Thursday, July 25, 2013

SEBUT IKUT SEDAP LIDAH

Assalamualaikum

(gambar dari blog asma..tumpang tayang gambar ye asma)
Suami acik suka kuih ni
semalam sampai dah jauh pun 
pusing semula.... nak jugak kuih ni
acik la  yang kena pi cari.
sebab kereta banyak sampai tak boleh nak parking
tapi dia dah tak berani nak sebut nama kuih ni
en.suami mesti cakap
beli kuih 3 segi tu he he
sebabnya..en.suami acik ni memang suka sebut
main sedap lidah dia je
bila anak anak gelak..bukan anak je.
.acik pun sama he he
selalunya bila dah beli kuih ni
dia cakap..makan la kuih a famosa tu..sedap..katanya
mesti lah anak2 gelak kan..
ni kuih samosa la yah..
bila dah selalu silap dia cakap..
ala..sama je la kuih tu..makan je la he he
acik tak ngata tau..
acik cerita je..he he
oklah jumpa lagi,In syaa Allah

30 comments:

  1. Salam akak..
    he..he.. A Famosa pun Famosa le ye..salah sebut tak pe janji sedappp...:)

    ReplyDelete
  2. heheheh asal boleh yek acik, tp kelakar pe... cume kite anak beranak je yg tau apa kuih yg dia mksudkn

    ReplyDelete
  3. Hehehe..kelakar jugak..tak pe, janji sedapkan...

    ReplyDelete
  4. hehe..nama glamer tu Acik, nama bersejarah lagi, sesuai dengan samosa, resepi zaman berzaman, hehe..

    ReplyDelete
  5. hehe, yus pun suka kuih ni kak, samosa jadi afamosa...hihihi

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum..
    salam kenal.. saya baru jadi follower kat sini..
    saya datang dari rumah lagesi qhaifa.. sebab nampak samosa ni lah.. :) terus singgah jap.. :) sedap samosa.. :) buat sendiri leh makan puas puas kan..

    ReplyDelete
  7. hahaha,dh agak mesti dia sebut kuih a famosa

    ReplyDelete
  8. hahaa..kuih a famosa!

    mcm suami saya jugakla tu, kalau sebut ikut suka dia. Tak masuk kepala nama2 kuih ni katanya.

    ReplyDelete
  9. hahaha!!! saya terer sebut nama kuih ni. samosa. samosa. kehkehkeh!

    ReplyDelete
  10. kuih samosa nih pun PM suka Acik...pekena dengan teh-o panas , fuh best...

    ReplyDelete
  11. Samosa mmg sedap acik...

    Makan samosa kat A Famosa Resort...terbaik! haha

    ReplyDelete
  12. hahaahah lieya tegelak2 tau acik..selalu budak2 yg suke sebut main sedap mulut...ni bapak budak plak buat peel heheheeheh

    lieyapun suke samosa acik..rangup2 inti plak penoh....mmg peberet!

    ReplyDelete
  13. samo2 sodap tu acik hahaha...

    makan samosa pun sodap, makan samosa kat famosa lagi sodap! hehe

    ReplyDelete
  14. singgah ptg..m3h pun suka mkn samosa..ranggup di luar..hee

    ReplyDelete
  15. kak ani pun macam tu, kalau teringin susah pun akan dicari juga.

    ReplyDelete
  16. Mcm bonda sy.. suka ckp sedap bunyi.. janji family tau apa yg d maksudkn..

    ReplyDelete
  17. inti sedap famosa pun sedap ...eh samosa hihihi

    ReplyDelete
  18. Hahaha kiut la kuih a famosa :D

    Saya dulu manja2 dengan arwah bapak, sebut kuih karipap jadi 'kapirap' & keropok jadi 'keporok', hehe. Tinggal kenangan.

    ReplyDelete
  19. hahahha....ada plok a famosa....


    kuih ni memang sedap..

    ReplyDelete
  20. Tak kisahlah acik! Biaqlah asben acik tu nak sebau camnapun... janji kuih ni sodap! Saya suka samosa sayur.

    ReplyDelete
  21. ehe,, mmg sll slp sebut,,kiikiiksedap kuih ni, pandai acik masak,,,

    p/s,, email izan kalau nak rempah masak hitam tu,,,masih ada
    seain1974izan@gmail,com ( tanda koma tu ganti titik, sbb keyboard ni titiknya dh rosak )

    ReplyDelete
  22. tak sempat sejuk dah habis Acik...
    makan panas2 sedap ni..

    ReplyDelete
  23. bunyinyer memang dah hampir2 sama...bunda dulu pun pernah tersebut famosa jugak..sibaik x sebut 'A nyer sekali..hihi :)

    ReplyDelete
  24. Hikhikhik kutuk suami eh? Nanti kita repot dengan dia. Wakakaka!

    Samosa ni buat sendiri pun boleh ACIK. Inti karipap, tapi kulit popia.

    ReplyDelete
  25. xpe la asal ada bunyi sama tu oke le tu...heheh
    samosa ni mmg sedap pun acik...

    ReplyDelete
  26. salam K.Erna...gelak atie bc HB k.erna sebut kkuih samosa tu..hihi

    ReplyDelete
  27. Acik, kok dokek tiap potang sayo anta sopighing. Boghapo sokoping tu acik? Kek bazar ramadhan sini 80 sen. Tapi ayam e tah mano2.

    ReplyDelete