Sunday, December 11, 2011

Assalamualaikum

Terima kasih pada kawan2 semua yang tingal komen 
di N3 sebelum ni..maaf belum sempat nak membalas komen.
Hari ni rasanya nak masak satu lauk je
sebab nak mengemas,melipat dan menggosok
Tapi kakak dan kakak sedara singgah rumah
acik tambah jugak dengan
goreng telur dan.goreng ikan masin

Alhamdulillah dapat juga menjamu makan tengahari
dengan hidangan ringkas.

Dari Hari Jumaat lagi acik ke Bangi.ada kenduri kawen
Jumaat malam sabtu majlis akad nikah dan 
Hari Sabtu kendurinya.



gambar ni ambil dari fb pak ngah pengantin-Abah Zino
Sebelah kanan sekali tu la bapa pengantin(Tuan Rumah)
adik kepada  zino.
Hero bongsu acik tak dapat ambik
gambar banyak sebab
bateri kamera kong..acik lupa nak caj.
dia ambik gambar guna talipun maknya.
Alhamdulillah ada jugak la gambar kan.

Jumpa lagi Insyaallah

45 comments:

al-lavendari said...

memang sekarang ni musim orang kenduri sampai tak menang tangan.

lain kali bawak bateri spare utk kamera tu !

Acik Erna said...

AL..Insyaallah...
memang betul la tak menag tangan.
jemputan yang dah diterima sampai 10hb.februari tahun depan.

mama aini said...

acik ari ni pun ada jemputan perkahwinan..cuti sekolah banyak sgt jemputan..hu2x..kadang2 tak semuanya dpt mama penuhi..

kasihredha said...

banyak majlis kahwin sekarang ni kak..cuti sekolah.
Waktu sekolah dulu...byk kumpul telur kenduri pastu buat sambal telur..hihi

rahel said...

waaa..banyak sebok nampaknya...siok la kan..leh mkn nasi minyak..hihi..

kaklong said...

sekarang org buek kenduri tak kiro cuti sklh ko tak,ado yo maso yg sesuai terus on yo...heheheh!

Acik Erna said...

mama aini..hari ni nya jemputan pun acik x dapat pegi..dah kul 11.30 kakak datang sampai kul 2:30..dah lambat malas acik nak pegi.jauh jugak jemputannya.

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, oh sibuk ngan kenduri kawen n tamu kat rumah ya kak, tak apa dunia maya kalo ada masa jenguk2 kejap2 je lah yg nyata lagi penting

Tihara said...

best nye akk g kduri..meriah :)

Papa Mifz said...

papa mifz next week nih ado 2 kenduri nak keno pergi...

missgee said...

Kak Erna,
Cuti nie melayan aje
kenduri kawen..
Jenuh nak makan :P

MulutPayau said...

Kat mana2 pun ada knduri kawin skrang ni ya Acik.... ....saya pun sptutnya pergi knduri smlam..tapi terlupa pulak..nak kena minta maaf ngan tuan umah pulak ni...

Amie said...

Assalam Acik,
jemputan kenduri kahwin kena hadiri kalau dah diundang,
takpe.... kita berblog untuk isi masa lapang, tak dapat bw hari ini, esok lusa masih ada masa...:)

secangkir madu merah said...

Alhamdulillah.. tiap2 minggu dpt makan lauk kenduri ya kakErna...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Erna.tahniah kepada kedua mempelai,semoga bahgia hingga ke akhir hayat.Aminnn

hani@debumelukut said...

cuti sekolah jer, kenduri..hari2 kenduri...kesian saya ni, dah macam di pam pam...hehehe

ibundo said...

musim kenduri. kena sedia envelope banyak-banyak hihi..

ieda said...

skrg niekan cuti sek kak .. memang penuh ngan majlis kawin ..

seronok .. nak2 di pantai timur nie ujan jee .. lapoor :)

kakyong said...

cantiknya pengantin..

saya belum lagi berkesempatan utk ke mana2 kenduri kahwin.. tiap sabtu, suami mesti balik lewat...

lieynanilaz said...

bila plak cik erna nak snakp2 gambar kawin saya...larikk...

Yati said...

Jauhnya kak Erna pergi kenduri. Yati semalam pun ada jemputan, tapi depan rumah je. Hehhe..

Prettywrite said...

ramai betul yang mendirikan masjid hujung2 tahun ni..:)..

Kakzakie said...

Tempat kakak pun ada 4 majlis kahwin semalam Acik...

MULAN said...

hehehe.... tak tau kesinambungan sbb pernah pause blog dolu2.. semalam borak2 dgn kak raja & yus, rupanya acik & abah zino tu bersaudara..

Ibuhani said...

musim cuti ni mmg musim org kawin...musim makan free jugak tu.... :)))

Dalila Hamid said...

lamanya x makan nasi kenduri... x ada jemputan..:(

eita said...

kat umah pun ada kenduri kawen...sekali dapat 3 jemputan.....tarikh yang sama...x tahu lah macamna ni...

sal said...

walaupun snap guna hp saja..terang ..yg penting semasa ambik gambar,kena fokus betul2 ,hasilnya gambar2 tu cantik,macam acik erna snap..

gadisBunga said...

musim kenduri ni jenuh nak mikir baju apa nak pakai - sebab saya tak banyak baju kurung! heheh~

Cik Ina Do Do Cheng said...

rajin hero bongsu tlg ambik gambar.kak chik sekarang ni musim cuti sekolah banyak majlis kahwin, siapkan duit je : )

Kamalia said...

Rindu nk g umah kenduri kawin..

Totie@Tomy said...

dah lama tak pi kenduri kawin..paling saya suka kalau kat kelantan gulai kawah..

LadyBird said...

ramainye org kawin..

konde said...

congratz :)

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

So Shy Lady said...

sy, adik kawin 2 minggu lpas pun t.dpt blik coz hb ada projek...tkilan sgt t.dpt mrs lauk kduri adik T_T

Cho Zila said...

best kenduri kawen... best jer warna purple.. akak suka....

ieja amieja said...

salam acik...
musim cuti mmg penuh dgn kad jemputan jer..blh katakan tiap2 minggu..kene lak kenduri umah sedara mmg x leh nak elak..ank2 yg suka g kenduri ni moyok jer la kat umah..hehe..

azi said...

Salam Kak Erna..
Akak..dah boleh!..dah Boleh dah buka...ye..ye..:)

jemputan kenduri dimusim cuti sekolah ni memng banyak akak...ada sempat pegi..ada tak...

aNIe said...

Musim orang kawin sekarang ye kak...sana sini majlis perkahwinan... tp nak penghujung cuti dah ni...

Nieza said...

seronoknya makan nasi kenduri...lama dah tak gi kenduri kahwin ni..hehe

Kamsiah said...

musim menternak lemak kat badan hehe..makan kenduri...semuanya berlemak,bersantan...

~ yus ~ said...

saya dah lama tak gi makan kenduri ni acik....:(

Pia said...

"byknya kenduri musim cuti2 ni..saya kt sini pun sama...malah sampai cuti raya cina ni pun dah ada jemputan..Musim cuti mmg sinonim dgn org kawin dan berkhatan....alamak...kecewa betul kalau pergi majlis2 bateri kamera pulak kong,saya pun selalu mcm tu..."

nurbeena said...

Hujung2 tahun ni mmg ramai yg buat majlis kenduri.



Salam kenalan, kasehmia.blogspot.com

Anamarza said...

sana sini kenduri kahwin ya, klau kat jalan tu berderet kereta berkonvoi nak ke kenduri