Sunday, December 4, 2011

TUGAS HAKIKI

Assalamualaikum


Tugas hakiki dah siap
menu hari ni
Goreng kerang,goreng ikan talapia
Gulai betik campur ayam.

nak sambung pulak bahagian kedua
melipat dan menggosok baju

jom kita jalankan tugas..he he

Jumpa lagi..Insyaallah.

82 comments:

  1. sedap nye kerang goreng tu kak :)

    ReplyDelete
  2. nak sikit kak erna.. sat lg saya sampai.. ehheh

    ReplyDelete
  3. Tihara..memang sedap..goreng ngan kulit pulak tu..

    ReplyDelete
  4. Assalmaualaikum kak Erna:)

    Plan hari ni...nak 'hapus kira' mana2 yang tak perlu lam almari tuu...aduhai..simpan lama2 tak jadi barangan antik juga kan...aduhaii..:)

    ReplyDelete
  5. wah Acik...dah siap masak rupanya..hehheeh nak tumpang makan...

    ReplyDelete
  6. Wkmsallam tini..kalau urusan hapuskira tu..akak dah selalu buat..tapi kena kuarantin dulu..bila akak dah siap masuk plastik hitam..suami akak cek dulu..ada ke semuanya boleh dihapuskira..atau akan dimasukkan semula dalam almari..he he..sabo je akaak tau tini..harap2 semua urusan tini berjalan lancar.

    ReplyDelete
  7. MP..dah siap dah..tambahan pemanis mulutnya pengat ubi pun dah siap..he he..mai la datang sini..

    ReplyDelete
  8. sedap2... pos mai sepinggan...hhee... TQ sudi komen blog dela...hhee

    ReplyDelete
  9. yus belum siap masak kak...huhu

    ReplyDelete
  10. tugas den hari ni nak balik kampong... hehe

    ReplyDelete
  11. Dalila..sama2 kasih.mai sini..boleh makan..

    ReplyDelete
  12. Yus..semua dah siap..menggosok je beum..

    ReplyDelete
  13. zino..baru balik somalam..tapi tak jumpo mak ayah..nampak yo ayah ateh moto.

    ReplyDelete
  14. Queenie..jooommm..tu nak kemana..he he

    ReplyDelete
  15. samalah ki acik tak habis dengan tugas harian , nak buat cam mana redha je demi membahagiakan orang tersayang: )

    ReplyDelete
  16. "salam acik..samalah saya ni pun,kulu kilir dr dpn kedapur,dapur ke depan,nasib rumah kecik kalau banglo 3 tingkat maunya dah pengsan..hahha.."

    ReplyDelete
  17. SALAM,
    MENU YG LAIN DRPD KEBIASAAN LF. MESTI NAK RASA NI.

    ReplyDelete
  18. gulp!!..kita baru nak carik roti buat sarapan..hihi

    ReplyDelete
  19. salam K.Erna..tang nk melipat tu ngan mengosok tu yg lomah lutut den..hihi

    ReplyDelete
  20. Assalam kak, heheh kerja rutin tu masak2, sedapnya kerang goreng. Saya tau rebus je, kalo lebih baru buat sambal heheh

    ReplyDelete
  21. kak...kalau ada gambar boleh buat terliur..hehe.

    ReplyDelete
  22. mmg betullah k.erna. Tugas hakiki w/pun kita berkerjaya......masak utk keluarga adalah tugas wajib sebg ibu...setuju sgt3! Tp bab lipat n gosok.....anak2 dara saya dah buat utk saya.....hehehe....

    ReplyDelete
  23. cik ina do do cheng..betul tu..samapi dah larat nanti kot baru berenti.
    Kalau anak2 acik dah kawen oun bukan dok ngan acik kan..dah anak lelaki..kan

    ReplyDelete
  24. Pia..tu lah..macam acik ni rumah kecik pun..terasa letih jugak..tenaga dah tak macam waktu muda dulu

    ReplyDelete
  25. Wkmsallam Dato'LF..insyaallah nanti boleh merasa.

    ReplyDelete
  26. Mokwo..he he..baru nak srapan ye..acik dah siap masak..

    ReplyDelete
  27. azatiesayang..nak buat cam mana atie..lomah ke tak..kena buat jugak.

    ReplyDelete
  28. wkmsallam rosa..akak pernah makan dikedai..makan kerang di tumis dengan kulit2nya sekali..rasa sedap pulak..tu yang cuba buat sendiri tu..

    ReplyDelete
  29. lieyna..tu sebab acik tak letak gambar kali ni..he he

    ReplyDelete
  30. ibuhani..alhamdulillah..ada anak dara yang membantu..anak bujabng kaka tak lipat kain tak boleh tolong lansung..mesin kain dan sidai kain je boleh buat ..

    ReplyDelete
  31. kasihredha..kalau tak keluar kemana mana atau pun kalau tak de kenduri..memang macam ni la..

    ReplyDelete
  32. mantaps semua lauk tu.. bikin meleleh je ni..

    ReplyDelete
  33. TQ akak tak jemu singgah dan tinggalkan jejak. Saya sgt hargainya.

    ReplyDelete
  34. MULAN..lauk2 biasa aje tu..kurang rajin he he

    ReplyDelete
  35. Nieda..terima kasih kembali..insyaallah jika ada masa acik akan tinggal jejak..

    ReplyDelete
  36. barisan tugas hakiki yg tiada pengakhirannya ...

    ReplyDelete
  37. nak buat camana acik..dah mengalihkan tugas pun anak dara tak de..

