JellyPages.com

Saturday, November 17, 2012

KALAU DAH KITA PUNYA

Assalamualaikum

Abaikan nampak kasut bersepah tu ye..
ada kisah disebalik plastik beg berwarna biru tu
masa balik..turun dari feri
selepas barang barang semua diturunkan
acik tengok plastik biru ada 2 je
acik kata..ada satu lagi ni.
acik yang beli..mesti acik tau kan
hero kedua kata
ada 2 je la mak..biasa la budak kan
sekali adik acik sokong..ye la cik na..
tadi orang bawak 2 je katanya
acik yakin 3..mesti ada yang salah ambil
disitu ada satu beg plastik biru yang tinggal
walaupun sama..tetap tak serupa..sebab tu bukan acik yang beli
orang yang nak kelangkawi pun dah mula nak naik keferi
kami semua pun keluar
dipintu nampak en suami memegang satu beg plastik biru
haaaa kan acik dah kata..kurang satu
rupanya..en suami acik senyap senyap dah keluar dulu
dia pergi belek setiap beg yang ada atas troli 
orang yang dah keluar dulu
orang yang kelapan..katanya dia nampak
 plastik biru ada tulis nama dia
dia terus cakap..cik..ni saya punya..ada tulis nama ni
nama saya jalal..katanya.
orang tu pulak dengan mudah kata..
kalau betul encik punya ambil lah..katanya.
senang je kan..dah rezeki acik dan dah memang acik yang punya.
acik pun dah biasa..kalau pi Langkawi ke
Kelantan ke..dengan kawan2 masa berkursus
mesti dah siap2 bawak artline.
beli je..terus tulis nama di beg plastik tu
ada guna nya tulis nama atas beg plastik tu
bukan tulis nama atas batu je.he he

oklah jumpa lagi..


23 comments:

  1. Nasib baik Acik tulis nama pada plastik tu..
    Kawan saya pernah hilang 2 set pnggan masa ke lngkawi..dah bukan rezeki dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam MP..Alhamdulillah..memang acik tak lupa tulis nama..

      Delete
  2. Aah kak, kalau dah rejeki kan kak, fuh panik juga kalau hilang, yelahh beli ngan duit bukan ngan air kann, sib baik achik tulis nama, memang penting, bila dah ramai2 nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ieda..sebab dah ada nama..terpaksarela la kena serahkan balik he he..walaupun beli tak sampai ratus pun..tapi kita dah beli kan..ieda..

      Delete
  3. nasib baik.
    tulis nama kat plastik ni pesen mak saya. kalau pergi langkawi/ rombongan ramai2 itu yg di pesannya.

    ReplyDelete
  4. nasib baik tulis nama kaau tak biru juga mata nak mencari semua orang pun bawa beg biru hehe

    ReplyDelete
  5. kisah ni zino tak jadi tulis la hehe minta dia orang baca kat sini je

    ReplyDelete
  6. Nanti kalau ! Nak melancong pun nak ikut tips ni gak la..kalau dah rezeki tu, tetap x ke mana kan Acik.

    ReplyDelete
  7. Kak minggu lepas aym dan ikn pari sy dikebas org lain kat econsave lik umah 2 haiwan tu takdo...bekejar sy ke econsave buat aduan sib baik dpt lik ganti rugi...serupa je cam kes akak cuma sy diganti dgn brg baru..:)

    ReplyDelete
  8. as salam..langkawi dan plastik biru xdapat dipisahkan..betul tak...hehe

    ReplyDelete
  9. Sama. Saya pegi travel mana pun mesti bawak pen marker. Memang akan tanda apa saja barang yg saya beli. Mudah dan tiada dakwa-dakwi lagi nanti.

    ReplyDelete
  10. Kalau tak tulis..mungkin melepas tu kak. Alhamdulillah..
    Tips yg baik, saya pun tak terfikir nk buat gitu. :)

    ReplyDelete
  11. Nasib baik tak tercicir kan...kalau tak rugi je...

    ReplyDelete
  12. wow akak, beli apa tu. mesti pinggan mangkuk tu...hehehehehe

    ReplyDelete
  13. akak....
    tu yang bagusnya kalau kita tulis nama...senang nak cari barang kita kalau hilang...:)

    ReplyDelete
  14. as salam

    saya pun nak buat camtu jugak..saya nak jalan jauh thn depan..in shaa Allah..

    seronok akak berborong ey:)

    ReplyDelete
  15. Nasib baik kan.. Org tu pun slumber je kan.. Klu zar dah tentu ku soundkan seraun dua.. Hehehe

    ReplyDelete
  16. Acik ni gi Langkawi segerombolan ngan En. Zino la ye??

    ReplyDelete
  17. wah... banyak soping acik!


    balik dr Langkawi tak sah tanpa beg plastik biru tu.... kan Acik

    ReplyDelete
  18. heheh byk shopping ye,,

    haah selama ni saye xpenah tulis name kak, pasni kene tulis gak cmni,baru selamat

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah dapat balik. Selambanya orang tu kan Acik, patutnya minta maaflah kan, bukannya susah.

    ReplyDelete
  20. fuh sib baik jumpa..kalau tak nanges xde lagu :)

    ReplyDelete
  21. kalo dh g ngan rombongan mmg kne tulis nama ngan marker. samalaa pemikiran mak ngan hub sy...ehehehh... walaupon ada molot longkang yg ckp,"byk sgt ker brg sampai nak bertulis2?"...har3

    ReplyDelete