Monday, July 23, 2012

BADAK BERENDAM LAGI..

Assalamualaikum
 Bekal hero acik balik asrama semalam
kuih kegemaran dia
"badak berendam"
8 ketul dia bawak balik
dia dapat makan 3 katanya
tak sangka kawan2 suka
kawan yang dari Terengganu kata..
dia tak pernah jumpa kuih ni
betul ke ..acik pun tak tau..
mungkin di terengganu namanya lain kan

Ok lah jumpa lagi,Insyaallah

43 comments:

suri solehah said...

sedap tu kak..tiba2 teringin pulak.

sal said...

mengancam tu erna, teliuq..teringat: hari pertama jiran bagi pengat pisang satu mangkuk..ada anak2 makan, sedap sampai habis..

kakngah said...

sini payah nk jumpo badak begondam kak.. huhuhu!!

ieda said...

aduhh saya pun suke badak berendam nie akk .. kalau kat sini kami panggil puteri mandi ;)

Lya Colours said...

sedapnya badak berendam. favorite tu!

CikPuan Ira said...

faveret kuih ira.. hehehe

Kakzakie said...

Kalau acik nak tahu kakak kalau bulan puasalah paling rehat. Berbuka memang beli memanjang tapi sahur masaklah juga tapi teramatlah ringkas.

Badak berendam tu susah nak jumpa di bazar.

~ yus ~ said...

lama tak makan badak berendam. Mee goreng tu, mee je ke kak? Mesti anak akak tak suka sayur ni, kalau yus pun masak mee, tak nampak sayur, kalau tak anak tak makan..huhu

❤Kamsiah❤ said...

tgk apa pun dibulan posa ni..nampak sedap hehe

Suhana Shuib said...

dah lama x makan badak berendam..nyum2..

Tihara said...

ooo...kat tganu dia buat style lain kut kak...nampak sedap tu :)

norhidana said...

msti sedap.. sbb tulah lau je badak berendam tu kene rembat hehehe

Rai said...

semalam nampak kuih ni kat pasar ramadhan.. tapi da beli benda lain..nanti teringin nak makan jugak..sama ada rajin nak buat sendiri atau beli je..hehe..

Kak Izan said...

sodap tu.. :D

Kesuma Angsana said...

aduhai kena ramai post n3 makanan ari ni hehehe

EmbunRosaliza said...

assalam kak, badak berendam tu inti kacang ke inti kelapa, sedapnya nmpk

gadisBunga™ said...

puasa ni kan, dua-dua tu belum masuk dalam menu buka puasa saya lagi. ;D

Daddy Ziyyad said...

agak agaknya kan Acik, org Terengganu panggil kuih tu, kuih Hippo Berendam kot? `ekekeke

ratu siput said...

badak berendam makan sejuk2 sedap gak tu kak...

Irfa said...

kawan dia kat ganu tu x penah jumpa mgkin sbb mak dia x penah buat ;)

~::Chenta::~ said...

erm.. resipi 1 kak!

kasihibu said...

petang semalam sya bekalkan anak anak donat dan rendang ayam, nampak gaya hujung minggu ni sya bekal diorang mee goreng macam yg akk buat tu hehehehe..selamat berpuasa kak

Norzie hany said...

Sedapnya azik,i suka sgt kuih ni.

Rinna said...

Sedapnyaa tgk badak berendam tuh Acik.. :)

ieja amieja said...

salam acik..
ieja ngan ank2 pun suka badak berendam ni..tp tmpt ieja ni ssh la nak cari

SHAHZEE said...

sedapnya badak berendam..leh la wat petang karang..kalau sempat la hehehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

dgr nama badak berendam tu biasa..tp makannya sy x penah

selamat berpose acik :)

KhaiRin : anies said...

best tu...

secangkir madu merah said...

memang sedap kueh badak berendam tu kakErna... saya pun suka..

al-lavendari said...

saya suka kueh pekpok ..

eita said...

memang tak pernah makan pun kuih badak berendam ni kat tereganu..
teringin jugak nak mencuba nyer..

Rizal Sadiman said...

Rizal suka juga bdk berendam tp lagi suka tepung pelita

slmt mnyambut ramadhan

http://igossiprizal.blogspot.com/

Rizal Sadiman said...

kuih ape tu?

http://igossiprizal.blogspot.com/

Aidah said...

Sey bolun laiie moghondam chek badak. Tunggu balik kampung baghu buleh buek.

AdaM Hawa said...

saya pun x pnh makan.. badak berendam.. publish resepi achik.. boleh?

Kasih Salina said...

bestnya anampak badak berendam tu tapi tak makan yang versi camtu..setahu saya kalo kat terengganu badak berendam lain rupa kuihnya..

Hidayah Bach said...

huhuhu...sedap la rupa nye..
adoi..inilah akibatnya baca entry yg ada gmbr makanan..hahaha..dah macam budak kecik pulak rasanya...lapar..!
hihi...

Rozita said...

Selamat berpuasa acik. Terliur tengok karamel pelangi acik tu...mesti sodapppp...

aNIe said...

Salam Kak...Selamat Berpuasa....

Anie jarang makan kuih2 di bulan puasa....

KakNi (CikNi Ahnie) said...

Kdg2 kalau mesyuarat ada jugak dihidangkan kuih badak berendam tu, mkn ler jugak tp x tau nape tak minat, maybe caterer tu x pandai buat kot... nak kena rasa yang acik erna masak baru 'melekat' agak nyer...

Dinas Aldi said...

Saya selalu tengok gambaq kuih badak berendam ni kat blog kengkawan tapi tak pernah rasa lagi seumur hidup, huhu..

izz iizza said...

nampak sedap jer mee tu...:)

mama aini said...

ehem..sibongsu mesti suka dpt makan yg sedap2 bila balik rumah & siap bawa bekal blk kehostel..