Wednesday, December 14, 2011

LEMAU

Assalamualaikum.
Rasanya semua dah tahu bila tengok gambar dibawahkan
Acik je yang ketinggalan.
semalam kawan acik ajak pi beli benda alah ni.
Acik pun tanya..boleh beli ke
sambil ketawa dia jawab..boleh la..
sape kata tak boleh.bukan orang tengok wayang je boleh beli.katanya
bila tengok bekas tu..
terus mulut acik tersebut.
besarnya..boleh habis ke.he he
sampaikan budak yang jual tu pun gelak
mana lah acik nak tau..dah berkurun acik tak tengok wayang.
kawan acik kata..nanti kalau dah mula makan
acik tak boleh berenti katanya.
sungguh la bagai dikata.
walaupun tak boleh habis tapi acik makan sampai kenyang.
sampai malam tak makan lagi dah.
jam 12.45 pagi..acik rasa perut pedih.
haa sudah..gastrik dah datang tanpa diundang.
acik cuba bertahan tapi tak boleh.
bangun jugak cari ubat.
dah makan pun tak hilang lagi..bergulung kejap..sapu minyak
lama jugak acik berperang dengan sakit tu
Alhamdulillah hampir jam tiga pagi..rasa sakit berkurangan.
dan..dapat la acik tidur.
pagi ni rasa 'lemau' pinjam ayat mama aini.
rasanya petang ni baru nak keklinik jumpa doktor.
ok la acik berhenti dulu 
jumpa lagi insyaallah.

58 comments:

nurbeena said...

huhuhu...tak kenyang la saya kalau mkn pop corn. mau kelentang kelentong cari ns malam2

Nadiah Sidek said...

pop corn malaysia sedap kak..tu yang makan tak boleh berhenti. pop corn sini tak syok la...kalau tak masin sangat-sangat, tawar la pula. ada sekali je jumpa pop corn sedap kat sini

Acik Erna said...

nurbeena..he he..tak tau la masa tu acik rasa kenyang sangat..

Acik Erna said...

Nadiah kawan akak kata..dia dah beli mana2 popcorn..yang dijjs2 je yang sedap katanya.

Ucu Faridah said...

habis tu hari ni acik kerja ke...
makan pop corn mn blh kenyang..buat selit gigi ada lah...:)

Ujie said...

pop corn ya?
saya pun taktau..sbb seumur idup baru sekali je tengok wayang. zaman remaja, lebih 10thn lalu..^__*

luahfikiran said...

SALAM,
SEBAB BENDA TU KE SAKIT PERUT?

kaklong said...

konyang ea sekojap yo kak,tapi memang ketagih makan ni,tak buleh beronti!

aNIe said...

Kak pop corn tu makanan sampingan je... anak2 anie...walau dah kenyang... kalau tgk wayang mesti nak pop corn jugak...

lieynanilaz said...

acik erna...dah p klinik belom..semoga cepat sembuh yerk..
lepas ni jangan lupa makan tau walau sikit..popcorn tu makanan ringan yg tak mengenyangkan sangat!..

ainnoraini said...

kalau saya tak kenyang kak erna mkn popcorn jer..nak yg berat2 jugak...

semoga cepat sembuh ye kak...

Kamsiah said...

dah lama ke ada gastrik? saya dah berbelas th ngidap sakit tu...ubat sentiasa ada dlm peti ais...yalah kalau nak datang,tetiba ja..terlebih pedas pun sakit menyucuk2...cuka pun takleh makan...

Dalila Hamid said...

dah lama x makan pop con... time masuk wayang ja beli... skrg dh lama x masuk tgok wayang

Anamarza said...

perut dah biasa makan berat ya? saya tak boleh setakat makan ringan je mesti nak kena alas ngan makanan berat jugak, even sedikit :)

Kakzakie said...

Kakak tak berapa gemar pop corn Acik. Kalau yg stim bubuh butter tu sukalah juga...

Kesian juga dek kerana pop-corn berguling sakit perut...

mama aini said...

assalam acik..semuga acik cepat sembuh & jgn lupa mkn ubat ya !!..take care acik..

Zaitun said...

Kalau jenis perut yang tak tahan makan apa pun kena juga kan.

Saya suka pop corn,makan banyak mana pun tak boleh kenyang.

MOKCIK AZWA said...

i loike pop corn hehehe

kasihredha said...

akak makan pop corn ye...
betul tu kak...boleh kenyang kalau bekas besar camgitu.

Ati Masrif said...

anak2 ati pun suka sgt
kalau pi alamanda..mesti nk beli :)

che mid said...

Orang lain gelak guling-guling, acik pulak sakit guling-guling... harap dah sembuh skrg ni.. take care..

Papa Mifz said...

kalo sakit perut mmg sampai terguling-guling kan...huhu

MulutPayau said...

kesiannya Acik...semoga cepat sembuh...

Qhaifa Nur said...

sakitnya...cepat sembuh

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.erna..atie Xpernah masuk panggung gak :D

Ibuhani said...

saya boleh habis yg besarnya tu.....nak2 yg ada rasa honey! Hrp sakit perut k.erna dah hilang ye.... :)))

kakngah said...

popcorn panggung memang sedap kak.. kalau tgk wayang mesti beli hak besar sorang 1 untuk budak 3 orang tu..

