Followers

Saturday, December 17, 2011

TELUR PINDANG

Assalamualaikum


Telur Pindang
sedap..acik suka betul makan
dapat masa pi kenduri di Muar tadi.
dapat 4 biji
sebiji dah selesai dalam kete je.

Letih ni..nak tidur awal dan esok bangun awal.
nak masak sikit untuk dibawa ke BBB.

tak sempat nak buat macam macam
acik nak bawak nasi,
goreng ayam,sambal tempoyak dan goreng ikan masin je.
Orang kampung..kena la bawak masakan kampung aje kan..
Tambahan nasi impit goreng
dan kuihnya bahulu,kuih bombai(nak tau camana rupanya 
tengok esok aje ye... dan bubur jagung.

Buah kundang manis ni pun acik bawak
jugak .kot ada yang suka makan kundang.

Insyaallah.
panjang umur kita jumpa disana.

37 comments:

  1. jom masak telur pindang,
    Acikada resepinya tak?

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum my dear Kak Erna:)

    Elok juga kak..tidur awal malam ni..kena cukup rest..esok ada agenda ptg pula tuu:)

    Moga akak happy2 yaa;)

    ReplyDelete
  3. acik..kat johor memang ada telor pindang kalau pengantin !! mama pun suka telor tu !!..hb mama org johor, tapi ank mama tak makan telor pindang,busuk katanya..he2x..

    ReplyDelete
  4. Salam kak,

    kalo g kduri belah johor mesti dpt telo pindang kan..best, saya ske :)

    ReplyDelete
  5. Akak..
    saya pernah makan..dapat masa pegi kenduri kat Muar dan Batu Pahat dulu...

    Akak..
    rajinnya akak masak macam2 untuk perjumpaan besok...selamat bergembira akak...saya tak de rezeki lagi nak jumpa akak...kalau diizinkan allah..isyaallah..kita akan berjumpa juga...nanti akak email alamat rumah ye...
    :)

    ReplyDelete
  6. ini adalah slh satu makanan yg saya x reti makan.....tp org kata sedap ye?

    ReplyDelete
  7. Dah lama betul tak makan telur pindang ni, sejak merantau di Ganu. Teringin nak buat cuma nak cari bahan2nya tu yang leceh. Biasa juga mak Tie buat... guna telur itik lagi elok sebab tak mudah pecah dan lagi besar.

    ReplyDelete
  8. Banyaknya ACIK nak masak. Adehhh kesian pula baca.

    Tapi kalu sempat tu, saya nak makan semua!

    ReplyDelete
  9. semoga pertemuan esok hari berjalan dengan meriah dan diberkatiNya.

    ReplyDelete
  10. Salam Acik Erna,

    Wah banyak masakan tu. Semoga meriah perjumpaan esok.

    Kak Ani pun gemar telor pindang ni.

    ReplyDelete
  11. Kak...cik abang anie pun suka telur pindang...boleh makan 2-3 biji...hehehe

    ReplyDelete
  12. tak pernah makan lagi telur pindang. Area sini (pantai timur), telur rebus je beri kpd jemputan semasa kenduri kahwin!

    ReplyDelete
  13. Telur pindang, sambal tempoyok, teman suka bebenor... jumpa esok Acik Erna. Ins'allah...

    ReplyDelete
  14. Telor pindang ni kebiasaanya orang Johor yang buat,sedap.

    Tentu meriah diperjumpaan tu nanti kan.

    ReplyDelete
  15. org johor selalu buat telur ni.. pernah makan sekali dulu2 masa dapat mak menakan org johor..hhee

    ReplyDelete
  16. acik erna pun join esok..
    wa syioknya...

    best nya kalo sy pun leh join sama..tp minggu ni x turun kl la..
    turun kl next week..

    apapun, sampaikan salam ya pada semua.. semoga semuanya berjalan lancar..

    =]

    ReplyDelete
  17. Byk tu akak nak masak.....sedap telur pindang tu....

    ReplyDelete
  18. Zar pun suka telur pindang ni...sesekali klu teringin beli juga...:-)

    ReplyDelete
  19. BBB tu apo kak..?

    Perjumpaan apo tu..? Kek mano..?

    Tolo pindang ni kalau kono caro buek ehh mmg sodap.

    ReplyDelete
  20. dulu masa pergi kenduri kat johor...tercari2 telur pindang ni..tp hampa..tak jumpa

    ReplyDelete
  21. acik , cik ina sekali pun tak pernah merasa lagi telur pindang.tringin gak nak rasa : )

    ReplyDelete
  22. malam tadi abem g kenduri kawen bawak balik tolo pindang.. kakngah ngap sebutir hihihi!!!

    ReplyDelete
  23. lama x makan telur pindang...sekarang ni susah nak dapat!1...huhu.

    ReplyDelete
  24. telur pindang mmg remeh proses pembuatannya...tu tambah sedap!

    ReplyDelete
  25. dulu kawan kat johor selalu dok femeskan pasal telur pindang ni..kita kat pantai timur ni tak tahu macamanalah rupanya..hehe

    ReplyDelete
  26. salam K.Erna..tgk buah kundang tu yg xtahan..poberet atieee

    ReplyDelete
  27. acikkkkkkkkkkkkkkk
    cepat update gathering.. tak sabarnya daku
    lagi menu acik nampak sangat menjadi satu.
    kalau ayu ada tadi, pasti ayu yang terkam dulu.
    hahahhaa

    ReplyDelete
  28. dulu acik .. ieda suke makan ..
    skrg nie dah lama x makan .. x tahu nak makan mcm mana , rasa x sedappp je :)

    ReplyDelete
  29. kak ada resepi telor pindang tak..
    teringin benor nak makan...
    banyak kali cuba takleh buat jugak..

    ReplyDelete
  30. suka makan telur pindang...tapi tak pandai nak buat...memang selalu kalau sebelah MUar..kalau kenduri khawin mesti ada telur pindang...

    ReplyDelete
  31. lama sudah tak makan telur pindang...

    nak berkelah ke mana tu kak????

    ReplyDelete
  32. hanya org Johor yg rajin nak buat telur cam ni..

    kundang manis??? bestnya..

    ReplyDelete
  33. Acik, saya dah lama tak makan telur pindang ni...adoiiii..terliur pulak ni...

    ReplyDelete
  34. kiter x penah rasa telur pindang, mak.... nnti mak mskkan kasi kita mkn nooo? sambal sayur tempoyak mak tuh sy mkn ngn nasik berempah tuh then bakinya sy ratah. alhamdulillah! dpt merasa semua air tgn mak n tak kempunan lagik. tenggssss bebyk, mak!! kundang tuh sungguh ohsemmmm!! manis sgt2!!...

    ReplyDelete
  35. owh buah kundang ...tahu nama je tapi baru kali pertama makn kat umh LF...tq sangat!

    ReplyDelete
  36. lady pernah makan.. beli kat psr malam di johor baru.. :D..

    ReplyDelete
  37. Terima kasih pada semua yang meninggalkan komen..maaf banyak2 sebab tidak dapat menjawab satu2..

    ReplyDelete