JellyPages.com

Wednesday, July 11, 2012

WW.. TEKA ..GAMBAR APAKAH INI?

Assalamualaikum

67 comments:

  1. apekah ini..tidak pernah saya melihat nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yatzakie..dah ada yang jawab..acik bagi tau..kepala kambing lilit dengan usus..masak kari

      Delete
  2. Assalam kak erna, tak pernah tgk la menda ni, ada ciri2 kaki lembu yg diikat2 tali gitu....mesti makan eksotik ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam rosa..kepala kambing dililit dengan tali perut tu(usus)buat masak kari..

      Delete
  3. Replies
    1. nampak e kak long la dapek hadiah ni..sapo dulu nak bagi hadiah..samo lak ngan kak ngah..duo2 kono bagi..hadiah kocik yo..tapi tak mo pos..rayo nanti ambik yo he he

      Delete
  4. Replies
    1. kak ngah pun dapek hadiah nanti he he..samo la jam 1.20pm ngan kak long..rayo nanti akak bagi tak yah pos..

      Delete
  5. Replies
    1. irfa..kepala kambing dik..lilit dengan tali perut(usus)

      Delete
  6. ehem..first time mama tgk !!!..hu2x..tak tahulah AE..he2x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama aini..dah jawab..kepala kambing

      Delete
  7. baru nak jawab .. kaklong dah jawab. memang patut along didulukan .. barulah angah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. al-lavendari..betul2 along dulu baru angah

      Delete
  8. Kepala kmbg lilit usus? Pelik menu ni..akak mkn camne ni..dan mana dpt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ujie..biasa cara lilit macam ni dibuat dinegeri sembilan je..dulu2 kalau ada kenduri dihidangkan untuk buapak.

      Delete
  9. Resepi di mana ni Acik?
    Kakak tengok macam org pakai bengkung je hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..yang acik tau negeri sembilan je..kalau ada ditempat lain acik tak tau

      Delete
  10. aduhai geli plak nk teka..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. JS..he he..acik pun tak pandai buat ni..zaman mak acik dulu..arwah memang mahir tang masak dan melilit lilit ni

      Delete
  11. nie kali pertama tengok hidangan nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. che rose..sekarng ni pun dah jarang dah orang buat dulu2 masa acik dikampung selalu jumpa ni kalau ada kenduri..tapi acik tak pernah rasa..sebab tak suka kambing..

      Delete
  12. ...pertama kali tengok...macam mana nak makan...tang mana nak di makan...eh! banyak pulak soalan...begitulahkan kalau nampak benda pelik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Farid..masa nak makan tu siap dibagi pisau sekali..orang yang naka makan tu potong sendiri..banyak mana nak..letak dalam pinggan makan sendiri

      Delete
  13. pestime nengok nie acik..kretif jgk la kan..tp special la:)

    ReplyDelete
  14. gambar ape yer?? macam ikan berbungkus.. tp xtau dibungkus dgn ape.. bkn main padat lagi...

    ReplyDelete
  15. kepala kambing diikat lilit dgn tali ususnya..oooo...

    dulu2 arwah ayah azwa selalunya akan bersihkan usus kerbau..bukan utk dililit tapi utk dibuat sup bersama kulit kerbau..sedap jugak hehehe

    ReplyDelete
  16. Hrmmmm...pertama kali tengok no dah x ghupo kamben pun siap berlilit mcm tu

    ReplyDelete
  17. mana acik jmpa nih? dana tak penah mkn or jmpa tp penah tgk kt tv dulu mcm penah ada...tp org yg msk ni msti teror, nk belit2 tu

    ReplyDelete
  18. saya tak tahu apa benda tu..

    saya baca komen2...kepala kambing lilit usus masak kari? errrr...mmg saya tak makan

    ReplyDelete
  19. apa ni erna..lain bebeno..

    ReplyDelete
  20. errr...saya dah baca jawapannya.

    ngeeeee.....

    ReplyDelete
  21. alamak tengok boleh tapi masuk masuk perut tak boleh kot. hehe..

    ReplyDelete
  22. Salam Erna...nampak macam menakutkan apa lagi kalau nak dimakan,1st time tengok.

    ReplyDelete
  23. Akak..tak pernah tengok...nampak seram aja, macamana nak makan ni...he..he..

    ReplyDelete
  24. sapa yang makan ni kak...
    perut ikat apa ni ??

    ReplyDelete
  25. tertanya2 apakah ini
    dah baca komen baru tahu...
    err..mmg cheqna x makan la..

    ReplyDelete
  26. Kopalo kambing ko tu, Achik? Sapo masak? Saya ni kan dari kecik dah diajar arwah abah makan kopalo kambing. Sodap. Montuo lalu pun tak sodar. Hahaha.

    ReplyDelete
  27. La kak Achik.. kepala kambing ke.. Peliknya, first time nampak.

    ReplyDelete
  28. dah agak dah kambing dengan usus. tapi tak sangka pulak bahagian kepala. huhuh

    ReplyDelete
  29. adoii... sapo tak tahan, jangan la makan kambing ni.. Kang kok pitam.. huhu..

    ReplyDelete
  30. kak ..ingat kan ape ke benanya tadi..ghupenya kepala kambing ikat dgn usus masak kari...sedap ke kak erna???

    ReplyDelete
  31. erkk!!
    kepala kambing??lilit dgn usus??
    uhh..
    mmg tak pernah jumpa...aduhaii..
    sedap ke ekk

    ReplyDelete
  32. eeii..tak sanggup nk mkn kalau diberi percuma pun..ngeri sgt bunyinya tu..

    ReplyDelete
  33. saya agak da benda yg melilit tu usus.tapi tak tau yg dililit tu apa..ngeri nya kak.. mungkin tak berapa kena dengan selera saya..

    ReplyDelete
  34. haaa...!! kepala kambing lilit dgn usus...??? tapi mesti sedap kan.. nak nya rasa..

    ReplyDelete
  35. Ishhkkkfirst time tengok dan dengar menu cam tu...

    ReplyDelete
  36. Mcm pakai bengkong je acik.

    ReplyDelete
  37. baru saya nak teka tengok kaklong dan kakngah dah jawab dulu .... huhuhu

    ReplyDelete
  38. erk...PM kambing makan..suko sgt...tapi kepala nyer tak makan la..yg nih siap bobolit dgn usus..erk..1st time tgk...

    ReplyDelete
  39. cane ye masak tu..
    siap lilit ngan usus,
    tak penah makn lg acik...

    ReplyDelete
  40. Setelah baca komen2 di atas, taulah saya apa kebendanya tu. Sama la saya pun macam kak Kasihredha, takut pulak nengoknya..

    ReplyDelete
  41. Mak aihhhhh... Eksotik sungguh..

    ReplyDelete
  42. ape ni acik...cam ikan keli kena bungkus jer..heee

    ReplyDelete
  43. mcm ayam atau ikan yg diikat dan dimasak aje kak...heheh

    ReplyDelete
  44. wahh, tak pernah tgk lagi kak..menarik la, thanks share kat sini.. :)

    ReplyDelete
  45. pertama kali tengok kpla kambing lilit ngan usus.....

    ReplyDelete
  46. kepala kambing..kalau kenduri kat rumah atau kg saya sellau diorg buat cmani..tp saya tak lalu nak makan..hehe

    ReplyDelete
  47. uikkkk kambing lilit usus ke ???
    huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  48. Baru tgk masakan nie,kreatifkan org dulu2.

    ReplyDelete
  49. kepala kambing rupanya, tak pernah lihat kak hehe

    ReplyDelete