Monday, July 29, 2013

SIAP JUGA AKHIRNYA

Assalamualaikum
untuk menyambut kedatangan syawal kali ni
awal lagi hero kedua acik dah sebut sebut
mak kali ni buat la kuih raya
kalau tak buat rasa macam tak raya
amboi..macam budak kecik la pulak
tapi tu la kan..dah anak..
memang dari kecik dia tau mak nya memang 
setiap tahun buat kuih.
cuma hero hero ni macam terlupa
bila dia dah besar..maknanyaya..mak dah tua he he
acik ikutkan jugak kali ni
ahkirnya siap jugak 8 jenis biskut raya
Alhamdulillah..sabtu Ahad kali ni
hero pertama dan kedua
tak kerja..hero2 ni lah yang menolong maknya
kerja acik cuma..adun dan terap
tang menghias..nak letak ceri ke apa
along..yang bakar 
dan simpan masuk bekas angah..
bila dah siap semua..
along basuh bekas yang digunakan
angah kemas..buang sampah dan mop lantai
Alhamdulillah..siap dah..puas hati hero2 acik.
oklah jumpa lagi,In syaa allah

33 comments:

  1. Wah..byknya kak 8 jenis biskut... Nak dtg raya umh akk la..hihihi

    ReplyDelete
  2. Hero-hero acik betul-betul boleh diharap. Sebab itulah buat 8 jenis pun tak kisah kan acik sebab cuma adun dan terap aje. Lain mereka bantu. Baguslah acik...

    ReplyDelete
  3. ya Allah...seronoknye acik...sejut perut acik hah....mmg anak2 yg rajin tuuuu...sape kate boys tak reti buat keje kat dapurkan...ni bakal jadi suami yg rajin tlg bini kat dapur ni heheheeheh

    ReplyDelete
  4. 8 jenis?
    Banyak tu Acik! hahaha

    Saya dtg raya lah yer...:P

    ReplyDelete
  5. Banyaknya acik! Aina 3 jenis pun sakit belakang!

    ReplyDelete
  6. wah! rajin hero2 acik menolong buat kuih..untung acik.. 8 jenis kuih, banyak juga tu.:)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah. Ado gak kuih acik tu banding ngan sayo ni ha. Satu pun tak do. Dah omak e sibuk molipat monggulung pagi petang. Hahaha.

    ReplyDelete
  8. rajinnyerrrrr...

    p/s acik tlg check emel ya! URGENT!

    ReplyDelete
  9. wahhhh 8 jenis acik buat kuih? kagum nyer saya...

    ReplyDelete
  10. Wah meriahnya raya acik, sampai 8 jenis kuih... Mesti hero bertiga tu seronok sangat kali ni...saya beli kerepek yg banyak.. Kuih 4 je..

    ReplyDelete
  11. WAAA...RAJIN NYER...
    untung lah kak acik kan ada juga orang menolong..
    ita ni tengah cari mood nak mengemas...minggu depan adik beradik dah balik...huhuhu

    ReplyDelete
  12. wah..byk tu kak 8 jenis!
    alhamdulillah..untung sgt dpt anak2 bujang yg rajin tlg. mmg senang ati, takle penat buat sorang mknnya ramai2.

    ReplyDelete
  13. walaupn acik takde anak dara tp kedua2 bujang akak boleh diharapkan membantu di dapur... tp banyaknyer acik sampai 8 jenis tuh

    ReplyDelete
  14. salam acik,

    8 jenis dah siap? so fast....saya ni apa satu pun belum. kalau buat pun dua tiga jenis je. sangat rajin! :-) demi anak-anak ye tak...

    ReplyDelete
  15. banyak tuh Acik...
    seronoknya nur rasa...

    ReplyDelete
  16. wah! banyaknya! bergotong royong anak beranak tntu tak meletihkan, kan acik? taknak share gambar ker acik? h

    tahun ni saya takder persiapan apa2, biasa2 jer sebab nak berjalan jauh sikit....

    ReplyDelete
  17. Banyaknya sampai 8 jenis.Alhamdulillah ada anak2 yang mahu bekerjasama dan semuanya jadi mudah.

    ReplyDelete
  18. wahh acikk hebat sambutan tahun nie ;)

    saya beli ajeee .. nak buat x sempat acik huhuh
    rasanya lebih kurang acik ekeke ;)

    ReplyDelete
  19. 8 jenis yer Acik , banyak tuh...

    ReplyDelete
  20. Bestlah... ada hero-hero yang membantu! tambah lagi 8 jenis ok kot! hehehe..

    ReplyDelete
  21. Banyak ehh sampai 8 jonih.. sey ni baru sojonih yoo haa..

    ReplyDelete
  22. tu diaaaa... 8 jenis tuu.. banyak tau..

    ReplyDelete
  23. untung...hasil air tangan sendiri.saya kuih tunjuk je...hahaa

    ReplyDelete
  24. alhamdulillah.. untung kakErna ada hero2 yg rajin membantu di dapur.. bolehlah maknya berehat je.. hehehe..

    ReplyDelete
  25. sampai 8 jenis dah siap...?banyaknya.
    bagus sungguh hero2 acik sbb tu boleh siap kuih raya dgn byk.

    ReplyDelete
  26. Tu dia, 8 jenis! Gigih Acik! Ada jugak bantuan dari hero2 tu ha, alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  27. alhamdulillah...ada yang menolong...kalau tak penat jugakkan..

    siap dah 8 jenis yer...

    ReplyDelete
  28. salam ramadhan # 21 acik..
    byk tu sampai 8 jenis..m3h 1 pun x buat lg..hehe
    untunglah hero2 dah boleh bantu kt dapur..hero2 m3h ni ..kecik lg..kang lain lak jadinye..hehe

    ReplyDelete
  29. Wah senang le AE kalau cenggitu semua ambik bahagaian....yg tak bestnya semua kita buat sendiri hehe

    ReplyDelete
  30. takde anak pompuan pun xpe sbb anak lelaki pun boleh buat keje mcm anak pompuan ;)

    ReplyDelete