    ReplyDelete
  38. kerang...yes dpt idea untuk lauk esok..hehe

    ReplyDelete
  39. terbaca perkataan goreng kerang tu, terus menelan air liur, klau ada gambar tu lg la bertambah2 keinginan nak makan..harus dicari ni huhuu

    ReplyDelete
  40. wanita mmg tak kering buat kerja kan..

    acik mmg hebattttt

    ReplyDelete
  41. kak walaupun cuti, kita tak bercuti jugak kan?

    ReplyDelete
  42. acik ari ni dapur mama tak berasap..ada jemputan perkahwinan..makan free..he2x..respect kat acik rajin masak !!..

    ReplyDelete
  43. kak,
    saya ni sejak tak kerja.. dah jrg la iron baju.. kdg2 jer bila perlu.. hehheh..

    ReplyDelete
  44. Hai Kak Erna! Lama tak jenguk sini. Akak sihat ke? :)

    ReplyDelete
  45. sy paling malas nak gosok baju.. huhuu...

    ReplyDelete
  46. sedap....sangat sedap! ikan talapia n kerang memang my fav....

    ReplyDelete
  47. harini sambung balik kojo yang samo hehe

    ReplyDelete
  48. hari ni poi opis lah yo kak..walau apo pun seorang ibu totap seorang ibu..tugas hakiki tu kokal selagi kito bernafas dan selagi tubuh badan kito sehat kan?..

    ReplyDelete
  49. goreng kerang!
    wah sedap sedap sedap!

    ReplyDelete
  50. wanita adalah yg terhebat,semuo kojo buleh buek..kan kak?

    ReplyDelete
  51. Papa mifz..dah masak ke kerang nya

    ReplyDelete
  52. Anamarza tu yang tak mau letak gambar..hari ni kan ramai yang puasa..he he

    ReplyDelete
  53. Cita rasa rinduan
    bukan hebat ayu..dah acik sorang je pompuan kat rumah ni..he he

    ReplyDelete
  54. kasihibu..kita mana ada cuti yang sebenar2nya cuti..

    ReplyDelete
  55. mama aini..kalauada kenduri anak2 nak pergi semua baru acik boleh tak masak mama..he he

    ReplyDelete
  56. kak yong..terpaksa yong..tu pun gosok 5 pasang je untuk 5 hari bekerja.

    ReplyDelete
  57. Yati alhamdulillah sihat.lama yati tak de..akak ingat yati mesti sibuk siapkan tempahan

    ReplyDelete
  58. Fatin mraz..nak buat camana..malas2 pun kena buat jugak kan

    ReplyDelete
  59. Amie..selalu rebus je kerang tu..tapi bila digoreng ngan kulit2 sekali sedap la pulak..he he

    ReplyDelete
  60. anymz..boto tu selagi kito sihat..kot dah tak sihat..masak la sendiri..he he

    ReplyDelete
  61. buah kedondong..memang sedap rupanya kerang digoreng ngan kulit2nya sekali

    ReplyDelete
  62. kak long....mesti la..kito kan wanita..he he

    ReplyDelete
  63. saya dah lipat kain semalam. hehehe~

    ReplyDelete
  64. GB..rajin GB..cepat lipat kain..

    ReplyDelete
  65. betoitu.. samaler kita.. kena teruskan tugas sesi petang lak...

    ReplyDelete
  66. cho zila..tak tau bila nak abis kan

    ReplyDelete
  67. Assalam acik tugas seorang wanita, ibu dan isteri mmg tak pernah abes.kalau bekerjaya kena siapkan tugasan, blik umah ada lagi urusan umah tgga nk kena setel.Mmg penat..tp jika suma ini diiringan ngan keikhlasan..melimpah ruah ganjaran dari Allah s.w.t..betul tak?

    ReplyDelete
  68. Salam Erna...tugas yang tak pernah habis.Pagi tadi saya menggosok baju kerja hubby,setimbun rasa nak patah kaki dan tangan dibuatnya.

    ReplyDelete
  69. Tugas hakiki yang tak pernah selesai... Hehehe... Itulah pengorbanan seorang isteri namanya..

    ReplyDelete
  70. lina_pg..wkmsallam..betul tu lina..acik setuju

    ReplyDelete
  71. Zaitun wkmsallam..tu sebab saya duduk sekarang ni kalau menggosok..dah tak larat berdiri lama2..bila duduk..dah penat terus baring..lepas tu sambung balik..he he

    ReplyDelete
  72. Kamariah Awang..betul tu..selagi bergelar isteri dan ibu..memang tak pernah selesai..

    ReplyDelete
  73. bestnye akak...antar la kat sini sikit..hehehe

    ReplyDelete
  74. cikceria..kalau dekat bila2 saja..hehe

    ReplyDelete
  75. Kerja2 rumah tak penah habis kan...ape2 pun kena enjoyyyy....

    p/s...tq acik...atas ucapan tuk Mimi...:)

    ReplyDelete
  76. cik cek..betul tu kena enjoy baru seronok kita menjalankan tugas.

    ReplyDelete
  77. emm...memang tak boleh lari dari buat tugas2 hakiki ni kn kak...tak buat, saper lag yg nak buat..
    kak erna.....ttg resepi nasi dagang ida tadi, tang gulainyer ida lupa nk taip kerisik..baru jer update

    ReplyDelete
  78. ok ida..terim kasih..teringin nak cuba tu ida..kalau ada masa buat nanti akak bagi tau ye.

    ReplyDelete