Saturday, March 17, 2012

SEEDDAAAPPPNYA..BILA LA NAK MERASA LAGI

Assalamualaikum

sebelum cerita pasal kuih
acik ucapkan terima kasih pada semua yang ucap
selamat dan mendoakan yang baik2 buat 
hero bongsu acik
Terima kasih sekali lagi.

 Kuih kuih yang dijual dipasar pagi Machang
kuih gomok ni mulanya acik beli RM2.00
seminit je licin.
acik beli lagi RM10.00
Kuih ulat bulu ni pun sama..sedap sangat

bila la acik dapat makan lagi ni.

ada sesapa yang nak balik kelantan nanti bagi tau ye
acik nak kirim..betul2 sedap kuih2 ni.

Ok la..nak gosok baju hero bongsu pulak
jumpa lagi Insyaallah

37 comments:

  1. ACIK ERNA.. anak kita berkongsi birthday sama. buat si bujang, hapy belated semoga menjadianak yang soleh dan menyejukkan hati ibu n bapa

    ReplyDelete
  2. 2 2 kuih papa mifz tak ponah mkn lg...huhu

    ReplyDelete
  3. Salam Acik, ambo ore Machang.....Suka make buah gomok ke????ambo pun suka...

    ReplyDelete
  4. Assalam kak, saya sangat suka kuih buah gomok tu, kalo makan sebiji mmg tak cukup, kalo yg kaler coklat tu lagi sedap dari yg putih, dah terliur ni.

    Kuih ulat bulu tu tak pernah makan pulak, nak kena cari tgk gak ni, macam mana rasanya kak. Tapi nak blk kampung lambat lagi

    ReplyDelete
  5. Salam Acik... Dua2 kueh tu mama tk pernah makan..nampak sedap saja..

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum acik..mula2 nk cakap..cantiknya rumah baru acik...

    kedua..ida tk penah jumpa kueh ni..atau kalau jumpa dn dah mkn pun mungkin tk tahu nama kueh tu...nnti ida pegi pasar nk cuba tnya kt org Kelantan yg berniaga ada tak kueh ni..

    ReplyDelete
  7. kuih apa tu acik...
    tak penah makan pon..
    ala terliur piulak...nak jugak=)))

    ReplyDelete
  8. kuih ulat bulu tu lady x pernh makan...

    ReplyDelete
  9. Kak...tak pernah pun makan kuih2 tu... yang kuih ulat bulut tu memang nama dia ulat bulu ke?

    ReplyDelete
  10. Ulat bulu?? Byk betul kuih kelantan yg saya taktau..

    ReplyDelete
  11. salam dear kak erna..mokwo nih ore kelantan pun tak pernah dengar nama kuih2 tuh apa tah lagi merasa nya...segan weeei looh! nanti balik kampung nak cuba carik lah!mokwo suka sgt akok..tu lah sebb tak pandang kuih lain!

    ReplyDelete
  12. aa akak .. kuih ulat bulu tuu sedap kan .. dulu saya x pandai makan .. ler nie kalau jumpe selalu beli banyak2 kak ;)

    ReplyDelete
  13. gi kelantan baru ni tapi langsung tak dapat nak rasa benda2 ni semua...

    ReplyDelete
  14. assalmualikum acik,
    ayu baru berblog semula..

    bila lihat kuih muih kelantan yang pelbagai, terus rasa lapor.. hahhahah

    ReplyDelete
  15. ni mcm kuih cek mek molek je kak...tol ker...bab2 kuih ni yat lemah cikit..hihi

    ReplyDelete
  16. Kueh gomak memang sedap. Tapi... kueh ulat bulu tu?! Eee.., geli pulak mendengarnya. Hehehe....

    ReplyDelete
  17. Kalau bercuti di Kelantan mmg puas makan . Macam2 ada.

    ReplyDelete
  18. saya pun suka 2 kuih tu....kuih ulat bulu tu mmng best sangat....

    ReplyDelete
  19. tah pernah makan la acik..alahai teringin lak nak rasa bila acik kata best nih..:)

    ReplyDelete
  20. sedapnya tgk kuih tu acik...bilala dpt merasa ni..:)

    ReplyDelete
  21. kalau balik kg
    saya pun kemaruk beli kuih yg lama tak mkn :)

    ReplyDelete
  22. namo kuih kek kelantan memang unik2..tapi sodap!

    ReplyDelete
  23. Apo ke polik namo kuih ehh tu kak..? Ulek bulu la pulak.. huhuhu...

    Manih tak kuih dorang ni..? Salu ehh kuih dari sana manih belako.. Sy ni susah sikit nak makan kuih2 manih sangat ni.. huhu...

    ReplyDelete
  24. Salam Acik Erna,

    Kuih gomok, akak pun suka. Kuih ulat bulu tak pernah rasa dan tengok.

    Lain kali bila ke KB boleh rasa.

    ReplyDelete
  25. Yg kueh gomok tu rsnya pedas2 ke Kak? :)

    Langsir br lagi ye... Hehehe

    ReplyDelete
  26. saya kalo beli kuih2 kt kelantan mmg puas hati, baik bubur n tepung pelita semua cukup rasanya :)

    ReplyDelete
  27. saya kalo beli kuih2 kt kelantan mmg puas hati, baik bubur n tepung pelita semua cukup rasanya :)

    ReplyDelete
  28. Kuih ulat bulu tu kan Acik.... ada nama lain tau di sini, tapi segan sikit nak sebut he he he hehhh

    ReplyDelete
  29. assalam acik..kuih gomok selalu gak makan, tapi kuih ulat bulu tu tak pernah makan..macam sedap tuuu

    ReplyDelete
  30. sukalah kuih gomok tu:) tak penah makan lagi kuih ulat bulu!

    ReplyDelete
  31. kuih tepung gomok tu mmg sedap..mak saya pandai buat..rindunya nak mkn..huwaaa...

    ReplyDelete
  32. kuih gomok tu macam kuih kolopung (buah melaka) .. adakah rasanya pun sama ?

    gomok = gemuk ?

    ReplyDelete
  33. saya suka mkn kuih gomok tu tp kuih ulat bulu x pernah mkn lagi..

    ReplyDelete
  34. SAlam kak Erna:)

    Agak2 yaa apa rasa kuih ulat bulu tu yaa...mesti manis niii...:)

    ReplyDelete
  35. tak pernah plak mkn kuih ni..hehe

    ***acik ari tu bercuti kat kelantan ke terengganu?...mmg hujan time kami blk aritu...hehe

    ReplyDelete
  36. cam lopis pun ada.nampak sedap, cepat habis tu garenti sedap.

    ReplyDelete
  37. unik nama kuih2 tu...kalau sekejap je licin mesti sedap kan kak..

    ReplyDelete