Thursday, December 8, 2011

TERIMA KASIH ADIK

Assalamualaikum


Terharu..
terima kasih buat hero bongsu acik.
Tadi balik kerja.
kakak ada dirumah.
kakak siap bercerita
hero bongsu yang bagi makan
siap sendukkan nasi
buatkan air
dan selepas makan pandai hidangkan 
bubur jagung durian yang maknya buat semalam
nasi dan lauk dah siap masak pagi tadi
sebelum acik pi kerja

Syukur Alhamdulillah
walaupun acik tak de anak dara,
anak bujang acik pun pandai melayan
dan bagi makan ibu dia(Ibu panggilannya untuk kakak acik)
tak la lapar menunggu sampai maknya balik kerja 
pukul 5.30 petang.

Terima Kasih dik.

53 comments:

  1. alhamdulillah... nak cop buat menantu la..

    ReplyDelete
  2. saya pun tak de anak pompuan semua jejaka je...tp semua boleh buat kerja rumah :)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..acik erna.. bagus didikannya tu.. sikap ambil berat nya tu patut dipuji..
    =}

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah acik....

    sejuk perut acik mengandungkan dia, mmg boleh di harap sangat...:)

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah kak,
    Anak lelaki pun perlu diajar untuk buat kerja2 dapur kan?

    ReplyDelete
  6. wah kagumnya aunty..kalau buat menantu ni bagus sangat nih..hehe..tp aunty pun ada hero je..

    didikan yg baik yg acik berikan menjadi..Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  7. terserlah dari didikan yang baik dari ibbapanya.
    tahniah buat acik..

    ReplyDelete
  8. Emmm memang pandai hero bongsu, alhamdulillah sejuk perut akk heheh

    ReplyDelete
  9. Salam Kak Erna..
    seronok saya dengar citer akak..bagus betul adik tukan...mesti ikut perangai emaknya...:)

    anak bujang saya, Along tu cuma rajin ke pegi kedai...

    ReplyDelete
  10. Tentu maknya pandai didik anak sampai si hero dapat pujian ibu.. che mid cadang acik buat entri tips mendidik anak lelaki... kongsi la dengan kami..

    ReplyDelete
  11. Syukur pada ALLAH kerana dapat anak yang baek..semoga kekal...

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah Acik..
    Sronok saya baca pasal adik....memang boleh diharap...

    ReplyDelete
  13. Hehehe... Bagus Aimi ni... Kalau saya, segan jugak nak layan tetamu yang datang... huhu..

    ReplyDelete
  14. tgkler saper maknyer... didikan yg baik tidak membezakan jantina, Acik... (nak request lg jd anak Acik...ahahahahha)

    ReplyDelete
  15. alahai acik..sejuknya perut yg melahirkan...

    anak lelaki pun klu diasuh kerja2 rumah tangga ..sama baik macam anak pompuan..

    credit to hero bungsu yg rajin..

    ReplyDelete
  16. Alhamdulililah kak erna...adik rajin membantu...

    Skrg ni tak kira anak lelaki ke perempuan ke janji kite didik dgn betul dan ajar mereka itu la hasilnya...Betul tak kak...

    ReplyDelete
  17. kak,kaklong ado kawan yang anak ea sumo lelaki,tapi pandai buek kojo umah,sorang lipek kan,sorang basuh pinggan ,sorang menyapu...alahaiii..bertuah ea omak ea...kaklong yg ado anak daro pun tak cam tu...huhuhu!!

    ReplyDelete
  18. bagusla kak...alhamdulillah.tapi laki ke perempauan bukanlah jadi masalah kalau nk bantu kan. mak nieza sakit kat kg tu pun abg dan adik yg uruskan mandikan mak pun diorang buat sebab anak perempaun mak sorang ni dok jauh pula.insyaAllah tak ada masalah.:)

    ReplyDelete
  19. anak yg baik mcm tulah......hasil didkan k.erna jugak tu! Tumpang bangga ni......... :)))

    ReplyDelete
  20. akak sama dgn anak buah sya
    along ada 3 hero jugak, tp anak anak dia tak kekok bantu ibu pasal hal rumahtangga

    ReplyDelete
  21. suka nya saya dengar kaka..pandai akk didik dia..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah, sejuk hati ibu mengandungkan adik ya :-)

    ReplyDelete
  23. Kak Erna,
    Bertuah arr sapa dapat
    hero bongsu tue..
    Maka sayalah yang rugi
    sebab dah terlepas :)

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum my lovely kak erna:)

    sejuk hati makbonda..:)
    Pastinya hasil didikan makbondanya juga kann...:):)

    Moga akak sihat2 di sana yaa:)

    ReplyDelete
  25. salam acik...
    kalau mcm tu punya baik, ini sudah bagus...senang buat menantu..ucu chopp dulu ye..hehehe...

