Followers

Monday, December 19, 2011

CEMAS

Assalamualaikum


Malam tadi lebih kurang pukul 11 lebih talipun rumah berbunyi.
waa..hati acik terus berdegup kencang..

Acik terus keluar dari bilik..
tengok suami acik jawab talipun.
bila dengar dia sebut Astaghfirullah..
menggeletar terus acik..siap tanya..kenapa.kenapa.
cemas tak tentu arah..rasa susah nak bernafas.

rupanya dari hospital
bagi tau hero kedua acik jatuh motor
nak balik dari kerja shif petang
kena dijalan Rahang..dah dekat dengan rumah pun.

Alhamdulillah syukur..tidak serius sangat.
hari ni acik dan suami mintak cuti segera/kecemasan
nak tengok keadaannnya macam mana.

Macam tu la hati ibu kan
cepat je cemasnya.
risau ya amat bila anak2 keluar rumah.

Acik selalu kena marah ngan sedara mara dan kawan2
kata anak acik tu lelaki..biarkan keluar rumah
tak payah bagi tau pun acik dah tau
lahir2 je doktor dah bagi tau
'anak puan lelaki' betul tak..
semua pun macam tu kan.

Semoga hero acik cepat sihat dan tiada yang serius.

Insyaallah jumpa lagi.

57 comments:

  1. kalau talipun bebunyik tengah2 malam memang hati ni akan berdebar2 takutkan ada yang buruk berlaku.
    Alhamdulillah takdo apo2 hero tu. Hati omak... cam tu lah.

    erna,
    toraso-raso lai lomak e jagung pongat tu.

    ReplyDelete
  2. kaklong pun comeh di buek ea..aiyooo...
    semugo abang ngah copek sombuh!

    ReplyDelete
  3. Mudah2an anak akak tu copek sihat..

    Omak sdaro mcm sey ni pon comeh gak bilo ado apo2 berlaku kek anak buah.. Cumo, tak tunjuk sangat yoo.. Kang kalau tunjuk muko ghisau, makin susah hati lak omak abah dorang..

    ReplyDelete
  4. Allahuakbar!

    Cemas juga saya baca. Tak kira ler anak lelaki pompuan, kita mak mak ni memang cemas selalu!

    Moga segera sembuh.

    Thanks Acik. Makanannya marbeles sekali!

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum my dear Kak Erna:)

    Memang berderau darah bila dengar tepon malam2..cemas semacam je..

    Untuk anakanda akak..moga cepat sembuh...akak jangan susah hati yaa..

    :)

    ReplyDelete
  6. orang pangkat angah memang gitu .. lasak sikit.

    semoga dia segera sembuh dan cepat kuar spital.

    ReplyDelete
  7. Hati ibu - begitulah. Senang sangat cemas bila melibatkan anak2.

    Semoga dia cepat sembuh dan pulih dari segala kesakitan.

    ReplyDelete
  8. Samalah dengan saya, setiap kali dengar bunyi telefon waktu dinihari mesti risau...

    tambahan pula bila duduk jauh dari keluarga ni, hati sentiasa teringatkan keluarga di Malaysia....

    Salam kenal acik ^_^

    ReplyDelete
  9. semoga anak akak tak serius dan cepat ok semula :)

    ReplyDelete
  10. semoga hero akak tak cedera teruk
    sya kalau terima panggilan lewat malam pun berdebar je rasa.

    ReplyDelete
  11. walaupun tak serius, sebagai ibu kita mmg sentiasa risau. saya pun memang takut sgt kalo terima panggilan telefon tgh2 mlm, mesti something wrong somewhere

    ReplyDelete
  12. Harap anak k.erna x teruk......smoga cpt sembuh ye......

    ReplyDelete
  13. Walau tak serious tapi hati ibu tak boleh nak tenang selagi anak masih di hospital kan Acik...

    ReplyDelete
  14. hati ibu yang mana tak cemas kalau dengar berita mcm tu, harap2 dia cepat sembuh..
    tq kak sebab beli sf hari tu.. =)

    ReplyDelete
  15. Kak erna
    Hai kalaulah dah namanya anak, lelaki ke perempuan sama je kita risau kan...

    Apapun moga anak kak erna sembuh cepat

    ReplyDelete
  16. Acik...
    Insyaallah sempat lah sembuh tu bila ibu ada disisi...masak sedap2 ye acik utk anakda tersayang....

    ReplyDelete
  17. kla dgr mlm2 org telifon rumah msti sush hati.. tkut benda2 x elok nk d dgr... cemas dela bca en3 ni... semoga hero acik erna cepat sembuh... banyakkan bersabar ye...

