Tuesday, November 20, 2012

CILI YANG SEDAP..

Assalamualaikum
Siang teringat ingat 
 malam termimpi mimpi
bagi yang dah merasa
tentu tak boleh lupa
sedap sangat
terima kasih pada azi dan ibunya
tanpa mereka 
tak dapat la merasa keenakan cili ni

Jumpa lagi,Insyaallah

31 comments:

Lya Colours said...

pedasss

Anum said...

pedas... :(

Kakcik Nur said...

Cili yang lemak manis, ya? :)

Irfa said...

i like cili api bcoz i like pedas ;)

al-lavendari said...

hari itu saya dapat juga cili macam ini sebagai balasan dari belah perempuan semasa pertunangan anak saya .. rupanya cili tiruan.

norhidana said...

cantiknyer mmg sebiji cili betul2... cumenyer cili nyer tak pedas hehehe

NM02 said...

cer zoom dekat skit dan tempek isi dalamnya sekali ye

Rai Ourkizuna said...

hadehh..merah molepp...

Kakzakie said...

Macam cili betullah Acik. Merah dan kilat. Dapat colek resepinya tak? Acik kalau dapat mesti boleh buat punya.

Saya Disini said...

merahnye

NenetPenne (NP) said...

i tahu cili tu sebenarnya diperbuat dari kacang..kat kelantan atau thailand dia panggil lukchop...betul tak?? :)

ieda said...

cili yg cantik merah , adakalanya x semestinya pedas kan akak ;)

cheqna said...

apa tu???

SHAHZEE said...

wah cili manis hehe teringat time bertunang dulu mesti ada cili manis ni sbg hantaran:)

Zareda Norman said...

Cili merah x semestinya pedas..:-)

Tihara said...

as salam

rasa camne yer..saya bese makan yg tembikai tu:)

Ujie said...

ni mesti bkn cili real tu..tapi sekali tengok mmg real. Acik citerlah apa rasa dia. saya tak penah mkn.

azi said...

salam akak...
he..he..mesti mak seronok bila tengok N3 akak ni...he...he..

Ucu Faridah said...

cili tu mmg sedappppp sbb ada kacang kat dalamnye.......
4 tahun lepas ucu dah kena masa anak buah bertunang...hihihihi...

Kunang-Kunang said...

Orang kata cili besar merah tak pedas, Kalau pedas pun tak sepedas cili api.

Tapi pada akak yang tak tahan pedas ni semua cili adalah pedas.

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

nak tau ape dlmnye tu,,hehehe

AdaM Hawa said...

halwa ke ni kak?

Daddy Ziyyad said...

ni cili masa gi rumah blogger tu kan? cili biasa ke cili luarbiasa ni? :)

Dinas Aldi said...

Cantik cili tu. Saya suka tembak gambaq cili, cantik :)

Hanis Azla said...

benarlah yg merah itu menawan.. tak kiralah bila rasanya manis atau pedas ianya tetap nampak memikat..

Nur-nba said...

Kak Acik ni cili betul atau manisan.. ?? hmm tertanya2 pula apa yang mrmbuatkannya sedap sangat tu..

~Cik Viva~ said...

beli kat langkawi ke tu kak? macam cili betul kan..cantik

ibuintan said...

hehehe.. kak ada biji tak, nak tanam? Kalaulah botul ada cili yg manis, tak sodap la masak lomak kito kak

Si Matatajam said...

Merah menyala tu....

Kasih Salina said...

cili apa tu akak..elok jer rupanya..

Marya Yusof said...

Perghhh...merah menyala! Nampak sexy lak chilies tu semua.... terus teringat monyet berasap telinga mamam cili! hehehe