Friday, November 2, 2012

CUKUP SUDAH..

Assalamualaikum


Tak tau lah..sama ada..acik ke yang dah tua2 ni
mudah terasa..
atau pun memang orang yang jual kuih 
dan goreng pisang tu yang tak mesra alam.
acik mintak dah..nak tu nak ni..berapa2
 dia buat tak tau je
asek berborak ngan kawan dia
lepas tu boleh pulak dia bungkuskan 
goreng pisang untuk kawan dia
kemudian..eh..kau punya aku belum bungkuskan..
katanya pulak pada kawan dia sorang lagi
acik dok terpaku disitu dia buat tak reti je
kawan dia dah beransur pergi baru dia bungkuskan apa yang acik nak
bila masa bayar acik bayarkan duit oren
boleh pulak dia bercakap sendiri..ramai pulak yang bagi duit oren ari ni
masa aku nak tak de pulak..rungutnya..
acik kata dia merungut sebab masa tu 
dia tak pandang pun muka kita.
rasanya tak mau kesitu lagi dah..
kali kedua  jadi macam ni
Hari ni hari bekerja..tak sempat nak masak apa2
 nak pi tengok hero bungsu..
tu yang acik beli je

ok lah..jumpa lagi,Insyaallah

23 comments:

  1. Salam K.Erna..klu atie dapat penjual yg tak 'mesra alam ' camni...tu la kali trakhir atie g beli ngan dia.
    Septtnya layan la..Klu Hb atie mmg terus tinggal jer klu dpt org camtu

    ReplyDelete
  2. As salam AE.. Kalau kakya la tu.. Tak tunggu.. Tak jadi beli.. Terus angkat kaki cari tempat lain...

    ReplyDelete
  3. Salam Kak.... saya pun biasa kena macam tu... kali pertama ok lagi pergi kali ke 2 pun sama.. pastu mmg takder kali ke 3 dan selamanya pun saya tak pernah singga kedai dia lg

    ReplyDelete
  4. angah pernah kena gak, tapi angah blah je, tak koser nak nunggu

    ReplyDelete
  5. kesian acik... org ni tak belajar ilmu berniaga

    ReplyDelete
  6. dia tengah period gaknya acik...
    kalau terkena kat saya, saya pun terasa ati...
    mmg tak jenguk lagi la..

    ReplyDelete
  7. Acik ni penyabar la jugak kn..kalo saya cpt je angkat kaki dgn peniaga gini.

    ReplyDelete
  8. kesian Acik, takpe lain kali jangan beli kat situ lagi Acik.

    ReplyDelete
  9. Mano kak? Kodai dopan fmly store tu ko?

    ReplyDelete
  10. erna..happy dpt bertemu hero bungsu,lama ibunya tak ketemu..

    ReplyDelete
  11. tokei tuterlebih makan pisang tu agaknya...

    ReplyDelete
  12. tak mesra pelanggan..
    tak elok bersungut2 dpn org sbenarnya apalagi depan pelanggan..sabar je lah kak

    ReplyDelete
  13. kalau saya..tu la kali terakhir saya beli kat tempat dia..:)

    ReplyDelete
  14. Kesian Kak Acik... Lepas ni, akak jangan datang ke gerai tu lagi.. Ramai lagi peniaga yang baik layanannya.. Patutnya beri layanan 1st class dengan pelanggan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Erna...pernah kena kat saya masa nak beli keropok lekor kat Terengganu dulu,rasa sedih dan marah pun ada.

      Delete
  15. Ishhh...hilang satu pelanggan...

    ReplyDelete
  16. ehem..sungguh kurang sopan org camtu..nak berniaga ke apa?..bolih pilih2 pelanggan pulak..mama ni jenis tak sabar sikit..agaknya terus tinggalkan je..hu2x..

    ReplyDelete
  17. Tak yah lah poii situ laii acik. Gogham lak donga e. Eksen na lak.

    ReplyDelete
  18. Kalau M pun tak pi dah untuk kali kedua...

    ReplyDelete
  19. mungkin dia jenis yg xpeka dgn hati org...kalau saya pun terasa,mcm xnak bisnes je gaya mcm tu...kalau xterdesak mmg takkan beli dah la kan pasni...

    ReplyDelete
  20. orang macam ni.. macam tak hargai rezeki... apa naka jadi.. humm

    ReplyDelete
  21. acik erna t lau nak goreng pisang ke,minta ajeh kat bloger irfa...tak yah gi lagi gerai tuh !

    ReplyDelete