Followers

Friday, June 15, 2012

JIKA SUDAH ADA YANG BARU..YANG LAMA DILUPA JANGAN

Assalamualaikum

sesuai ke tajuk N3..he he
Jangan la pelik pulak bila tengok gambar 
dibawah ni ye..
acik cuma nak cerita..kerisauan acik.
semua kenal apa ni kan.
serkup kepala sebelum pakai tudung.

Punya la susah nak dapat sekarang ni
sejak fesyen tudung dah bertukar.
Tapi acik masih lagi bertudung feseyen lama dan masih perlu menggunakan benda alah ni
yang ada semua dah longgar.terpaksa la acik ikat ngan getah
 Yang atas ni lansung tak jumpa dah dikedai
yang ini masih ada..tapi tak tahan..sekejap je dah carik/koyak/berlobang.

Acik saja je nak bebel disini..memang tak boleh nak tolong pun dah kan..he he
aduhai..susahnya hati..mana la nak carik.

ok lah jumpa lagi,Insyaallah.


53 comments:

  1. kat kedai area kuaters sebelah CS mart tu rasanya ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dik..yang ada hitam putih je sekarang ni dan kecik..mungkin untuk budak sekolah je..

      Delete
  2. Replies
    1. accik..iyo..he he..susah boto kan accik..pado kito yang tak ikut pesen ni

      Delete
  3. hihihi...
    serkup yang atas tu saya ada jumpa kak,
    tapi kaler putih..
    beli untuk si sarah ni
    beli kat pasaraya jasin (kampung mertua)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak encik..tu la..putih ngan hitam masih ada lagi..tapi kecik..sakit kepala..ketat sangat..

      Delete
    2. ratu masih pakai lagi utk pakai sebelum pakai telekung.lg selesa pakai yg lama ni :)

      Delete
    3. ratu..betul tu banyak guna nya kan..acik pun guna..sebelum pakai telekung dan sebelum pakai tudung.

      Delete
  4. Akak, Mydin ada banyak design. Saya pulak jenis kalau dah pakai 1, yg tu je yg saya akan pakai. Dah sedap di kepala.

    Dulu kalau longgar, saya ikat dengan getah. Now guna pin. Lagi mudah nak adjust.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teratak Hami..acik dah pi mydin disini..tapi tak de yang acik suka tu..tak sesuai..acik pun guna pin jugak..kadang getah..kadang pin..ikut dan..janji tak tercabut..

      Delete
  5. saya pakai yang depannya tu satu layer je kak.. memang tak jumpa dah cari pattern yg seperti di atas..tak tau la kalau kat jalan tar ke masjid india ke ada jual..tapi jauh bebenor nak beli anak tudung sampai ke sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rai..betul tu..jauhnya la nak pergi jalan TAR tu kan..tapi sethun sekli pergi jugak cari tudung 4 segi tu disemua house

      Delete
  6. Assalam kak, mmg betul susah dh nak dapat serkup mcm tu, yg ada pun utk budak sekolah saje. Saya pun dh lama tak jumpa, ada la ni pesen kain satin dan keras kat depan tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallam rosa..betul tu..yang ada untuk budak2 sekolah je sekarang ni

      Delete
  7. comel la acik.. :)

    betul jugak kan, anak tudung ni mmg sebahgian dari pakaian kite. kdg tu beli yg baru x sedap pakai. heheh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. GB..sekarang ni nak beli pun x de jual..he he

      Delete
  8. Assalamualaikum AE..

    Kakya mmg xboleh pakai anak tudung. Sakit kepala. Selamanya old fashion. Tudung bawal jer. Tudung express Ada 3 helai untuk dipakai dirumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam kakya..acik kalau tak pakai anak tudung ni..berterabur rambut keluar..he he

      Delete
  9. salam acik cyg
    teringat time zila sek2 dulu..skrg mmg dh x der dah..rindu plak kt serkup lama camtu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam zila..memang dah lama serkup ni..dulu2 ada bermacam warna..acik kalau pakai pun ikut warna tudung..sekarang susah sangat nak jumpa.

      Delete
  10. haah sekarang yang ada kecik2 je..saya ske buat koleksi warna hitam kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihara..akalu akak pulk suka berbagai warna ikut wrna tudung..bila dah tak ada ni..pakai yang masih elok je

      Delete
  11. Betul tu kak.. Hari tu cari juga serkup ni.. tapi ketat.. Memang saiz kepala budak sek agaknya.. Kita memang pakai serkup yang serupa.. :) Nur suka warna putih.. lagilah susah nak cari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur..sama ye..yang baru ni kecik kan..ketat sangat..memng betul2 untuk budak2..cik suk warna warni nur..he he

      Delete
  12. Sey punyo anak tudung jonih yg ado tali tu.. Kok pakai yg mcm ni sakit kopalo.. Tapi tu la, mmg susah nak cari skang ni.. Ontah apo2 pesen yang kuar pun tak tau la.. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. azz..kalau yang ado tali tu..ado lagi dijual..tapi akak tak boleh pakai..berterabur rambut keluar..sobaba akk tak ikek rambut..kalau ikek pakai serkup ni sakit kepalo.

