Thursday, June 14, 2012

PULUT MAKAN NGAN BUBUR DURIAN

Assalamualaikum..

Bubur Jagung durian
 Makan dengan pulut.
sedap..
 
ini mak pandai masak.
roti tempayan tak pandai.
tapi kalau ada kawan2 yang tau kongsikan
 resepi ngan acik ye.
tak sampai hati pulak bila anak mintak
asek terkenang kenang dan teringat ingat je
selagi tak dapat masak kan.

ok jumpa lagi,Insyaallah.

51 comments:

  1. kot tak ada tempayan kita cuba buat roti kuali je la kak.

    hehe.

    ReplyDelete
  2. Nak beli tempayan dulu Acik hahaha... tapi buat dalam oven boleh juga kot. Kakak pun tak pernah buat.. beli senang.

    ReplyDelete
  3. buat roti kuali jelah
    ada ker?
    hehe

    ReplyDelete
  4. sedap tu memang sedap .. tak dapat dinafikan. tapi kalau saya makan terlebih sikit .. alamat rasa berada dalam kayangan kerana angin.

    ReplyDelete
  5. skrg nih dana pun asik nk mkn durian je.... geram nengok yg kaler kuning oren2 gitu

    ReplyDelete
  6. alahai..saya pun tak tau kak erna.. bab2 roti ni saya fail sikit..

    nak buat roti tempayan kena beli tempayan gamaknya kot kan..hehehe..

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum n morning AE

    Bubur ni pandai kalau di paksa juga suruh buat. Roti tempayan tuuu. X abes lagi nuntut. Jgn kan roti, tempayan nyer pun xde. Heheheh

    ReplyDelete
  8. aduhaiii sedapnya....mana nk cr kat subang nie adussss... ^_~

    salam kenaiii ye acik.. :)

    ReplyDelete
  9. Itu cicah roti benggali pon sodap acik.

    ReplyDelete
  10. betul tu cicah ngan roti pun sedap nie hehehe..

    alahai citer pasal roti tempayan tak settle lagi yer..kena la cipta resepi baru roti kuali hehehe

    ReplyDelete
  11. Musim doyan ni, sana sini org buat pengat, pulut, wajik, jem, srawa,bubur, sumanya brasaskn doyan. CiM hanya mmpu perati je bila brBW. Tp, klau dh namanya rezeki, ada jer org anto kerumah..alahai susah2 je.

    ReplyDelete
  12. inila bubur durian fofular masa gathering kat umah dato LF dulu kannn..

    ReplyDelete
  13. alamak sedapnya tolong.....kecur mulut dah ni

    ReplyDelete
  14. makan dengan pulut..wangi je kan kak..kadang2 kalau bubur camni saya makan dgn roti pun pernah jugak kan :)

    ReplyDelete
  15. lama tak makan bubur jagung...sodap ni kak

    ReplyDelete
  16. bubur ni saya suka makan gitu jerk...kureng ngan pulut.tapi lajuss jer kalau makan durian gitu sahaja.

    ReplyDelete
  17. Sedapnya acik bubur durian makan dgn pulut.

    ReplyDelete
  18. Alohhh sedappnya acik, nakk gakkkk...

    ReplyDelete
  19. bestnya bubur jagung durian tu acik, cicah ngn roti pun sodaaappp.....hihihihi

    ReplyDelete
  20. laaa... saya pon baru buat kemarin... tetiba banyak durian jual kat sini & sangat tak tahan..

    ReplyDelete
  21. sedapnyer tingin nak buat!!!

    ReplyDelete
  22. sedapnya...
    tak penah lg mkn dgn pulut. mkn dgn roti tu ada la.

    ReplyDelete
  23. akak sedapnye..dulu sy mmg hantu durian tp skang dah kurang sikit

    ReplyDelete
  24. sedapnya acik.. terliur sy tengok bubur dgn pulut tu.. mmg feveret..

    ReplyDelete
  25. sedapnya bubur mkn dgn pulut. Roti tempsysn kena bakar dlm tempayan tu yg susahnya.