    ReplyDelete
  26. salam kak erna yg jelita (ececeh...nak bodek skit)...bila kita2 nih yg ada anak2 dara,,boleh hantar 'borang permohonan"?? :))

    ReplyDelete
  27. MULAN belum-belum dah cop nak buat menantu... kakak ingatkan nak berbesan tadi hihi...

    Lelaki/perempuan bergantung kita yg didik dia Acik...

    ReplyDelete
  28. salam kak..

    wow pandainye..rajinnye..alhamdulila dpt anak mcm tu..bestnye akak..

    ReplyDelete
  29. Dah boleh diharap anak kak acik yg bongsu nie.......

    ReplyDelete
  30. tak kira lelaki atau pompuan kena latih..tp anak bungsu sy memang banyak mngada sikit..sebab ada abg dia..kdg lepas mkn letak je kt sinki...tak mahu dibasuhnya..

    ReplyDelete
  31. mesti rajin mcm mak dia
    kak erna juga yg didik kan :)

    ReplyDelete
  32. tu tando e adik dah bosa dan pandai bertanggung jawab. Cayalah adik...

    ReplyDelete
  33. alhamdulillah... boleh jugak tolong kak...

    ReplyDelete
  34. Assalam Acik Erna,
    samalah kita punya 3 hero, hero Amie yang bongsu ada ciri2 seperti hero Acik di atas tu.

    ReplyDelete
  35. Tumpang suka, Kak Erna. Harap anak-anak Yati dah besor esok pun, camtu juga, tahu layan mama dia orang. :)

    ReplyDelete
  36. bestnya dapat anak mcm ni..memahami ibunya..saya rasa ini semua hasil didikan acik pada anak2..acik dah berjaya didik anak2...tahniah..saya pun nak ikut mcm acik..dan mintak petua..

    ReplyDelete
  37. kak wah ada sini ko kak?...ingatkan dia masih di jerantut..tak sehat ko deh?..hari tu se buek kenduri utk bg kidid tak pulak se inform dio.ingatkan dio takdo..ajak org lelaki yo kak...nak ajak pompuan se pulak tak larat..
    harap2 dio sehat lah..:)

    ReplyDelete
  38. Alhamdulillah.rajin sungguh dia,bagus didikan yg akk bg tuk anak2 ..bangga saya.:)

    ReplyDelete
  39. wah bagus nyer...mesti akak bangga kan...:)

    ReplyDelete
  40. Alhamdulillah.. lapang dada kak..

    anak2 adik saya pun 4 hero.. Alhamdulillah, 2 org yg dah besor (13y & 12y) , memang dah boleh diharap.. nak menolong didapur pun xde masalah.. dah dibiasakan dr kecik..

    ReplyDelete
  41. bertuah punya anak lelaki yg bertanggungjawab begini..tak semestinya takde ank perempuan kita tak bolih mengharapkan ank lelaki kan acik..

    ReplyDelete
  42. "alhamdulillah...smga ank2 kita manjadi ank2 yg bertanggungjawab.Kalau sy la acik, tk kira ank laki atau pompuan semua sy ajar buat keja rumah sama2...sbb tu ank laki sy tak kekok kalau kena tolong sidai kain atau sapu sampah.."

    ReplyDelete
  43. assalamualaikum kak..pasal template blog papa mifz yg akak tgk mcm lain sikit tuh,boleh papa mifz tau akak guna medium apa? tablet or pc ?
    sebab tak dinafikan kalo tgk kat tablet ntah mcm mana skrg nih mmg seperti yg akak bg tau...tapi kat pc papa mifz rasa masih normal...
    insyallah papa mifz akan perbaiki masalah tgk kat tablet tuh...huhu

    ReplyDelete
  44. kene belja gan kkerna ni.kalo 2 hero kita ni, bg arahn pun tak ditunaikn.nape tu?sudi2 ajar kita tuk hero kita ni ye...

    ReplyDelete
  45. Alhamdulillah..hasil didikan yang sempurna insyaallah jadi anak yang berguna..sejuk hati bacanya..:)

    ReplyDelete
  46. Alhamdulillah rajin dia. acik sekarang anak lelaki ke perempuan sama, kalau kita didik dari kecik rajinlah dia.

    ReplyDelete