Followers

Saturday, December 31, 2011

CERITA BIASA

Assalamualaikum

Apa khabar kawan2 adik 2 anak2..harap semuanya sihat ye
Lama rasanya tak dapat berkunjung kerumah
kawan2..nak buat macam mana kan
ada keperluan lain yang lebih utama.
en.suami yang jarang mengadap lappy
kali ni dia nak buat kerja..kita kena mengalah
tapi tah apa yang lembab
streamyx ke..lappy ni..sudahnya dia kena jugak pi opis semalam walaupun cuti..
sampai maghrib selesai satu ..dan malam tadi sambung dirumah sampai jam satu.
bila talipun hq diputrajaya katanya hrmis memang terganggu sikit minggu ni.sabo je la.
Cerita lain pulak.

Acik cadang nak buat tempoyak..pi beli durian RM50.00..
banyak betul dapat.gambar ni sebahagian aje ni.
tapi kan belum jadi tempoyak
hero  acik makan..sedap katanya.
acik makan jugak ..ada la 5 ulas...tu pun dah sakit tekak..batuk 
tu sebab acik tak nak makan durian mentah ni..kena buat bubur  ke..baru boleh
hari ni nak pi kenduri lagi..kalau tak..boleh makan bubur durian

ok lah..acik nak pi melawat rumah kawan2 sebelum pi kenduri ni

jumpa lagi.Insyaallah


p/s terima kasih pada semua yang meninggalkan 
       komen disini

39 comments:

  1. banyaknya dapat durian dengan RM50 .. mana beli ? beli dengan saudara ke ? saya beli RM50 hanya dapat 3 biji je.

    ReplyDelete
  2. Salam Acik Erna

    Kat sini dengan harga RM50...tak dapat durian sebanyak tu...dah boleh buat kenduri dogiyan ni!

    ReplyDelete
  3. Al-Lavendari..bukan beli dengan sedara..tapi beli dikampung.
    dikuala pilah.durian kampung bukan durian klon..kalau klon tu memang mahal.

    ReplyDelete
  4. Farid.wkmsallam..
    nak buat tempoyak ena beli banyak2..he he.

    ReplyDelete
  5. banyak nya... harum semerbak rumah tu...

    ReplyDelete
  6. banyak kak yea rm50..best nye wat bubur buh durian..saya pun ske :)

    ReplyDelete
  7. acik erna...hrmis memang ada masalah...buat lepas keje pun line tetap slow...hadoii..

    banyaknya beli durian kak...kalau saya boleh perabih durian tu walau makan mentah...hantu derian!!

    ReplyDelete
  8. Apa khabar erna..moga sihat aja..saya pun tak sempat nak bersiar2 sangat kerana disibukkan dengan kerja..

    Amboi,sedapnya durian...entah kenapa kalau tengok durian..terliuq saja...

    ReplyDelete
  9. mak mentua ati pun
    suka buat tempoyak dan
    kirim kat anak2 semua :)

    ReplyDelete
  10. salam acik, durian freshntak makan tapi tempoyakmmasam makan la plak..cmner tuh!.hehe ade la org kat sini. ...

    ReplyDelete
  11. Assalam kak, bestnya dpt durian kampung yg fresh lg, la ni musim durian, byk sangat org jual mcm2 ada, suma kalo yg D24 tu mhl la. Emmm lalo ank saya tgk durian gini mesti suka, puas mkn. Bila isi sedap syg lak nk buat tempoyak hehee

    ReplyDelete
  12. kak erna

    kat kg zar sekarang deroyan tak jadi harga... kalau jual kat peraih.. 10 biji RM3 jer.. sebab tu deroyan kami abah zar juals endiri.. selonggok 8 bji RM10. bukan deroyan buruk tau deroyan comel comel..

    tempoyak sekilo rm5 je.. deroyan memang tgh jujuh sekarang

    ReplyDelete
  13. Saya suka sangat makan durian. Tapi saya tak boleh makan tempoyak (bukan tak suka, tak boleh), nanti kepala saya jadi pening.

    ReplyDelete
  14. amboi acik erna. Banyaknya beli durian, RM50 ke tu? Banyak betuk, apsal saya beli RM40 dapat 4 biji je?...huhuhu.