    ReplyDelete
  18. Akak...
    Bersabar ye..semoga anak akak cepat sembuh ...

    p/s..kalau bunyi telefon tengah malam atau awal pagi...memang suspen..saya pun cukup takut ..

    ReplyDelete
  19. kak pah..alhamdulillah tak do cedera yang lain..kaki e yo terok sikit..merah..sampai nampak isi ngori tenok..ado kek rumah ni..ah.

    ReplyDelete
  20. kak long mokasih kak long..inyaallah..kaki e yo luko..
    dah ado kek rumah dah..

    ReplyDelete
  21. azz..harap2 copek la elok kaki e tu..kaki e yo luko azz..bosa yo luko e..

    ReplyDelete
  22. AA..terima kasih AA..insyaallah..

    ReplyDelete
  23. moga anak acik segera sembuh ya..:)

    ReplyDelete
  24. AL..ye la..betul la..Pengalaman sendiri ye..he he..

    ReplyDelete
  25. klu tel bbunyi mlm2 mmg ingat benda x baik je kan... apa2 pun syukurlah, ank acik x serius dn semuga cpt sembuh

    ReplyDelete
  26. Terima kasih kak chik..ada dirumah dah ni..kesian tengok susah nak bergerak.kaki luka .

    ReplyDelete
  27. Annie Han..terima kasih sudi berkenalan ngan acik..
    kalau aniie yang dok jauh lagi la risaukan..

    ReplyDelete
  28. Assalam Tini..terima kasih..terpujuk hati dengan kata2 tini.
    alhamdulillah anakanda ada dirumah dan cuma kakinya yang luka..

    ReplyDelete
  29. kasihredha..terima kasih..insyaallah..moga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  30. kasihibu..memang panggilan talipun diawal pagi dan lewat malam boleh mendebarkan kita kan..
    alhamdulillah sya..kaki je luka.

    ReplyDelete
  31. mamasyaza..betul tu..walaupun tak serius hati kita tetap bimbang

    ReplyDelete
  32. Ibuhani..terima kasih..alhamdulillah tak serius sangat.

    ReplyDelete
  33. kakzakie..betul tu..sikit ke..banyak..hati ibu tetap risau.

    ReplyDelete
  34. ikatankasihku..
    hati ibu memang cepat tersentuh bila berkaitan dengan anak2.

    ReplyDelete
  35. zareda..terima kasih zar..insyaallah

    ReplyDelete
  36. Ucu Faridah..terima kasih ucu..nak masak sedap pun tak boleh ucu....nak kena jaga makan dia..biar luka cepat baik..

    ReplyDelete
  37. Dalila..terima kasih ye..
    insyaallah tak serius sangat..kaki je luka..

    ReplyDelete
  38. Azi.terima kasih azi.mendoakan anak akak cepat sembuh.

    ReplyDelete
  39. Yus..terima kasih yus..insyaallah.

    ReplyDelete
  40. mak-imma..semua orang akan rasa cemas kan..bila talipun berbunyi diwaktu2 yang tak sepatutnya.

    ReplyDelete
  41. semoga hero acik cepat sembuh..
    yna belum jadi mak tapi perasaan cemas tu tetap ada bila melibatkan ahli keluarga..

    ReplyDelete
  42. Alhamdulillah,mujurlah selamat kan kak..jgn risau kak, saya doakan dia cepat sembuh :)

    ReplyDelete
  43. Alhmdulillah,syukur. semoga cepat sembuh ye.

    ReplyDelete
  44. salam

    semoga cepat sembuh ...
    lepas ni , naik kereta

    ReplyDelete
  45. kita berdoa agar anak erna cepat sembuh ye..perkara2 begini tak disangka dan tak diduga..sabarlah..

    ReplyDelete
  46. pretty..
    terima kasih.risaukan hal lain pulak acik ni

    ReplyDelete
  47. Tihara..terima kasih..alhamdulillah dah boleh bangun..

    ReplyDelete
  48. kamalia..terima kasih..Alhamdulillah dah boleh bangun.

    ReplyDelete
  49. sal terima kasih atas doa sal..semoga dimakbulkan.

    ReplyDelete
  50. begitulah perasaan seorang ibu..sentiasa cemas & risau tentang keadaan anknya..syukur semuanya ok..

    ReplyDelete
  51. semoga tiada kecederaan yg serius kak..

    ReplyDelete
  52. alhamdulillah yong..tapi masih sakit lagi dia tu.

    ReplyDelete
  53. smg hero acik cpt sihat.. ameennn..

    ReplyDelete
  54. Assalam kak, mmg risau bila telefon bunyi tgh2 mlmkan..mesti seriu je nak angkat...mesti ada sesuatu.

    Saya doakan moga angah cepat pulih seperti biasa, mcm mana ngan motor dia kak dah dpt blk ke

    ReplyDelete