Saturday, December 1, 2012

AIS KRIM DURIAN? KE..DURIAN CREPE

Assalamualaikum

Semalam..hero bungsu buat permintaan
macam biasa..
kalau nak apa2 caranya dia memang berbelit sikit.
Malam tadi..dia tanya..
"mak esok ada pi mana mana ke"
acik jawab ada ..esok ada 2 kenduri
"oo ye ke..tak apalah"katanya
dah maknya memang dah tau cara hero yang sorang ni
terus tanya..
adik nak minta mak masak apa esok
..kalau tak kemana mana emi nak mak buat
 kuey tiew goreng
tapi dah ada kenduri tak apa lah..katanya
Pagi pagi tadi acik minta ayahnya pi pasar
 beli bahan bahan 
nak goreng kuey tiew.
sekali balik
bawak benda alah ni
2 tu 4 ringgit.
nah..rasa lah katanya.
oo selama ni en.abang dengar je rupanya acik sebut DP ni
tu la dia belikan buat acik rasa.
yang mula2 rasa..hero bungsu
terus dia cakap..
mak tak payah buat la..emi tak suka..he he
tu la dia hero bungsu acik..
kalau pasal makan..pandai sangat memilih.
tapi acik rasa..mungkin yang dibeli
ni tak kena ngan tekak
belum cuba lagi orang lain punya kan
mesti ada yang sedap ni
acik dah rasa..dan dah tengok
tak sama macam gambar
yang ni macam dah siap diblend
 durian ngan creamnya tu.

oklah..panjang pulak dah.
kuey tiew goreng pun dah masak
dan dah selamat dimakan buat sarapan pagi ni

jumpa lagi,In Shaa Allah

34 comments:

  1. Kalau yang bt betul2 durian crepe ni mmg sedap.. Acik kena bli lain lak ye..


    Sedapnya sarapan dgn kuey tiew goreng, saya lak masak mee goreng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisy..memang kena beli dan rasa yang lain pulak ni he he..yang beli tadi memang tak menepati piawaian tekak anak2

      Delete
  2. Saya pun belum pernah makan DC tu....kat tempat saya belum nampak lg org jual.

    ReplyDelete
  3. org niaga, biasalah nak untung, buh inti sikit.. nak puas hati, baik buat sendiri..

    ReplyDelete
  4. pandai anak teruna akak tuu
    x kena tekak x nak makan lah yee keke
    x per .. lepas nie achik try beli yg lain pula , saya kak 3 kali beli baru dpt yg sesuai ngan tekak nie ..
    mantopss !

    ReplyDelete
  5. tak ada rezeki lagi nak rasa DC. apa rasa entahlah. boleh masuk dgn tekak pun tak tahulah.

    ReplyDelete
  6. Lain orang lain cara buatnya ye Acik, lain tekak lain pula merasanya... agaknya belum dapat yang betul2 tu...

    ReplyDelete
  7. sedap ke tak camtu acik...js pun blm pernah rasa lagi...^^

    ReplyDelete
  8. salam acik
    kalau buat CD nanti sya nak rasa boleh?

    ReplyDelete
  9. Zar dh raa dc.. Mmg bukan selera anak tekak.. :-)

    ReplyDelete
  10. sey sampai skang ni tak ponah makan crepe ni kak.. Takdo lak ghaso teringin nak cubo...

    ReplyDelete
  11. Tak pernah lagi makan DP ni, kat facebook dok heboh kata sedap.

    ReplyDelete
  12. ptut tak sedap kot Acik...durian/cream diblend....
    kena buat sendiri juga Acik CD....baru best

    ReplyDelete
  13. as salam

    ada jugak jual kat sana..kt tempat saya takde pun..saya ske yg beli dari buat seniri..hehe..alasan:)

    ReplyDelete
  14. saya mmg suka mkn kue tiaw goreng. suka yg buatan sendiri.

    ckp psl DC ni, tadi baru beli & mkn. esok kot nak buat entri. tapi kesimpulannya, bkn taste tekak saya lah. suka mkn durian plain lagi. ^_^

    ReplyDelete
  15. saya tak pernah makan lagi durian crape ni...

    ReplyDelete
  16. assalam AE..mama tak pernah makan lagi..hu2x..harus cari ni..dah terliur ni tau..

    ReplyDelete
  17. tak rasa pun lagi guane rasa dia...

    ReplyDelete
  18. Semua org pakat2 demam doyan crepe..hi hi

    ReplyDelete
  19. assalam acik
    wah kan semuanya durian crepe, popular betul skrg ni, sy je tak makan2 lagi he he sb dgr durian kurengg sikit melainkan durian betul2 yg baru kopek tu
    pandai hero acik ni lah he he

    ReplyDelete
  20. acik masa yat ngandung baru2 ni mmg sempat mkn crepek durian ni...sedap sgt..msatu ngidam kan..tp yat xde rezeki lg..baby dah pon gugur bbrapa hari yg lalu..

    ReplyDelete
  21. yeay..dah berjaya try buat haritu. siap ubah resepi dari pandan ke blueberry lagi..hihi..sedap juga.. ;)

    ReplyDelete
  22. esok poe sereting tak ? hehe

    ReplyDelete
  23. kalau kena gayenye memg sedap dp ni kak,hehe mgkin yg buat ni bru blaja kot =)

    ReplyDelete
  24. Musim durian, ramai yg kena demam durian crepe. Ada perisa lain tau, mganggo, pic, coklat, honidew etc.

    ReplyDelete
  25. Tongah hangat ni. Mano2 poii yo, sumo oghang sibuk buek crepe. Tapi kan acik, deghian sey haghi tu makan cam tu yo. Lagi sodap. Hehehe.

    ReplyDelete
  26. mmg tgh demam crepe durian nie....

    ReplyDelete
  27. tak pernah rasa lagi....tapi selalu jg tengok kat blog kawan2...

    ReplyDelete

  28. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  29. nape pelik je bentuk dia 2..hehehe:)

    kina x makan..xp law kueh tiaw kina makan..

    ReplyDelete
  30. Acik Erna sihat ke? Lama tak dengar cerita. Yati tak pernah cuba durian crepe, tapi tengok gambor kawan upload, lain warna dan ropanya.

    ReplyDelete