JellyPages.com

Sunday, March 25, 2012

MISTERI..

Assalamualaikum


Hari ni hero bongsu acik ada balik sekejap,
dia ada bercerita kisah misteri diasrama nya
acik ni pulak lebih penakut dari anak..camna nak bantu ni..

Cerita di asrama ni memang mana2 pun ada kan..
zaman acik dulu pun ada.
tapi bila hero cerita..acik tetap jugak ada rasa seram sejuk dan ada rasa  takut.ish3 dah tua2 pun penakut gak
abih tu camno.

Malam tadi katanya ada kawan kena rasuk..bila ditanya buat apa tu..tak jawab..tapi gaya marah katanya
lepas tu siap boleh gali lubang..tanam botol..satu besar ..satu kecil dan tanam kayu..satu panjang dan satu pendek katanya....yang kena rasuk tu imam solat isyak
 malam tu..katanya..

Dah pukul dua pagi..ada kawan2 dia yang pi panggil pelajar tingkatan 5 dan  pelajar ting.5 tu seramai 2 orang bergilir gilir azan..alhamdulillah tak lama lepas tu budak tu sedar katanya.

Malam ni..selepas prep..semua budak2 diarahkan oleh senior untuk membaca yassin dan merenjiskan air yassin tu disekitar kawasan dalam dorm.
.harap2 berkesan la..ikhtiar budak2 tu semua.

Acik jugak berharap..hero acik
kuat semangat.dan semoga gangguan2 jugak akan
berakhir..Insyaallah.

46 comments:

  1. Takut juga membaca coretan achik ni.. semoga semuanya selamat dan dijauhkan dari gangguan..

    ReplyDelete
  2. klau ddk asrama mmg macam2 gngguan ada... smoga anak achik dilindungi gangguan misteri...

    ReplyDelete
  3. saya memang percaya ada makhluk halus kerana telah beberapa kali mengalami gangguannya.

    ReplyDelete
  4. benda2 macam tu memang suka menghuni kawasan asrama kan.
    kena baiki niat kita dan sentiasa berdoa kepadaNya. :)

    ReplyDelete
  5. kt asrama mmg selalu ada kejdian merasuk ni. Syaitan mmg suka kacau tambahan budak2 sekolah. Hrp anak k.erna kuat semangat....

    ReplyDelete
  6. asrama mmg mudah ada benda camtu ya

    ReplyDelete
  7. Assalam kak, saya pun sama mmg penakut yg amat bila benda2 misteri mcm ni. MMg selalu dgr kat asrama ada ganguan atau benda2 misteri mcm ni, harap2 hero akk kuat semangat dan dilindungi allah sentiasa.

    Teringat masa eqa dok asrama 10 hari, hari tu, mmg ada ganguan misteri, saya dok rumah ni nak tidur pun x lelap, tapi bila tanya eqa, dia kata ok je, barulah lega hati ini

    ReplyDelete
  8. Kat mana2 asrama mesti Ada je kan cite mcm ni, sy mmg penakut Kak... Hehehe

    Harap2 hero kuat semangat..

    ReplyDelete
  9. selalu gak donga cito cam ni kek asrama..tapi kaklong tak ponah duk asrama pun...
    asmara adolah...hahahahha!

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum my dear kak Erna:)

    Dari pengalaman..pernah juga berdepan dgn histeria..rasuk..
    Tapi satu je ..kena kuat semangat...mengaji..baca ayat2 quran..kursi...inssyaAllah kak..
    Moga hero akak tegar semangatnya..:)

    ReplyDelete
  11. salam acik ...
    ooo mmg misteri la..
    terus tringat zaman kat asrama juga dulu... kawan sendiri bertukar suara di tengah2 malam/pagi ni...ngeriiiii...huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  12. memang dr dulu selalu jer budak2 dok asrama kena hal2 mcm ni... saya dulu pun gitu jugak kak.. kita ikhtiar & ikut ajer lah apa yg ustaz & ustazah suruh buat...

    ReplyDelete
  13. Mama pun kes2 begini takut juga sbb benda2 halus mmg ujud jadi berhati2 la..

    ReplyDelete
  14. dunia mistik..
    teringat zaman dok poli dulu.. boleh 1 level tgh2 jalan selipar bersusun cantik je.. cam ketapi..

    ReplyDelete
  15. mmg kejadian biasa kat asrama.
    saya dulu sampai kena tido surau 1minggu. sbb ada gangguan setiap mlm kat blok yg saya duduk tu. tiap mlm beberapa org kena rasuk..

    tapi tak penah lagi bdk lelaki kena. kecuali itu disebabkan SAKA. mungkin..

    ReplyDelete
  16. tak nak baca banyak....
    bab ita dah seriau....
    tambah2 plok duk sorang2....
    harap2 takde apa2 kan....

    ReplyDelete
  17. kat asrama selalu terjadi benda benda gangguan ni acik.teringat masa cik ina duk asrama, kes histeria. Baguslah dorang dah baca yassin, ikhtiar terbaek, semoga Allah SWT melindungi dorang.Amin.

    Acik Hotel Crystal crown tu bersebelahan ngan komplek sukan pandamaran, kira hotel tu sebelum kita sampai kat port Klang.

    ReplyDelete
  18. alamak seramnya dengar kak...suruh anak akak baca ayat qursi 9 waqaf tu kak..baca 3 kul..saya pasti akk pn selalu doakan anak akak kn..jgn risau ye kak Insya Allah doa ibu2 ni mustajab...

