Saturday, December 3, 2011

REZEKI YANG TIDAK DISANGKA

Assalamualaikum


Rezeki lagi..he he..

Kali ni rezeli lain
dulu masa baru berpindah kesini 
hujung tahun 2006

teringin la nak tar jalan depan rumah tu
sebab masa tu banyak pasir..dan dah jadi tempat 
kucing melepas
bila kena tayar..bawak masuk ke porch..
baunya boleh tahan

Bila tanya tanya..rasa mahal beno.. hampir dua ribu.
tapi yang nak letak sikit je.

Tapi tak semena mena..petang tadi
dengar bunyi bising diluar rumah..depan gate
rupanya..ini lah dia..rezekinya 'FREE'


Belum siap digelek.

Ok..jumpa lagi semua
Insyaallah.


50 comments:

Tijah said...

hahahaha. musim mancing undi skang kak.

Ibuhani said...

k.erna...cam mana boleh dpt free.....saya pun nak mintaklah. Tar depan rumah saya pun dah ada lobang2 ni!

mama aini said...

acik..rezeki perpijak ni..syukur alhamdulillah..

rahel said...

waduh bestnya..nak mintak jugak yang free macam tu..kat sini ada parit nak kena tar jugak..kih kih kih..

missgee said...

Kak Erna,
Rezeki besar tue..
Sempena pilihanraya kot..

Cik Ina Do Do Cheng said...

sabau je lah, ingatkan rejeki apa tadi: )

[PCL] said...

salam ukhuwah, ...rezeki jgn ditolak n musuh jgn dicari....syukur pd NYA.

MulutPayau said...

Acik...memang rezeki yg tak disangka2 tu...

Nur-nba said...

Beruntungnya sebab dapat tar free.. Mahal juga tu..

mMoOnN aAlLeEaA said...

rezeki tu....bersihlah tayar kereta selepas ni

kaklong said...

PRU 13 dah makin hampir!,mintak apo pun buleh!
heheheheh!

ibundo said...

tu petanda pru dah tak lama tu erna hahaha..

ibundo said...

eh.. samo plak dongan komen kaklong.

sal said...

wah, seronoknya bertuahlah badan..
alhamdulillah, berita menggembirakan untuk erna dan fmly..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Alhamdulillah.. Rezeki jangan ditolak... Tak perlulah nak pertikaikan sobab apo jalan tu di tar, yo tak.?

Solamat duit 2 ribu tu.. Kok nak minjam kek adik badik sendiri pon bolom tontu dapek lagi duit 2 ribu tu... huhu...

Totie@Tomy said...

wah duit 2ribu tu bole simpan..hehe

Amie said...

ooo...memang betul2 rezeki datang kat depan rumah, inilah namanya yang bulat datang bergolek yang pipih datang melayang...duriah runtuh!

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, dah tertulis rezeki tar tu utk akk, alhamdulillah, kalo beli mahal gak tu

Ucu Faridah said...

alhamdulilah ....kiranya dah tak de kucing nk melepaslah ni ye...
selamat menggunakan jlan bertar..hihihi...

lupekanje said...

bertuah la akak..hehe
ehh....rumah akak yo ko atau smua rumah kek situ yg dapek camni? Kok akak sorang yo dapek, sey musykil ni kak...hehehe..sajer gurau..

Nieda said...

Untung3X hihihi

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my lovely Kak Erna..:)

Orang memberi...Kita Merasa...

Alhamdulillah...

:)

Tihara said...

mmg mahal kak tar ni..kalo sikit je dah 700..tp alhamdulillah kalo dpt yg free tu :)

Acik Erna said...

Tijah..agak e la tu..

Acik Erna said...

Ibuhani..tak tau apa2 tiba2 petang semalam semua rumah di turapkan bahagian depan tu dengan tar.

Acik Erna said...

mama aini..memang rezeki..alhamdulillah..

Acik Erna said...

Rahel..kalau mintak tak dapat..bila tak mintak dibagi..macam tu lah selalunya kan..

Acik Erna said...

missgee..mungkin la tu..apa pun tak kesah..janji seronok dah bertar..tak de lumpur2 dan pasir dah..

Acik Erna said...

cik ina dodo cheng..
he he..rezeki jugak tu cik ina..tak tau cerita tetiba..ada depan mata..he he

Acik Erna said...

PCL..betul tu..syukur alhamdulillah.

Acik Erna said...

MP..sungguh tak disangka..tiba2 aje..

Acik Erna said...

Nur-nba.memang rasa seronok dan bersyukur..

Acik Erna said...

mMoOnN aAlLeEaA betul tu.rezeki terpijak.

Acik Erna said...

kak long..tak tau kok ado orang2 yan gdok taman ni mintaktapi akak bersyukur yo la.tompang dapek..he he..sumo rumah akak nampak..yang kek bolakang tak tau lah..

Acik Erna said...

ibundo..agak e la tu.

Acik Erna said...

ibundo..tak kisah la samo pun kak pah..memang sumo orang sekarang ni piki ke situ..he he

Acik Erna said...

sa..semua rumah ditaman ni rasanya sal..pagi2 tadi dah mula dia orang tu buat keje lagi.untuk rumah2 lain pulak

Acik Erna said...

cikk Azz..boto tu..janji dah bo tar..suko hati..tak kisah la apo pun sobab e..

Acik Erna said...

Toti@..cerita dua ribu tu dah lama..dah selesai dah duitnya he he

Acik Erna said...

Amie..betul2 depan rumah tu amie..memang seronok la.

Acik Erna said...

wkmsallam rosa..rezeki untuk taman akak..setaman tu..he he

Acik Erna said...

Ucu..betul tu..legaaaa sangat dah lah tak disangka kan..

Acik Erna said...

Acik lupekanje.setaman dipasangkan e acik..tak do angin ..tetibo datang pasang..kan best tu..he he

Acik Erna said...

Nieda..betul3 memang untung.

Acik Erna said...

Pn.Kartini..memang setuju sangat..alhamdulillah.

Acik Erna said...

Tihara..masa tahun 2006..nak letak sikit je dah dekat 2 ribu.lansung tak jadi.tiba2 2011 dapat free..suka sangat..

roslaini saad said...

Kalau kat kampung ni... inilaah tanda-tanda nak pilihanraya..hehehheh jalan ditar semula...

Acik Erna said...

Roslaini saad..memang ramai yang kata macam tu..kita tunggu aje la kan..

Fatin Mraz said...

best2..sy tumpang gumbira..

x dpt lah kucing2 tu melepas dah..heh hehe~~

Acik Erna said...

Fatin mraz..terima kasih..memang sah la tak dapat dah..he he