Wednesday, July 11, 2012

WW.. TEKA ..GAMBAR APAKAH INI?

Assalamualaikum

67 comments:

YATZAKIE said...

apekah ini..tidak pernah saya melihat nya..

EmbunRosaliza said...

Assalam kak erna, tak pernah tgk la menda ni, ada ciri2 kaki lembu yg diikat2 tali gitu....mesti makan eksotik ni hehehe

kaklong said...

kepalo kambing!!!!

kakngah said...

kepalo kamben!
masak kari.

Irfa said...

alamak..x tahu la

mama aini said...

ehem..first time mama tgk !!!..hu2x..tak tahulah AE..he2x..

Acik Erna said...

nampak e kak long la dapek hadiah ni..sapo dulu nak bagi hadiah..samo lak ngan kak ngah..duo2 kono bagi..hadiah kocik yo..tapi tak mo pos..rayo nanti ambik yo he he

Acik Erna said...

kak ngah pun dapek hadiah nanti he he..samo la jam 1.20pm ngan kak long..rayo nanti akak bagi tak yah pos..

al-lavendari said...

baru nak jawab .. kaklong dah jawab. memang patut along didulukan .. barulah angah.

Acik Erna said...

yatzakie..dah ada yang jawab..acik bagi tau..kepala kambing lilit dengan usus..masak kari

Acik Erna said...

salam rosa..kepala kambing dililit dengan tali perut tu(usus)buat masak kari..

Acik Erna said...

irfa..kepala kambing dik..lilit dengan tali perut(usus)

Acik Erna said...

mama aini..dah jawab..kepala kambing

Acik Erna said...

al-lavendari..betul2 along dulu baru angah

Ujie said...

Kepala kmbg lilit usus? Pelik menu ni..akak mkn camne ni..dan mana dpt?

Acik Erna said...

ujie..biasa cara lilit macam ni dibuat dinegeri sembilan je..dulu2 kalau ada kenduri dihidangkan untuk buapak.

Kakzakie said...

Resepi di mana ni Acik?
Kakak tengok macam org pakai bengkung je hihi...

jemarisuri said...

aduhai geli plak nk teka..hehe

Acik Erna said...

kakzakie..yang acik tau negeri sembilan je..kalau ada ditempat lain acik tak tau

Acik Erna said...

JS..he he..acik pun tak pandai buat ni..zaman mak acik dulu..arwah memang mahir tang masak dan melilit lilit ni

Che Rosliza Che mat said...

nie kali pertama tengok hidangan nie...

Farid said...

...pertama kali tengok...macam mana nak makan...tang mana nak di makan...eh! banyak pulak soalan...begitulahkan kalau nampak benda pelik.

Acik Erna said...

Farid..masa nak makan tu siap dibagi pisau sekali..orang yang naka makan tu potong sendiri..banyak mana nak..letak dalam pinggan makan sendiri

Acik Erna said...

che rose..sekarng ni pun dah jarang dah orang buat dulu2 masa acik dikampung selalu jumpa ni kalau ada kenduri..tapi acik tak pernah rasa..sebab tak suka kambing..

zila norazila said...

pestime nengok nie acik..kretif jgk la kan..tp special la:)

Masya said...

gambar ape yer?? macam ikan berbungkus.. tp xtau dibungkus dgn ape.. bkn main padat lagi...

MOKCIK AZWA said...

kepala kambing diikat lilit dgn tali ususnya..oooo...

dulu2 arwah ayah azwa selalunya akan bersihkan usus kerbau..bukan utk dililit tapi utk dibuat sup bersama kulit kerbau..sedap jugak hehehe

kasihibu said...

Hrmmmm...pertama kali tengok no dah x ghupo kamben pun siap berlilit mcm tu

norhidana said...

mana acik jmpa nih? dana tak penah mkn or jmpa tp penah tgk kt tv dulu mcm penah ada...tp org yg msk ni msti teror, nk belit2 tu

Daddy Ziyyad said...

saya tak tahu apa benda tu..

saya baca komen2...kepala kambing lilit usus masak kari? errrr...mmg saya tak makan

sal said...

apa ni erna..lain bebeno..

gadisBunga™ said...

errr...saya dah baca jawapannya.

ngeeeee.....