    ReplyDelete
  19. Biasanya tempat2 seperti asrama memang ada gangguan, maklumlah... bila musim cuti asrama dihuni oleh 'orang' lain.... bukan apa Acik, kita dulu pun sepanjang tinggal di asrama macam2 yang dialami. Tak kiralah asrama masa sekolah menengah ke, asrama masa kat universiti pun sama.

    ReplyDelete
  20. assalam acik..ehem banyak kejadian begini waktu duduk kat asrama..semuga hero bongsu kuat semangat & banyak mkan membaca ayat2 Al-Quran..

    ** maaf mama lambat lawat acik..mama tak sihat lepas majlis aritu..bolih email kat mama address acik..mama nak anta kad resepsi bln mei ni.. aniyunus48@yahoo.com ..

    ReplyDelete
  21. Asrama, mmg begitu..
    Kna kuat smangat..
    Sy pon penakut! Huhu..

    ReplyDelete
  22. memang takut jugak bila kes2 macam ni terjadi...

    hero acik kena kuatkan semngat...

    ReplyDelete
  23. salam kak erna..ada seorang ustaz tuh pesan.selepas solat 5 waktu..amalkan baca ayatul kursi dan surah 3 Qul...InsyaAllah...moga Allah sentiasa melindungi kita...mokwo selalu amalkan jugak...sebb mokwo nih penakut yang amat!

    ReplyDelete
  24. sebetulnya mokwo sudah berjumpa dgn pocong...eeeeiii...berdiri gak bulu roma nih lagik mengenangkan kejadian tersebut!syaitan dan iblis tak akan pernah berputus asa utk menyesatkan anak2 adam!

    ReplyDelete
  25. amalkan ayatul kursi dan surah 3 Qul selepas solat 5 waktu..InsyaAllah...!

    ReplyDelete
  26. x bgtaw kat warden ke, atau ustaz??? takut lak berjangkit2 lak pd penghuni asrama yg lain. Semuga semua penghuni asrama tu kuat semangat lah..

    ReplyDelete
  27. Salam Puan...

    Saya penakut.. Ha ha

    Saya rasa bnyk asrama begini kot.. Blok N uitm lendu,
    Satu ketika dulu pun bnyk cerita. Tiap minggu anak kalau balik rumah, takde cerita lain. blok N jadi topic hangat.

    ReplyDelete
  28. salam pekenalan...
    kakna follow balik ye...
    biasa la.. asrama mana yang kita tak dengar tak ada kejadian macam ni kan..

    ReplyDelete
  29. Kak Erna..
    Kesian anak akakkan....kat asrama sekolah memang selalu ada macam tu...
    saya dulu sendiri pernah mengalaminya...fobia juga dua tiga bulan...:)

    ReplyDelete
  30. Betul Acik mana-mana asrama memang ada. Tapi itulah yg takutnya imam pulak yg kena. Kakak rasa hero acik kuat juga dari ibunya...

    Kita doakan anak-anak semua selamat acik..

    ReplyDelete
  31. acik, tq follow blog suya..
    terharu kejap.. Tapi sebut pasal seram-seram ni.. Memang la.. Kalau asrama sekolah.. Seriau.. mcm2 cerita

    ReplyDelete
  32. kuatkan semangat yang paling penting..masa zaman saya sekolah dulu pun banyak kes kena rasuk ni.. paling dekat..budak tu duduk kat atas katil saya..ngeri jugak bila difikirkan..

    tiap malam amalkan baca surah almulk..insya allah akan diberi perlindungan..

    ReplyDelete
  33. Minta2lah Hero acik tu kuat semangat,memang biasa klu ada masalah tu berlaku kat asrama.....

    ReplyDelete
  34. hmm...

    mungkin kena kemas betul2 kot tempat tu. benda2 ni wujud, mesti ada cara utk handle.

    ReplyDelete
  35. dulu duduk asrama pun beberapa kali jumpa kejadian histeria. isk mmg seram la.

    ReplyDelete
  36. saya pun penakut kak.. kita boleh geng.. he..he..

    harap2 anak akak kuat semangat dan terlepas dari gangguan.. klu dkt asramammg selalu dgr macam2 cerita kan..

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  38. bisanya kalau pelajar lelaki yg kena rasuk mmg kuat la "perasuk" tu kan. sebab menda gini slalu kena kat studen perempuan je kan.. ishh sya pun seram ni a cik

    ReplyDelete
  39. kat mana2 asrama mesti ada citer camni kan.. tapi lama2 ia akan hilang sendiri..seram jugak tu...

    ReplyDelete
  40. insyaallah takde apa2 kak. Yang penting hero akak tu kena kuat semangat. Kat asrama biasalah mesti ada cite2 mcm ni. Zaman yus dulu pun ada.

    ReplyDelete
  41. ops.....
    naik bulu roma baca ni

    ReplyDelete
  42. isshh.. seram la bab2 ni.. hehe..

    ReplyDelete
  43. masa budak2 sibuk nak masuk asrama tapi takut hantu

    ReplyDelete
  44. erm selalu kat kt asrama budak2 pompuan yg kena.bdk laki jrg nak terkena kecuali depa ni dok buat bising keterlaluan,ggu makhluk lain,mmg kena la...kalau saya dulu pagar katil,baca bismillah 21 kali hembus kat penjuru katil.wallahualam..

    ReplyDelete
  45. Duk asrama kan kak mcm2.. suruh dia baca ayat kursi sebelum tido dah 3 qul sapu 1 badan ;)

    ReplyDelete