JellyPages.com

Sunday, March 18, 2012

KAN DAH KATA..

Assalamualaikum


Cuti sekolah selama seminggu dah berakhir
seminggu jugak la acik bercuti.rasa cepat je masa berlalu kan.

Hari ni jugak acik kena hantar hero bongsu balik ke asrama
Pagi tadi semasa acik siap2kan bahan nak masak
tiba2 acik terdengar perbualan dua beranak ni.

Ayah: nanti ayah sorang je anta aimi balik ye,
            sebab lepas   anta aimi senang ayah nak 
            terus pergi main tenis
Anak : tak boleh..mak wajib anta aimi
Ayah :.Ala..tak payah la mak anta.sekarang ni pi 
             peluk mak kamu tu..biar ayah yang masak
Anak : tak mau mak wajib anta aimi

Acik dah mula geram dah..ayahnya mula la nak cari penyakit ni,suka je nak buat mood anak tu hilang
acik pandang muka hero bongsu..dah mula bersegi dah(muncung) he he

Acik pergi jugak antar..ada masalah pulak dengan loker dia tak boleh buka
memang sah ayah nya tak dapat pi main..ayah dan anak sama2 pendam rasa nampak nya ari ni.

Dan seperti yang acik dah jangkakan..memang lebat le hujan bila nak tinggalkan tadi
geram betul acik rasa nak rotankan ayahnya
suami acik ni memang hobi dia..dari anak kecik sampai la dah besar..suka sangat menyakat anak bagi menangis,
pernah sedara acik kata..agaknya suara anak menangis tu hiburan bagi pak cik katanya.
kalau sehari dia tak menyakat anak sampai 
menangis tak sah.

Lepas ni bermula jugak la handphone acik berdering paling kurang 3 kali sehari.sebelum subuh jam 5.30/5.45pagi
jam 2.30/3.00petang dan jam 10.30/11.00malam.
bila acik kata ngan hero bongsu..sehari 
sekali je la talipun mak.tak boleh katanya
kalau aimi susah hati..bila dengar suara mak hati rasa tenang.aduhai boto2 anak omak la budak sorang ni.
apa2 lah jang oi..janji belajar.

43 comments:

  1. cam manalah nanti kalau gi bljr oversea tu nanti,k. erna? Hari2 kena skype tu....hehehe....kenalah k.erna bukak skype ni.... :)))

    ReplyDelete
  2. aduhai...
    ayahnya nyakat sudah....
    kes hubby acik nie ala2 suami ayu....

    sebiji..

    ReplyDelete
  3. heheee...anak bongsu kan..manja siket=)

    ReplyDelete
  4. hero bongsu nor pun sama kak, kadang tu 3x sehari gak call.. hehe.. tp tak adalah dia nangis time nak tinggalkan dia kat skolah tu.. selalu pesan kat dia, 'be strong' sbb dia yg pilih nak kesekolah tu.. alhamdulillah bila tanya jer dia, dia cakap mmg seronok sekolah tu walau mcm2 kerenah dan hal yg terjadi.. takper la kan, dah adat duk asrama.. :)

    ReplyDelete
  5. manjanya anak bujang omak sorang tu...hehe maybe baru lagi kot acik nanti lama-lama tu oklah bila dia dah serasi ditempat baru kan.harap semua ok jer la nanti.

    ReplyDelete
  6. ohhhh ayahnya mmng kuat nyakat ye....

    memang betul2 anak emak...tak pelah Acik kan...asalkan hatinya tenang bila dgr suara Acik....

    ReplyDelete
  7. Ayah hero acik tu sm je ngan hb ni, Suka nau menyakat anaknya, sedap gaknya dengo anak Nanges.. Hehehehe.

    Apa2 la acik, janji dia tenang nak belajo... :)

    ReplyDelete
  8. aduh..dlu masa yat mula2 dok asrama cenggini la kak eh...tp dah lelama tuh,dah xheran dah....xpe...nanti dia dah biasa,dia dah xhran pon kene tinggal ngan parents dia..hehe

    ReplyDelete
  9. alah ciannya sibongsu kena sakat. suami acik tu saja ngusik. orang lelaki cam tu, suka menyakat : )

    ReplyDelete
  10. cer sesekali acik nyakat plak ayah dia tu...sampai nangis jugak!

    takut acik plak yg nangis, lengit! hehehe

    ReplyDelete
  11. Laa... Ingatkan boto2 hujan lobek... Ghupo ehh hujan monangih.. hehe...

    Kono nyanyi kek dio lagu alahai anak omak tu kak.. hehe...

    ReplyDelete
  12. doakan jelah yg trbaik untuk anak kita yee..moga dia pandai berdikari di sana..insyaAllah..

    ReplyDelete
  13. Selamat pagi Acik....
    si bongsu itu tangkai hati jantung Acik ye...
    gaya suami Acik itu lebih kurang sama dengan gaya suami kita, hadoiii... tak sah agaknya kalau tak menyakat anak, kalau tak buat anak nangis.... sudahnya kita yang sakit hati he he he hehhh

    ReplyDelete
  14. samo la ngn abah dlm rmh ni kak.. gomo boto nyakat anak sampai terkeluar anak tokak melalak...

