Thursday, June 14, 2012

PULUT MAKAN NGAN BUBUR DURIAN

Assalamualaikum..

Bubur Jagung durian
 Makan dengan pulut.
sedap..
 
ini mak pandai masak.
roti tempayan tak pandai.
tapi kalau ada kawan2 yang tau kongsikan
 resepi ngan acik ye.
tak sampai hati pulak bila anak mintak
asek terkenang kenang dan teringat ingat je
selagi tak dapat masak kan.

ok jumpa lagi,Insyaallah.

51 comments:

tasekM said...

kot tak ada tempayan kita cuba buat roti kuali je la kak.

hehe.

Kakzakie said...

Nak beli tempayan dulu Acik hahaha... tapi buat dalam oven boleh juga kot. Kakak pun tak pernah buat.. beli senang.

Irfa said...

buat roti kuali jelah
ada ker?
hehe

al-lavendari said...

sedap tu memang sedap .. tak dapat dinafikan. tapi kalau saya makan terlebih sikit .. alamat rasa berada dalam kayangan kerana angin.

norhidana said...

skrg nih dana pun asik nk mkn durian je.... geram nengok yg kaler kuning oren2 gitu

Rai said...

alahai..saya pun tak tau kak erna.. bab2 roti ni saya fail sikit..

nak buat roti tempayan kena beli tempayan gamaknya kot kan..hehehe..

Deru Ombak said...

Assalamualaikum n morning AE

Bubur ni pandai kalau di paksa juga suruh buat. Roti tempayan tuuu. X abes lagi nuntut. Jgn kan roti, tempayan nyer pun xde. Heheheh

LiYa HaNiF :: said...

aduhaiii sedapnya....mana nk cr kat subang nie adussss... ^_~

salam kenaiii ye acik.. :)

JunAina said...

Itu cicah roti benggali pon sodap acik.

MOKCIK AZWA said...

betul tu cicah ngan roti pun sedap nie hehehe..

alahai citer pasal roti tempayan tak settle lagi yer..kena la cipta resepi baru roti kuali hehehe

Cinta Misteri said...

Musim doyan ni, sana sini org buat pengat, pulut, wajik, jem, srawa,bubur, sumanya brasaskn doyan. CiM hanya mmpu perati je bila brBW. Tp, klau dh namanya rezeki, ada jer org anto kerumah..alahai susah2 je.

anaa said...

inila bubur durian fofular masa gathering kat umah dato LF dulu kannn..

kasihibu said...

alamak sedapnya tolong.....kecur mulut dah ni

Tihara said...

makan dengan pulut..wangi je kan kak..kadang2 kalau bubur camni saya makan dgn roti pun pernah jugak kan :)

kasihredha said...

lama tak makan bubur jagung...sodap ni kak

lieynanilaz said...

bubur ni saya suka makan gitu jerk...kureng ngan pulut.tapi lajuss jer kalau makan durian gitu sahaja.

Norzie hany said...

Sedapnya acik bubur durian makan dgn pulut.

Cik mama said...

Alohhh sedappnya acik, nakk gakkkk...

Liza said...

bestnya bubur jagung durian tu acik, cicah ngn roti pun sodaaappp.....hihihihi

m.u.l.a.n said...

laaa... saya pon baru buat kemarin... tetiba banyak durian jual kat sini & sangat tak tahan..

POSH76 said...

sedapnyer tingin nak buat!!!

Ujie said...

sedapnya...
tak penah lg mkn dgn pulut. mkn dgn roti tu ada la.

SHAHZEE said...

akak sedapnye..dulu sy mmg hantu durian tp skang dah kurang sikit

Hanis Azla said...

sedapnya acik.. terliur sy tengok bubur dgn pulut tu.. mmg feveret..

EmbunRosaliza said...

sedapnya bubur mkn dgn pulut. Roti tempsysn kena bakar dlm tempayan tu yg susahnya.

fieda said...

saya mmg terliur la acik..

mama aini said...

ehem..terliur tgk bubur durian tu..hu2x..ehem mama tak tau buat roti tempayan.. :(

jemarisuri said...

nk nangis tengok sbb lama dh tak buat...hihi

azi said...

Salam Akak..
Sedapnya pulut tu.....rasa macam nak pegi beli sekarang ni jugak.!!

Akakkan tahu saya ni peminat pulut..pulut durian dan pulut kuning memang saya suka sangatttt....:)

Aidah said...

Sodap eh bubur tu Achik haii. Lotak jagung gak ko? Lagi mongancam. Tapi pulut, sey tak buleh makan. Sakit2 badan.

Ati Masrif said...

inilah bubur yang ati melepas nak
rasa hari tu yek...

mesti sodap..kalau dtg rmh kak erna
ati nk rasa bubur ini juga :)

h4ni3 said...

nak jugakkkk...

waaaa.. dah lama kenen kat hasben suh beli durian, dia takmo!! wuuu~

Rinna said...

Sedapnyaa Acik Erna.. semalam pun makan bubur kacanng ngan durian.. nyum2..

Papa Mifz said...

bubur jagung durian tuh sure sedap acik kan...

Melati Qistyna's Mummy said...

hehehe, ati mak kan... kami baru lepas makan bubur kacang ijo ngan durian, tp xde pulut pon, hehehehehe

sal said...

bubur jagung durian..masyaAllah..
tadi gi melawat blog rakan..terpandang bubur kacang durian..
masuk laman erna, nampak pula bubur jagung durian?
ari ni jodoh dgn durian..
akak sal ni macam tak boleh nampak durian..
cepat je terliuq..

~ Cik Azz ~ said...

Omak sey masak pulut dgn kuah durian.. Ni sey tongah makan la ni... Kurang sikit la sobab manihhh.... Kono makan lambek2...

Nuwairani Ismail said...

hohoh...pulut dengan bubur le pulak...haishhhh! sedap neh! dah lama tak makan menu cenggini.

Anamarza said...

wah sedapnya bubur jagung, acik buat org yg menengoknya telan air liur je huhhu, kalau acik tayang kuah durian sekali ngan pulut tak pa lagi sbb saya tak makan, tapi kalau tayang bubur jagung memang boleh buat teringin nak makannya :(

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,
no way bubur jagung makan dgn pulut, bubur saja...pulut makan dgn sambal ke he he he!

Chik Na said...

cicah ngan roti arab pun sedap ni :D

Dinas Aldi said...

Allahu akbar, tadi meleleh ayaq lioq kat blog kak Deru Ombak, kat sini pun meleleh jugak ayaq lioq saya, adehhh..

Nieda said...

sedap mkn dgn pulut serawa durian ni..

Cik Ecah said...

pulut mkn dgn bubur jagung...jarang mkn ;)

Ibuhani said...

yelah....saya pun x pernah pulak cuba pulut ni mkn dgn bubur jagung. Kono cubo ni!

zill said...

Salam Jumaat acik..sedapnya bubur jagung & pulut tu...tp zil biasa makan pulut durian je..lps ni bole la try..

FnF Simple Life said...

Asslm...jumpa duran lagi...kat sini pulak...aduh syedapnye...

Kella said...

saya rasa macam balik nanti nak gi cari doyan je!! teringin laa...

Izan Ishak said...

salam acik...

izan baru plan nak buat bubur kacang durian ptg ni. hmmm... rupa2nya acik dah buat dulu bubur jagung durian. sedapnya dpt makan ngan pulut!

ieda said...

wahhhhhhh sedap2 nie ..
dah lama x makan
skrg tgh musim deyan kan
leh lahh try buat ;))

Asmara said...

wah sana sini org tayang durian, mmg telan air liur je ni. uhuhu..