Tuesday, June 19, 2012

HILANG LAGI..

Assalamualaikum

Semalam buat kek lagi
untuk bekal hero bungsu bawak balik asrama
macam biasa la dia ni
mak jangan bagi banyak-banyak.
tahan berapa hari
dan macam macam lagi la
lepas tu telefon
mak kek dah abis..he he..tau dah..
mak dah boleh agak
bukan sorang dua..10 orang satu dorm tu
kalau dibekalkan sikit mana nak cukup.
kesian nanti kalau ada yang tak dapat merasa.
 
semalam mengadu duit syiling satu purse kecik dah hilang
sape ambik tak tau.
dulu kan acik cerita duit dalam locker pun boleh hilang
sejak ada sorang murid dah keluar dari asrama
dan dari sekolah..senyap dah cerita tu

kali ni hilang dalam kelas.
salah hero bungsu  jugak ni
tak bawak beg sekolah pi masuk bilik lukisan.

bila nak guna syiling untuk telefon maknya 
baru tau beg kecik 
yang berisi syiling tu dah hilang

tak pe la dik..dah tak de rezeki.
semalam dah bekalkan dia beg kecik 
yang lain untuk isi duit syiling
dan dah pesan..jangan tinggalkan dalam kelas lagi.

ok lah..jumpa lagi,Insyaallah.

55 comments:

Rai said...

adat duduk di asrama.. kalau perempuan mungkin kurang sikit kes macam ni..

azi said...

Salam akak..
masakan akak memang sedap, sebab tu akak masak apapun, mesti cepat habissss....mesti kawan-kawan hero bongsu suka duduk sebilik dengan dia sebab selalu ada aje dia bawa balik makanan...:)

Queenie said...

kongsilah resepi kek tu acik...

Irfa said...

setiap hari risaukan anak.huhu

kasihibu said...

sya pun bekal anak anak dara syiling dlm beg duit kecik, senang nak menelifun, sekarang ni diorang minta ring ring kad ermm...tak jumpa lagi di cari.

~ Cik Azz ~ said...

Apsal la budak2 ni suko sangat mencilok barang orang ehh..? Esok luso bilo dah kawen, anak tu lak yg ikut perangai buruk mcm tu...

Kono bondung dari awal.. Kalau tak, parah dibuek ehh... huhu..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Bila balik asrama, bawa makanan memang tak cukup Acik sebab ramai kawankan.. takan nak suruh diorang tengok jer... hilang di asarama macam dah jadi biasakan.. tapi sejauh mana kita berkesan mendidik anak supaya tidak mencuri kan...

Qhaifa Nur said...

biasalah bila duduk di asrama memang gitu...ada pulak yang panjang tangan...

sedapnya kek tu patut licin....

Acik Erna said...

Rai.kali ni hilang dalam kelas pulak,,ada je kes kan

Kakzakie said...

Sekolah anak kakak dah tukar guna kad phone sebab kena komplen syiling baru tak boleh guna. Susahkan budak-budak Telekom dah tukar.

Duduk asrama sekarang tak macam kita dulu kan Acik. Sekarang adaaaa aje yg hilang.

Acik Erna said...

wkmsallam azi..sedap ditekak anak2 azi..he he

Acik Erna said...

Queenie..dah kongsi dah

Acik Erna said...

Dik irfa..selagi bergelar ayah dan ibu selagi tu lah

kakcik said...

Asam garam tinggal di asrama begitulah...

Acik Erna said...

sya..tu la lama dah beg tu..baru hilang minggu lepas..satu kelas tak de..tapi masing2 tinggalkan beg sekolah dalam kelas

Acik Erna said...

cik Azz tu la kan..aimi baru penuh han beg kecik tu ngan duit syiling..dah losap..nasib baik balik baru ni..abang2 e bagi duit syiling lagi..

Acik Erna said...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati)
betul tu Nur..kesian kalau tak dapat merasa..tu sebab acik selalu bagi lebih.
kali ni dalam kelas pun boleh hilang nur

Acik Erna said...

Qhaifa Nur..kali ni..bukan hilang diasrama..tapi hilang masa di kelas.

Acik Erna said...

kakzakie..disekolah anak acik dua2 ada,,kad dan syling..bila telefon yang guna kad rosak..dia guna syiling..bila hilang syiling tu yang bising dia tu.

Acik Erna said...

kakcik..ye la kak cik..macam2 hal kan

Lya Colours said...

kat asrama tu, dalam ramai2, mesti ada je tgn panjang
dulu mak saya warden asrama, macam2 budak ngadu. kadang2 bedak pon lesap

jemarisuri said...

duk asrama camtu la tambahan lelaki lagi la byk peel...^^

**sabarlah acik ...moga anak acik berjaya

kasihredha said...

duk asrama mcm tu le kak.
untung kawan2 hero bongsu akak dpt
mkn mcm2 :)

Aidah said...

Budak2 sekarang ni memang pelupa, Achik. Anak2 saya tu pesan dua tiga kali pun lupo jugak. Penat dah mulut ni mengingatkan dia.
Kek tu memang nampak sedap. Dapat kat budak asrama mmglah licin.

