JellyPages.com

Tuesday, July 10, 2012

BERPADA PADA LAH..

Assalamualaikum

'PANDU CERMAT JIWA SELAMAT'
setuju tak..
ensuami acik pun tak la laju memandu
tapi tidak la sampai boleh menyusahkan pemandu lain

Pagi tadi..en.suami boleh memandu 60km je sejam
bukan kereta kami je..
bila ada selekoh acik sempat kira
ada 10 biji kereta mengekor kereta hijau yang didepan tu.
seronok je dia memandu santai 
sampai beratur kereta lain mengikut dari belakang
depan dia lansung tak de kereta lain

nak memotong tak boleh..sebab ada je kereta 
dari arah depan
ye lah kan..masa orang nak pi kerja
acik yang selalu nya tak banyak cakap masa en.suami memandu pun
boleh berbunyi jugak sudahnya...
alamak..merah le punch kad..
ensuami acik kata..tu jenis yang memandu tak tengok cermin pandang belakang.
biasanya kalau tengok cermin 
kereta berderet mengekor kita kena laju sikit..katanya.

santai betul dia bawak kete..
60km/jam je..
o alahai...
alhamdulillah..nasib baik sempat 
    ngam2 je sampai warna hitam lagi punch kad acik.

oklah jumpa lagi,Insyaallah.

33 comments:

  1. DIA SEDANG BERSIAR2 DIPAGI HARI KOT... HHEEE

    ReplyDelete
    Replies
    1. msred..agaknya la tu kan..balik dari taman ke mana2 ke

      Delete
  2. salam K.Erna,kdg2 perangai camni blh menyusahkn pengguna jlnraya yg lain.
    Klu suami atie..mmg dia membebel la lam kete,kita dok sebelah yg xtahan.hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. ♥♥azatiesayang ♥♥wkmsallam..suami acik tak bebel..sebab acik dah berbunyi dulu he he

      Delete
  3. nak pegi piknik gamaknya kereta tu..

    ReplyDelete
  4. memang mengeramkan kalo jumpa pemandu camni.kalo kena kat somi akk..dia hon jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakyon..tadi bukan satu dua kete..10 ket acik kira..mengekor kete dia..relax je dia

      Delete
  5. pandu cermat jiwa selamat kan dah betullah tu hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesumaAngsana..ye dah betulla tu he he

      Delete
  6. hehe..dia memandu sambil menikmati pemandangan sekeliling kot kak erna..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. izzizza..dah sah2 tak de yang menarik he he

      Delete
  7. kalau yus follow kete macam tu mmg tak sabar kak. Mulut asyik kumat kamit je, kalau ada peluang mmg akan memotong...huhu.

    Yus ni kalau bawa kete boleh tahan memecut gak, tak padan dengan mata tak berapa terang tu...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hati2 yus he he..tadi tu punada yang taksabar memotong..tapikebanayakan nya tak dapat..kete dari arah bertentangan yangnak kebando memang banyak..orang nak pi keje kan

      Delete
  8. Salam Erna..itulah namanya pemandu berhemah sampai menyusahkan orang dibelakang.Nasib baik tak ada pemandu yang baran kalau tidak nahas dia.

    ReplyDelete
  9. 60km/j, adoyai..Kalau guna bahasa kasaq, kira masuk kategori buta perut tu. Kena la jugak tengok keadaan, jeling2 la cermin belakang tu, kan. Sabaq jalah.

    ReplyDelete
  10. memang geram kalau hadapi situasi macam ni....mnyusahkan orang jer.....

    ReplyDelete
  11. Pagi2 dia boleh bawa kereta mcm kura2....ermmm sabor aje la.

    ReplyDelete
  12. memang menguji kesabaran lah Acik erna kalau ikut belakang kereta macam ni.. tambah-tambah lagi nak pergi kerjakan..

    Saya pernah kena macam ni.. bila sempat nak memotong, saya potong lah kereta bila toleh sikit kat driver tu, rupanya tengah korek telinga dengan cotton bud tu.. padan 50km/sjm.. asyik sangat lah tu.. lepas tu saya bagi hon maut sikit.. terkejut badak dia hahahhaha..

    ReplyDelete
  13. sungguh santai ye pemandu tu,pagi-pagi lagi dah makan angin nampaknya..

    ReplyDelete
  14. pemandu tu memang seorang yang berhati2.. tapi, kalau dah sampai berderet kereta kat belakang, apa namanya tu?.. hehhehe...

    ReplyDelete
  15. ada anak atas riba tak?
    atau tgh bergayut dgn hp?

    ReplyDelete
  16. driber tgh menghayati keindahan alam kot! huhu.. mmg tensen la kete2 kat belakang tu.. hadoik!! siannya..Su penah gak alami situasi camni.. mulut ni asyik bebel2 dlm keta..dah la lambat..eii geram betoi!!

    ReplyDelete
  17. Akak..
    saya selalu kena macam tu...dia boleh bawa 40KM aje...sedangkan kat belakang, berderet kereta...yang geramnya, bila kita dapat potong dia, tengah cakap hphone rupanya.....

    ReplyDelete
  18. kalau tgk cermin belakang kereta berderet.. cepat2 ke sebelah kiri.. bg laluan.. ;)

    ReplyDelete
  19. sian AE..mungkin bukan bersantai kot..tengah memikir masalah negara..wakaka..sampai tak perasaan keta2 yg ada kat belakang dia..apasal tak horn je?..hikk2x..bagi dia terperanjat sikit !!..

    ReplyDelete
  20. betul tu acik... kekadang bila org bw kete cam tu eee rs cam nak hon je suh dia laju sikit. memanglah pandu cermat jiwa selamat tp kne lah tgk tempat n keadaankan... ^_~

    ReplyDelete
  21. Betoi tu acik... Nak slow pun ikut keadaan la gak. Kalau sampai Keta lain dok beratoq panjang kat belakang, kena la laju skit...

    ReplyDelete
  22. hheheheheh..mcm2 kan akak..org dpan yg bwk lmbt,org blkg yg kene..

    ReplyDelete
  23. selalunya pakcik2 tua yang macam atuk2 tu drive slow mcm tu.

    ReplyDelete
  24. Susahkan klu org pentingkan diri sendiri je di jln raya nie.

    ReplyDelete