Followers

Thursday, December 22, 2011

TAHNIAH BUAT HERO BONGSU.

Assalamualaikum


Masih teringat lagi
suatu hari sebelum subuh jam baru menunjukkan 5.30 pagi..
Talipun acik berbunyi
terdengar suara hero bongsu
memulakan bicara dengan kata kata yang membuatkan maknya tak senang hati
"mak..aimi mintak ampun..mintak maaf.sebab dah menghampakan harapan mak
aimi sayang mak..
kalau mak nak aimi belajar..mak bawak la aimi balik"

Aduh masa tu..kelam kabut acik.air mata jangan cakap la
kejut cik abang..suruh dia buat pertukaran sekolah 
anak segera.

Alhamdulillah..hari ni adik dah buktikan
walaupun dia tak tinggal diasrama
dia dapat jugak semua A..
Alhamdulillah Syukur PadaMu Ya Allah.

Lepas ni..adui..acik susah hati dalam gembira..
kalau dia diterima ke asrama lagi.
berulangkah..atau pun tidak
kali ni dia nekad..nak pergi katanya..
dulu pun nekad jugak..

Tapi..dulu mungkin dia  kecik lagi kan
sekarang dah besar..tentu dia dah pandai jaga diri


Malam tadi tak boleh tidur hero acik ni
bila balik dia kata..baru aimi rasa lapo dan ngantuk
alahai anak omak.

Jumpa lagi..Insyaallah.

p/s terima kasih pada semua 
yang meninggalkan komen dan 
mengucapkan tahniah  
pada hero acik.terima kasih sekali lagi.


56 comments:

  1. tahniah buat hero acik (bongsu)kerana berjaya dlm PMR !!..agak2 apa hadiah acik nak belikan buat sibongsu ni?..he2x..

    ReplyDelete
  2. mama aini..terima kasih..
    maknya tak janji apa2..yang berjanji..abang nya yang 2 orang tu..he he

    ReplyDelete
  3. tahniah wat anak acik erna..sungguh bangga yat kak.hehe...(macam anak yat plak rasanya....)

    ReplyDelete
  4. Tahniah pada Acik Erna suami isteri atas kejayaan anak bongsu Acik Erna tu.

    Tahniah pada Aimi anak bongsu Acik Erna kerana dapat semua A dala, PMR.

    ReplyDelete
  5. tahniah buat hero acik.. saja ja buat suspend acik la tu.... bgi terkejut sikit... tahniah 3!

    ReplyDelete
  6. tahniah utk adik....dan tahniah utk acik juga di atas kejayaan cemerlang hero bongsu tu...sejuk hati ibu mengandungkan dia

    ReplyDelete
  7. tahniah buat acik erna dan keluarga serta hero bungsu tu ye....

    ReplyDelete
  8. Assalam Acik,
    yang penting ialah keselesaan anak kita, sudah hatinya tenang dan gembira...pembelajarannya pun berjalan lancar, memang tidak semua murid suka tinggal di asrama,
    tahniah buat hero Acik Erna...moga terus berjaya.

    ReplyDelete
  9. Tahniah untuk hero bongsu acik dan acik juga..:)

    ReplyDelete
  10. tahniahhhh
    Alhamdulillah
    ikut merasa bahagia :))

    ReplyDelete
  11. Tahniah tuk acik ngan hero bongsu. cik ina gembira plak baca cite acik ni, cam anak cik ina sendiri plak yang lulus PMR , excited : )

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum kak`erna:)

    Tahniah kak utk kejayaan anakanda:)
    Moga kejayaan sentiasa mengiringi anakanda Kak Erna..

    ps:
    tahun depan giliran tini lakk berdebar!....;)

    ReplyDelete
  13. tahniah...ingatlah dik,perjalanan masih jauh dan penuh liku lagi...

    ReplyDelete
  14. Tahniah Acik, tahniah untuk anak Acik...semoga kejayaan terus menerus menjadi milik anda...

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah, tumpang gembira dengan kejayaan orang lain.. anak sendiri sedang bersedih, keputusan tidak seperti yang diidamkan..

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah, tahniah buat acik sekeluarga! semoga Allah sentiasa memberkati & melimpah kurnia rahmat kepada kita semua!

    ReplyDelete
  17. Tahniah utk anak Acik dan jugak Acik......tumpang gembira dgn kjayaan trsebut....

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah, Tahniah buat hero bongsu . Mamawana tumpang gembira..

    http://nurqasehbiz.blogspot.com/2011/12/gathering-di-musollah-ehsan-bbb.html

    ReplyDelete
  19. Assalam kak, tahniah buat hero bongsu akk tu, kalo dah bijak pandai, belajar kat rumah pun berjaya, tahniah sekali lagi buat hero bongsu

    ReplyDelete
  20. Tahniah buat anakanda Aimi . Tumpang bangga anak Melayu yg berjaya cemerlang, teruskan usaha walau di mana pun Aimi berada. Tahniah juga utk Acik dan suami.

    ReplyDelete
  21. Assalam Acik,tahniah utk hero akak ya..Wah yg bongsu pon dah besar,maknya nmpak awet muda jer,cantik lagi tuh..

