nk buat tempoyak ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak..
      rugilah saya tak boleh makan durian selagi belum bak batuk ni.!!....Cik Abang siap makan kat tempat jual buah tu sebab kalau bawa balik rumah mesti saya nak makan sekali...:)

      seronoknya akak dapat buah durian free..lepas ni banyaklah N3 masakan durian ye...he..he..

      Delete