      Delete
  13. hihi.. ada tuh acik... masih ada dijual..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fatin..lamanya fatin honeymoon..he he..
      insyaallah..mudah2an acik jumpa nanti

      Delete
  14. acik cubo carik kek nilai tigo...mano lah tau ado..hehehehe

    ReplyDelete
  15. sama la kita kak.. inner yg skrg ne susah nk pakai.. yg lama juga sya carik..huhu

    ReplyDelete
  16. saya masih guna tapi byk caler putih...saya beli kat mydin...cer cari,..ada lagi kot..

    ReplyDelete
  17. alahai Acik sayang oiiii... samlah dengan Amie, yang dah longgar tu pakai jugak, tak ada getah, Amie pinkan aje dengan brooch kecik ha ha ha hahhh

    ReplyDelete
  18. Susah jugak bila kita masih perlukan benda tu tapi dah takda dijual, haisy..

    ReplyDelete
  19. acik trylah pula yg inner pulak . Terbukak kat belakang. tapi selesa juga tak panas.

    ReplyDelete
  20. acik kat jln tar bnyak la serkup ni..kalo acik nak leh kirim kat yat nanti... =P

    ReplyDelete
  21. Saya suka serkup warna hitam...
    Yang la ma jugak sedap pakaikan..saya punya tu pun dah naik lunyai dahh..

    ReplyDelete
  22. benda ni kat KL masih melambak2 acik...

    tp saya mmg alergic pakai mende ni, gatal sokmo! haha

    ReplyDelete
  23. js msh ada utk guna time solat itupun dh lama beli tak tukar2..hehe..

    **nti lah kalau js terjumpa js tolong belikan buat acik ye...tp tak tau la bila..^^

    ReplyDelete
  24. ehem..memang susah nak jumpa yg macam tu..yg ada skrg ni memang tak tahan lama..

    ReplyDelete
  25. saya pun masih pakai serkup ni kak...
    tp kat area rumah saya ada kedai pakaian muslim...ada jual Alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  26. ita pun pakai jugak yang ni...
    biasa hitam putih je..

    ReplyDelete
  27. saya pakai warna putih, yg anak punya..heheh..

    ReplyDelete
  28. serkop yang atas tu saya ada lagi warna putih tupun simpan sejak zaman sekolah hee... sebab serkop tu yang sedap dipakai. pernah nampak kat sungai besar serkop tu kat kedai ekonomi tapi sekarang tak tau la ada lagi ke tak.

    ReplyDelete
  29. nadiah pun masih pakai serkup juga kak erna. memang bukan jenis up-to-date dengan fesyen tudung. nadiah pakai yang jenis pertama tu. susah dah ye nak jumpa?

    ReplyDelete
  30. Masih juga guna lagi yang ni..tapi kat tempat c'jai senang lagi nk cari...masih ada dijual..

    ReplyDelete
  31. erna, dulu kakpah pakai jenis cam ni gak tapi selalu na longgar. macam ernalah, kono ikek nngan gotah kek boleh bolakang e tu. Skang ni pakai yang jenis kain yang buleh ikek kek bolakang. sonang sikit nak kotat ko nak longga ko.

    ReplyDelete
  32. Susah ye nak jumpa dah. Sy pun pakai bawal je lg. X update pun prkmbgn tudung2 terkini kt msia. Asal tutup
    Aurat alhamdulillah..

    ReplyDelete
  33. Acik kat mydin banyakkk...tapi warna limitedlah.

    ReplyDelete
  34. ce cr kat pasa malam, mungkin ada kot... tp brg skang x setahan brg dedulu kan acik :P

    ReplyDelete
  35. serkup macam tu kena rajin cariklah kak.. rasanya kalau cari kat mydin ada kot..

    ReplyDelete
  36. kite pon sama mcm acik. masih lagi pakai tudung yang pesen2 lama ni. jadi, kalau balik kg mesti siap2 serkup ni sebab susah sangat nak jumpa. cuba cari di mydin la kot2 ada.

    ReplyDelete
  37. lynn pakai macam nie..warna hitam...selesa yg camni..heheheh

    ReplyDelete
  38. eh, ada lagi.. pergi ke kedai tudung. Ada jer

    ReplyDelete