Followers

Monday, March 26, 2012

NI JE YANG SEMPAT...

Assalamualaikum
sebelum tu acik nak ucapkan terima kasih pada semua yang meninggalkan komen di N3 'misteri'
hero acik kata..mereka semua ramai2 baca surah almulk
disurau setiap malam dan baca yassin dalam dorm.

Hari ni balik kerja sempat jugak
 Masak lomak kacang panjang +udang
 Goreng udang guna tepung magik
goreng satar frozen beli dikemaman ari tu
dan ikan goreng ..tu je  masak untuk makan malam
Tapi acik makan ni je..botol keempat ubat batuk.setiap satu berlainan jenis.

doktor pun kata makan antibiotik pun tak berkesan.
sebab virus dan bakteria dah bergabung katanya.entah la..tak faham acik.

ok la..jumpa lagi insyaallah.

44 comments:

  1. Salam Acik Erna..

    Masak lemak tu gerenti sedap...

    Masih batuk ya.. Hurmm.. Teruskan mkn ubat ya..

    ReplyDelete
  2. Acik..tepung magik menarik perhatian AA..hehee..

    Simple pon, kalo makan bsama femly...mmg sedap..

    ReplyDelete
  3. udang ada, kacang ada...
    okeh sok masak gulai udang la hehe

    ReplyDelete
  4. sedap pulak tengok lauk gulai tu..hehe


    **semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  5. Assalam kak, suka saya tgk masak lomak akk tu, cantik kuning dia, kalo saya masak guna kunyit hidup + kunyit serbuk punmasih lagi x cantik kaler dia.

    Semoga cepat sembuh batuk tu kak

    ReplyDelete
  6. lauk pauk tu pun misteri jugak tu.. Tengok rupa dah tau sedap

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum acik....dah lama tak menegur..masak lemak udang tu nampak pekat, lemak berkrim betol...teringat pulak masakan mak....rindunya nak makan macam tu

    ReplyDelete
  8. Salam K.Erna..dtg dtg bawak pau kukus inti serikaya nih..hihi
    nampak sedap masak lomak udang ngan kcg pjg tu..akak jgn mkn tau..kang lg teruk batuknyaa...

    ReplyDelete
  9. Huish kalau camni masak kira mana sempat.Kalau betul2 free..penuh meja la gamaknya..
    sedap2 belaka menu acik tu..
    camana batuk dah ok ke?

    ReplyDelete
  10. yang akak masak tu sumo ubek batuk...
    heheheh!







    tapi sebaik akak tak makan...

    ReplyDelete
  11. ACIK, kalu masih batuk, elok pantang dulu makanan goreng-goreng tu. Get well soon...

    ReplyDelete
  12. acik..yg penting lauk tu buat saya lapo nasi tgh2 malam ni..

    ReplyDelete
  13. assalam acik, jgn lupa mkn ubat ya..ehem masih sempat masak bila balik dr kerja..sedap2nya makanan yg dimasak..

    ReplyDelete
  14. Salam Erna... masak lemak udang dengan kacang panjang adalah masakan kegemaran keluarga saya.

    ReplyDelete
  15. semoga Allah beri kesembuhan segera acik drpd batuk2 ni ... tak lena tido dok batuk2 tu...huhuhu

    ReplyDelete
  16. dh batuk makan udang....hehehe....lg lah batuk k.erna! X sihat tu ujian....saya doakn k.erna cpt baik batuk ye. Rajin2 makan ubat ye... :)

    ReplyDelete
  17. Salam Acik,

    Masak lemak tu ditambah pulak dengan sambai belacan,jangan kata orang lalu kat belakang,lalu kat depan pun tak nampak dah he.he.he....

    Acik batuk ya...dah lama ka...?Acik cuba pi beli ubat batuk dekai farmasi,mintak yang paling kuat sekali.Kak Ros selalunya kalau batuk mesti berbulan punya,pasai tu lah bila kak Ros batuk mesti kak Ros pi cari ubat batuk ni,insyaallah dengan izin Allah Kak Ros minum tak habis pun sebotoi dah baik...

    Cuba lah ya Acik....mungkin boleh baik..

    ReplyDelete
  18. Mg acik lekas sembuh yek....

    Kat rumah ni jrg Ada udang, hb ngan anak xleh mkn, kalau teringinnnn sgt, br la beli sket, tp mkn sensorg x syok... Hehehehe

    ReplyDelete
  19. sudah lama x masak sayur kacang masak lemak dgn udang.. ada plak ikan kembung goreng plus sambal belacan.. perghhh..