Tihara said...

pop corn sedap kak..tp kalo saya tk kenyang mkn mende ni saja..hehe :)

MULAN said...

popcorn tu memang byk angin.. saya takleh makan popcorn kalo perut kosong.. mmg rasa nak gastrik..

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, sian akk sakit gastrik, mesti sakit rasa mcm nak muntah kan kak, saya pedih perut lapar pun tak tahan heheh.

Semoga kak erna cepat sembuh ya

Pn Kartini said...

Salam kak erna:)

Ada terbaca lam artikel sape2 nak diet...leh amal makan popcorn....ermmm...
;)

gadisBunga said...

dah pegi jumpa doktor belum acik? jgn lambat ye....kesian perut~

KakAsma said...

kak erna.
klau makan popcorn nie mmg oleh angin tau.ada tukang urut kata jangan makan jagung nnti badan penuh angin..cian akak..mesti sebab sedap makan pop corn sampai lupa nak ada makan benda sampingan

Ms.Lilies said...

dah betul2 hilang sakit tak kak?

Amie said...

Acik....
paling Amie sakit ialah sakit gastrik....taubat! taubat nasoha...betul2 taubat dengan penyakit yang satu ini, memang jaga makan & waktu makan.

lupekanje said...

hahaha...ado pulak gi makan tu yo..mano cukup kalo dah perut jonih gestrik tu...lenkali jgn buek lagi kak ooii..

eita said...

paling tak suka makan pop corn..huhuh..

missgee said...

Kak Erna,
Jaga kesihatan tau..
Nak kena makan nasi tue..
Baru perut tak sakit

rahel said...

Salam Acik,dah baek k? pekena pop corn la ni..

mak encik | SZ said...

dah sihat blom acik?

sal said...

salah makan kee, kena gestrik ??
moga sekarang dah sihat yee..

akuzle ayu said...

tqvm psl Acik dh granted wish kiter. jdnyer kiter nk panggey Acik 'mak' bermula now yea?

Mak, tqvm again sudi terima kiter. now anak2 sy pon dh kira cucu Mak. Hub sy menantu Mak. Mak slalu2lah tegur sy kalo sy buat salah yea? alhamdulillah....

popcorn TQV saiz 'S' pon byk, Mak. kitorg 3 beranak dolu2 mengah2 gaks nk abeskan....hihihiihih

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Sey lak kurang suko pop corn ni kak.. Bukan apo, takut kotagih yoo.. hehe..

Tu yg maleh nak mulo makan tu...

Ni akak dah poie klinik lom ni..? Copek sihat yoo kak..

wahida said...

kalau saya setakat mkn pop corn celah gigi je la jwbnya...tak kenyang pun...huhu...

semoga acik cepat sihat dari gastrik tu yer...

acik tgk citer apa tu?

Nazayiena said...

Makan pop corn kenyang sekejap je x sama kenyang mkn makanan yg berat....semoga cepat sembuh yea.

Queenie said...

pop corn kat pasar malam pun ada yg sedap, fresh lagi hehe

Fatin Mraz said...

lama dah tak tgk wayang. kesimpulannya FM dah lama x makan pop corn yg jual kat panggung wayang..

hehee

=}

Yati said...

ooo.. popcorn ke. Tak kenyang makan ni, kak. Kena makan nasi juga. Apa pun, harap kak Erna sihat.

So Shy Lady said...

he..he..msuk angin la tu. mcm sy la juga hari bila ntah...mcm t.lapar so skip mkn nsi alih2 msk angin siap btungku lpas tu huhuhu

Kamariah Awang said...

Alamak, ini yang tak seronok ni... Tengah sedap2 makan,datang penyakit pulak.. Hihi.. Jaga kesihatan yer, Acik.

Woofer Storm said...

mesti sedap makan ni..ehheee

#lama dah tak tgk wyang..follow sini sis..nama kita hampir sama ni..ehehee

Totie@Tomy said...

saya pun dah lama tak tyengok wayang..last masa preggy 6bulan..

LadyBird said...

kesian akak..
lain kali makanla jugak makanan berat..
nanti kan dah sakit perut..
lemau lagi.. :D..

p/s : pernah kwn lady gune perkataan ni.. bunyi mcm buah lak..

kakyong said...

suami saya kdg2 belikan juga popcorn di pasar malam.. :)

harap kak erna sihat.. jaga makan kak..

Nieza said...

alahai siannya kak...moga cepat baik yer. pop corn sini tak sedap la kak..masin jer.

teratai said...

makan popcorn boleh kembung perut! sbb tu dpt gastrik...

LIPISLADY said...

Sallam Acik,

Pop corn kat pasar malam sedap juga, tapi saya dah jarang beli.

Rai said...

kalau kerap kena gastrik cuba makan calcium magnesium.. dia bantu utk neutralkan asid dalam perut..lepas makan tu nanti angin pun mudah keluar.. so takde lah rasa pedih perut ke perut memulas2.. saya bagi mak saya makan ok katanya..biasala org tua senang masuk angin kan..