Monday, July 8, 2013

JASAMU DIKENANG-AL FATIHAH

Assalamualaikum


jam 2 pagi 7/7/13 telefon acik berbunyi
terkejut jugak kan..dah 2 pagi
kedengaran suara kak long..anak kawan merangkap jiran acik
masa di Tanjung karang dulu..
sebelum dia duduk dirumah sendiri di Sekinchan
"cik na..doktor suruh bawak balik mak
kata doktor dah tak ada harapan"..katanya.

selepas pi sekolah hero  bongsu
acik dan suami ke Sekinchan..dan jam 9.30 malam
kawan acik dijemput Illahi

kawan yang sangat banyak jasanya dengan acik
walaupun dah 15 tahun acik berpindah dari sana
tapi kami tak pernah putus hubungan
dari dia periksa darah..sampai dikesan ada kanser
acik tau..masuk hospital acik pi melawat

dah sampai masa kawan acik..
semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan
 dikalangan orang2 yang beriman.

32 comments:

  1. Assalam acik..dah tibanya..Takziah untuk keluarga arwah..
    Sama-samalah sedekahkan al-fatihah buat arwah semoga rohnya dicucuri rahmat amin

    ReplyDelete
  2. salam takziah dari saya kak ..

    acikk sihat cik ? ;)

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah..

    Sepupu sey pun baru meninggal hari Khamis lopeh kak.. Tapi sey tak balik.. Abang2 dengan kakak yang kat Johor tu balik sbb dorang dokek sikit nak balik kampung tu.. Sepupu sey tu pompuan, dari kecik ada masalah jantung berlubang.. Pagi tu lopeh subuh adik ehh tipon bagitau akak ehh dah meninggal.. Tokojut sey donga ehh.. Adik ehh pulak tu baru yoo sampai Kuching sbb dio pilot.. Kono pulak tunggu kapaltobang lain nak balik sbb dio dah jadi penumpang..

    Dah sampai maso ehh.. Al-Fatihah..

    ReplyDelete
  4. Takziah buat ahli keluarga.
    Moga rohnya ditempatkan disisi orang2 yang beriman, Al Fatihah.

    ReplyDelete
  5. Takziah akak..semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

    ReplyDelete
  6. alfatihah dan takziah buat keluarga arwah..semoga rohnya tenang di sana...Aamiin

    ReplyDelete
  7. semoga arwah d tempatkan d kalangan org beriman, amin...

    ReplyDelete
  8. Al-Fatihah...

    semoga arwah ditempatkan dikalangan mereka yg beriman dan tenang di sana...amin...

    ReplyDelete
  9. Inna lillahi wa inna ilaihi raajiun..

    ReplyDelete
  10. Al--Fatihah. Semoga arwah ditempatkan bersama para solihin.

    ReplyDelete
  11. moga arwah ditempatkan dikalangan insan yang beriman...amin

    ReplyDelete
  12. Innalillahi wainnailahi roji'un.. baerkawan hingga hujung nyawa, semoga bertemu di syurga nanti.

    ReplyDelete
  13. alfatihah....moga arwah ditempatkan dikalangan orang2 beriman...

    ReplyDelete
  14. Takziah dan al fatihah utk keluarga kwn acik erna..

    ReplyDelete
  15. al fatihah...semoga roh nyer di cucuri rahmat dan di tempat kan bersama2 dengan hamba Allah yang salih

    ReplyDelete
  16. Al Fatihah..
    Salam Takziah buat keluarga arwah..
    semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman ...

    ReplyDelete
  17. salam takziah,

    semuga familinya tabah menghadapi

    ReplyDelete
  18. salam takziah untuk keluarga arwah..

    ReplyDelete
  19. salam takziah acik, sedihnya dia pergi hampir2 ramadhan... semoga rohnya di cucuri rahmat alfatihah...

    ReplyDelete
  20. Sedihnya acik sebab tak sempat nak bertemu ramadhan. Moga roh kawan acik tenang di sana. Allah lebih sayangkan dia..

    ReplyDelete
  21. Slm takziah & alfatihah yer acik . Selamat berpuasa juga ye , moga amalan2 kita kan diterima oleh Allah swt

    ReplyDelete
  22. Salam takziah... Al fatihah.. semoga rohnya dicucuri rahmat.. Amin

    ReplyDelete
  23. Al-Fatihah... sampai masa pergi jua ...

    ReplyDelete
  24. al fatihah...ini kawan acik yg acik cerita dulu ke?

    ReplyDelete
  25. Takziah dan semoga di berkati olehNya yang Esa

    Selamat menyambut ibadat puasa buat kak erna dan keluarga, mohon ampun maaf di atas salah silap dan segala galanya
    Salam ramadhan al-mubarak..

    ReplyDelete