Thursday, March 29, 2012

KISAH DISEBALIK PISAU BERHULU MERAH

Assalamualaikum.
Terima kasih pada semua yang meninggalkan komen semalam.

Tak sangka pun acik boleh beli pisau ni.tu la dia kalau dah tergoda dengan kata kata
penjual di pasar
lepas acik pi klinik ambik darah tu..acik lalu Ampangan..nak beli roti bom
boleh makan dalam kete.dah kalau nak ambil darah kan kena puasa dari jam sepuloh malam.
kelaparan la acik lepas siap ambik darah tu.
Hari selasa tu ada pasar tani diAmpangan.
masa nak ke gerai yang jual roti bom dan murtabak tu..acik lalu depan orang yang jual pisau tu
dan acik terdengar(mestilah dengarkan dah dia guna pembesar suara)
katanya pisau tak perlu diasah acik memang tak pandai asah pisau.bukan makin tajam..akan jadi makin tumpul pisau tu jadinya.
bila orang tu tunjuk potong daging boleh jadi nipis..lagi la acik berminat
senang nak buat 'lompap'ni
masa tu acik tak pi dekat pun..acik terus pi beli roti bom.masa balik acik lalu lagi.tak de orang pulak tu
acik nampak pulak ada pisau hulu merah..terus la acik terjatuh cinta dan terbeli.
harap2 betul la kata orang tu,pisau seramik tajam dan tak perlu diasah
acik dah cuba potong daging..memang mudah..


Tu la kisah nya..tak sengaja..he he

jumpa lagi.Insyaallah


50 comments:

Kakzakie said...

Kalau tengok kakak pun terpikat juga Acik. Nampak cantik pulak tu... yg bagus macam acik kata boleh potong daging tipis - senanglah nak buat dendeng..

aNIe said...

Ohhh...kak tu pisau seramik ye... tak perasan pulak semalam...

Rajinlah akak buat lompap nanti ye...

Aine Ainun said...

Acik, share la harganya..
T AA ble singgah beli;)

terlebih suda AA ni kan..;)

Daddy Ziyyad said...

lompap tu apa acik?

cheqna said...

acik
lompap tu apa??

Irfa said...

bila nak wat lompap?hehe

KakAsma said...

kak,

boleh potong daging tu yang suka,
buat lompap tu kena daging segar di rebus gitu ajer kan kak!

mamavogue said...

Acikk, pisau ni mmg best giler guna. mamavogue penah beli & guna dulu, tp telah dirampas imegresen!
dia jeles sgtt! huh!

fieda said...

oooo..gitu ler citenyer..

Tihara said...

kalau camtu, berbaloi la akak beli piso tu kan..tak rugi membeli menang memakai gitu :)

kaklong said...

kak,org koba klu potong bwng tupo yo deh,boto ko kak?

Kunang-Kunang said...

Salam Acik Erna,

Cantik pisau berhulu merah tu. Jarang jumpa pisau macam ni,

kakcik said...

Moga benarlah bagai yang dikata. Saya pun tak pandai asah pisau. :)

Ujie said...

ooo..ada ya..nak jugak. letih mengasah, tak tajam2 pon!

AdaM Hawa said...

bape regenya achik?

gadisBunga said...

saya sampai sekarang fail asah pisau. nak kene beli pisau macam acik jugak le gamaknye ni. hihi~

LadyBird said...

salam kakchik.. yg hujung sekali sebelah kiri tu ape? mcm pencukur tu.. kopek buah ke?

Melati Qistyna's Mummy said...

Mahal ke Kak? Nmpk cam mahal je, berbaloi kalau bener Bagai dikata... :P

Ms.Lilies said...

Dah se geng ngan tijah hehehe

azi said...

Cantiknya akak...
nanti boleh beli satu untuk saya ye...ha..ha...:)

Chik Mimi said...

