Monday, December 19, 2011

HILANG??? BETUL KE POLIS???

Assalamualaikum
Alhamdulillah hero kedua ada dirumah
tiada kecederaan yang lain cuma kaki
yang luka..
membuat kan Angah agak sukar untuk berjalan
Terima kasih pada semua yang sama mendoakan.
Tapi kes belum selesai
masa hero dibawak naik ambulan
ada orang katanya mengaku polis
bagi tau hero acik.
jangan risau katanya..
pergi hospital dulu
nanti motor tu dia akan hantar 
ke balai polis Rahang.
Angah bagi tau..masa tu dia antara sedar dan tidak
bila kata polis angguk je katanya
Tapi sehingga sekarang
jam 12 tengahari motor
masih belum ditemui.
Hilangkah?
betul ke yang kata nak tolong hantar motor 
ke balai tu.. polis?

lapuran kemalangan pun
belum dapat dibuat
sebab motornya tak ada.
nasib baik no.kereta tu dapat
dicatitkan.
risau jugak kalau tuan punya kereta 
buat lapuran dulu.
Tak tau nak fikir apa dah.
acik harap dipermudahkan semua urusan.

p/s terima kasih pada semua..alhamdulillah..setelah seharian suami acik mencari motor angah..dah kebalai polis dan ada yang nasihatkan cari di bengkel2 motor tetap tidak ditemui tapi.. masuk hari yang kedua alhamdulillah malam tu ada yang menalipun dan memberitahu.
motor telah ada dibalai polis..alhamdulillah..terima kasih pada semua kawan kawan..

39 comments:

kaklong said...

orang nak menipu,macam kak..
kaklong takut motor angah dah dibawak poie!
osah ea lak aiii!

lieynanilaz said...

takziah buat angah...semoga cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan ya kak...:)

Nazayiena said...

Kenape x buat polis report lg kak?Minta2lah moto angah dpt ditemui nanti.

Kamalia said...

semoga semuanya dipermudahkan ye kak..

Dalila Hamid said...

minta2 la ada org hantar moto ke balai cepat2... jgnlan menganiaya org lain...

Tihara said...

macam2 dugaan pulak ye kak..sabar yer..harap2 moto tu ade la kan..semuga semua urusan berjalan lancar

Ibuhani said...

Smoga dipermudahkan Allah SWT utk semua urusan ni......n hrp anak k.erna pun kembali pulih ye....

kasihibu said...

buat report kemalangan tu dulu kak, lepas tu cuba tanya di balai polis trafik di s'bn 2 tak silap
sbb masa adik ipar sya dulu motor dia ada di sana.
kalau tak ada baru buat report hilang motor tu.

semoga urusan akak di permudahkan

gadisBunga said...

dah buat repot polis ke acik? saya jenis susah nak percaya kalau org claim polis sekalipun.

sebab mmg ada org akan amik kesempatan masa org lain ditimpa musibah. pape pun semoga angah cepat boleh berjalan semula.

Ujie said...

rumit jugak ni..

tapi rasanya elok terus ke balai polis. cerita kat sana lah.

semoga dipermudahkan urusan.

Pn Kartini said...

assalamualaikum Kak Erna:)

Kalaulah betul motor angah hilang..sampai hati yaa..ada juga mereka yang mengambil kesempatan dalam situasi sebegitu..:(

Apa2 pun kak...tinie doakan agar Tuhan mempermudahkan segala urusan nanti...InsyaAllah kak...

ainnoraini said...

macam mana ye...susah jugak macam ni...ada org ambik kesempatan kot kak erna...risaukan..

mudah-mudahan Allah dipermudahkan segala-galanya ye kak erna..

Ati Masrif said...

orang sekarang ni suka sgt
mengenakan org yg sedang dlm
kesusahan..tapi harapnya dia
pulangkanlah

Zaitun said...

Alhamdulillah angah tak serius,mudah2an cepat sembuh kakinya.

Berkaitan dengan motor semoga orang yang menolong bersifat jujur dan amanah.

cinnamon.com said...

salam kenal,,

lienda said...

kak Erna,ape cite hubby saya kena langgar,mula tu orang yang langgar tu elok jeh bawa hubby ke klinik,siap bayaq duit ubat lagi tuh,tapi lepas tuh bila nak wat report polis terus hilang lesap siap bagi no plat keta yang salah....rupa rupanya takdak lesen hampeh betul !

