JellyPages.com

Saturday, March 24, 2012

MAKAN BUBUR JE

Assalamualaikum

menu simple hari ni
buat bubur nasi untuk diri sendiri
tak boleh nak makan yang goreng2 batuk menjadi jadi
 Masak lomak pucuk paku campur udang dan goreng ikan
untuk seisi rumah dan abang yang datang dari pucong
hero bongsu tak balik hari ni..esok 'outing' 
nak balik rumah katanya
menu esok dah tentu ada ayam.
Terima kasih pada semua yang meninggalkan komen dan beri cadangan
semua tu akan acik cuba insyaallah

29 comments:

  1. Salam Kak Erna..
    Akak...makan bubur nasi aje ye tengahari ni..kesian akak...saya doakan akak cepat sembuh ye...

    ReplyDelete
  2. aloh aloh shian nyer acik!
    saye ade 1 petua nak halau batuk selsema ni jauh2. saye amalkan tiap2 pagi, tp 2-3 kali seminggu pun dah cukup.
    acik rebus kulit kayu manis sampai warna jd mcm teh. minum panas2 mmg sodap, dah sejuk rase kelat skit.
    nak manis skit tambah madu ye..
    selamat mencuba, insya Allah!!

    ReplyDelete
  3. sedapnya masak lemak pucuk paku tu kak..kena plak ada sambal belacan ke..ikan kering ke...fuhh...

    ReplyDelete
  4. assalam acik..bubur nasi pun sedap tu..
    semoga acik cepat sembuh..

    ReplyDelete
  5. kak kenyang ke kak ..heheh :)

    ReplyDelete
  6. As salam Acik,

    Makan bubur boleh kurus kan? hikhikhik... Y Allah, pucuk paku...teringin sgt! Baru teringat2 td...huhuhuuu... Mana nak cekau kat sini :(

    Batuk ke? Sy pun tak tahu ape ubat batuk, pergi kliniklah kak.. mintak antibiotik dr doc... maybe radang dah tu... Take care... Saffakallah~

    ReplyDelete
  7. bubur pun sodap!!...kan kak..

    semoga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  8. org kata tak guna kalau nasi dah jadi bubur...tp kdg2 bubur lbh sedap hehe...

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Acik,
    makanlah apa pun yang Acik nak makan asalkan boleh makan... yang penting perut mesti ada isi ye Acik, nanti kosong datang pulak gastrik... haruuu... rehatlah banyak-banyak biar cepat sembuh.

    ReplyDelete
  10. SAya doakan supaya cepat sembuh, ya acik.

    ReplyDelete
  11. Moga kak Erna cepat sembuh..:):)
    sabar yaa kak..

    ReplyDelete
  12. Elok la makan bubur..kalo sup2 pn bagus kan...

    Acik, lame la x makan ocuk paku;)

    ReplyDelete
  13. Sedapnya sayur masak lemak tu,boleh kenyang ke mkn bubur je tghari tu acik?

    ReplyDelete
  14. bagi lady, bubur nasi makanan yang paling lazat :D..

    ReplyDelete
  15. moga cepat sembuh kak.. madu lebah dengan asam limau tu boleh mujarab tapi kena buat banyak kali

    ReplyDelete
  16. Sedapnya lauk2 tu achik. Semoga batuk achik cepat sembuh..

    ReplyDelete
  17. ita kalau sakit pun suka makan bubur...

    tapi akak jangan makan udang plok..kan bertambah batuknyer tu..

    ReplyDelete
  18. moga acik cepat sembuh..

    terliur tgk pucuk paku tu..

    ReplyDelete
  19. sesekali pekena bubur, best jugak kan...:)

    ReplyDelete
  20. Bubur ayam pon sodap... :)

    Mg lekas sembuh ye Kak...

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum..

    Jgn minum air batu k. Moga lekas sembuh batuknya tu.

    ReplyDelete
  22. Sedap apa? Saya memang suka nasi bubur.

    ReplyDelete
  23. kalau bubur nasi saya suka kalau makan dengan telur masin...pembuka selera katakan...:)

    ReplyDelete
  24. si bongsu tu rindu kat ayam la ya hehe

    ReplyDelete
  25. masak lomak pucuk paku tu mmg best kak, bubur nasi pun best juga heheh

    ReplyDelete
  26. acik tengah batuk ni elakkan makan makanan yg berminyak. acik banyakkan minum teh bunga , paling bagus teh bunga yang dibuat sendiri.

    terliur memon nengok masak lemak pucuk paku tu. lawan ngan ikan goreng. mantoppp

    ReplyDelete
  27. assalam acik..semuga batuk acik semakin pulih skrg ni..

    ReplyDelete