    ReplyDelete
  15. hihihihhi..
    rasanyaa ramai kategori si ayah suka menyakat anak2 bg nanges tu kak...
    sebabnya nnt bila dah nanges anak pun lari la ke maknya ...
    kita lah plak ken take over operasi pujuk memujuk...hihihihi

    ReplyDelete
  16. Alahai anok omak2x mcm lagu allynor n mastura kak heheh. Mmg sangat2 manja aimi dgn akk, mmg dia rindu sangat nak dgr suara, lama2 ok lah dia tu kak, tapi tak tau la berapa lama lg dia akan sayu pilu mcm tu, tahun dpn ok kut kak, sabar ya kak dgn kareanah si bongsu tu. Janji dia pg dok asrama juga, dibuatnya nak blk lagi susah, biarlah dia nak col pun

    ReplyDelete
  17. hahaha.. kak erna.. suami akak dah tahu ada acara hujan lebat tu pasal dia tak bagi akak pi hantar hero bongsu tu kot hahaha..

    memang sedey juga nak berpisah walaupun sekejap kan kak..huhuhu

    ReplyDelete
  18. Salam Acik Erna,

    begitulah lagaknya bila berjauhan dengan anak.

    Selain anak sebenarnya kita pun rasa rindu dan senang bila dapat dengar suara dia.

    ReplyDelete
  19. anak manja mak yer.. itu yg ayahnya suka nak nyakat tu.. seronok dgr cerita akak ni.. rasa seronok dgr anak akak begitu rapat dgn akak.. harap2 anak2 sya pun begitu juga nnt..

    ReplyDelete
  20. kalau saya, saya suka je kalau anak saya kol selalu..hehe...

    tu maksudnya di hati dia selalu ingat akak tu...baguslah...Alhamdulilah...

    ReplyDelete
  21. as-salam acik apa kaba? lama sy x singgah :)


    bongsu kan mistila manja sikit dgn ibunya :)

    ReplyDelete
  22. terlalu manja aimi ni ye kak....takut ucu ....

    ReplyDelete
  23. anak bongsu manjanya lebih sikit..

    hehe..saya pun suka menyakat anak2.. terutamanya si kecik tu..

    ReplyDelete
  24. hehe.. la rupanya ayah nya menyakat dia ke acik... kadang memang ye, tangisan anak tu macam muzik kat telinga mak ayah, tu yang saje je kadang sakat kasi anak tu nangis...

    ReplyDelete
  25. wahhha sama rupanya hubby acik ngan en. abah. kalo sehari dia tak sakat anak2 sampai menangis, mmg tak sah. kita lak rasa serabut

    ReplyDelete
  26. manis nya perhubungan ibu dan anak ini.. =)

    ReplyDelete
  27. org laki mmg camtu la kak.hubby saya kuat gurau ngan anak2 buah kami baik belah famili dia or saya :)..dia jenis kasih sangat dgn budak2 tp sayang, kami takde anak..akak doakan kami ey :)

    ske denga story akk n anak2.. :)

    ReplyDelete
  28. kesian aimi. Dahlah rindu kat emak, nak balik asrama kena sakat dgn ayahnya pulak.

    Kenalah ada adik si aimi ni. Biar ayahnya sakat yg kecik tu ... hehehe

    ReplyDelete
  29. gurau senda tambah mesra tu acik..

    fuh..manja amat ya dia, punyala byk kali call!

    ReplyDelete
  30. tak dapat saya bayangkan kalo anak2 duduk asrama.. tak pernah renggang..
    mau bill hp melambung jgk kot..

    ReplyDelete
  31. memang manjo sungguh ni.tapi takpela acik,dah namo pun anak bongsu kan..
    suko baco acik bercerita pasal family i..:)

    ReplyDelete
  32. ala..ayahnya nyakat plk ye..

    ReplyDelete
  33. Salam kak Erna:)

    ..begitulah dugaan duk asrama..
    nak2 bila baru habis cuti...mmg sedihnya lain macam!!!aduhaii..
    terkonang dulu-duluuu...hehe

    ReplyDelete
  34. edih pula baca acik hari ni.

    ReplyDelete
  35. salam perkenalan dari ceritaceritisiti.blogspot.com..

    ReplyDelete
  36. Rapat betul Erna dengan si bongsu. Anak saya pulak lebih rapat dengan baba dia.

    ReplyDelete
  37. biasa yg nakal2 ni anak anak, ni ayahnya pulak yg nakal? hahaha!!!

    ReplyDelete
  38. samalah kita..
    sms pertama jam 6.30 pagi
    pastu jam 4 ptg.jam 7.30
    last pulak call sblum tido.huhu

    ReplyDelete
  39. memang anak omak betullah hero kakacik nie.....

    ReplyDelete