Followers

Tuesday, December 27, 2011

KENANGAN ..MENGHIBURKAN BILA DIINGAT.

Assalamualaikum.


Masa balik dari Perak acik ikut jalan Sabak Bernam
dapat la singgah rumah kawan acik
yang pernah acik cerita dulu
bertanyakan keadaan kesihatan ayah dia
Alhamdulillah ayah dia semakin sihat katanya.

Kalau dah berkumpul..macam macam cerita 
yang diulang kembali
anak anak kawan acik pun ada balik bercuti.

Acik mengimbas semula cerita
bagaimana kawan acik bercerita ngan acik
"Na..apa aku nak buat ngan Ali(suami) ni katanya.
nak aku mandikan ke dia dengan air garam ni"

Alkisahnya..kawan acik pesan dengan suami dia
beli gula sekilo..yang dibawak balik..garam sekilo.

Sekali anak sulong dia menyambung cerita
"bukan dulu je bapak macam tu acik
sekarang pun sama"katanya
"kak long bagi tau bapak..mak suruh beli gula sekilo
sekali bapak bawak balik kicap sebotol"

Ya Allah ,..masa tu memang gamat rumah kawan acik
tak boleh tahan..kami semua gelak
acik tanya kawan acik tu.
"kenapa ko Li..dari dulu sampai sekarang sama aje.
"tu la..kata dia..bila sampai kedai..aku dah lupa dah
anak aku pesan apa..sekali aku nampak botol kicap..aku teruslah beli kicap sebotol" katanya.

Aduhai..macam ini pun ada kan..dari muda sampai sekarang 
tak berubah perangai dia.

Walau macam mana pun
Alhamdulillah kawan acik dah bergelar USAHAWAN
dah berjaya dia.
keputusan dia untuk pencen sebelum umur 50 dulu
memang berbaloi.

Lupa lupa dia pun syarikat dia dah maju
sekarang ni.Alhamdulillah.
semoga dia terus berjaya.

Insyaallah .Jumpa lagi.

20 comments:

  1. hah...sabak bernam..paa nama kedai tu cik erna...kalau balik kg boleh cari...hehe...:)

    ReplyDelete
  2. HAPPY BELATED ANNIVERSARY ACIK..!!!!

    moga sihat sejahtera & bahagia selamanya..

    ReplyDelete
  3. org gini yg kena tulis
    kat kertas setiap kali suh gi kedai..hihi~

    ReplyDelete
  4. selamat ulangtahun perkahwinan kak..
    semoga kekal hingga ke akhir hayat dunia dan akhirat.


    seronok jumpa kawan baik kan?
    macam macam cerita. lepas ni akak kena singgah rumah sya kalau ke sana ye..

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...
    seronok jupe kawan2 lama beramah mesra kan kak!

    ReplyDelete
  6. rezeki dia kan...tuhan bagi dia ujian pelupa, tapi tuhan anugerahkan rezeki sebagai usahawan berjaya...hehe

    ReplyDelete
  7. bab lupa brg dapur tu mmg standard lelaki acik...
    tapi bab nak memajukan diri@ business mmg dia tak akan lupa...

    Ucu ada hantar kek utk acik...dah tengok ke blm..?

    ReplyDelete
  8. best nyer dpt jpa kwn lama, teringat x lama dulu mak jpa kwn yg dh 17thn xjpa... best sgt,sgt.

    ReplyDelete
  9. hehehehe...

    seronpok kan jumpe kawan lama dan imbas semula kenangan 2 manis ni..

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah. Mungkin kerana dia jujur dan ikhlas, Allah murahkan rezekinya. :)

    ReplyDelete
  11. hahaha..kelakor lah pulak baca kisah kwn acik ni...
    agaknya banyak sgt nk diingat dlm pale otak dia tu yg mudah lupa..

    ReplyDelete
  12. hahaa. mesti pesen rajin makan kari kepala ikan nih! :D

    *

    dan disebabkan rajin makan kari kepala ikan, maka bisnesnye pun berkembang....eh?

    ReplyDelete
  13. Assalam kak, hehehe gelak dulu jap, ada juga ada juga org lupa sebegini, tapi xpe lupa2 pun dh berjaya

    ReplyDelete
  14. Adoi la kak..kalau beli gula sekilo tu ok lagik..garam sekilo mau bertahun nak perabiskan hehehe..

    nampaknya kena tulis kat kertas pesanan penaja baru tak lupa hahhaa

    ReplyDelete
  15. mama pun dah jadi semakin pelupa skrg ni..hu2x..lupa2 dia pun dah berjaya skrg ni !!!..

    ReplyDelete
  16. Hehe.. Saya kalau nak beli barang, kena tulis... Kalau tak tulis, mesti ada yg tertinggal.. Dah tu pegi beli barang lain lak.. hehe..

    ReplyDelete
  17. dia kurang tang ingatan...
    tapi dia lebih tang lain....kan kak

    ReplyDelete
  18. ayu ada kenalan yang adiknya ada masalah sebijik macam acik syer tu..
    tapi mmglah.. depa ada anugerah lain

    tahniah

    ReplyDelete