Tuesday, June 5, 2012

JALAN JALAN TENGOK IKAN

Assalamualaikum.

terima kasih pada semua yang memberikan ucapan dan doa dihari lahir en.suami acik
hari ni baru dapat mengucapkan terima kasih

Semalam satu hari berjalan..letih acik..sampai tak masak le
balik dah keletihan... yang mudah order Domino je
setengah jam dah sampai
 terkejut acik sampai tanya ngan anak anak..tadi makan kunyah ke tak ni he he
sah sah dah kelaparan bebeno,.sekejap je licin.

semalam acik pi naik komuter dari sini..
stesen komuter baru
Sungai Gadut

tapikan hek eleh..sampai seremban tukar le pulak..
kalau tau baik acik naik dari seremban je.
 
sebelum sampai kesini..turun di KL Sentral.
naik pulak lrt,
tak pernah buat macam tu kan..berdebo acik takut tak sampai he he.

dan masuk sini

Gamat..
macam ni rupanya gamat hidup.
teruja anak2 dapat masuk Aquaria ni.
macam2 boleh tengok.tapi acik letak gambar sikit je .

ok la..Jumpa lagi,Insyaallah

46 comments:

  1. salam kak
    saya xpernah pergi lagi ke Aquaria ni kak

    ReplyDelete
  2. samo lah cam kaklong,1st time dtg KL..takut kok sosek...bedoba doba yo...hahahah!

    ReplyDelete
  3. best nye kak abwak anak p jalan2 tgk ikan..saya tk penah p lagi ni..kelakar la kak siap tanya anak kunyah ke tak masa makan..hehe :)

    ReplyDelete
  4. dulu hari hari lalu aquaria tu masa nak pi keja..tapi tak tersinggah2 masuk ke dalam.. tunggu anak2 besar sikit kot..hehe..

    ReplyDelete
  5. wah2 jauh jln2 yek acik... dana yg duk kt kl nih pun tak penah lg msk aquaria tu hehehe... tunggu aiyan besar dulu lah kot acik...
    tp gamat tu tgk dh mcm pacat lak heheheh

    ReplyDelete
  6. sesekali jalan2 tak bawak kereta sendiri seronokkan..kalau anak ucu depa jakun sbb dolu2 masa depa kecik2 pernah gak bw nk lrt, monorel..sampai lenguh leher pandang atas bawah...penangan x penah nak pengangkutan awam lah gamaknye..

    ReplyDelete
  7. Nurul x spi lg ke Aquaria nie,anak2 dah bising nak ajak pegi sana...

    ReplyDelete
  8. Dah biasa naik kereta sendiri kadang rasa cuak juga Acik ye. Tapi sesekali best juga.

    Kakak tak pernah lagi ke Aquaria sebab anak-anak setiap kali pergi dgn cikgu mereka itu yg tak jejak sampai sekarang...

    ReplyDelete
  9. salam kak
    ...sejak ada komuter ni seremban ke kl macam dokek yo...mudahkan!

    ReplyDelete
  10. Salam AE..
    Sesekali berjalan guna public transport ni teruja. Kakya pun suka buat gini.pengalaman.

    Bila dah keletihan, jgnkan masak, apapun xlarat dah nak buat.mmg tergolek jawabnya.

    Seb baik Ada pakcik Dominos kan? Setel satu hal.hehehe

    ReplyDelete
  11. wahh acik dah sampai dah, angah yang tinggal di KL ni pun belum pernah sampai ke Aquaria ni....

    ReplyDelete
  12. Assalam acik.
    Wahhh bestnya....dah lama teringin nak pergi Aquaria ni tp sampai skg belum sampai2 lg.

    ReplyDelete
  13. wahhh..kak acik dah smpai akuaria.. tak penah pegi lagi ne...

    ReplyDelete
  14. bestnye jalan jalan macam tu...tu mmg stail feveret saya. naik lrt dan pegi jalan jalan.

    tapi sekarang dah takde geng... :(

    ReplyDelete
  15. Sey pon bolum ponah poie aquaria tu kak.. Lopeh ni nak poie la bawak budak2 ni.. Kono la kumpul duit dari sekarang.. hehe..

    Sg. Gadut tu kek Ghombau tu kan kakk..? Hari tu maso balik kammpung lalu situ.. Mmg dah siap dah stesen tu..

    ReplyDelete
  16. Gamat tu..fuh geli. jumpa byk masa ke pulau perhentian. Org lelaki yg tak geli siap putus2 kn gamat tu. dia tak mati malah tiap putus tu idup.

    ReplyDelete
  17. jenjalan naik transport awam ngan anak2 time2 cuti mesti bestt kan..naik lrt je la, kalao bas tamauu.. haha..