    ReplyDelete
  22. kak erna ....... anak2 saya lepas SPM baru keluar dari rumah dan tinggal di asrama .... PLKN perpisahan yg pertama....... tahniah utk utk hero kak....... dan hari ini saya gembira melihat anak2 didik saya bergembira dgn keputusan mereka

    ReplyDelete
  23. Tahniah utk kedua2 anak n ibu..sejuk perut mengandung :)

    ReplyDelete
  24. salam k.erna.. tahniah buat akak dan terutamanya hero k.erna tu ya.. semoga terus suksek dgn lebih cemerlang di masa hadapan :)

    ReplyDelete
  25. Tahniah buat hero bongsu kak & kak & ayahnya.. saya pulak yg rasa terharu baca n3 kak nih...

    ReplyDelete
  26. salam akak..tahniah akak..tahniah adik..alhamdulila..:)

    ReplyDelete
  27. wahhh tahniah utk achik n anak. saya tumpang happy dan sentiasa berdoa satu hari nanti giliran anak saya, dia pun akan dpt keputusan camtu...aminnnn

    ReplyDelete
  28. Tahniah! Acik tumpang gembira. Semoga dia terus menjadi kebanggaan keluarga, nusa dn bangsa. Amin!

    ReplyDelete
  29. emm kali dh oke kot..yana rasa lepas SPM oke..yana dulu pn masuk asrama asyik rindu umah je,pastu mama kata dh lepas ni SPM baru kuor...lepas PMR pun oke...dh besor sikit :)

    Tahniah ye :)

    ReplyDelete
  30. tahniah utk aimi dan keluarga... so lepas ni nak belajar kat mana?? ok dah kot kalau dapat sekolah asrama penuh.. dah besar panjang tu.. hehe

    ReplyDelete
  31. tahniah untuk heronya..

    tahniah untuk emaknya yg sentiasa bgi perangsang dan mendoakan kejayaan anak2nya..syukran..

    ReplyDelete
  32. Tahniah untuk hero bongsu dan emak serta bapa. Mudah-mudahan hero bongsu akan terus mencapai kejayaan demi kejayaan dalam hidupnya.

    ReplyDelete
  33. tahniah,
    kaklong pun tumpang banggo...!

    ReplyDelete
  34. tahniah buat hero tuh dpt stret A, bila dgr ank berjaya, hilang semua penat lelah kita kan..

    ReplyDelete
  35. kak erna...berair mata ati baca kisah ni...

    alhamdulillah syukur!

    takniah untuk hero bongsu juga
    kak erna dan suami :)

    p/s: buat kenduri jemput ati tau :D

    ReplyDelete
  36. tahniah utuk anak akak serta kak erna juga krn jd ibu kepada ank yg cemerlang...moga suri juga dpt merasai saat mcm ni bila ank2 besar nanti

    ReplyDelete
  37. tahniah buat hero kakErna tu.. lapang rasa hati ya kak tengok keputusan dia yang baik tu... anak saya hanya dpt 3A saja, itu pun alhamdulillah juga.. itu rezeki dia.

    ReplyDelete
  38. tahniah.. tahniah untuk hero pilihan hati.. =)
    semoga terus sukseeeesss...

    ReplyDelete
  39. Assalammualaikum wbt Kak Erna.
    Tahniah yea kejayaan anak akak dengan cemerlangnya.Semoga terus maju jaya di masa akan datang. Tingkatan Empat nanti nak pilih aliran apa kak? Aliran Sains Tulen atau Sains Agama? Biasanya jika keputusan cemerlang pelajar suka memilih aliran sains tulen.

    ReplyDelete
  40. Salam.

    Tahniah utk Aimi dan utk acik sekeluarga.

    Kalau dia nak sambung di SBP bolehlah memohon. Mana tahu ada rezeki lagi kali ni. Sebelum ni dia dapat sekolah asrama di mana? Budak masa Ting 1 kadang memang tak tahan nak duduk asrama. Anak2 saudara saya pun lari dari asrama... ngeee

    ReplyDelete
  41. tahniah utk aimi tahniah jg utk acik..mesti bangga n terharu kan acik..sejuk perut ibu mengandung..lps ni rasanyer ok kot klu dia nak duk asrama sbb dah besar pnjag tu..insyaallah..

    ReplyDelete
  42. Tahniah! dari ita juga...
    semoga terus berjaya...

    ReplyDelete
  43. Tahniah aimi.. bijak dan berani dia, bertindak sebelum terlambat... tepat keputusan dia betukar sekolah.. tahniah acik erna juga..

    ReplyDelete
  44. straight A! alhamdulillah..truskn kcmerlangn n jadilh ank yg mampu mmbahagiakn ibu n ayah ye, aimi ;D

    tahniah juga buat akk n suami

    ReplyDelete
  45. Tahniah di atas kejayaan Aimi.. Moga beliau terus cemerlang dalam peperiksaan SPM.

    ReplyDelete
  46. Alhamdulillah.....Congratulations to anak omak ehh.....berkat doa k.erna jugak tu! Happy 4 u too....... :))))

    ReplyDelete
  47. Tahniah buat anak bungsu acik..
    ni yg tolong amik gambar ida aritu kan..memang anak omak betul.

    ReplyDelete
  48. tahniah buat hero bongsu dan acik sekeluarga..semoga terus berjaya dunia akhirat ye.

    ReplyDelete
  49. tahniah acik erna~

    sejuk perut tak? hehee

    ReplyDelete
  50. wah...tahniah untuk anak acik..hebat...

    ReplyDelete
  51. Tahniah buat hero bongsu acik tu...sekolah mano tu cik?

    ReplyDelete