Thursday, June 28, 2012

SEMOGA CEPAT SEMBUH ANAK2KU

Assalamualaikum

Sebelum subuh lagi hero bongsu dah telefon bagi tau
susah nak bernafas..katanya
dah dua hari dia demam
cuma makan ubat yang dibekalkan aje
acik pesan ngan dia cari warden
pukul 6 pagi dia ketuk bilik warden..
tapi tak buka katanya.

acik suruh dia minta surat untuk keluar
 sebelum  acik sampai
hampir kol lapan dia telefon balik
dia dah jumpa kerani katanya
kerani bagi surat ..minta hero pi cari 
cik gu yang nak sain surat
dah jumpa cik gu..cik gu marah2 ..cik gu kata..
'ini keje pejabat'
hero acik pi jumpa balik kerani tu
kerani pulak marah..sambil kata
'memang la kerja pejabat tapi yang nak sain ni kan cik gu'

tu yang dia terus telefon..biar ayah yang jumpa la..dia kata..dia dah tak tahan
bila en.suami sampai.. cik gu tu kata..
'kenapa tak pi klinik naik van pagi tadi..ayo e lahai..macam mana dia nak pergi 
sebab tadi cik gu marah2 dan tak sain surat.

Hero bongsu acik ni kalau demam batuk dan selsema memang dari dulu macam tu
memang dia susah nak bernafas..dah bawak klinik..
tak de asma pun..
selalunya bila dibagi ubat cair kahak..
insyaallah baik..

Hero kedua pun demam jugak ni.
dah dua orang demam buat acik risau..walau pun dan besar besar anak ni.
hati mak ni..sentiasa tak senang selagi tak baik.
Semoga hero hero acik cepat baik .

jumpa lagi,Insyaallah

p/s. maaafkan acik pada kawan2 yang bergelar cik gu ye..ni merujuk pada cik gu sekolah anak acik yang seorang tu dan acik dah biasa dengar budak2 bercerita tentang cik gu tu.

40 comments:

Ibu Lala said...

Semoga anak anak acik cepat sembuh ye. Kesian tengok kalau anak anak tak sihat. Kita pun risau kan..

norhidana said...

aduhla cikgu2 ni pun, cube lah lebih prihatin skit pd anak2 murid yg kurang sihat... jgn la dijadikan bola...

semoga anak2 acik cpt sihat spt sediakala

♥MAMASYAZA♥ said...

betul tu kak, tak kirala anak tu kecik ke atau dah besar, kalau demam sudah semestinya kita risau

Rai said...

semoga anak anak akak cepat sembuh..

cikgu2 dengan kerani ni kadang2 kerek lebih.. geram tengok kan..dah tau budak tu demam..di suruh ke sana ke mari..masing2 duk nak lepas tangan macam tu..kalau ayah saya memang dia dah bahasakan kalau perangai macam tu..

iizza said...

mudah-mudahan cepat sembuh..

Queenie said...

kesian hero, dah jadi macam bola...

saya pun ada tak puas hati ngan warden kat maktab tp malaslah nak citer. yg jaga gate depan tu pun apa kurangnya, maaf cakap kurang ajar...(dengan budak2 la..kalau dengan saya, mmg mau vokal jugak saya dibuatnya - cara berhemah lah...).

Queenie said...

moga hero cpt sembuh....

pok amai-amai said...

Sian hero2 Acik. Semoga lekas sembuh. Hrpnye, sesiapa yg bertggjwb tu, jalankanlah tugas dgn betul. Jgn sambil lewa n msg2 lps tgn je. Budak dah sakit. Bila jdk apa2, mulalah nak kata, SUDAH TERTULIS. Susahlah mcm tu.

sal said...

Moga hero2nya cepat sembuh ..
risau tengok anak2 demam ye..
mungkin juga rindu dengan ibunya..

Irfa said...

rai..
aku pun rasa geram ngan kerani dan cikgu tu
eeeeeeeeeee

Dinas Aldi said...

Memang sah mangkuk hayun cikgu tu. Tak patut sangat dia buat macam tu. Budak sakit nak marah2 pasaipa pulak. Kurang kesabaran saya dengar pasal perangai cikgu yg macam ni, takdak akai langsung.

Emo pulak saya tapi memang pantang betul saya dengan cikgu yg bersikap macam tu.

Dinas Aldi said...

Allah, emo punya pasai, lupa pulak saya nak tulis semoga anak2 Acik segera sembuh dari demam.

ieda said...

hurmmm cikgu tuu peyod ke kak .. ekek kalau cikgu lelaki .. masalah tuu ekek
semoga anak2 achik lekas2 sembuh ..
siann kan ..