    ReplyDelete
  18. Bestnya kak, jalan-jalan naik public transport. Senang, kalau parking kete kat klcc tu mahal, kak. Dengan minyak lagi. :)

    ReplyDelete
  19. Salam Acik Erna,

    Best tu dapat berjalan2 dengan anak2 cuti-cuti macam ni.

    Kak Ani pulak semenjak komuter beroperasi baru sekali naik. LRT pun macam tu jugak, naik sekali jangan orang kata tak pernah merasa.

    Masa naik komuter tu jalan-jalan hingga ke Rawang, nak LRT pulak hingga ke KLCC saja.

    ReplyDelete
  20. saya ni kak, dah byk kali plan nak bwk anak2 pegi aquaria, tak penahnya jadi lagi

    ReplyDelete
  21. bestkan aquaria, sejuk je. hehe..

    ReplyDelete
  22. Wa...gi aquaria...bestkan kak! Aina pun masih belum melangsaikan janji cuti sekolah dengan anak2, kerja banyak sedang mencari ruang.

    ReplyDelete
  23. Saya dah berapa kali masuk KLCC tu tapi tak pernah sampai Aquaria, teruk sungguh saya ni, sabor jalah..Nampak bestlah :)

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum my dear kak Erna:)

    seronok bila cuti2...jalan2..ronda2 sana sini ekk..:)
    Memang best!;)

    ReplyDelete
  25. oh lama dah plan nak gi sini tapi belum sampai seru.hehe

    ReplyDelete
  26. Sy pun tak nah smpi sane g. Huhuhuhu! Bestnya!

    ReplyDelete
  27. Salam akak....
    Nampaknya saya tertinggal cerita akak semalam. Semalam saya MC...memang tak buka NB langsung..

    Selamat Hari lahir ye untuk Suami akak..semoga kehidupan akak bersamanya akan sentiasa dirahmati Allah dan sumai akak diberikan kesihatan yang baik...

    seronoklah si bongsu tu emak bawa jalan-jalan...:)

    ReplyDelete
  28. Wahh masa berkualiti acik ngan anak anak. Penat tapi seronok kan kak ?

    ReplyDelete
  29. seronok la anak2 dpt gi jalan cuti skolah ni kan...mesti ramai org kt sana tu...^^

    ReplyDelete
  30. salam acik ..minggu lps zila pun ke klcc..tp x sempat nk masuk aquria tue..sbb ada kerja cikit..teringin jgk nk ronda2 dlm tue..tp x kesampaian la..mmg lapor benor tue sampai sekejapan dh habis licin..he hehee

    ReplyDelete
  31. bestnya achik gi aquaria .. sib baikk saya dah pernah gi .. tapi masa nie zahrien x der layie

    hurmm kena gi sekali lagi nie ;)

    ReplyDelete
  32. kami suka pi aquaria jgk...!!! best kan..

    ReplyDelete
  33. Eksperimen berjalan naik lrt ya... penat sgt la tu.. tapi happy kan.. ada pengalaman baru..tentu anak-anak suka..

    ReplyDelete
  34. saya gi aquaria masa anak lelaki saya umur 9 bulan, pegi hari rabu dapat tengok penjaga ikan bagi ikan jerung makan punya la seram tengok takut ikan tu makan orang hee... perasaan je sbb terpengaruh ngan filem shark ha.ha.ha..

    ReplyDelete
  35. Assalam acik,wah jln2 sakan eks..Bestnyer g aquaria,tingin st nk bawa ank2 pegi..InsyaAllah 1day nk juga pegi..Sy klo mls msk hehe piza hut ke domino jerlah,hehe..

    ReplyDelete
  36. kalo naik kereta sure meredah jalan yg sibuk....

    mst seronokkan acik=))

    ReplyDelete
  37. dr dulu tingin nk g tp x pegi2 jg

    ReplyDelete
  38. Rupa2 nya acik makan angin ye...

    ReplyDelete
  39. Bes le acik erna dapat jalan2 sempena beday cik abang dia..Sanah helwah untuk cik abang nye....semoga berbahagia bersama suri hati tersayang..

    ReplyDelete
  40. kakpah pun belum sampai lagi aquaria ni.

    ReplyDelete
  41. Wahhh..bestnya dapat jalan2 ya Acik...
    Anak2 saya dah lama ajak ke aquaria...tak sampai2 lagi ke situ....

    ReplyDelete
  42. ehem mama ke suria KLCC tapi tak pernah masuk aquaria tu..hu2x..

    ReplyDelete
  43. adam tang thn lopeh ajk g aquaria.. tak terbawak laei ha..

    ReplyDelete
  44. pueh hati tak dia org tu hehe

    ReplyDelete
  45. teringin nya nak masuk aquaria ni..sy x sampai-sampai lagi..:)

    ReplyDelete