Thursday, March 8, 2012

Alkisahnya...

Assalamualaikum

Terima kasih pada semua yang meninggalkan komen
 diWW semalam
dan pada Tuan Haji Hamzah yang bertanya di FB sebab tak dapat nak komen diblog katanya
Maaf jugak sebab tayang gambar diluar musim.

Alkisahnya
pagi semalam abang yang dikampung tu talipun
"Na..petang ni balik..ambik durian"katanya
acik tanya lagi durian?
Ha..ah la durian.
petang tu jugak acik balik ambik.
tak balik tak boleh..acik ni kan adik mithali.(ada ke?suka suki je acik nikan..he he)

Pokok durian yang berbuah tu kepunyaan 
sepupu acik yang baru meninggal
yang acik pernah cerita tu.
abang acik yang dikampung tolong suami arwah kutipkan.
bila dihantarkan ke rumah dia
dia tak mau..dia suruh bagi  acik
tu yang abang acik talipunkan suruh acik 
balik kampung ambik.

Durian tu dah pun jadi bubur jagung durian
hero bongsu acik suka makan bubur jagung durian yang dah disejukkan dalam peti ais.
esok kan dia balik jadinya sedang elok sejuk la 
bubur tu nanti.

Maaf pada semua ye..dapat tengok gambar aje.

jumpa lagi.Insyaallah.

35 comments:

  1. sedapnya bubur durian tu Acik...
    Emmmm tengok gambar jerlah ...hihihi..

    ReplyDelete
  2. papa mifz pun suka mkn time sejuk jer..

    ReplyDelete
  3. Sey tongah tolan air liur ni kakkkkkkk.... huhuhu..

    ReplyDelete
  4. Abby suke kalau Duyan cmpr jgg, huhuhu. Tgk je la... :)

    ReplyDelete
  5. durian tu kan...letak dalam budu..sedapnya

    ReplyDelete
  6. salam
    tak baik tau...menyeksa tekak org...:P

    ReplyDelete
  7. WOW SIAP ADA GAMBO BUBUR AKAK WEYHH..NI YANG TAK TAHAN NI :), SAYA BARU PERASAN, POKOK DUYAN KAT RUMAH SAYA PN TENGAH BERBUNGA PLAK..MAKIN PELIK MUSIM DURIAN TAHN NI..ADAKAH JADI BERTURUT2 ? KUASA ALLAH..TIADA YANG MUSTAHIL :)

    ReplyDelete
  8. acik ina first time cik ina nampak bubur jagung doryan. sedapnya acik. terliur jap : )

    ReplyDelete
  9. tak pernah makan lagi bubur jagung durian, best ya

    ReplyDelete
  10. kakkkkkk...nak sikit haaaa....huhuhuhu!

    ReplyDelete
  11. peti ais mesti bau durian ni..hehee

    ReplyDelete
  12. sedapnye kak makan bubur durian cicah gan roti gardenia

    ReplyDelete
  13. Sedapnya bubur durian,rezeki hero bongsu kak aciklah tu...

    ReplyDelete
  14. Jadi la acik... Walau tengok gambar pun..
    Telan air liur jer laa...

    ReplyDelete
  15. sedappppppppppppnyaaaaaaaa.........

    ReplyDelete
  16. Rupanya durian masih ada di sana? Di sini sudah habis musimnya.

    ReplyDelete
  17. akak mang salu kan..tayang gamba makanan sesedap, pastu mintak mahap...hehhe..sib bek saya ni pemaaf..err..

    ReplyDelete
  18. tak pernah makan lagi bubur jagung durian..adeh..tetiba terliur kak erna...

    ReplyDelete
  19. baru tau ada bubur jagung durian.
    ok gak tu..variasi.

    ReplyDelete
  20. sedapnya...sekarang kat sini tak bnyk ..tu yg terliuq

    ReplyDelete
  21. sedapnya tu (,") sya suka bubur jagung, tp tak pernah pulak campur durian

    ReplyDelete
  22. Ibu bila masak mesti ingat anak. Hari ini dah bolehlah adik makan bubur durian ibu sebab dah balik kan...

    ReplyDelete
  23. boleh buat ni nanti.. Ada deroyan frozen dalam esbok tu

    ReplyDelete
  24. assalam acik, saya dah terbau-bau durian sampai ke sini dah...wah sedap ni.lama tak mkn bubur durian.

    ReplyDelete
  25. memang sedap sehingga menjilat jari.

    ReplyDelete
  26. wawwww besss-besss.. tangkap leleh ni

    ReplyDelete
  27. lama tak pekena buah durian ni...nampaknya kena cari time blk kg nti..hehe..

    ***nk gi jln2 shopping ke kt sana...hihi..

    ReplyDelete
  28. Alaaaa.... ada lagi ke buah durian ye... balik kampung nanti nak kena cari ni! Terliur tengok bubur tu..

    ReplyDelete
  29. acikk...bubur ni kalau sejuk memang terbaik!!...

    ReplyDelete
  30. acik..tak aci ni tayang2..adusss....mana nk carik durian tengah takde musim ni...

    tertinggal entry sebelumnya...masih ada durian ke..

    ReplyDelete
  31. ehem nak sikit?..terliur tenguk pic tu..ha2x..

    ReplyDelete