Assalam acik sukaaanya kalau dapat kat saya heheh

MOKCIK AZWA said...

oo gitu kesahnya..hehe..tak per la kak..yang penting lepas beli gunakan dengan sewajarnya. jgn dok simpan sampai berkarat lepas tu komplen pisau tak tajam hehehe...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

oh Hehe..kalau sy nk beli brg suka pikir bnyk kali..tp pisau ni mmg menarik betul sbb hulunya yg merah tu :)

Fatin Mraz said...

hehehee.. cute lah..acik punya x sengaja tuh.. satu set tuh.. bestnya!

Deru Ombak said...

Assalamualaikum acik Erna ..

Boleh potong daging nipis2 tu yang penting tu..

Ada peluang nak cari jugak lah. :)

Sufia Mahzan said...

Betul-betul tajam ke? Tapi memang menariklah sebab warna merah.. :)

mokwo® said...

salam kak erna..mokwo dah beli pisau seramik ni kat giant..mungkin berbeza jenam..mula2 mokwo guna memang tajam...tapi lama2 dia jadik tumpul gak...yg sadis nya dia susah nak asah...so last2 mokwo guna pisau besi yg lamo tuh jugak..huhu

~Sweet Honesty~ said...

assalam...izinkan sya follow blog puan ye..(^_^)

Rai Ourkizuna said...

kawan saya pakai jugak pisau seramik..memang tajam..tapi tak pasti la kena asah ke tidak sebenarnya...

Amie said...

suka warnanya laa Acik.. menarik, ada semangat nak potong2 di dapur nih..

mak encik | SZ said...

kalo hati dah tertawan ye acik...

errr kena gugel ni apa itu lompap ...hihihihi

sal said...

cucu pisau,anak pisau,bapa pisau, emak pisau, nenek pisau..semua telah tersedia....moga senanglah urusn potong memotong..

Zaitun said...

Salam Erna...owh... pisau seramik. Adik saya pun ada beli pisau jenis ini siap demonstrasi lagi,memang tajam nampaknya.

Asmara said...

bagus kot seramik ni, tengok rancangan masakan kat sini nmpk diorg semua guna seramik. tp mahal sikit rasanya ni kan!

nuwairani ismail said...

berkenan la pulak...siap kaler merah lagi...nk kene cari jugak ni...dah terjatuh cinta dengan iklan acik..heheh

m.u.l.a.n said...

dah lama tengok tapi tak jumpa2... alamat kalo jumpa, mau capai jgk ni..

eita said...

ooooo....
kalau tak yah asah bagus jugak..

Yunus Badawi said...

Berapa ringgit satu set tu?

Tak lama lagi sampailah penjual tu ke Pasar Tani Setiawangsa pulak... ngeeee

Kamariah Awang said...

Memang nampak tajam pun pisau tu.. Siap satu set lagi, cantiknya...

MulutPayau said...

cantiknya Acik pisau tu......saya pun berkenan....

jemarisuri said...

la camtu ke...itu la kalau org duk kempen2 sy jarang gi dekat takut terpikat...hehe

LIPISLADY said...

Sallam Acik,

Cantik plak nampaknya ulu merah tu, mesti tajan ni ye Acik..

Hanis Azla said...

klu dekat boleh kirim satu set dengan akak.. he..he..

Werdah said...

Assalamu'laikum Acik

Menarik.. nanti bolehlah cadangkan kepada anak-anak kak..insyaAllah

Ros said...

Salam Acik,

Menariknya pisau ni,cantik pulak tu...berapa harganya Acik...?

Nazayiena said...

Pisau seramik ya,mahal ke acik?

mama aini said...

ehem..cantik colour pisau tu..merah sgtlah mak ngah !!..

EmbunRosaliza said...

assalam kak , kalo tajam n puas hati mmg berbalaoi beli, saya pun suka beli pisau, pas beli dh tumpul

Cik Ina Do Do Cheng said...

acik tak senjaga tu dimaafkan,berguna pisau tu semua. cik ina suka beli pisau ngan peralatan memasak, bila ada kenduri kendara senang nak guna. 3 tahun lepas cik ina ada beli pemarut serbaguna kat pasar RM10je, boleh guna lagi sampai sekarang.

Kasih Salina said...

acik:mana nak dapat pisau tu & bape reganya..teringin nk beli la..