JellyPages.com

Tuesday, June 19, 2012

HILANG LAGI..

Assalamualaikum

Semalam buat kek lagi
untuk bekal hero bungsu bawak balik asrama
macam biasa la dia ni
mak jangan bagi banyak-banyak.
tahan berapa hari
dan macam macam lagi la
lepas tu telefon
mak kek dah abis..he he..tau dah..
mak dah boleh agak
bukan sorang dua..10 orang satu dorm tu
kalau dibekalkan sikit mana nak cukup.
kesian nanti kalau ada yang tak dapat merasa.
 
semalam mengadu duit syiling satu purse kecik dah hilang
sape ambik tak tau.
dulu kan acik cerita duit dalam locker pun boleh hilang
sejak ada sorang murid dah keluar dari asrama
dan dari sekolah..senyap dah cerita tu

kali ni hilang dalam kelas.
salah hero bungsu  jugak ni
tak bawak beg sekolah pi masuk bilik lukisan.

bila nak guna syiling untuk telefon maknya 
baru tau beg kecik 
yang berisi syiling tu dah hilang

tak pe la dik..dah tak de rezeki.
semalam dah bekalkan dia beg kecik 
yang lain untuk isi duit syiling
dan dah pesan..jangan tinggalkan dalam kelas lagi.

ok lah..jumpa lagi,Insyaallah.

55 comments:

  1. adat duduk di asrama.. kalau perempuan mungkin kurang sikit kes macam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rai.kali ni hilang dalam kelas pulak,,ada je kes kan

      Delete
  2. Salam akak..
    masakan akak memang sedap, sebab tu akak masak apapun, mesti cepat habissss....mesti kawan-kawan hero bongsu suka duduk sebilik dengan dia sebab selalu ada aje dia bawa balik makanan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam azi..sedap ditekak anak2 azi..he he

      Delete
  3. kongsilah resepi kek tu acik...

    ReplyDelete
  4. setiap hari risaukan anak.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dik irfa..selagi bergelar ayah dan ibu selagi tu lah

      Delete
  5. sya pun bekal anak anak dara syiling dlm beg duit kecik, senang nak menelifun, sekarang ni diorang minta ring ring kad ermm...tak jumpa lagi di cari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sya..tu la lama dah beg tu..baru hilang minggu lepas..satu kelas tak de..tapi masing2 tinggalkan beg sekolah dalam kelas

      Delete
  6. Apsal la budak2 ni suko sangat mencilok barang orang ehh..? Esok luso bilo dah kawen, anak tu lak yg ikut perangai buruk mcm tu...

    Kono bondung dari awal.. Kalau tak, parah dibuek ehh... huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik Azz tu la kan..aimi baru penuh han beg kecik tu ngan duit syiling..dah losap..nasib baik balik baru ni..abang2 e bagi duit syiling lagi..

      Delete
  7. Bila balik asrama, bawa makanan memang tak cukup Acik sebab ramai kawankan.. takan nak suruh diorang tengok jer... hilang di asarama macam dah jadi biasakan.. tapi sejauh mana kita berkesan mendidik anak supaya tidak mencuri kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati)
      betul tu Nur..kesian kalau tak dapat merasa..tu sebab acik selalu bagi lebih.
      kali ni dalam kelas pun boleh hilang nur

      Delete
  8. biasalah bila duduk di asrama memang gitu...ada pulak yang panjang tangan...

    sedapnya kek tu patut licin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qhaifa Nur..kali ni..bukan hilang diasrama..tapi hilang masa di kelas.

      Delete
  9. Sekolah anak kakak dah tukar guna kad phone sebab kena komplen syiling baru tak boleh guna. Susahkan budak-budak Telekom dah tukar.

    Duduk asrama sekarang tak macam kita dulu kan Acik. Sekarang adaaaa aje yg hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..disekolah anak acik dua2 ada,,kad dan syling..bila telefon yang guna kad rosak..dia guna syiling..bila hilang syiling tu yang bising dia tu.

      Delete
  10. Asam garam tinggal di asrama begitulah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakcik..ye la kak cik..macam2 hal kan

      Delete
  11. kat asrama tu, dalam ramai2, mesti ada je tgn panjang
    dulu mak saya warden asrama, macam2 budak ngadu. kadang2 bedak pon lesap

    ReplyDelete
  12. duk asrama camtu la tambahan lelaki lagi la byk peel...^^

    **sabarlah acik ...moga anak acik berjaya

    ReplyDelete
  13. duk asrama mcm tu le kak.
    untung kawan2 hero bongsu akak dpt
    mkn mcm2 :)

    ReplyDelete
  14. Budak2 sekarang ni memang pelupa, Achik. Anak2 saya tu pesan dua tiga kali pun lupo jugak. Penat dah mulut ni mengingatkan dia.
    Kek tu memang nampak sedap. Dapat kat budak asrama mmglah licin.

    ReplyDelete
  15. macam citer budak2 sekolah skrang ni!. slm kenal n dah follow u 544

    ReplyDelete
  16. kesian betul kat pencuri tu...

