Wednesday, June 6, 2012

WW-DODOL GORENG

Assalamualaikum

58 comments:

  1. dodol goreng tak penah makan, tapi cekodok dodol dulu selalu makan..sodapkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamalia..bila dodol dah keras tu..pada yang tak suka makan..digoreng bagi lembut semula..memang sedap.

      Delete
  2. ala acik...
    mesti sedapkan...
    saya x penah makan=))))

    mana nk dapat nk Acik???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala sianya dia..tak de jual dikedai ni..acik goreng sendiri je..

      Delete
  3. ohooo akak goreng salut ngn tepung ke? tak berapa nampak tepungnyer... abah dana pun suke suh goreng semula dodol tp mkn pns2 sdp lah... tp dia nyer tepung kene pekat baru blh salut sume

    ReplyDelete
    Replies
    1. norhidana..betul tu tepung nya kena pekat..tapi pagi tadi acik tak mau dodol salut tebal2 sebeb nak rasa dodol je..tu pun masa nak makan..tanggalkan tepung nya..he he

      Delete
  4. Betoi jugak, bila dah keras, goreng mesti lembut balik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinas..tu la yang penting acik dapat makan dodol lembut dan masih panas..

      Delete
  5. Replies
    1. Norzie..kalau suka dodol memang sedap ni

      Delete
  6. kalau pakai gigi pelsu x leh makan ni kak..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kasih..kalau yang di goreng ni boleh he he..kita dah siap potong kecik2..senang nak makan

      Delete
  7. Replies
    1. Ati..dodol yang dah keras tu..potong je kecik2 kemudian salut tepung beras dan goreng ..dah masak je tepung angkat sebab tak mau sampai dodol tu meleleh dalam minyak.

      Delete
  8. celup tepung pastu goreng kan acik??

    saya suukaaa dodol lembut. tapi takleh mkn byk.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. GB..betul tu..sedap..acik pun makan sikit2 je..dodol kan manis.

      Delete
  9. Replies
    1. Lya Colours..kalau ada dodol yang dah keras..acik gorewng semula..dapat makan panas dan dodol pun lembut.

      Delete
  10. Kak Achik Erna, sedapnya.. Nur tak pernah makan lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur..kalau suka makan dodol memang sedap

      Delete
  11. macam ketupat goreng..dah sehari dua digoreng pulak nak sedap..tp yana tak suka..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prettywrite..memang ada yang tak suka yana..tapinacik suka yang lembik..bila dah keras..nak makan acik mesti goreng semula

      Delete
  12. aduhai kak sya sangat suka tu

    ReplyDelete
  13. dodol goreng??? tak pernah dengar. ni 1st time. Makan memang kompem belum lg...

    ReplyDelete
  14. salam my dear kak Erna..:)

    1st time dgr dodol goreng??
    macam2 yaa..heheh..mesti best kan..

    ReplyDelete
  15. Acik biar betul dodol boleh goreng - ini betul-betul kakak ketinggalan sebab tak pernah rasa dan nampak. Habis tak lekat kat kuali ke Acik?

    ReplyDelete
  16. mang aii... sodap eh lak ai..
    kok dapek dodol yg dah berkapang tu.. kasi buang kapang eh.. ngences!

    ReplyDelete
  17. maso makan tu melokek-lokek kak kan?heheheh!

    ReplyDelete
  18. saya kalau dodl setakat merasa bolehlah...:)

    ReplyDelete
  19. haaa? kenapa pulak dodol ni kena goreng Acik?

    ReplyDelete
  20. Dodol goreng? Tak pernah dengar. Goreng tanpa minyak ke acik?

    ReplyDelete
  21. salam kak erna..dodol memnag kalau simpan lelama dia jadik keras..nak makan pun tak selera...ni kira goreng celup tepung ekk?? sedap gak nampak tuh!!!

    ReplyDelete
  22. Acik..tentu sedap dodol goreng tu...saya tak pernah makan....

    ReplyDelete
  23. yang ni sah-sah tak pernah dengar apa lagi makan????

    ReplyDelete
  24. papa mifz tak pernah try lagi mkn dodol goreng nih acik...

    ReplyDelete
  25. first time tau yg dodol boleh digoreng ingatkan ketupat je org goreng rupanya dodol pun boleh ya. saya suka dodol durian yang dibeli di pekan rabu kat alor setar mmg terbaek!!

    ReplyDelete
  26. Ohh..first time dgr.
    Tak tau pulak boleh lembutkan dodol semula.
    Hehe..
    Nak cuba buat la..
    Camner agaknya rasanya...?

    ReplyDelete
  27. Sey memang kurang suko makan dodol/ponganan ni kak.. huhu...

    Rajin akak goreng dodol tu.. Kok sey la, dah kogheh komatu macam tu, pehtu tu ado lak mcm dah tumbuh condawan, sey lempar kek ayam yoo...

    ReplyDelete
  28. bagus kak macam ni,tk membazir...

    mak yana pun selalu buat mcm tu...

    ReplyDelete
  29. dodol goreng?
    tak pernah plok makan..
    kalau kuih bakul goreng tu rajin lah makan..

    ReplyDelete
  30. Saya pernah makan dodol goreng.. mmmmm memang sodap kak..

    ReplyDelete
  31. Apa rasa dodol goreng? TAk pernah rasa lagi.

    ReplyDelete
  32. Ada dodol goreng eh... first time tahu nih.

    http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/06/jom-mandi-kolam-mandi-pantai-pd.html

    ReplyDelete
  33. sedap nieeeeeeeeeeeeeeeee
    terliurr sudahh
    last saya makan masa raya aritu
    selalu saya cari kat rumah nenek2 saya ;)

    ReplyDelete
  34. ehem terliur tgk dodol goreng tu..ehem apapun byk masakan yg sedap2 dr N9..he2x..3 adik ipar mama org den..dapatlah rasa masakan dr sini..he2x..

    ReplyDelete
  35. biasa makan dan dengar perkataan dodol..

    dodol goreng..tak biasa dengar, first time..

    Erna..akak ni banyk belajar masakan drp erna..mekasih yee..

    ReplyDelete
  36. haah.. kakph ponah gak ngaso ni. Buleh tahanlah. Tapi kakpah suko lai makan yang asli. Suko sikit yo sobab memang tak goma amek makan dodol sobab tak tahan manih..

    ReplyDelete
  37. tak pernah tgk dan tak pernah makan hehe...

    ReplyDelete
  38. Salam Akak..
    Saya tak pernah makan lagi akak dodol goreng tu...tentu sedapkan kalau akak yang masakkan...:)

    ReplyDelete
  39. 1st time dgr ni.. mane nak cari ni kak?

    ReplyDelete
  40. Feberet ni....klau ada dodol yg tak habis di makan dari dibiarkan koreh kojong memang sodap wat goreng mcm ni :)

    ReplyDelete
  41. Tak ponah lak sey ghaso. Dongar pun first taim. Liat tak? Ko rangup?

    ReplyDelete
  42. aarr..?? tak pernah dengar.. ada hati jgk ni nak try...

    ReplyDelete
  43. acik gorengkan untuk saya bole?
    :D

    ReplyDelete
  44. 1st time dengar.. paling suka masa dodol baru nak masak lembik2 tu.. so yummy..

    ReplyDelete
  45. erkk dodol goreng pn ada ker..??

    ReplyDelete
  46. dodol goreng? 1st time dgr hehehe

    ReplyDelete