    4 biji tu pun tak habis acik, sbb yg suka suami aje, saya adalah mkn 4 ulas, anak seulas je, tu pun Aqil je....hehe

    ReplyDelete
  15. Kak... banyak dpt durian tu... RM50 je? Kalau dah jadi tempoyak buat sambal tempoyak ikan bilis memang best..!! Yummy...teringat sambal tempoyak kak chik... yg paling best anie makan....pernah buat pun tak jadi camtu sedap

    ReplyDelete
  16. tenguk durian ni tekak mengletek nk makan tp badan masih panas..tekak pun skait jadi pendamkan dulu hasrat hati....

    balik keja kang nk buat udang masak tempoyak..

    ReplyDelete
  17. Omak sey dah lobih dari 100 hengget dok boli duyan ni kak... Dio sorang yoo yg buek tompoyak tu..

    Sey tak tahan bau duyan ni.. Mau pitam kok ngadap lamo2.. Makan sikit2 yo...

    ReplyDelete
  18. ermm sedap tuu achik .. kalau yg dah x berapa elok tuu memang bagus kalau simpan buat tempoyak .. stok kat rumah ieda pun banyak ..


    hurmmm buat sambal tempoyak lah tgh ari nie ! ;)

    ReplyDelete
  19. seronoknyaaaa makan durian kak! kat sini rm10 4 bijik kecikkkkkk sgt2

    ReplyDelete
  20. Banyaknya akak beli leh buat bisnes tempoyak mcm ni kak.

    ReplyDelete
  21. Belum dapat makan lagi.. :( Banyakny... Sedap kalau buat bubur kacang durian.

    ReplyDelete
  22. banyaknya durian bayar RM50 je..kira murah harganya tu..salam tahun baru buat acik..

    ReplyDelete
  23. banyaknya durian... habis makan ka tu?.... bau seminggu tak hilang tu... :)

    ReplyDelete
  24. sedapnya nampak durian tu, sy geram tengok durian banyak banyak ,tp bila dah depan mata macam malas nak makan sbb kena buka kulit tukan?
    cuba kalau orang yg bukak kan wajib habis sya makan

    ReplyDelete
  25. Salam Acik,

    Kak Ros kalau apa pun yang bersangkut ngan buah durian ni memang Kak Ros suka....Kak Ros belajar makan tempoyak ni ngan kawan Kak Ros yang dok kat perak...memang sedap tapi lagu mana nak buat tempoyak ni pun,Kak Ros tak tau...

    ReplyDelete
  26. Sedapnya...saya ni hantu durian tapi bila makan banyak mulalah pening kepala.

    ReplyDelete
  27. RM50 sebyk itu.....hmmm....pilah kt mano tu. Saya beli RM50 3-4 biji jer tepi2 jln nak balik Pilah! Kasilah saya nama org yg jual byk tu..... :)))

    ReplyDelete
  28. achik nk cikit :)hihihih

    nampak cantik je durian tu ..geram menengoknya

    ReplyDelete
  29. SALAM,
    Singgah dan Ucapan selamat tahun baru 2012M dan 1433H drpd LF dan isteri. Mendoakan moga kita semua sentiasa di atas landasanNYA.

    ReplyDelete
  30. murah gak acik RM50, cam tu punya banyak. kalau cik ina suka buat tempoyak , senang nak masak ngan apa-apa kalau ada tempoyak : )


    SELAMAT TAHUN BARU 2012 ACIK SEMOGA HIDUP ACIK LEBIH BAIK PADA TAHUN BARU 2012 DAN TAHUN-TAHUN SETERUSNYA.

    ReplyDelete
  31. banyaknya dapat...
    sini jual rm4 sekilo...
    teringin nak makan tempoyak..belilah jugak...sebijik je...

    ReplyDelete
  32. assalam kak, wahh byknya doyan...best tu:)

    ReplyDelete
  33. durian mkn byk mmg sakit tekak dibuat nyer...

    ReplyDelete
  34. sedapnya durian..semalam baru beli..tapi beli yang packet jer sebab nak cicah dalam budu..hehe..kat kelantan ni kalau buat tempoyak biasanya dari buah yang tak berapa elok jer..sayang nak buat tempoyak durian yang cantik2..hehe

    ReplyDelete
  35. banyknya sis..murah lagi tu.beli kat ne??

    slmt mlm^

    ReplyDelete
  36. banyknya sis..murah lagi tu.beli kat ne??

    slmt mlm^

    ReplyDelete
  37. Selamat tahun baru kak.. moga laptop cepat baik ;)

    ReplyDelete
  38. nampak sedap rendang itik tuh...

    ReplyDelete