    ReplyDelete
  17. duduk asrama memang macam gitu...
    makanan tak leh sikit2..sebab tukang makannya ramai..=)

    ReplyDelete
  18. kak erna..kita tengokk kek yg gobu tuh pun dah telan air liur banyak kali dah...hihi
    waduh kok kena curik lagik...tapi memang gitu lah dok asrama..anak mokwo pun tiap kali balik mesti ade je barang yg ilang terutama nya duit...kalau tak ilang org berhutang duit dia..tak bayar.!..isk3x..

    ReplyDelete
  19. Duduk asrama mmg gitu lah gayanya..hehe..saya dulu selipar aja ntah berapa kali hilang...:-)

    ReplyDelete
  20. gigih kan mak2 nak bekal kan untuk anak...mak saya pon mcm tu...:)

    ReplyDelete
  21. Saya pun sama time anak2 nak balik ke asrama mcm saya bekalkan.

    ReplyDelete
  22. Biasa laa duduk asrama mcm2 perangai ada kan.. kena ingatkan anak supaya berhati2 laa dan jaga barang baik..

    Sedap tgk kek tuh.. :)

    ReplyDelete
  23. kek butter ke tu? wahhhh .. feveret saya.

    ReplyDelete
  24. Acik pki oven brand ape tu? Boleh share dgn sy? Heee~ Sedap tol nmpk kek Acik tu. Gebu je...

    ReplyDelete
  25. Bestnya jd kwn2 anak akak..dpt merasa mkn sdp.

    ReplyDelete
  26. cedapnye kek..bertuah la anak acik sokmo ada bekal..
    kalau duk asrama mmg adat la brg2 hilang sbb 2 kena betul2 jaga

    ReplyDelete
  27. kesiannya, hilang banyak kali dah ye Acik... mana satulah
    'toyol'nya yang mengambil tu...

    ReplyDelete
  28. mmg biasa hilang2 klu tinggal asrama kak. Seluar dalam pun boleh hilang .. hehe

    ReplyDelete
  29. bdk laki bkn cam bdk pmpuan acik, kalu pmpuan sume benda nk di bwk nyer... tp bdk laki lain skit kot hehehe... walaupun sebenarnyer diaorang nk sgt bwk makanan itu ini...
    aduhla, kt mana2 asrama msti ada yg panjang tgn kan, mmg kene jaga baik2... kalu tak mmg hilang lg n lg lah

    ReplyDelete
  30. rasa seronok pulak kan kalau bekalkan anak2 camni pastu habis makan beramai2.kalau yg dewasa tak risau sgt.kalau yg baru darjah 3 kebawah ni kdg2 anak sendiri tak dpt makan.

    ReplyDelete
  31. meh hero bongsu acik datang umah untie sz...
    manyakkkk duit syiling ni ...
    nak hantar tukar kat bank tak berhantar2 ... ;p

    ReplyDelete
  32. rajin akak buat kek,
    makan ramai2 mesti seronok...
    lepas nie kena ati2 laa kan
    pesan kat anak akak tuh!!!hehhehe

    ReplyDelete
  33. Mama dulu2 macam nijuga....selalu bekalkan makanan untuk kawan2 anak mama di asrama sampai lah mereka masuk universiti..Budak2 tu ingat mama sampai sekarang..Ada yang bagi bunga pada mama untuk hari ibu sampai sekarang ini..

    ReplyDelete
  34. kalau nak berpesan2 dengan budak yang tinggal di asrama ni memang banyaklah...sebab kite susah nak detect sape yang ambil brg2 tu. lebih2 lagi kalau hilang duit.adoi..

    ReplyDelete
  35. macam2 budak sekarang ni. Kecik2 pun dah pandai pjg tangan .

    ReplyDelete
  36. Kalau dok asrama mcm tu la acik, dalam ramai2 mesti ada yg buat perangai.

    ReplyDelete
  37. acik, kalau zaman saya dulu, tiap2 kali mak datang, mesti pesan kat dia 'belikan kad telepon tau!' takmo simpan syiling, satgi misti abes beli jajan.. haha

    ReplyDelete
  38. Dok asrama memang camtulah, walaupun bebudak terpilih camana sekalipun mesti ada yg panjang tangan. Kena berhati2.

    Jangan kata kek, milo mentah pun licin dikerjakan, bahagi sorang 1-2 sudu. Itu zaman saya dok asrama sekolah menengah dulu la, kahkah!

    ReplyDelete
  39. duk asrama perkara hilang menghilang ni normal..
    kena pandai2 lah mnjaga barang..

    kek apa tu kak..
    sedap je nengok...

    ReplyDelete
  40. sedap la kek akak buat tu sampai cepat jer abisnya tu kan..hehe teringat masa saya dok hostel dulu memang tunggu jer abah atau abg dtng hantar makanan dpt biskut kering dah suka sgt..hehe

    kalau dah ramai-ramai tu ada jer yg panjang tgn ambil hak org tu kan..kena hati-hatilah selalu.

    ReplyDelete
  41. hehe..konon banyak sangat la kek tu ye. dia lupa la tu kawan-kawan dia ramai di sana :D

    ReplyDelete
  42. dok asrama ni, barang ko, barang aku jua..ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  43. Untung yg dok satu dorm ngan hero bongsu tu, merasa aje kek... Hehehehe

    ReplyDelete
  44. ehem kalau duduk asrama selalu sgt jadi camni..ada yg panjang tangan..anak mama pun pernah terkena..masa tu kat`u`..dah besar pun mencuri juga..hu2x..

    ReplyDelete