Kesuma Angsana said...

macam citer budak2 sekolah skrang ni!. slm kenal n dah follow u 544

gadisBunga said...

kesian betul kat pencuri tu...

cheqna said...

duduk asrama memang macam gitu...
makanan tak leh sikit2..sebab tukang makannya ramai..=)

mokwo® said...

kak erna..kita tengokk kek yg gobu tuh pun dah telan air liur banyak kali dah...hihi
waduh kok kena curik lagik...tapi memang gitu lah dok asrama..anak mokwo pun tiap kali balik mesti ade je barang yg ilang terutama nya duit...kalau tak ilang org berhutang duit dia..tak bayar.!..isk3x..

Daddy Ziyyad said...

Duduk asrama mmg gitu lah gayanya..hehe..saya dulu selipar aja ntah berapa kali hilang...:-)

lelamaisara said...

gigih kan mak2 nak bekal kan untuk anak...mak saya pon mcm tu...:)

Norzie hany said...

Saya pun sama time anak2 nak balik ke asrama mcm saya bekalkan.

Rinna said...

Biasa laa duduk asrama mcm2 perangai ada kan.. kena ingatkan anak supaya berhati2 laa dan jaga barang baik..

Sedap tgk kek tuh.. :)

kakchik@ella said...

kek butter ke tu? wahhhh .. feveret saya.

LiYa HaNiF :: said...

salam kenal ye... :)

pok amai-amai said...

Acik pki oven brand ape tu? Boleh share dgn sy? Heee~ Sedap tol nmpk kek Acik tu. Gebu je...

Ujie said...

Bestnya jd kwn2 anak akak..dpt merasa mkn sdp.

SHAHZEE said...

cedapnye kek..bertuah la anak acik sokmo ada bekal..
kalau duk asrama mmg adat la brg2 hilang sbb 2 kena betul2 jaga

Amie said...

kesiannya, hilang banyak kali dah ye Acik... mana satulah
'toyol'nya yang mengambil tu...

Teratak Hami said...

mmg biasa hilang2 klu tinggal asrama kak. Seluar dalam pun boleh hilang .. hehe

norhidana said...

bdk laki bkn cam bdk pmpuan acik, kalu pmpuan sume benda nk di bwk nyer... tp bdk laki lain skit kot hehehe... walaupun sebenarnyer diaorang nk sgt bwk makanan itu ini...
aduhla, kt mana2 asrama msti ada yg panjang tgn kan, mmg kene jaga baik2... kalu tak mmg hilang lg n lg lah

ratu siput said...

rasa seronok pulak kan kalau bekalkan anak2 camni pastu habis makan beramai2.kalau yg dewasa tak risau sgt.kalau yg baru darjah 3 kebawah ni kdg2 anak sendiri tak dpt makan.

mak encik | SZ said...

meh hero bongsu acik datang umah untie sz...
manyakkkk duit syiling ni ...
nak hantar tukar kat bank tak berhantar2 ... ;p

KakAsma said...

rajin akak buat kek,
makan ramai2 mesti seronok...
lepas nie kena ati2 laa kan
pesan kat anak akak tuh!!!hehhehe

Mama Ann said...

Mama dulu2 macam nijuga....selalu bekalkan makanan untuk kawan2 anak mama di asrama sampai lah mereka masuk universiti..Budak2 tu ingat mama sampai sekarang..Ada yang bagi bunga pada mama untuk hari ibu sampai sekarang ini..

Nuwairani Ismail said...

kalau nak berpesan2 dengan budak yang tinggal di asrama ni memang banyaklah...sebab kite susah nak detect sape yang ambil brg2 tu. lebih2 lagi kalau hilang duit.adoi..

Nieda said...

macam2 budak sekarang ni. Kecik2 pun dah pandai pjg tangan .

JunAina said...

Kalau dok asrama mcm tu la acik, dalam ramai2 mesti ada yg buat perangai.

h4ni3 said...

acik, kalau zaman saya dulu, tiap2 kali mak datang, mesti pesan kat dia 'belikan kad telepon tau!' takmo simpan syiling, satgi misti abes beli jajan.. haha

Dinas Aldi said...

Dok asrama memang camtulah, walaupun bebudak terpilih camana sekalipun mesti ada yg panjang tangan. Kena berhati2.

Jangan kata kek, milo mentah pun licin dikerjakan, bahagi sorang 1-2 sudu. Itu zaman saya dok asrama sekolah menengah dulu la, kahkah!

eita said...

duk asrama perkara hilang menghilang ni normal..
kena pandai2 lah mnjaga barang..

kek apa tu kak..
sedap je nengok...

Nieza said...

sedap la kek akak buat tu sampai cepat jer abisnya tu kan..hehe teringat masa saya dok hostel dulu memang tunggu jer abah atau abg dtng hantar makanan dpt biskut kering dah suka sgt..hehe

kalau dah ramai-ramai tu ada jer yg panjang tgn ambil hak org tu kan..kena hati-hatilah selalu.

Nadiah Sidek said...

hehe..konon banyak sangat la kek tu ye. dia lupa la tu kawan-kawan dia ramai di sana :D

nazli said...

dok asrama ni, barang ko, barang aku jua..ha..ha..ha..

Melati Qistyna's Mummy said...

Untung yg dok satu dorm ngan hero bongsu tu, merasa aje kek... Hehehehe

mama aini said...

ehem kalau duduk asrama selalu sgt jadi camni..ada yg panjang tangan..anak mama pun pernah terkena..masa tu kat`u`..dah besar pun mencuri juga..hu2x..