Daddy Ziyyad said...

motor kalau eksiden sikit, dalam balai polis pun boleh lesap kak! kawan saya dah kena

wahida said...

ish...ni mesti kes curi moto ni kak...adoi la...sanggup dorang ni kan...dlm pada org sakit, bukan dia nak tolong, lagi dia curik pulak..

sabar ye kak...harap anak akak cepat sihat..

Mak-Imma said...

dunia skrg nih, byk sgt org suke ambik ksempatan wlaupun org dlm kesusahan... smuga angah cpt sembuh dn hrp org tuh btul2 lah antar motor ke balai nnt, amin.....

Kakzakie said...

Ya Allah... Acik ini benar-benar kena uji. Kena solat hajat nie acik moga dapat ditemui motor tu... Kesian anak tu dahlah sakit... motor tak tahu kemana...

MulutPayau said...

Semoga angah cepat sembuh....dan semoga Allah permudahkan segala urusan Acik...

Nieda said...

kemalangan ke acik? Tak tahu , tak dpr nak bw 2,3 hari ni.
Minta 2 semua selamat ya Acik.

ieda said...

uish debar saya kak ..
hurmm nak mencuri nie macam2 helah kak .. sibb baikkk di permudahkan oleh allah :)

Prettywrite said...

kalau orang tu penipu semoga Tuhan balas perbuatan dia menganiaya orang yang dalam kesusahan..huh geram!

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Apo2 hal akak kono buek laporan gak kak.. Takut motor tu disalahgunokan yoo.. Kang tak pasal2 naik lak namo anak akak tu..

Apo2pun, moga semuo urusan ni solosai dgn aman.. Akak jangan la risau sgt.. Sabar yoo kak... huhu..

mama aini said...

syukur alhamdulillah cuma luka kecil sahaja..acik sekarang ni ramai yg suka menyamar..mama harap dia benar2 polis..sabar ya acik..hu2x..

Irfa said...

akak..
camner angah?
seronok bersuka ria disiang hari..
malam dapat berita sedih.moga angah tak apa2..kalau ada rezki moto tu dtg balik cari tuannya

azieazah said...

Kesiannya.

Tumpang sedih dan simpati. Kita mak mak ni, tak abis-abis memikirkan hal anak-anak kan?

Semoga segalanya mudah... dan selesai dgn cepat.

Nieza said...

kesiannya kak...harap sabar lah semoga segala urusan akak dipermudahkan Allah nanti..insyaAllah.

kakyong said...

Ya Allah, begitu pulak..

semoga hero ke2 akak sembuh & motor nya ditemui segera...

Amie said...

syukurlah, hero selamat,
yang lain tu diurus dengan tenang, insya-Allah semuanya akan lancar.

mamawana said...

Moga2 selamat dan cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan. Simpati.

Jom nengok foto2 gathering

http://wanabaik.blogspot.com/2011/12/1st-attended-gathering-blogger.html

cik cek said...

Ape2 pun yang penting Angah selamat..semuga cepat sembuh...selebihnya....doa akak semuga segala urusan dan kesulitan dipermudahkan...:)

Maya Mayana said...

semoga hero acik lekas sembuh yer...entahla kak,orang sekarang ni macam2 perangai ada tp harap2 dia kota apa dikata tu...

kasihredha said...

semoga cepat sembuh dan motor jumpa kembali.

Cik Ina Do Do Cheng said...

semoga angah cepat sembuh dam motor dia dipulangkan ngan segera.cian plak mendengar cite acik ni.

Rai said...

makin teruk dah moral orang malaysia ni kan..aritu org eksiden kutip beras..duit syiling..ni motor dan helmet pun nak diambilnya.. lebih daripada kejam ni..samun org sakit..

mokwo® said...

SAlam kak erna...Astarghfirullahalazim..ada jugak org yang ambil kesempatan terhadap musibah org lain...ish3x...banyak2 bersabar ye kak..dan moga barang yg hilang di temukan kembali...dan moga yang sakit cepat sembuh dan moga segala yg sulit di permudahkan Allah swt!
melepas nak makan nasi beriani kak erna!! huwaaa!!

Acik Erna said...

Teima Kasih pada semua yang meninggalkan komen diN3 ini..maafkan acik sebab dapat menjawab satu2..