Tuesday, July 10, 2012

BERPADA PADA LAH..

Assalamualaikum

'PANDU CERMAT JIWA SELAMAT'
setuju tak..
ensuami acik pun tak la laju memandu
tapi tidak la sampai boleh menyusahkan pemandu lain

Pagi tadi..en.suami boleh memandu 60km je sejam
bukan kereta kami je..
bila ada selekoh acik sempat kira
ada 10 biji kereta mengekor kereta hijau yang didepan tu.
seronok je dia memandu santai 
sampai beratur kereta lain mengikut dari belakang
depan dia lansung tak de kereta lain

nak memotong tak boleh..sebab ada je kereta 
dari arah depan
ye lah kan..masa orang nak pi kerja
acik yang selalu nya tak banyak cakap masa en.suami memandu pun
boleh berbunyi jugak sudahnya...
alamak..merah le punch kad..
ensuami acik kata..tu jenis yang memandu tak tengok cermin pandang belakang.
biasanya kalau tengok cermin 
kereta berderet mengekor kita kena laju sikit..katanya.

santai betul dia bawak kete..
60km/jam je..
o alahai...
alhamdulillah..nasib baik sempat 
    ngam2 je sampai warna hitam lagi punch kad acik.

oklah jumpa lagi,Insyaallah.

33 comments:

msredcheesecake said...

DIA SEDANG BERSIAR2 DIPAGI HARI KOT... HHEEE

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Erna,kdg2 perangai camni blh menyusahkn pengguna jlnraya yg lain.
Klu suami atie..mmg dia membebel la lam kete,kita dok sebelah yg xtahan.hikhik

Acik Erna said...

msred..agaknya la tu kan..balik dari taman ke mana2 ke

Acik Erna said...

♥♥azatiesayang ♥♥wkmsallam..suami acik tak bebel..sebab acik dah berbunyi dulu he he

Rai said...

nak pegi piknik gamaknya kereta tu..

Kak yon said...

memang mengeramkan kalo jumpa pemandu camni.kalo kena kat somi akk..dia hon jer..

Acik Erna said...

kakyon..tadi bukan satu dua kete..10 ket acik kira..mengekor kete dia..relax je dia

Acik Erna said...

Rai..ye la tu..santai sungguh

Kesuma Angsana said...

pandu cermat jiwa selamat kan dah betullah tu hihihi

izz iizza said...

hehe..dia memandu sambil menikmati pemandangan sekeliling kot kak erna..:)

~ yus ~ said...

kalau yus follow kete macam tu mmg tak sabar kak. Mulut asyik kumat kamit je, kalau ada peluang mmg akan memotong...huhu.

Yus ni kalau bawa kete boleh tahan memecut gak, tak padan dengan mata tak berapa terang tu...huhu

Acik Erna said...

kesumaAngsana..ye dah betulla tu he he

Acik Erna said...

izzizza..dah sah2 tak de yang menarik he he

Acik Erna said...

hati2 yus he he..tadi tu punada yang taksabar memotong..tapikebanayakan nya tak dapat..kete dari arah bertentangan yangnak kebando memang banyak..orang nak pi keje kan

Zaitun said...

Salam Erna..itulah namanya pemandu berhemah sampai menyusahkan orang dibelakang.Nasib baik tak ada pemandu yang baran kalau tidak nahas dia.

Dinas Aldi said...

60km/j, adoyai..Kalau guna bahasa kasaq, kira masuk kategori buta perut tu. Kena la jugak tengok keadaan, jeling2 la cermin belakang tu, kan. Sabaq jalah.

Chic Na said...

salam kenal kak. :)

MulutPayau said...

memang geram kalau hadapi situasi macam ni....mnyusahkan orang jer.....

Norzie hany said...

Pagi2 dia boleh bawa kereta mcm kura2....ermmm sabor aje la.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

memang menguji kesabaran lah Acik erna kalau ikut belakang kereta macam ni.. tambah-tambah lagi nak pergi kerjakan..

Saya pernah kena macam ni.. bila sempat nak memotong, saya potong lah kereta bila toleh sikit kat driver tu, rupanya tengah korek telinga dengan cotton bud tu.. padan 50km/sjm.. asyik sangat lah tu.. lepas tu saya bagi hon maut sikit.. terkejut badak dia hahahhaha..

Kamalia said...

sungguh santai ye pemandu tu,pagi-pagi lagi dah makan angin nampaknya..

ros_reeza said...

pemandu tu memang seorang yang berhati2.. tapi, kalau dah sampai berderet kereta kat belakang, apa namanya tu?.. hehhehe...

Irfa said...

ada anak atas riba tak?
atau tgh bergayut dgn hp?

Ayuni said...

sweetnye blog!

Suhana Shuib said...

driber tgh menghayati keindahan alam kot! huhu.. mmg tensen la kete2 kat belakang tu.. hadoik!! siannya..Su penah gak alami situasi camni.. mulut ni asyik bebel2 dlm keta..dah la lambat..eii geram betoi!!

azi said...

Akak..
saya selalu kena macam tu...dia boleh bawa 40KM aje...sedangkan kat belakang, berderet kereta...yang geramnya, bila kita dapat potong dia, tengah cakap hphone rupanya.....

AdaM Hawa said...

kalau tgk cermin belakang kereta berderet.. cepat2 ke sebelah kiri.. bg laluan.. ;)

mama aini said...

sian AE..mungkin bukan bersantai kot..tengah memikir masalah negara..wakaka..sampai tak perasaan keta2 yg ada kat belakang dia..apasal tak horn je?..hikk2x..bagi dia terperanjat sikit !!..

LiYa HaNiF :: said...

betul tu acik... kekadang bila org bw kete cam tu eee rs cam nak hon je suh dia laju sikit. memanglah pandu cermat jiwa selamat tp kne lah tgk tempat n keadaankan... ^_~

Si Matatajam said...

Betoi tu acik... Nak slow pun ikut keadaan la gak. Kalau sampai Keta lain dok beratoq panjang kat belakang, kena la laju skit...

cikceriacorner said...

hheheheheh..mcm2 kan akak..org dpan yg bwk lmbt,org blkg yg kene..

Nuwairani Ismail said...

selalunya pakcik2 tua yang macam atuk2 tu drive slow mcm tu.

Nazayiena said...

Susahkan klu org pentingkan diri sendiri je di jln raya nie.