Tuesday, November 20, 2012

CILI YANG SEDAP..

Assalamualaikum
Siang teringat ingat 
 malam termimpi mimpi
bagi yang dah merasa
tentu tak boleh lupa
sedap sangat
terima kasih pada azi dan ibunya
tanpa mereka 
tak dapat la merasa keenakan cili ni

Jumpa lagi,Insyaallah

31 comments:

  1. i like cili api bcoz i like pedas ;)

    ReplyDelete
  2. hari itu saya dapat juga cili macam ini sebagai balasan dari belah perempuan semasa pertunangan anak saya .. rupanya cili tiruan.

    ReplyDelete
  3. cantiknyer mmg sebiji cili betul2... cumenyer cili nyer tak pedas hehehe

    ReplyDelete
  4. cer zoom dekat skit dan tempek isi dalamnya sekali ye

    ReplyDelete
  5. Macam cili betullah Acik. Merah dan kilat. Dapat colek resepinya tak? Acik kalau dapat mesti boleh buat punya.

    ReplyDelete
  6. i tahu cili tu sebenarnya diperbuat dari kacang..kat kelantan atau thailand dia panggil lukchop...betul tak?? :)

    ReplyDelete
  7. cili yg cantik merah , adakalanya x semestinya pedas kan akak ;)

    ReplyDelete
  8. wah cili manis hehe teringat time bertunang dulu mesti ada cili manis ni sbg hantaran:)

    ReplyDelete
  9. as salam

    rasa camne yer..saya bese makan yg tembikai tu:)

    ReplyDelete
  10. ni mesti bkn cili real tu..tapi sekali tengok mmg real. Acik citerlah apa rasa dia. saya tak penah mkn.

    ReplyDelete
  11. salam akak...
    he..he..mesti mak seronok bila tengok N3 akak ni...he...he..

    ReplyDelete
  12. cili tu mmg sedappppp sbb ada kacang kat dalamnye.......
    4 tahun lepas ucu dah kena masa anak buah bertunang...hihihihi...

    ReplyDelete
  13. Orang kata cili besar merah tak pedas, Kalau pedas pun tak sepedas cili api.

    Tapi pada akak yang tak tahan pedas ni semua cili adalah pedas.

    ReplyDelete
  14. ni cili masa gi rumah blogger tu kan? cili biasa ke cili luarbiasa ni? :)

    ReplyDelete
  15. Cantik cili tu. Saya suka tembak gambaq cili, cantik :)

    ReplyDelete
  16. benarlah yg merah itu menawan.. tak kiralah bila rasanya manis atau pedas ianya tetap nampak memikat..

    ReplyDelete
  17. Kak Acik ni cili betul atau manisan.. ?? hmm tertanya2 pula apa yang mrmbuatkannya sedap sangat tu..

    ReplyDelete
  18. beli kat langkawi ke tu kak? macam cili betul kan..cantik

    ReplyDelete
  19. hehehe.. kak ada biji tak, nak tanam? Kalaulah botul ada cili yg manis, tak sodap la masak lomak kito kak

    ReplyDelete
  20. cili apa tu akak..elok jer rupanya..

    ReplyDelete
  21. Perghhh...merah menyala! Nampak sexy lak chilies tu semua.... terus teringat monyet berasap telinga mamam cili! hehehe

    ReplyDelete