    ReplyDelete
  26. ehem..terliur tgk bubur durian tu..hu2x..ehem mama tak tau buat roti tempayan.. :(

    ReplyDelete
  27. nk nangis tengok sbb lama dh tak buat...hihi

    ReplyDelete
  28. Salam Akak..
    Sedapnya pulut tu.....rasa macam nak pegi beli sekarang ni jugak.!!

    Akakkan tahu saya ni peminat pulut..pulut durian dan pulut kuning memang saya suka sangatttt....:)

    ReplyDelete
  29. Sodap eh bubur tu Achik haii. Lotak jagung gak ko? Lagi mongancam. Tapi pulut, sey tak buleh makan. Sakit2 badan.

    ReplyDelete
  30. inilah bubur yang ati melepas nak
    rasa hari tu yek...

    mesti sodap..kalau dtg rmh kak erna
    ati nk rasa bubur ini juga :)

    ReplyDelete
  31. nak jugakkkk...

    waaaa.. dah lama kenen kat hasben suh beli durian, dia takmo!! wuuu~

    ReplyDelete
  32. Sedapnyaa Acik Erna.. semalam pun makan bubur kacanng ngan durian.. nyum2..

    ReplyDelete
  33. bubur jagung durian tuh sure sedap acik kan...

    ReplyDelete
  34. hehehe, ati mak kan... kami baru lepas makan bubur kacang ijo ngan durian, tp xde pulut pon, hehehehehe

    ReplyDelete
  35. bubur jagung durian..masyaAllah..
    tadi gi melawat blog rakan..terpandang bubur kacang durian..
    masuk laman erna, nampak pula bubur jagung durian?
    ari ni jodoh dgn durian..
    akak sal ni macam tak boleh nampak durian..
    cepat je terliuq..

    ReplyDelete
  36. Omak sey masak pulut dgn kuah durian.. Ni sey tongah makan la ni... Kurang sikit la sobab manihhh.... Kono makan lambek2...

    ReplyDelete
  37. hohoh...pulut dengan bubur le pulak...haishhhh! sedap neh! dah lama tak makan menu cenggini.

    ReplyDelete
  38. wah sedapnya bubur jagung, acik buat org yg menengoknya telan air liur je huhhu, kalau acik tayang kuah durian sekali ngan pulut tak pa lagi sbb saya tak makan, tapi kalau tayang bubur jagung memang boleh buat teringin nak makannya :(

    ReplyDelete
  39. Salam Yong,
    no way bubur jagung makan dgn pulut, bubur saja...pulut makan dgn sambal ke he he he!

    ReplyDelete
  40. cicah ngan roti arab pun sedap ni :D

    ReplyDelete
  41. Allahu akbar, tadi meleleh ayaq lioq kat blog kak Deru Ombak, kat sini pun meleleh jugak ayaq lioq saya, adehhh..

    ReplyDelete
  42. sedap mkn dgn pulut serawa durian ni..

    ReplyDelete
  43. pulut mkn dgn bubur jagung...jarang mkn ;)

    ReplyDelete
  44. yelah....saya pun x pernah pulak cuba pulut ni mkn dgn bubur jagung. Kono cubo ni!

    ReplyDelete
  45. Salam Jumaat acik..sedapnya bubur jagung & pulut tu...tp zil biasa makan pulut durian je..lps ni bole la try..

    ReplyDelete
  46. Asslm...jumpa duran lagi...kat sini pulak...aduh syedapnye...

    ReplyDelete
  47. saya rasa macam balik nanti nak gi cari doyan je!! teringin laa...

    ReplyDelete
  48. salam acik...

    izan baru plan nak buat bubur kacang durian ptg ni. hmmm... rupa2nya acik dah buat dulu bubur jagung durian. sedapnya dpt makan ngan pulut!

    ReplyDelete
  49. wahhhhhhh sedap2 nie ..
    dah lama x makan
    skrg tgh musim deyan kan
    leh lahh try buat ;))

    ReplyDelete
  50. wah sana sini org tayang durian, mmg telan air liur je ni. uhuhu..

    ReplyDelete