JellyPages.com

Monday, July 23, 2012

BADAK BERENDAM LAGI..

Assalamualaikum
 Bekal hero acik balik asrama semalam
kuih kegemaran dia
"badak berendam"
8 ketul dia bawak balik
dia dapat makan 3 katanya
tak sangka kawan2 suka
kawan yang dari Terengganu kata..
dia tak pernah jumpa kuih ni
betul ke ..acik pun tak tau..
mungkin di terengganu namanya lain kan

Ok lah jumpa lagi,Insyaallah

43 comments:

  1. sedap tu kak..tiba2 teringin pulak.

    ReplyDelete
  2. mengancam tu erna, teliuq..teringat: hari pertama jiran bagi pengat pisang satu mangkuk..ada anak2 makan, sedap sampai habis..

    ReplyDelete
  3. sini payah nk jumpo badak begondam kak.. huhuhu!!

    ReplyDelete
  4. aduhh saya pun suke badak berendam nie akk .. kalau kat sini kami panggil puteri mandi ;)

    ReplyDelete
  5. sedapnya badak berendam. favorite tu!

    ReplyDelete
  6. Kalau acik nak tahu kakak kalau bulan puasalah paling rehat. Berbuka memang beli memanjang tapi sahur masaklah juga tapi teramatlah ringkas.

    Badak berendam tu susah nak jumpa di bazar.

    ReplyDelete
  7. lama tak makan badak berendam. Mee goreng tu, mee je ke kak? Mesti anak akak tak suka sayur ni, kalau yus pun masak mee, tak nampak sayur, kalau tak anak tak makan..huhu

    ReplyDelete
  8. tgk apa pun dibulan posa ni..nampak sedap hehe

    ReplyDelete
  9. dah lama x makan badak berendam..nyum2..

    ReplyDelete
  10. ooo...kat tganu dia buat style lain kut kak...nampak sedap tu :)

    ReplyDelete
  11. msti sedap.. sbb tulah lau je badak berendam tu kene rembat hehehe

    ReplyDelete
  12. semalam nampak kuih ni kat pasar ramadhan.. tapi da beli benda lain..nanti teringin nak makan jugak..sama ada rajin nak buat sendiri atau beli je..hehe..

    ReplyDelete
  13. aduhai kena ramai post n3 makanan ari ni hehehe

    ReplyDelete
  14. assalam kak, badak berendam tu inti kacang ke inti kelapa, sedapnya nmpk

    ReplyDelete
  15. puasa ni kan, dua-dua tu belum masuk dalam menu buka puasa saya lagi. ;D

    ReplyDelete
  16. agak agaknya kan Acik, org Terengganu panggil kuih tu, kuih Hippo Berendam kot? `ekekeke

    ReplyDelete
  17. badak berendam makan sejuk2 sedap gak tu kak...

    ReplyDelete
  18. kawan dia kat ganu tu x penah jumpa mgkin sbb mak dia x penah buat ;)

    ReplyDelete
  19. petang semalam sya bekalkan anak anak donat dan rendang ayam, nampak gaya hujung minggu ni sya bekal diorang mee goreng macam yg akk buat tu hehehehe..selamat berpuasa kak

    ReplyDelete
  20. Sedapnya azik,i suka sgt kuih ni.

    ReplyDelete
  21. Sedapnyaa tgk badak berendam tuh Acik.. :)

    ReplyDelete
  22. salam acik..
    ieja ngan ank2 pun suka badak berendam ni..tp tmpt ieja ni ssh la nak cari

    ReplyDelete
  23. sedapnya badak berendam..leh la wat petang karang..kalau sempat la hehehe

    ReplyDelete
  24. dgr nama badak berendam tu biasa..tp makannya sy x penah

    selamat berpose acik :)

    ReplyDelete
  25. memang sedap kueh badak berendam tu kakErna... saya pun suka..

    ReplyDelete
  26. Replies
    1. kuih ape tu?

      http://igossiprizal.blogspot.com/

      Delete
  27. memang tak pernah makan pun kuih badak berendam ni kat tereganu..
    teringin jugak nak mencuba nyer..

    ReplyDelete
  28. Rizal suka juga bdk berendam tp lagi suka tepung pelita

    slmt mnyambut ramadhan

    http://igossiprizal.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Sey bolun laiie moghondam chek badak. Tunggu balik kampung baghu buleh buek.

    ReplyDelete
  30. saya pun x pnh makan.. badak berendam.. publish resepi achik.. boleh?

    ReplyDelete
  31. bestnya anampak badak berendam tu tapi tak makan yang versi camtu..setahu saya kalo kat terengganu badak berendam lain rupa kuihnya..

    ReplyDelete
  32. huhuhu...sedap la rupa nye..
    adoi..inilah akibatnya baca entry yg ada gmbr makanan..hahaha..dah macam budak kecik pulak rasanya...lapar..!
    hihi...

    ReplyDelete
  33. Selamat berpuasa acik. Terliur tengok karamel pelangi acik tu...mesti sodapppp...

    ReplyDelete
  34. Salam Kak...Selamat Berpuasa....

    Anie jarang makan kuih2 di bulan puasa....

    ReplyDelete
  35. Kdg2 kalau mesyuarat ada jugak dihidangkan kuih badak berendam tu, mkn ler jugak tp x tau nape tak minat, maybe caterer tu x pandai buat kot... nak kena rasa yang acik erna masak baru 'melekat' agak nyer...

    ReplyDelete
  36. Saya selalu tengok gambaq kuih badak berendam ni kat blog kengkawan tapi tak pernah rasa lagi seumur hidup, huhu..

    ReplyDelete
  37. ehem..sibongsu mesti suka dpt makan yg sedap2 bila balik rumah & siap bawa bekal blk kehostel..

    ReplyDelete