Tuesday, July 3, 2012

RISAU TAKUT DAN YANG SEWAKTUNYA

Assalamualaikum

Balik kerja tadi..jiran sebelah rumah cerita
rumah nya dimasuki pencuri
betul2 jiran sebelah rumah acik. dua rumah sekali masuk
adui ai..risau la pulak.

siang siang buta pun nak mencuri
ya allah..tutupkan pintu hati pencuri tu..
supaya tak nampak rumah acik.

kalau rumah dimasuki pencuri ni.
fobia dan rasa takutnya lama baru nak hilang.
acik pernah kena masa dok kuaters klia dulu.

oklah jumpa lagi,Insyaallah

28 comments:

  1. sekarang ni musim pecah masuk umah gamaknya...kawasan umah kakak saya pn kena pecah masuk, pkl 6pg.2 buah rumah pulak tu..

    ReplyDelete
  2. Siang2 lg sng..org sume g kerja.
    Rmh kakak saya kena pecah time sume sekolah/kerja.
    Rmh adik saya lg dasat..siang2 hari sabtu. Time org ramai cuti.

    ReplyDelete
  3. rumah saya kat kuarters ni pun pernah kena masuk dulu...abes semua barang. masa tu saya berkursus kat terengganu, hilang gak henpon sebijik...

    ReplyDelete
  4. aduhai sye yg kecut jadinye..mudah2an acik erna baik2 je..selalu sekarang pencuri buat kerje waktu pagi org g keje..pandai die aim

    ReplyDelete
  5. Amin ...
    moga2 hati & mata pencuri tu ditutup Allah dari melihat tempat tinggal kita dengan niat buruk mereka ...

    ReplyDelete
  6. baru beberapa hari lepas bermimpi rumah dimasukki pencuri, moga ia cuma mimpi je bukan di alam nyata

    ReplyDelete
  7. seriau la bila tahu ada kejadian pecah rumah kat kawasan kejiranan kita kan..

    Mudah-mudahan acik & keluarga sentiasa dilindungi Allah

    ReplyDelete
  8. insyaallah kak
    huhu risau juga kan siang2 hari nie
    kalau akk dah letakkan keselamatan semua lengkap .. nak jadi juga , berserahlah pada allah kak ...

    ReplyDelete
  9. sekarang ni makin menjadi2 plok kecurian..
    ita pun tengah risau jugak ni nak tinggal umah sebulan...

    ReplyDelete
  10. Mmg takutkan,pernah kene rumah masuk pencuri ni acik,habis berterabur barang2 kat rumah tu diselongkarnya...

    Siang2 hari jugak tuu..

    ReplyDelete
  11. nauzubillah.. mintak2 takde lah jadi camtu..

    ReplyDelete
  12. insyaAllah Allah makbulkan doa acik..amin

    ReplyDelete
  13. kak erna........... cam musim plak. last monday betul2 jiran sebelah rmah saya, brani sungguh time org dok tgk bola dia boleh masuk....



    p/s baru tringat kereta x kunci lagi..........

    ReplyDelete
  14. Makin mnjadi2 pulak kes pecah rumah ni...saya pun risau jugak...mudah-mudahan kita semua dilindungi oleh Allah selalu...

    ReplyDelete
  15. Salam.. Biasanya bila dah dekat musim perayaan, kes2 jenayah seperti samun dan ragut akan meningkat.. Mereka ni terdesak agaknya.. Mudah2an kita semua dipelihara daripada musibah2 seperti ni..

    p/s : Memang fobia kak.. Nur pernah kena samun dalm kereta sendiri.. Nasiblah hanya handbag sahaja yang hilang dan Nur tidak dicederakan.. Barang boleh dicari ganti, tapi kalau nyawa.. Nauzubillah.. harap2 dijauhkan.

    ReplyDelete
  16. Memang takut dan bimbang ya kak.. dulu rumah saya pun pernah dimasuki perncuri, memg fobia lama nak hilang... rasa takut je, bimbang perompak tu dtg lagi... kena selalu berjaga2 dan yg penting dikunci pagar dan pintu ya kak...

    ReplyDelete
  17. Acik perompak sekarang memang lebih ligat masuk pada waktu siang sebab rata-rata siang hari rumah kosong kerana pergi kerja dan anak ke sekolah...

    ReplyDelete
  18. rumah saya pun penah kena masuk gak kak, habis satu rumah saya digeledahnya. geram sgt

    ReplyDelete
  19. insyaAllah..semoga dilindungi dari semua itu..amin

    ReplyDelete
  20. 2 minggu lepas taman saya pun kena
    jam 5.30 pagi masa org tgh mamai bangun nak siapkan anak gi skolah..masuk pakai parang lagi
    3 org pulak tu..sempat lari sebab jiran x perasan

    mintak jauh la

    ReplyDelete
  21. aduhla acik, dana pun seram kalu camtu... zmn skrg ni pencuri tak kire masa... jenis yg berani mati tuh

    ReplyDelete
  22. smg dilindungi.. klu pncri msk mntk die x jumpe pntu kluar ... smpai polis dtg.

    ReplyDelete
  23. Aduhhh Acik.. bila baca entri ni jadi takut nak balik Malaysia.. tadi blog lain Nida terbaca kisah budak hilang.. ni kisah curi pula :(

    ReplyDelete
  24. Salam Kak...tiap kali keluar rumah akak bacalah ayat Kursi... semoga harta kita dilindungi ALLAH...tapi kalau dah terjadi tu semua dah takdir.. Insyaallah kak...jgn risau2...

    ReplyDelete
  25. salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
    Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
    ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

    ReplyDelete
  26. dayah pulak ikut susah hati sama..
    hurmmm..

    semoga semuanya selamat..
    :)

    ReplyDelete
  27. berhati-hati pasni kak erna..pastikan pintu berkunci selalu jgn leka..

    ReplyDelete
  28. ehem..sekarang ni org nak dapat duit cara mudah..tak kira siang @ malam masa mereka nak mencuri..hu2x..hati2 ya AE..

    ReplyDelete