Sunday, July 8, 2012

ALHAMDULILLAH..DIIZINKAN ALLAH UNTUK BERNAFAS LAGI

Assalamualaikum


Hari ni semua xtvt berhenti sementara.
puan rumah kurang sihat

maghrib semalam..tiba tiba rasa berpusing
berputar ligat..sempat solat maghrib

tak tau dari mana puncanya,
asalnya elok je sihat
tanpa ada tanda tanda nak demam.

Panggil en.suami..dia ambilkan ubat
dah makan terlelap sekejap
jam 10.30 malam terjaga
menggigil pulak seluruh badan
en.suami bagi pulak makan ubat demam
masa kuatnya gigilan dengan dunia rasa berputar
boleh pulak acik terfikir..dah sampai ke ajal ku
tak henti henti mulut beristighfar dan mengucap dua kalimah syahadah.

Pagi..bangun perlahan lahan untuk menunaikan solat isyak dan tunggu subuh
en.suami bagi  makan sedikit dan bagi lagi ubat
alhamdulillah banyak dah berkurangan .

semoga terus baik dan dapat ke sekolah hero bungsu nanti
acik tak mau dia melihat/nampak maknya tak sihat
takut terganggu emosinya.
terima kasih pada en.suami yang 
sabar melayan malam tadi.

ok lah..acik mohon ampun dan maaf
 pada semua
dan jumpa lagi,
Insyaallah
 jika dipanjangkan usia.

31 comments:

  1. Sakit tak mengira usia dan waktu kan acik...

    Semoga acik cepat sembuh ye...
    Nak bg acik rehat sebenarnya..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AA..betul tu..tima kasih AA..insyaallah mudah2an

      Delete
  2. take care kak erna..kena rajin makan ubat tu..jgn jadi macam sy takut makan ubat..hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. izzizza..insyaallah nasib baik acik tak takut makan ubat he he

      Delete
  3. makan ubat .. banyakkan rehat kak
    musim nie .. ;)

    ReplyDelete
  4. Makan ubat & doa agar cepat sembuh.
    bagi sedekah sikit.. sedekah dapat rahmat daripada Allah.

    ReplyDelete
  5. acik, makan ubat dan jaga kesihatan tu ya....

    ReplyDelete
  6. Salam Akak...
    Maaf ye, baru sempat jalan-jalan kat sini. 4 hari saya temankan kakak saya jalani rawatan kemoterapi kat hospital Penang......

    Akak...
    Tak sihat ye...Angin kot...saya pun selalu macam tu..tiba-tiba aje pening..mungkin tekanan darah akak rendah...makan ubat ye kak...saya doakan semoga akak cepat sembuh...:)

    ReplyDelete
  7. Assalam,

    Banyakkan rehat dan take care....

    ReplyDelete
  8. Moga copek sihat kak.. Jangan pakso diri blogwalking kalau tak sihat...

    Sey pun kadang2 macam akak jugak.. Ado maso2 ehh kopalo sakit, macam nak pitam.. Maso tu macam2 fikir.. Moga Allah panjangkan umur kito, yo kak... Aminnn..

    ReplyDelete
  9. wsalam acik.
    smoga cepat sembuh ye acik..zila pun sama nie asik batuk jew,tekak pun perit..jg diri elok acik:P

    ReplyDelete
  10. semoga acik cepat sembuh ya...jangan fikir yg bukan2...baik hubby acik jaga..

    ReplyDelete
  11. semoga cepat sembuh...js pun rasa nk demam and flu...mkn ubat dh rasa ok skit..maybe musim kot..^^

    ReplyDelete
  12. akak ada darah tinggi kan, take care ye kak..saya doakan akak sihat dan selamat sentiasa :)

    ReplyDelete
  13. semoga dah beransur sembuh dan sembuh sepenuhnya, jaga diri ye kak..

    ReplyDelete
  14. Mcm org ada tekanan darah tinggi. Kepala pusing2. banyak berehat acik.
    Semoga cpt sihat spt selalu.

    ReplyDelete
  15. makan obat & rehat..!!! moga cepat sembuh acik...

    ReplyDelete
  16. moga cepat sembuh...rest kena cukup kak..
    rajin makan ubat yaa...
    Take care!

    ReplyDelete
  17. salam acik erna,

    Allahuakbar ...
    semoga Allah berikan kesembuhan segera kat acik ye ...

    ReplyDelete
  18. Acik macam kakak bila demam mesti ingat mungkin Allah dah suruh izrael cambut nyawa, takut juga sebab amalan tak banyak lagi..

    Moga acik dan sembuh ye..

    ReplyDelete
  19. insyaallah tak pape... moga semuanya baik² aje...

    ReplyDelete
  20. insyaallah moga semuanya baik2..

    ReplyDelete
  21. Acik , :D dayah harap acik sepat sehat.
    aamiin.

    (speechless rasanya baca entry acik ini.
    terasa peringatan utk diri dayah juga ni)

    ReplyDelete
  22. Macamana hari ni achik? Dah sihat ke belum? Achik ada sakit apa2 ke? Oopps, maaf achik, byk sgt soklan saya. Semoga Allah pelihara achik dari segala penyakit dan sihat semula. Amin.

    ReplyDelete
  23. semuga cepat sembuh..amin..banyakkan berehat dear..

    ReplyDelete
  24. Bykkan acik berehat,semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete