Monday, December 19, 2011

CEMAS

Assalamualaikum


Malam tadi lebih kurang pukul 11 lebih talipun rumah berbunyi.
waa..hati acik terus berdegup kencang..

Acik terus keluar dari bilik..
tengok suami acik jawab talipun.
bila dengar dia sebut Astaghfirullah..
menggeletar terus acik..siap tanya..kenapa.kenapa.
cemas tak tentu arah..rasa susah nak bernafas.

rupanya dari hospital
bagi tau hero kedua acik jatuh motor
nak balik dari kerja shif petang
kena dijalan Rahang..dah dekat dengan rumah pun.

Alhamdulillah syukur..tidak serius sangat.
hari ni acik dan suami mintak cuti segera/kecemasan
nak tengok keadaannnya macam mana.

Macam tu la hati ibu kan
cepat je cemasnya.
risau ya amat bila anak2 keluar rumah.

Acik selalu kena marah ngan sedara mara dan kawan2
kata anak acik tu lelaki..biarkan keluar rumah
tak payah bagi tau pun acik dah tau
lahir2 je doktor dah bagi tau
'anak puan lelaki' betul tak..
semua pun macam tu kan.

Semoga hero acik cepat sihat dan tiada yang serius.

Insyaallah jumpa lagi.

57 comments:

ibundo said...

kalau talipun bebunyik tengah2 malam memang hati ni akan berdebar2 takutkan ada yang buruk berlaku.
Alhamdulillah takdo apo2 hero tu. Hati omak... cam tu lah.

erna,
toraso-raso lai lomak e jagung pongat tu.

kaklong said...

kaklong pun comeh di buek ea..aiyooo...
semugo abang ngah copek sombuh!

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Mudah2an anak akak tu copek sihat..

Omak sdaro mcm sey ni pon comeh gak bilo ado apo2 berlaku kek anak buah.. Cumo, tak tunjuk sangat yoo.. Kang kalau tunjuk muko ghisau, makin susah hati lak omak abah dorang..

azieazah said...

Allahuakbar!

Cemas juga saya baca. Tak kira ler anak lelaki pompuan, kita mak mak ni memang cemas selalu!

Moga segera sembuh.

Thanks Acik. Makanannya marbeles sekali!

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear Kak Erna:)

Memang berderau darah bila dengar tepon malam2..cemas semacam je..

Untuk anakanda akak..moga cepat sembuh...akak jangan susah hati yaa..

:)

al-lavendari said...

orang pangkat angah memang gitu .. lasak sikit.

semoga dia segera sembuh dan cepat kuar spital.

kakcik said...

Hati ibu - begitulah. Senang sangat cemas bila melibatkan anak2.

Semoga dia cepat sembuh dan pulih dari segala kesakitan.

Annie Han Yeon Rin said...

Samalah dengan saya, setiap kali dengar bunyi telefon waktu dinihari mesti risau...

tambahan pula bila duduk jauh dari keluarga ni, hati sentiasa teringatkan keluarga di Malaysia....

Salam kenal acik ^_^

kasihredha said...

semoga anak akak tak serius dan cepat ok semula :)

kasihibu said...

semoga hero akak tak cedera teruk
sya kalau terima panggilan lewat malam pun berdebar je rasa.

♥MAMASYAZA♥ said...

walaupun tak serius, sebagai ibu kita mmg sentiasa risau. saya pun memang takut sgt kalo terima panggilan telefon tgh2 mlm, mesti something wrong somewhere

Ibuhani said...

Harap anak k.erna x teruk......smoga cpt sembuh ye......

Kakzakie said...

Walau tak serious tapi hati ibu tak boleh nak tenang selagi anak masih di hospital kan Acik...

ikatankasihku said...

hati ibu yang mana tak cemas kalau dengar berita mcm tu, harap2 dia cepat sembuh..
tq kak sebab beli sf hari tu.. =)

Zareda Norman said...

Kak erna
Hai kalaulah dah namanya anak, lelaki ke perempuan sama je kita risau kan...

Apapun moga anak kak erna sembuh cepat

Ucu Faridah said...

Acik...
Insyaallah sempat lah sembuh tu bila ibu ada disisi...masak sedap2 ye acik utk anakda tersayang....

Dalila Hamid said...

kla dgr mlm2 org telifon rumah msti sush hati.. tkut benda2 x elok nk d dgr... cemas dela bca en3 ni... semoga hero acik erna cepat sembuh... banyakkan bersabar ye...

azi said...

