Thursday, March 29, 2012

KISAH DISEBALIK PISAU BERHULU MERAH

Assalamualaikum.
Terima kasih pada semua yang meninggalkan komen semalam.

Tak sangka pun acik boleh beli pisau ni.tu la dia kalau dah tergoda dengan kata kata
penjual di pasar
lepas acik pi klinik ambik darah tu..acik lalu Ampangan..nak beli roti bom
boleh makan dalam kete.dah kalau nak ambil darah kan kena puasa dari jam sepuloh malam.
kelaparan la acik lepas siap ambik darah tu.
Hari selasa tu ada pasar tani diAmpangan.
masa nak ke gerai yang jual roti bom dan murtabak tu..acik lalu depan orang yang jual pisau tu
dan acik terdengar(mestilah dengarkan dah dia guna pembesar suara)
katanya pisau tak perlu diasah acik memang tak pandai asah pisau.bukan makin tajam..akan jadi makin tumpul pisau tu jadinya.
bila orang tu tunjuk potong daging boleh jadi nipis..lagi la acik berminat
senang nak buat 'lompap'ni
masa tu acik tak pi dekat pun..acik terus pi beli roti bom.masa balik acik lalu lagi.tak de orang pulak tu
acik nampak pulak ada pisau hulu merah..terus la acik terjatuh cinta dan terbeli.
harap2 betul la kata orang tu,pisau seramik tajam dan tak perlu diasah
acik dah cuba potong daging..memang mudah..


Tu la kisah nya..tak sengaja..he he

jumpa lagi.Insyaallah


50 comments:

  1. Kalau tengok kakak pun terpikat juga Acik. Nampak cantik pulak tu... yg bagus macam acik kata boleh potong daging tipis - senanglah nak buat dendeng..

    ReplyDelete
  2. Ohhh...kak tu pisau seramik ye... tak perasan pulak semalam...

    Rajinlah akak buat lompap nanti ye...

    ReplyDelete
  3. Acik, share la harganya..
    T AA ble singgah beli;)

    terlebih suda AA ni kan..;)

    ReplyDelete
  4. kak,

    boleh potong daging tu yang suka,
    buat lompap tu kena daging segar di rebus gitu ajer kan kak!

    ReplyDelete
  5. Acikk, pisau ni mmg best giler guna. mamavogue penah beli & guna dulu, tp telah dirampas imegresen!
    dia jeles sgtt! huh!

    ReplyDelete
  6. kalau camtu, berbaloi la akak beli piso tu kan..tak rugi membeli menang memakai gitu :)

    ReplyDelete
  7. kak,org koba klu potong bwng tupo yo deh,boto ko kak?

    ReplyDelete
  8. Salam Acik Erna,

    Cantik pisau berhulu merah tu. Jarang jumpa pisau macam ni,

    ReplyDelete
  9. Moga benarlah bagai yang dikata. Saya pun tak pandai asah pisau. :)

    ReplyDelete
  10. ooo..ada ya..nak jugak. letih mengasah, tak tajam2 pon!

    ReplyDelete
  11. saya sampai sekarang fail asah pisau. nak kene beli pisau macam acik jugak le gamaknye ni. hihi~

    ReplyDelete
  12. salam kakchik.. yg hujung sekali sebelah kiri tu ape? mcm pencukur tu.. kopek buah ke?

    ReplyDelete
  13. Mahal ke Kak? Nmpk cam mahal je, berbaloi kalau bener Bagai dikata... :P

    ReplyDelete
  14. Cantiknya akak...
    nanti boleh beli satu untuk saya ye...ha..ha...:)

    ReplyDelete
  15. Assalam acik sukaaanya kalau dapat kat saya heheh

    ReplyDelete
  16. oo gitu kesahnya..hehe..tak per la kak..yang penting lepas beli gunakan dengan sewajarnya. jgn dok simpan sampai berkarat lepas tu komplen pisau tak tajam hehehe...