    ReplyDelete
  20. salam acik..siannya,tak elok lagi yo batuk tu? semoga cepat sembuh ye cik.siannya,mesti tido pun tak berapa nyenyak ek.
    suka dengan masak lomak kacang dan udang tu..
    satar...nak jugak..

    ReplyDelete
  21. Moge cepat sembuh ye Acik, amiinnn!
    Batuk2 ni tak seghonok sbb naik pening kepale kalo tak berenti. Ade member kene batuk tak berenti tengah memandu sampai terlanggorkan pokok. Kereta kemik teruk. Syukur patah buku lali je

    ReplyDelete
  22. Salam Acik Erna,

    Akak pun, kalau balik ke dungun selalu juga beli sata frozen ni.

    Semoga Acik Erna cepat sihat. akak ni demam dan kurang tapi kepala masih berdengong.

    ReplyDelete
  23. sian acik erna, seksa gak kan kalau batuk tak berhenti2...

    harap acik cepat sembuh..

    ReplyDelete
  24. Salam Kak Erna..
    kasihan akak...tak baik juga ye batuk tu...semoga Allah cepat sembuhkan batuk tu ye...

    Akak...sedap nampak masak lemak dan udang goreng tu...:)

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum kak...sedap gulai lomak tu...

    Akak dah cuba makan madu lebah tak... Org kata kalau makan madu lebah jgn makan guna sudu besi...guna sudu plastik atau kayu sebab sudu besi akan menghilangkan khasiatnya...

    ReplyDelete
  26. sian acik, tak baik lagi batuk acik ek..maybe sbb acik stress pk pasal hero acik kut..Insya Allah moga meka selamat, sebab hero acik pun ada ramai kawan-kawan..dah nagji surah al mulk ramai2, Insya Allah..benda tu tk kacau lagi..harapnya begitulah ye acik..jgn bimbang :)

    ReplyDelete
  27. Terliur tengok menu acik..dlm sibuk batuk2 tu sempat jugak masak lemak cili api ye...

    ReplyDelete
  28. Sala acik...

    la..tak baik lagi batuk acik..mak lynn pun cam tu kalau batuk susah sangat nak baik...

    ReplyDelete
  29. Sala acik...

    la..tak baik lagi batuk acik..mak lynn pun cam tu kalau batuk susah sangat nak baik...

    ReplyDelete
  30. Kak,
    cuba kisarkan epal hijau dengan gula batu dan air masak..tapis minum airnya..InsyaALLAH mujarab...untuk batuk akak yang tak sembuh2 tu

    ReplyDelete
  31. akak tak lega lagi kerr...nak bagi petua pun tak tau!!...huhuhu.

    semoga cepat sembuh ye acik erna..:)

    ReplyDelete
  32. assalam acik..
    semoga batuk tuh cepat2 hilang lah hndknye..gulai udg ngan kacang panjang mmg sedap acik..

    ReplyDelete
  33. Kawan bangsa asing kakak percaya penyakit "100 days coughing" Katanya makan ubat memang tak jalan tapi selepas 100 hari dia akan berhenti tak taulah betul ke tidak...

    Resepi Acik membuka selera kakak:)

    ReplyDelete
  34. kalau antibiotik pon dah x jalan terpaksalah cari alternatif lain kan acik..petua tradisional ker..mak sy pon penah kena batuk berpanjangan nih tp sy lupa mcm mana dia pulih lps tu



    dlm pd penat balik kej dan batuk pula smpt lg acik sediakan juadah yg enak ya :)

    ReplyDelete
  35. Mak Yati pun lama batuk dah kak Erna, tak baik-baik. Doktor kata, tak leh baik. Effect dia dulu, sebab pernah ada cancer, badan dah tak kuat.

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum Yong Acik, salam kenei dr Istanbul. Pe kabor? Ahhhh lama tak masak dan makan gulai lemak kacang panjang dgn udang....hu hu nak nangis ni! Akak follow jugak dan link!

    ReplyDelete
  37. batuk yg berterusan dan dlm jangka waktu yg panjag tak elok...sebaiknya cuba amalkan madu...atau makan kurma... cuba lah ..insyallah...

    ReplyDelete
  38. banyaknya juadah, rajin acik.tak pernah lagi cik ina nengok ubat batuk tu, jika ubat batuk tu berkesan cik ina pun nak beli.

    ReplyDelete
  39. selera tengok lauk pauk tu..sayur lemak tu feberet..

    ReplyDelete
  40. semua lauk tu begitu menyelerakan...

    ReplyDelete
  41. sengsara bila batuk ni....moga cepat baik....:)

    ReplyDelete
  42. Kira dah byk menu acik utk mkn mlm nie....masak lemak tu mesti sedap.
    Lama jugak batuk acik x sembuh2 lg.

    ReplyDelete