JellyPages.com

Saturday, March 31, 2012

LAGI LAGI AYAM...

Assalamualaikum

Hero bongsu acik ada balik jadi...lauk acik tak boleh lari dari ayam
dia kata diasrama tukang masak tak pandai (jangan marah anak acik dengan kenyataan dia ni ye.he he)
masak lomak cili api sebab belum pernah ada ayam masak lemak cili api katanya.
kalau dia balik acik masak kan la.
pagi tadi beli ayam kampung yang makan makanan ayam bandar
jadi la kan..nak cari ayam kampung betul susah disini.
 Ni dia..dah masak pun
acik jugak buat sambal tempoyak.
hiris daun ni guna pisau yang hulu merah tu
mak ai..syoknya..laju je..sekejap je siap..maklum le..pisau baru dan tajam

jemput makan..

38 comments:

  1. Acik.... sambal tempoyak tuuu...ngences!

    ReplyDelete
  2. Salam Erna..

    Bila nak ajak kakya mkn ni?

    Anak2 ni kan.. Air tangan Mak jugak yang paling sedap.

    :)

    ReplyDelete
  3. Amie..pandai e makan sambal tempoyak..nanti kalau balik lagi bagi tau acik ye

    ReplyDelete
  4. wkmsallam kakyan
    bila2 je ada masa datang la.acik alu2kan

    ReplyDelete
  5. assalam acik..anak2 memang suka sangat ngan ayam..masak mcm mana sekali tetap mendapat sambutan.

    Ayam Masak lemak cili api mmg xpernh buat lagi..kalau ikan sungai tu besalah juga

    ReplyDelete
  6. terliur kat sambal tempoyak tu....

    ReplyDelete
  7. terliur kat dua2 menu ni..hubby saya ske ni gulai lomak cili api..fuhh :)

    ReplyDelete
  8. acik terus cik ina lapar. dapat makan lauk cam acik ni mau bertambah nasi.alah ciannya , biasalah acik masakan kat asrama tak sama cam kat rumah, teringat masa cik ina duk asrama, tak sabar nak balik umah merasa masakan arwah mak : )

    ReplyDelete
  9. rasanya menu kat sekolah asrama memang sama satu malaysia. memang tak pernah jumpa pon menu masak lomak cili api ni...sedapnye!

    ReplyDelete
  10. Wah, sy teruja dgn tmpoyak tu...
    Faveret tu acik..

    ReplyDelete
  11. bagi resepi kat tukang masak kantin sekolah tu hehe..

    ReplyDelete
  12. Assalam kak , sambal tempoyak tu betul2 buat hati saya terguda, sungguh sedap nampak, saya pernah mkn sekali je, masa bulan puasa, itu pun ada kwn yg belikan, mmg jatuh chenta, akk letak la resipi, saya ni mmg minat sangat ni....sambil2 sapu ayaq liuq menitik. Kalo saya jumpa akk sambal nilah saya suruh akk buatkan heheh

    ReplyDelete
  13. Salam Yong,

    Tu tempoyak org Melaka/Nogori/Pahang tu. Tapi tetap sedap dilihat, kalau makan lagi kot!

    ReplyDelete
  14. bestnya acik..mestilah air tgn ibu yg terbaik..hihi.

    ReplyDelete
  15. Assalam Acik, ya air tgn ibu memang tak boleh dicari ganti.memang terbaik. sedap tgk masak lomak ayam acik ni.teringin lak nk merasa masakan acik ni:)

    ReplyDelete
  16. salam kak
    saya suka kedua2nya
    terutama kalau mak mertua sei yg masak...perggghhh
    skill masakan sei x sehebat mak mertua...tp masih tetap berusaha :)

    ReplyDelete
  17. Aduhhh patutlahhh anak acik rindukan msakan acik , iefa yg tgk punnn terliuq kak :-)

    ReplyDelete
  18. kalau dekat, dah lama ke umah acik....teringin betul nak makan masakan acik..hehehe...

    ReplyDelete
  19. Sambal daun kayu? sedap tu, k.erna!

    ReplyDelete
  20. salam acik erna ...

    air tangan ibu tu... dah seumur hiduo dia makan masakan ibu..mana boleh challenge ngan tukang masak kat sekolah tu...hehehe

    ReplyDelete
  21. Sambal teMpoyak tu menggegarkan selera, hukk

    ReplyDelete
  22. Salam. Hi Kak Acik Erna.. Rindunya kat akak.

    Memang terbuka selera tengok lauk tempoyak tu.. Budak2 zaman sekarang memang suka sangat makan ayam.. Bestnya dapat makan ayam kampung.. :)

    ReplyDelete
  23. kak,
    ayam masak lomak tu kat umah nie tak jalan..frust tul sebab diarang kata mak masak tak sama cam org negeri masak..hihihihi mmg tul pun..terbalik laa kita acik..
    kena berguru ngan acik laa nampaknyer

    ReplyDelete
  24. sambal tempoyak tu antar ckit kat rumah mak, ok!!!!! heheheheh

    ReplyDelete
  25. salam kak,

    ati memang teruja sangat kalau tgk
    masak lomak nogori nih...mmg sodap!

    tapi sejak sakit ni ..tekak ni payah
    nak makan..tak tau selera apa ntah ..
    geram betui!

    ReplyDelete
  26. Mabeles.. like like sambal tempoyak

    ReplyDelete
  27. Salam Kak Erna..
    Akak...nampak sedap sambal tempoyak tu...tapiiiii...saya tak pernah cuba lagi makan....:)

    ReplyDelete
  28. huwaaaa... nank nangis tengok sambal tempoyak..

    ReplyDelete
  29. sedapnya sambal tempoyak...dah lama tak makan..kena balik kg suami la ni baru dapat rasa...meleleh air liur..hehe

    ReplyDelete
  30. sambal tompayak yang terliur tu...hehe

    ReplyDelete
  31. bestnya dpt mkn masakan bonda..tetiba rindu plak...hehe

    ReplyDelete
  32. ehem sedapnya..pandai acik masak ya.. anak2 pun suka dgn masakan acik, bertuah mereka dpt ibu yg pandai masak..

    ReplyDelete
  33. adoiiii sambal tempoyak tu memang buat leleh arrr kak!!!

    ReplyDelete
  34. kan betul..masakan acik tiptop tu psl anak rinduuuu :)

    ReplyDelete
  35. Sedapnya masak sambal tempoyak tu acik...

    ReplyDelete
  36. Wah... Sambal tempoyak!!!! Nak sikit cik... Terliur ni ha...huhuuu

    ReplyDelete
  37. ayam masak lemak cili api yana suka sangat..jarang nak jumpa kat kelantan..mak yana pun tak reti resepi ni..hehe..kakak balik aritu dia buat terus jatuh cinta~huhu

    ReplyDelete
  38. x tahan tengok sambal tempoyak tu..yumm..yumm

    acik erna leh bagi nama fb x.. nk add..:)

    ReplyDelete