JellyPages.com

Saturday, December 3, 2011

REZEKI YANG TIDAK DISANGKA

Assalamualaikum


Rezeki lagi..he he..

Kali ni rezeli lain
dulu masa baru berpindah kesini 
hujung tahun 2006

teringin la nak tar jalan depan rumah tu
sebab masa tu banyak pasir..dan dah jadi tempat 
kucing melepas
bila kena tayar..bawak masuk ke porch..
baunya boleh tahan

Bila tanya tanya..rasa mahal beno.. hampir dua ribu.
tapi yang nak letak sikit je.

Tapi tak semena mena..petang tadi
dengar bunyi bising diluar rumah..depan gate
rupanya..ini lah dia..rezekinya 'FREE'


Belum siap digelek.

Ok..jumpa lagi semua
Insyaallah.


50 comments:

  1. hahahaha. musim mancing undi skang kak.

    ReplyDelete
  2. k.erna...cam mana boleh dpt free.....saya pun nak mintaklah. Tar depan rumah saya pun dah ada lobang2 ni!

    ReplyDelete
  3. acik..rezeki perpijak ni..syukur alhamdulillah..

    ReplyDelete
  4. waduh bestnya..nak mintak jugak yang free macam tu..kat sini ada parit nak kena tar jugak..kih kih kih..

    ReplyDelete
  5. Kak Erna,
    Rezeki besar tue..
    Sempena pilihanraya kot..

    ReplyDelete
  6. sabau je lah, ingatkan rejeki apa tadi: )

    ReplyDelete
  7. salam ukhuwah, ...rezeki jgn ditolak n musuh jgn dicari....syukur pd NYA.

    ReplyDelete
  8. Acik...memang rezeki yg tak disangka2 tu...

    ReplyDelete
  9. Beruntungnya sebab dapat tar free.. Mahal juga tu..

    ReplyDelete
  10. rezeki tu....bersihlah tayar kereta selepas ni

    ReplyDelete
  11. PRU 13 dah makin hampir!,mintak apo pun buleh!
    heheheheh!

    ReplyDelete
  12. tu petanda pru dah tak lama tu erna hahaha..

    ReplyDelete
  13. eh.. samo plak dongan komen kaklong.

    ReplyDelete
  14. wah, seronoknya bertuahlah badan..
    alhamdulillah, berita menggembirakan untuk erna dan fmly..

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah.. Rezeki jangan ditolak... Tak perlulah nak pertikaikan sobab apo jalan tu di tar, yo tak.?

    Solamat duit 2 ribu tu.. Kok nak minjam kek adik badik sendiri pon bolom tontu dapek lagi duit 2 ribu tu... huhu...

    ReplyDelete
  16. wah duit 2ribu tu bole simpan..hehe

    ReplyDelete
  17. ooo...memang betul2 rezeki datang kat depan rumah, inilah namanya yang bulat datang bergolek yang pipih datang melayang...duriah runtuh!

    ReplyDelete
  18. Assalam kak, dah tertulis rezeki tar tu utk akk, alhamdulillah, kalo beli mahal gak tu

    ReplyDelete
  19. alhamdulilah ....kiranya dah tak de kucing nk melepaslah ni ye...
    selamat menggunakan jlan bertar..hihihi...

    ReplyDelete
  20. bertuah la akak..hehe
    ehh....rumah akak yo ko atau smua rumah kek situ yg dapek camni? Kok akak sorang yo dapek, sey musykil ni kak...hehehe..sajer gurau..

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum my lovely Kak Erna..:)

    Orang memberi...Kita Merasa...

    Alhamdulillah...

    :)

    ReplyDelete
  22. mmg mahal kak tar ni..kalo sikit je dah 700..tp alhamdulillah kalo dpt yg free tu :)

    ReplyDelete
  23. Ibuhani..tak tau apa2 tiba2 petang semalam semua rumah di turapkan bahagian depan tu dengan tar.

    ReplyDelete
  24. mama aini..memang rezeki..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  25. Rahel..kalau mintak tak dapat..bila tak mintak dibagi..macam tu lah selalunya kan..

    ReplyDelete
  26. missgee..mungkin la tu..apa pun tak kesah..janji seronok dah bertar..tak de lumpur2 dan pasir dah..

    ReplyDelete
  27. cik ina dodo cheng..
    he he..rezeki jugak tu cik ina..tak tau cerita tetiba..ada depan mata..he he

    ReplyDelete
  28. PCL..betul tu..syukur alhamdulillah.

    ReplyDelete
  29. MP..sungguh tak disangka..tiba2 aje..

    ReplyDelete
  30. Nur-nba.memang rasa seronok dan bersyukur..

    ReplyDelete
  31. mMoOnN aAlLeEaA betul tu.rezeki terpijak.

    ReplyDelete
  32. kak long..tak tau kok ado orang2 yan gdok taman ni mintaktapi akak bersyukur yo la.tompang dapek..he he..sumo rumah akak nampak..yang kek bolakang tak tau lah..

    ReplyDelete
  33. ibundo..tak kisah la samo pun kak pah..memang sumo orang sekarang ni piki ke situ..he he

    ReplyDelete
  34. sa..semua rumah ditaman ni rasanya sal..pagi2 tadi dah mula dia orang tu buat keje lagi.untuk rumah2 lain pulak

    ReplyDelete
  35. cikk Azz..boto tu..janji dah bo tar..suko hati..tak kisah la apo pun sobab e..

    ReplyDelete
  36. Toti@..cerita dua ribu tu dah lama..dah selesai dah duitnya he he

    ReplyDelete
  37. Amie..betul2 depan rumah tu amie..memang seronok la.

    ReplyDelete
  38. wkmsallam rosa..rezeki untuk taman akak..setaman tu..he he

    ReplyDelete
  39. Ucu..betul tu..legaaaa sangat dah lah tak disangka kan..

    ReplyDelete
  40. Acik lupekanje.setaman dipasangkan e acik..tak do angin ..tetibo datang pasang..kan best tu..he he

    ReplyDelete
  41. Pn.Kartini..memang setuju sangat..alhamdulillah.

    ReplyDelete
  42. Tihara..masa tahun 2006..nak letak sikit je dah dekat 2 ribu.lansung tak jadi.tiba2 2011 dapat free..suka sangat..

    ReplyDelete
  43. Kalau kat kampung ni... inilaah tanda-tanda nak pilihanraya..hehehheh jalan ditar semula...

    ReplyDelete
  44. Roslaini saad..memang ramai yang kata macam tu..kita tunggu aje la kan..

    ReplyDelete
  45. best2..sy tumpang gumbira..

    x dpt lah kucing2 tu melepas dah..heh hehe~~

    ReplyDelete
  46. Fatin mraz..terima kasih..memang sah la tak dapat dah..he he

    ReplyDelete