Asmara said...

alamak tengok boleh tapi masuk masuk perut tak boleh kot. hehe..

Zaitun said...

Salam Erna...nampak macam menakutkan apa lagi kalau nak dimakan,1st time tengok.

azi said...

Akak..tak pernah tengok...nampak seram aja, macamana nak makan ni...he..he..

~::Chenta::~ said...

sapa yang makan ni kak...
perut ikat apa ni ??

cheqna said...

tertanya2 apakah ini
dah baca komen baru tahu...
err..mmg cheqna x makan la..

Norzie hany said...

Apa ni...tak pernah tgk.

Aidah said...

Kopalo kambing ko tu, Achik? Sapo masak? Saya ni kan dari kecik dah diajar arwah abah makan kopalo kambing. Sodap. Montuo lalu pun tak sodar. Hahaha.

Nur-nba said...

La kak Achik.. kepala kambing ke.. Peliknya, first time nampak.

Nuwairani Ismail said...

dah agak dah kambing dengan usus. tapi tak sangka pulak bahagian kepala. huhuh

~ Cik Azz ~ said...

adoii... sapo tak tahan, jangan la makan kambing ni.. Kang kok pitam.. huhu..

Kak Lia said...

KAPALO KAMBINGGG

mokwo® said...

kak ..ingat kan ape ke benanya tadi..ghupenya kepala kambing ikat dgn usus masak kari...sedap ke kak erna???

Pn Kartini said...

erkk!!
kepala kambing??lilit dgn usus??
uhh..
mmg tak pernah jumpa...aduhaii..
sedap ke ekk

fieda said...

eeii..tak sanggup nk mkn kalau diberi percuma pun..ngeri sgt bunyinya tu..

Rai said...

saya agak da benda yg melilit tu usus.tapi tak tau yg dililit tu apa..ngeri nya kak.. mungkin tak berapa kena dengan selera saya..

m.u.l.a.n said...

haaa...!! kepala kambing lilit dgn usus...??? tapi mesti sedap kan.. nak nya rasa..

Chic Na said...

err mcm menakutkan je. :)

JunAina said...

Ishhkkkfirst time tengok dan dengar menu cam tu...

Nieda said...

Mcm pakai bengkong je acik.

Yunus Badawi said...

baru saya nak teka tengok kaklong dan kakngah dah jawab dulu .... huhuhu

Papa Mifz said...

erk...PM kambing makan..suko sgt...tapi kepala nyer tak makan la..yg nih siap bobolit dgn usus..erk..1st time tgk...

Aine Ainun said...

cane ye masak tu..
siap lilit ngan usus,
tak penah makn lg acik...

kasihredha said...

takut saya tengok kak

Dinas Aldi said...

Setelah baca komen2 di atas, taulah saya apa kebendanya tu. Sama la saya pun macam kak Kasihredha, takut pulak nengoknya..

Zareda Norman said...

Mak aihhhhh... Eksotik sungguh..

C'Jai said...

ape ni acik...cam ikan keli kena bungkus jer..heee

cikceriacorner said...

mcm ayam atau ikan yg diikat dan dimasak aje kak...heheh

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.Erna..apa tu ya????

Tihara said...

wahh, tak pernah tgk lagi kak..menarik la, thanks share kat sini.. :)

MulutPayau said...

pertama kali tengok kpla kambing lilit ngan usus.....

Kamalia said...

kepala kambing..kalau kenduri kat rumah atau kg saya sellau diorg buat cmani..tp saya tak lalu nak makan..hehe

ieda said...

uikkkk kambing lilit usus ke ???
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nazayiena said...

Baru tgk masakan nie,kreatifkan org dulu2.

Kerabu Jantung said...

usus ayam ?

EmbunRosaliza said...

kepala kambing rupanya, tak pernah lihat kak hehe