Akak...
Bersabar ye..semoga anak akak cepat sembuh ...

p/s..kalau bunyi telefon tengah malam atau awal pagi...memang suspen..saya pun cukup takut ..

Acik Erna said...

kak pah..alhamdulillah tak do cedera yang lain..kaki e yo terok sikit..merah..sampai nampak isi ngori tenok..ado kek rumah ni..ah.

Acik Erna said...

kak long mokasih kak long..inyaallah..kaki e yo luko..
dah ado kek rumah dah..

Acik Erna said...

azz..harap2 copek la elok kaki e tu..kaki e yo luko azz..bosa yo luko e..

Acik Erna said...

AA..terima kasih AA..insyaallah..

~ yus ~ said...

moga anak acik segera sembuh ya..:)

Acik Erna said...

AL..ye la..betul la..Pengalaman sendiri ye..he he..

Mak-Imma said...

klu tel bbunyi mlm2 mmg ingat benda x baik je kan... apa2 pun syukurlah, ank acik x serius dn semuga cpt sembuh

Acik Erna said...

Terima kasih kak chik..ada dirumah dah ni..kesian tengok susah nak bergerak.kaki luka .

Acik Erna said...

Annie Han..terima kasih sudi berkenalan ngan acik..
kalau aniie yang dok jauh lagi la risaukan..

Acik Erna said...

Assalam Tini..terima kasih..terpujuk hati dengan kata2 tini.
alhamdulillah anakanda ada dirumah dan cuma kakinya yang luka..

Acik Erna said...

kasihredha..terima kasih..insyaallah..moga cepat sembuh.

Acik Erna said...

kasihibu..memang panggilan talipun diawal pagi dan lewat malam boleh mendebarkan kita kan..
alhamdulillah sya..kaki je luka.

Acik Erna said...

mamasyaza..betul tu..walaupun tak serius hati kita tetap bimbang

Acik Erna said...

Ibuhani..terima kasih..alhamdulillah tak serius sangat.

Acik Erna said...

kakzakie..betul tu..sikit ke..banyak..hati ibu tetap risau.

Acik Erna said...

ikatankasihku..
hati ibu memang cepat tersentuh bila berkaitan dengan anak2.

Acik Erna said...

zareda..terima kasih zar..insyaallah

Acik Erna said...

Ucu Faridah..terima kasih ucu..nak masak sedap pun tak boleh ucu....nak kena jaga makan dia..biar luka cepat baik..

Acik Erna said...

Dalila..terima kasih ye..
insyaallah tak serius sangat..kaki je luka..

Acik Erna said...

Azi.terima kasih azi.mendoakan anak akak cepat sembuh.

Acik Erna said...

Yus..terima kasih yus..insyaallah.

Acik Erna said...

mak-imma..semua orang akan rasa cemas kan..bila talipun berbunyi diwaktu2 yang tak sepatutnya.

Prettywrite said...

semoga hero acik cepat sembuh..
yna belum jadi mak tapi perasaan cemas tu tetap ada bila melibatkan ahli keluarga..

Tihara said...

Alhamdulillah,mujurlah selamat kan kak..jgn risau kak, saya doakan dia cepat sembuh :)

Kamalia said...

Alhmdulillah,syukur. semoga cepat sembuh ye.

pB said...

salam

semoga cepat sembuh ...
lepas ni , naik kereta

sal said...

kita berdoa agar anak erna cepat sembuh ye..perkara2 begini tak disangka dan tak diduga..sabarlah..

Acik Erna said...

pretty..
terima kasih.risaukan hal lain pulak acik ni

Acik Erna said...

Tihara..terima kasih..alhamdulillah dah boleh bangun..

Acik Erna said...

kamalia..terima kasih..Alhamdulillah dah boleh bangun.

Acik Erna said...

pB..terima kasih..

Acik Erna said...

sal terima kasih atas doa sal..semoga dimakbulkan.

mama aini said...

begitulah perasaan seorang ibu..sentiasa cemas & risau tentang keadaan anknya..syukur semuanya ok..

Acik Erna said...

mama aini..alhamdulillah

kakyong said...

semoga tiada kecederaan yg serius kak..

Acik Erna said...

alhamdulillah yong..tapi masih sakit lagi dia tu.

LadyBird said...

smg hero acik cpt sihat.. ameennn..

Acik Erna said...

Lady..terima kasih..amin..

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, mmg risau bila telefon bunyi tgh2 mlmkan..mesti seriu je nak angkat...mesti ada sesuatu.

Saya doakan moga angah cepat pulih seperti biasa, mcm mana ngan motor dia kak dah dpt blk ke