Saturday, March 3, 2012

RINDU MERINDU

Assalamualaikum

Pagi tadi hero bongsu talipun
bagi tau selepas sekolah nanti boleh ikut ayah balik katanya
ayahnya akan kesekolah dia hari ni ada mesyuarat PIBG
tak sabar nak jumpa mak dia kata
oo alahai..baru 5 hari tak bersua muka
tapi suara sehari 4 kali
sebab 4 kali sehari dia talipun maknya .
kalau balik..setiap ahad pi hantar balik asrama
bila kita nak balik mesti menangis.
tak tau la acik anak omak ni
anak bungsu memang macam ni kot.
acik tak tau sebab acik bukan anak bongsu.

Agaknya hero rindukan acik
sama macam acik rindukan cucu yang sorang ni.

ok la jumpa lagi Insyaallah


41 comments:

  1. cucu akk tu dah pulang kan ko?

    ReplyDelete
  2. kak ngah dah la tu..hari ahad tu oamk e dah bawak balik

    ReplyDelete
  3. manjo eh anak k.erna.....anak omaklah ni! Bertuah dapat anak lelaki yg manja ngan mak.... :)))

    ReplyDelete
  4. ibuhani..dah telobih manjo ni..he he
    tak senang duduk kita..kalau dah tau masa2 dia tak talipun tu..kena ready je..kot tak nanti siap tanya..dia ntipun kenapa x jawab.

    ReplyDelete
  5. assalam kak, sayang betul anak bongsu akk tu kat akk ya, kalo saya rasa mcm best sangat bila anak sentiasa merindui omak dia. Tapi akk pun pasti rindu kat amie juga kan hehh, saya pun dapat rasa bila Eqa dok asrama la ni rasa teringat2 sepanajng masa kat dia hehe.

    Rindu ngan budak kecik lain kak

    ReplyDelete
  6. anak orang kak...tibo maso ea diambik ea balik...huhuhu!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum my dear kak Erna:)

    Teringat zaman2 duk hostel dulu2..
    Bila tiba hari ke hostel daripada cuti yang pjg di rumah...confirm..merah mata juga!!heheh;)

    ReplyDelete
  8. aah merinduu lah tu kak ..
    seronok ape duk jauh ngan mak ayah nie, belajar berdikari ;) .. bila nak balik kg lagi terasa seronok dan rindu2an ..

    ReplyDelete
  9. comey nye cucu akak ni kan..kalo saya pn rindu kalo bese main2 dgn dia :)

    cian anak bongsu akak nt lepas la rindu dia tu..hehe :)

    ReplyDelete
  10. hero bongsu tu rapat ngan acik.lagilah duk asrama.acik tak semua bongsu manja .kui kui kui

    ReplyDelete
  11. Rindu omak eh, rindu mskan omak eh, rindu sume2 la acik... Heee

    ReplyDelete
  12. adik bongsu saya dulu pun mcm tu..
    lelaki jugak tu.. cukup sebulan, terus takmo balik sekolah semula.. hihi

    ReplyDelete
  13. assalam rosaliza..he he..rsanya tak sempat nak rindu sebab sentiasa dengar suara dia..cuma bila nak balik tu baru la ternanti nanti

    ReplyDelete
  14. kak ong boto tu kak long..kito yo yang teringat ingat..

    ReplyDelete
  15. wkmsallam tini..mesti sedih bila berpisah dengan mak kan..macam tu le anak akak ni..tak boleh tahan betul dia..mudah je air mata nya keluar

    ReplyDelete
  16. ieda..acik dulu pun rasa seronok balik sesekali..bongsu acik ni lain pulak..kalau boleh nak dok celah ketiak la orang kata..he he

    ReplyDelete
  17. Tihara..memang comel..bila berpisah memang rindu dihati

    ReplyDelete
  18. cik ina.betul la tu kan..anak bongsu acik je cam tu rasanya..tak boleh pisah ngan mak lama2..sedih je dia.

    ReplyDelete
  19. Melati..betul la tu..memang rindu semuanya..he he

    ReplyDelete
  20. h4n3..tu yang acik risau tu..kalau dok rumah macam mana..nanti takut lambat sampai sekolah..

    ReplyDelete
  21. biasa lah kak acik...
    bila jauh dengan mak..memang macam ni...

    ReplyDelete
  22. lamo2 sok abeh la gugur bulu mato akak.. Asek rindu-rinduan yoo.. hehehe...

    Tapi takpo, buleh pakai bulu mato palsu.. hahahah...

    ReplyDelete
  23. assalam zati..memang tak biasa le tu..he he

    ReplyDelete
  24. eita..tu la dia..dah hampir 2 bulan dah macam tu jugak dia..

    ReplyDelete
  25. azz..tak koso nak pakai bulu mato palsu doh..he he..takut jadi rupo jasmin hamid nanti..

    ReplyDelete
  26. sian anak bngsu Acik...Rindu benar dia pada Acik....Acik pun kena kuatkan smngat....

    P/s...comel sangat cucu Acik...

    ReplyDelete
  27. alhamdulillah dia sihat di asrama yee..

    berkenaan rindu-rinduaan tu biasalah..baru tahun ini nak belajar hidup berdikari..apa2hal pun dia akan cari ibunya juga...cuti minggu depan tentu dia seronok, kan. sb dpt balik rumah ibunya.

    ReplyDelete
  28. ayohai..anak omak sungguh..takpo acik,bongsu memang mcm tu,manjo lebih..macam saya jugak..

    ReplyDelete
  29. yela rindu mak masak...rindu sume2 lah...kdg2 sian kan tgk anak cmtu tp utk kebaikan dia kite kena korban sesuatu jugak kan kak...bila tgk anak menangis hati ibu lg la sayu..

    ReplyDelete
  30. MP tu la kan...kalau x kuat semangat tak tau la.bila tengok dia nangis tu kita pun ikut sama sedih.

    ReplyDelete
  31. Assalam sal..bila dia talipun tu le yang acik bagi tau.saba kejap je lagi dah nak cuti sekolah

    ReplyDelete
  32. Assalam kamalia..anak bongsu memang manja lebih ye..
    Tapi ada juhgak yang tak terlebih manja kan

    ReplyDelete
  33. Cik gu ma..cep( pi tengok anak buah buat menghilangkan rindu

    ReplyDelete
  34. Ratu siput..betul tu kena tahankan hati sendiri untuk masa depan anak jugak kan.
    Tq ratu tenang hati acik baca komen ratu

    ReplyDelete
  35. sy suka gak mkn sushi..sy suka sushi yg ada telur ikan tu..dulu rajin beli tp bila fikir sushi tu x masak sgt jd malas nk beli..


    acik x suka seaweed tu ek..sy lak suka..yg sy x suka ada satu benda kaler hijau yg pedas tu..amenda tah namanya..lupa dah..wasabi ke apa

    ReplyDelete
  36. Rina..acik buat sendiri..cuma letak isi ketan carrot ngan timun je..lepas tu makan cicah kicap pedas,,,anak2 acik kata..rasa sushi melayu..he he
    acik tak suka seaweed jadinya untuk acik..acik goreng dan gaulkan semua tu..tak perlu seaweed..acik bulat2kan buat macam nasi kepal cerita oshin zaman acik muda2 dulu tu

    ReplyDelete
  37. ehem..yg bongsu memang manja..he2x..acik rindu kat bongsu ya?..

    ReplyDelete