Wednesday, July 4, 2012

WW..SUKA TAK MAKAN SAYUR PAHIT NI..

Assalamualaikum..

64 comments:

  1. w'salam..saya suka makan,tp tak pernah masak peria,takut pahit

    ReplyDelete
  2. saya suka...menu saya kalau buah peria ni, buat kerabu, nak elak pahit, rendam dengan air garam, jangan lama2 sgt nnt masin pulak

    ReplyDelete
  3. Kalau ada Dyh makan, tapi, kalau nak masak sendiri, belum lagi pernah try...

    ReplyDelete
  4. w`salam acik,

    dana suke... kalu yg peria katak dana suke bt ulam...

    ReplyDelete
  5. goreng dengan telur! tak pun hiris nipis goreng garing..nak cakap suka takde la.. tapi makan je..

    ReplyDelete
  6. sy suke sy suke..selalu lunck sy mkn sayur peria..suka la pahit2 dia

    ReplyDelete
  7. suka cicah sambal belacan.. elok utk kencing manis kan... masak sambal dgn udang pon sedap...

    ReplyDelete
  8. suka! Feveret yus ni, goreng campur udang kecik2 tu dan juga telur. Sedap!!!

    ReplyDelete
  9. saya suka masak dengan telur or tumis dengan udang dan santan sikit..sedap :)

    ReplyDelete
  10. sedap akak, peria goreng ngan telor....mengancam habisss

    ReplyDelete
  11. klu pndai masak sedp je..klu trsalah msk memang pahit

    ReplyDelete
  12. angah baru nak belajar makan...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum....yee....saya suka, saya suka, saya suka! Sedap peria. Peria kecik2 tu pon sedap, rebus makan dengan sambal belaca. Aduhh..kalau bab makan apa je yang tak sedap. Semua sedap. Hehehehe..salam kenal.

    ReplyDelete
  14. Saya suke...goreng ngn telur..perhhhhh... Acik..., dulu2 c'jai tak minat gak..entah camana boleh terjatuh cinte... banyak khasiat ni acik..rugi tak minat...:)

    ReplyDelete
  15. Saya tak pernah try mkn..sbb takut pahit.
    Masak jauh sekali.
    Tp peria ni ada khasiat utk lwn penyakit apa ntah.

    ReplyDelete
  16. sedap goreng dengan telur nih!

    ReplyDelete
  17. saya suka peria katak,ranggup...

    ReplyDelete
  18. semenjak kawin dgn hubby pandai makan...kalau kena cara masak sedap tak pahit langsung...

    ReplyDelete
  19. mmg tak pernah rasa pun kak...takut nak rasa ehehe...

    ReplyDelete
  20. penah makan
    boleh la makan
    tapi x suka sgt
    hehe

    ReplyDelete
  21. haha..pahit..!
    tak soka..tak soka...
    :D

    ReplyDelete
  22. sodap masak lomak campur udang

    ReplyDelete
  23. SUKA.....kambas kan namanya?? sedap kalau goreng garing atau wat masak gulai lemak cili api...nyum nyum

    ReplyDelete
  24. suka..kalau masak ngan cili kering..perghh lagi sedap..

    ReplyDelete
  25. kurang, tapi kena gaya masaknya memang sedap

    ReplyDelete
  26. Ada cara hilangkan pahit tu..potong dan rendam dalam air garam..insya Allah hilang pahit tu

    ReplyDelete
  27. Fav sy tu! Grg dgn udang, sedapnya. Tapi makan mentah pun sedap.

    ReplyDelete
  28. saya suka peria..hehehe khasiatnya banyak..

    ReplyDelete
  29. suka .. tapi tidaklah sesuka cendawan busut !

    ReplyDelete
  30. Salah satu sayur kegemaran kakak Acik..

    ReplyDelete
  31. dah lama tak makan sayur pahit ni ..:)

    ReplyDelete
  32. suka.. suka.. suka.. tumis ngan telur

    ReplyDelete
  33. uik! kadang2 terpaksa makan.. sbb bonda suh makan.. hehehe

    ReplyDelete
  34. suka sgt2..masak goreng2 pastu pecah telur:)

    ReplyDelete
  35. Mak saya suka. Tapi tekak saya belum sampai lagi. Kalau petai atau peria, tekak saya dah sampai tapi peria tu kena rendam dululah dgn air garam sebelum digulai. Hihihi.

    ReplyDelete
  36. saya suka kak sayur ni, tp mkn jrg2 la hehe

    ReplyDelete
  37. assalam..ehem mama pun suka msak lemak cili api dgn udang..terangkat !!!..he2x..

    ReplyDelete
  38. banyak2 sayur...sayur perialah yang saya tak suka...jadi tak mungkin ada dalam fridge saya...hihi

    ReplyDelete
  39. kenapa acik tak suke? nani suke sangat peria. tak tahulah kenapa. pahit2 tapi sedap. cumanya, kene rendam air garam dulu la sebelum mask.

    ReplyDelete
  40. Suka makan kerana khasiatnya yang terkandung di dalamnya, membantu membersihkan usus... memudahkan gada' hajat (kalau selalu makan...)

    ReplyDelete
  41. tak suka..tp pahit lah yg utk buat ubatkan...^^

    ReplyDelete
  42. Tak selalu makan tapi bila ada saya hiris nipis dan goreng celup tepung :)

    ReplyDelete
  43. Waalaikumsalam AE..

    Peria? Suka sangat. :)

    ReplyDelete
  44. ...walaupun pahit memang banyak khasiatnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya boleh mkn sikit2 je kak...huhu...

      Delete
  45. suker aper. biar pahit tapi sedap!

    ReplyDelete
  46. suka2.. wat masak lemak kuning2 n kasi pekat sket kuah tu..perghhh!!!

    ReplyDelete
  47. salam..

    sayalah y tak suka tu ;)

    ReplyDelete
  48. saya suka....walaupun pahit tapi sedap....

    ReplyDelete
  49. sedap...
    peria goreng dengan telor..

    ReplyDelete
  50. suka! goreng ngan telur dan udang kering!

    ReplyDelete
  51. Salam my lovely kak Erna:)

    Bila nampak lauknya di kantin si peria ni..mesti tanya..pahit takkk...
    jaranggg sgt nak ambilnya...huhuh

    ReplyDelete
  52. Peria katak lagi kecik dan berwarna hijau tua. Saya suka pria katak sebagai ulam

    ReplyDelete
  53. suke peria masak tumis dgn udang kering...

    ReplyDelete