    ReplyDelete
  17. oh Hehe..kalau sy nk beli brg suka pikir bnyk kali..tp pisau ni mmg menarik betul sbb hulunya yg merah tu :)

    ReplyDelete
  18. hehehee.. cute lah..acik punya x sengaja tuh.. satu set tuh.. bestnya!

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum acik Erna ..

    Boleh potong daging nipis2 tu yang penting tu..

    Ada peluang nak cari jugak lah. :)

    ReplyDelete
  20. Betul-betul tajam ke? Tapi memang menariklah sebab warna merah.. :)

    ReplyDelete
  21. salam kak erna..mokwo dah beli pisau seramik ni kat giant..mungkin berbeza jenam..mula2 mokwo guna memang tajam...tapi lama2 dia jadik tumpul gak...yg sadis nya dia susah nak asah...so last2 mokwo guna pisau besi yg lamo tuh jugak..huhu

    ReplyDelete
  22. assalam...izinkan sya follow blog puan ye..(^_^)

    ReplyDelete
  23. kawan saya pakai jugak pisau seramik..memang tajam..tapi tak pasti la kena asah ke tidak sebenarnya...

    ReplyDelete
  24. suka warnanya laa Acik.. menarik, ada semangat nak potong2 di dapur nih..

    ReplyDelete
  25. kalo hati dah tertawan ye acik...

    errr kena gugel ni apa itu lompap ...hihihihi

    ReplyDelete
  26. cucu pisau,anak pisau,bapa pisau, emak pisau, nenek pisau..semua telah tersedia....moga senanglah urusn potong memotong..

    ReplyDelete
  27. Salam Erna...owh... pisau seramik. Adik saya pun ada beli pisau jenis ini siap demonstrasi lagi,memang tajam nampaknya.

    ReplyDelete
  28. bagus kot seramik ni, tengok rancangan masakan kat sini nmpk diorg semua guna seramik. tp mahal sikit rasanya ni kan!

    ReplyDelete
  29. berkenan la pulak...siap kaler merah lagi...nk kene cari jugak ni...dah terjatuh cinta dengan iklan acik..heheh

    ReplyDelete
  30. dah lama tengok tapi tak jumpa2... alamat kalo jumpa, mau capai jgk ni..

    ReplyDelete
  31. ooooo....
    kalau tak yah asah bagus jugak..

    ReplyDelete
  32. Berapa ringgit satu set tu?

    Tak lama lagi sampailah penjual tu ke Pasar Tani Setiawangsa pulak... ngeeee

    ReplyDelete
  33. Memang nampak tajam pun pisau tu.. Siap satu set lagi, cantiknya...

    ReplyDelete
  34. cantiknya Acik pisau tu......saya pun berkenan....

    ReplyDelete
  35. la camtu ke...itu la kalau org duk kempen2 sy jarang gi dekat takut terpikat...hehe

    ReplyDelete
  36. Sallam Acik,

    Cantik plak nampaknya ulu merah tu, mesti tajan ni ye Acik..

    ReplyDelete
  37. klu dekat boleh kirim satu set dengan akak.. he..he..

    ReplyDelete
  38. Assalamu'laikum Acik

    Menarik.. nanti bolehlah cadangkan kepada anak-anak kak..insyaAllah

    ReplyDelete
  39. Salam Acik,

    Menariknya pisau ni,cantik pulak tu...berapa harganya Acik...?

    ReplyDelete
  40. Pisau seramik ya,mahal ke acik?

    ReplyDelete
  41. ehem..cantik colour pisau tu..merah sgtlah mak ngah !!..

    ReplyDelete
  42. assalam kak , kalo tajam n puas hati mmg berbalaoi beli, saya pun suka beli pisau, pas beli dh tumpul

    ReplyDelete
  43. acik tak senjaga tu dimaafkan,berguna pisau tu semua. cik ina suka beli pisau ngan peralatan memasak, bila ada kenduri kendara senang nak guna. 3 tahun lepas cik ina ada beli pemarut serbaguna kat pasar RM10je, boleh guna lagi sampai sekarang.

    ReplyDelete
  44. acik:mana nak dapat pisau tu & bape reganya..teringin nk beli la..

    ReplyDelete