Wednesday, July 24, 2013

TAHI LALAT YANG BERJASA

Assalamualaikum
(gambar acik masa muda sikit ni je yang nampak tahi lalat)
Hari Isnin..22hb.julai,2013
acik buka FB..acik tengok ada 
yang nak jadi kawan
acik cuba tengok nama dan gambar
Ya allah..seronoknya
kawan lama acik
dah lama mencari..tapi tak jumpa
tiba tiba dia pulak yang jumpa acik dulu..Alhamdulillah
acik cuba tanya dia..
ros..macam mana boleh jumpa saya ni,
ros kata..ada kawan dia yang like status acik
tu yang dia dapat tengok.katanya
sekali tengok gambar
memang betul kawan yang dia cari cari selama ni
kata Ros..selagi tahi lalat tu tak hilang
sampai bila bila pun..dia tetap kenal
aduhai..bukan Ros sorang yang kata macam tu
ramai lagi kawan sekolah kata perkara yang sama.
nasib baik acik tak buang dulu kan he he
acik memang nak buang..takut..tengok
makin besar..tapi arwah mak marah..bahaya katanya
ada juga jasa ko tahi lalat..he he
ok lah jumpa lagi,In syaa allah



34 comments:

  1. wah...tahi lalat pemanis wajah tu acik...

    ReplyDelete
  2. selamat pagi
    singgah n salam ramadhan ke 15

    ReplyDelete
  3. manis apa bertahi lalat hehe..ehhh skrg pun acik masih muda lagi la..

    ReplyDelete
  4. hihihihihi.. kira macam trademark lah yer...

    ReplyDelete
  5. AE.... nape tak snap baru je...sebab gambar tu pun tak jelaslah tahi lalatnya...hehe... nak jugak tengok dari dekat dekat.
    Tahi lalat cari makan tu namanya!

    ReplyDelete
  6. salam ramadhan # 15 acik
    baru dpt tgk wajah acik..cun jgk..

    ReplyDelete
  7. Salam akak...

    akak dalam gambar cantik...kat luar lagi cantikkk....tapi hari tu saya tak perasan pulak akak ada tahi lalat kat muka...:)

    ReplyDelete
  8. kalau acik nak tahu kat muka nur banyak betul tahi lalat..macam sharifah aini pula he..he..
    sebab tahi lalat dia kenal acik balik...

    ReplyDelete
  9. Waaa...Acik mudo laie rosan eh... Tapi kok buang pun, orang mosti kona laie tu Acik...jangan risau..hahahahaha.

    ReplyDelete
  10. tahi lalat pemanis juga tahi lalat cop pengenalan

    ReplyDelete
  11. Oh, kalau macam tu senang le nak jumpa akak nanti, round banda Seremban carik si tahi lalat he he

    ReplyDelete
  12. Tahi lalat memang salah satu tanda senang orang nak ingat / kenalkan Acik... selain penambah seri manis wajah he hehehehh.

    ReplyDelete
  13. buleh wat cerpen 'kerana tahi lalat ku temui kawan lama' hehe

    ReplyDelete
  14. Itulah tuah tahi lalat jadi penghubung yg dah lama terpisah. Tahi lalal ni kan pemanis acik. Biar ajelah...

    ReplyDelete
  15. Assalam acik, tahi lalat jejak kasih ni hehe

    ReplyDelete
  16. tahi lalat pemanis wajah & pembawa tuah juga tu acik !

    ReplyDelete
  17. Amboii tahi lalat pemanis muka tu yang nak dibuangnya. Tak baik tau. ACIK memang manis dengan taiklalat tuh.

    ReplyDelete
  18. Pewitttt memang manis lah tahi lalat acik erna tu... tergoda tengok U :P

    ReplyDelete
  19. Comel Acik, manis je orangnya, tambah ada tahi lalat, lagi manis.

    ReplyDelete
  20. tahi lalat penghubung silaturrahim gitu...

    ReplyDelete
  21. Memang besaq jasa tahi lalat tu, Acik :)

    ReplyDelete
  22. tahi lalat pemanis tu acik :)

    ReplyDelete
  23. terima kasih pada tahi lalat hehehe

    ReplyDelete
  24. tuah ayam nampak dikaki..tuah acik nampak kat tahi lalat lah yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik tlg emailkan alamat acik sebab nekcik nak tnya pasal tahi lalat

      Delete
  25. tahi lalat kn pemanis muka acik..

    p/s nk jemput tuan blog ni utk join GA simple sy ;-)

    ReplyDelete
  26. Salam K.Erna...tahi lalat pemanis wajah tu.Bestkan jumpa kwn lama...tingat kenangan lama.


    p/s:Kuih btg buruk dah sampai ke kak?Risau ni...Yg sama post dgn kuih akak dah bgtau,kuih dh slmt sampai :)

    ReplyDelete
  27. Manis achik.. tahi lalat tu pemanis wajah..

    ReplyDelete
  28. org yg tkader tahi lalat sibuk buat tahi lalat palsu, acik pulak nak buang hehee...

    takleh buang sebarangan tahi lalat tu, kan acik, betul la cakap mak acik tu....

    ReplyDelete
  29. Betul tu...tahi lalat kata orang pemanis wajah...itu pun kalu ada 2 3 biji...kalu banyak sangat pun rasa tak senang jugakan...

    ReplyDelete
  30. Tahi lalat acik ni macam tahi lalat DS Rosmah. Dulu dio pun ado tahi lalat tu. Tapi makin bosar lopeh tu ado ghambut tumbuh. Doktor nasihat sughuh dio buang. Sokaghang ni memang dah tak do laii dah.

    ReplyDelete