EmbunRosaliza said...

assalam kak moga kedua hero cepat sembuh. cikgu yg macam tu nak lepas tangan je, tp dpn mak bapa nmpk baik pulak, org lain pulak yg salah huhu, susah juga ank dok asrma

zila norazila said...

salam acik,
doa semoga ank2 acik sihat..duduk asrama mmg mcm tu acik..zila pun ada pglaman..

ummiarissa said...

hmmm masing-masing macam passing baton je ni...yang jadi mangsa anaklah kan...semoga cepat sembuh ye..

mama aini said...

assalam AE..semuga anak2 AE cepat sembuh..amin..ehem macam2 ragam cikgu skrg ni..bukan semualah !!!..

Nieda said...

Kenapa bila demam , susah nak nafas. Anak saya pun mcm tu. Tapi tak ada asma, jantung ke apa?

Semoga anak2 acik cepat sembuh.

YATZAKIE said...

betul la acik..masa yat dok asrama dulu kan yat kene campak..cikgu ke warden ke mcm xambil ksah sgt pon..sampai yat dah gatal2 1 badan,pastu yat ckp la kalo semua berjangkit,jgn slahkan yat..barula terhegeh nak bg yat cuti n bawa g klinik...emm

aNIe said...

Salam Kak...semoga kedua2nya cepat sembuh...bila anak2 demam ibu bapa yg susah hati...

Norzie hany said...

Moga anak2 acik cepat sembuh.

jemarisuri said...

la camtu plak..cikgu tu preggy kot...hihi.sbb dulu2 kalau cikgu camtu mmg suka berangin tak tentu pasal..^^...tp js tak bermaksud smua cikgu di luar sana..itu cikgu js yg dulu..^^

semoga hero acik cepat sembuh ye...

teratai said...

Semoga anak acik cepat semboh.

Biasanya guru bertugas kena tandatangan jika ada pelajar nak balik/keluar diambil oleh ibu bapa. Kalau ketika di pejabat tu tak ada guru bertugas, mana2 cikgu pun boleh tanda tangan borang kebenaran tu...ini diamalkan di sekolah kak utk kemudahan semua pihak!

nn lylyn said...

xsuke cikgu yg mcmtu..bile mak bapak dtg baru la terhegeh2 mcm amik berat..

mamawana said...

Mrk amik mudah buat kerja sambil lewa, tak perihatin, pelajar plak jadi mangsa. (geram gak nih). Semoga cepat sembuh dan ceria sokmo.

kasihredha said...

semoga cepat sembuh ye ..
sekarang ramai yg demam...batuk dan selsema

kak tini (umialya) said...

pnah bntu abg (seorg guru)daftar anaknya pd hari pertama sekolah (kes tukar sekolah), sukar & spt xmo dilayan smpai TERPAKSA panggil abg sndiri, prosesnya amat mudah & pantas, kesimpulannya susah gak ye bg kita yg keja biasa..

mg cepat sembuh..

Tihara said...

kak, tak kiralah anak tu dah beranak pinak pun ibu tetap risaukan anak dia..lagi2 kalau tak sihat badan...saya tgk semua ibu2 macam tu..mak mertua pun sama...moga anak akak cepat sembuh k..insya Allah :)

Dayah N said...

Moga hero-hero acik cepat sembuh...

Takpe, sakit nak hapuskan dosa-dosa kecil...

Nuwairani Ismail said...

teringat pulak zaman2 kite sekolah dulu. gara2 warden semuanya garang, jadi kalau sakit macam mana sekali pun mesti nak tahan jugak. sekali tu memang dah tak tahan sangat, minta cikgu hantar ke spital. tengok2, doktor cakap kena bedah sebab apendiks bengkak. hohoh...tu pon kene marah jugak dengan warden sebab tak bagitahu dia awal2. naseb la badan,,..

eita said...

harap2 cepat lah sembuh ye hero kak cik tu...

~ Cik Azz ~ said...

Mudah-mudahan hero2 akak tu semuo copek sihat.. Risau lak sey kok akak lak domam skali..

Nadiah Sidek said...

semoga anak-anak akak cepat sembuh..

ibundo said...

kalau anak sakit kito memang comeh. Nak nak pulak kalau jauh dari mato kito ni ha..
Semugo sombuh copek anak-anak tu..

SH said...

Assalam Acik,

Anak2 kalau depan mata kita ok lagi, kalau dah jauh lagi bertambah risau. Saya pun akan melalui situasi yang sama tak lama lagi bila anak sulung sambung belajar kat Kulim sana. Bukan dekat tu, ni siang malam hati tu risau jer....

MulutPayau said...

semoga anak2 Acik cepat sembuh....

azi said...

Salam Akak..
Semoga anak-anak akak cepat sembuh ye..sekarang ni musim orang demam...

Nur-nba said...

Moga anak2 Kak Acik cepat sembuh.. Nur tidak berkecil hati, sebab tindakan cikgu tu memang salah. Marah tak bertempat.. Memang kadang2 malu dengan mereka yang bersikap seperti ini..

KhaiRin : anies said...

get well soon!

MAK TEH said...

semuga anak acik cepat sembuh ya, cubala anak cikgu tu ditempat anak acik camna agaknya ya...tentu dah berasap telinga dia....gitulah lumrahnya bila ada kuasa...