Thursday, November 29, 2012

PERSIMMONS..IDAMAN KALBU..

Assalamualaikum
dah dua kali tengok gambar ni diblog kakzakie
acik pun teringin nak tayang
bukan sebab apa..
kalau la dapat beli macam kakzakie kata
RM10 dapat 14 biji..
bestnya..dapat banyak.. dah la buah ni sedap
acik suka sangat
tapi mahal
RM10 dapat 4 biji je
ni pun dapat ambik gambar 3 biji je..1 biji lagi 
dah dimakan semalam
hari ni buka puasa je..nak ngap buah ni dulu
harap2 ada la jumpa jual murah buah ni diseremban
nak beli banyak2 .
oklah,jumpa lagi,In Shaa Allah

40 comments:

  1. kalau anak2 saya tengok buah ni, masing2 buat muka pelik..pisang kaki? Tak rupa pisang pun? kaki..bukan binatang? macam2 soklan dia orang.

    ReplyDelete
  2. saya pun suka makan buah ni. pertama kali belidi C. highland. masa tu musim dia manis dan sedap sgt

    ReplyDelete
  3. kalau time shopping buah, buah ni memang akan masuk dalam list gb!

    ReplyDelete
  4. ramai yg suka rupanya pisang kaki nih...
    mahal juga...

    ReplyDelete
  5. Sedap, saya suka buah ni, Acik :)

    ReplyDelete
  6. tadi singgah rumah kakzakie ayu dh kecur
    singgah sini.. terus lap air liur.
    hahhaha

    ReplyDelete
  7. selain delima, inilah buah yg paling saya suka! yg kering pun saya suka..sekrg tgh musim acik, mmg boleh dpt 14 biji utk rm10...

    ReplyDelete
  8. Teringin pula nak rasa buah ni.. Nur tak pernah makan lagi kak.. Ni penangan entri Kak Zakie semalam.. :D

    ReplyDelete
  9. Acik.., ummi pun suka, tapi dah lama tak makan, tengok ni terliurlah pulak!

    ReplyDelete
  10. assalam AE..rindu kat AE..sedap, mama pernah makan sekali aritu..

    masalah blog mama dah selesai.. :)

    ReplyDelete
  11. sedapp kak achikkk ..
    saya dah lama makan nie ngan hubby sampai dah naik muakk kekee ;)

    ReplyDelete
  12. Salam acik..buah ni ada yg buat sabun kan?kalau x silap brand fruities..

    *acik ni link blog sy yg baru:)*

    ReplyDelete
  13. sedap ke tak pernah rasa lagi hehe..

    ReplyDelete
  14. Pisang kaki ni M cuma penah rasa sekali ja seumur hidup la ni...Tp M tak suka sangat..

    ReplyDelete
  15. buah pisang kaki ni kan... tak pernah pun cuba, sedap ye Acik???

    ReplyDelete
  16. sbb sdp tu yg hargayer mahal tu kan acik

    ReplyDelete
  17. dah lama tak makan buah ni. sedap kan

    ReplyDelete
  18. lama tak makan..saya pun jadi teringin.. hehe..

    ReplyDelete
  19. Kenapa mahal ye tempat acik. Tempat kakak paling mahal pun sebiji seringgit aje tau. Ada yg import masih dalam kotak cantik pun boleh dapat 6 biji sepuluh ringgit.

    ReplyDelete
  20. dah lama tak makan..pernah sekali jer rasa

    ReplyDelete
  21. Assalam kak

    booeh tahan jugak harga dia kan
    tapi bukan selalu dapat mkn kan.
    Sy pun dh lama tk jumpa buah ni :)

    ReplyDelete
  22. akak..saya makan jugak buah ni wpun kurang suka...dapat yg. manis lagi best..

    ReplyDelete
  23. kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
    semoga menjadi semangat .. :)
    Ingatlah selalu bahwa tekad Anda untuk sukses lebih penting daripada yang lainnya.

    ReplyDelete
  24. Mak Yati pun suka makan buah ni. :)

    ReplyDelete
  25. kalau saya nak beli buah ni dgn rega murah saya gi beli kat pasar borong sbb kalau kat gerai buat mmg mahal. suka makan yg masih rangup kalau yg dah masak sangat tu bagi kat baby saya jer sbb dia main telan je heee...

    ReplyDelete
  26. mahalnye,,heheh xpenah mkn lg buah ni=)

    ReplyDelete
  27. persimmon ni mmg mahal kan...
    Tapi buah berkhasiat..mmg mahal..

    ReplyDelete
  28. hahaha..kalau panggil pisang kaki memang pelik kan kak..kalau sebut persimmon..baru la orang kenal..mak oii mahalnya, RM10 dapat 4 biji jerr...ayoyooo..

    ReplyDelete
  29. kesukaan akak jugakni...
    kalau dapat makan ehm tak nak bagi orang lain makan...

    ReplyDelete
  30. PM tak pernah lagi makan buah tuh...sedap yer Acik??

    ReplyDelete
  31. xpasti pernah makan ke tak.rasa macam pernah...hee

    ReplyDelete
  32. Nak kena pi beli la.. Asyik tengok gambaq ja.. Jeles pulak..
    Sebenaqnya yg selalu beli buah pakchaq, tapi hari ni dia beli tembikai saja..lmakchaq pulak lupa nak pesan

    ReplyDelete
  33. kegemaran saya dan anak2 jugak ni Acik...

    ReplyDelete
  34. rasanya minggu ni dah 2 kali nengok gambar pisang kaki ni..alahai mahalnya

    ReplyDelete
  35. Pisang kaki ni kan, acik. Mak sey pun suko. Kek kodai buah topi jalan tu solalu gak jua mughah sikit banding ngan supermarket.

    ReplyDelete
  36. Pisang kaki? Owh nama scientificnya pasimon yep

    ReplyDelete
  37. x pernah dengar dan x pernah tengok dan x pernah makan...:)

    jakunnya kina..huhu

    ReplyDelete