Tuesday, July 9, 2013

BUKAN SALAH BAPA MENGANDUNG..

Assalamualaikum

semasa ke Sekinchan hari Sabtu  dan Ahad
tu acik jumpa ramai kawan
sedih jugak kan..
kawan2 kata..biasa kita berjumpa
bila kenduri..tapi hari ni..kita berjumpa lagi
tapi keadaan berbeza..
tapi kalau dah namanya kawan2 kan..tetap juga sempat
mengusik..(maaf ye..acik cuma bercerita..tak de niat lain)
kawan2 yang lelaki..bertanya dengan en.suami
apasal bini ko lawa lagi ha..
dan ada pulak kawan yang lain menjawab
tu la..ko tak tau..dia ni suami mithali
ko tengok perut dia
isteri dia tak mengandung lagi
tapi dia yang mengandung..tu sebab bini dia lawa lagi..katanya
aduhai..acik tak rasa pun acik lawa
dah tua..tapi acik kesian ngan en.suami
walaupun acik tau tu cuma usikan
nak buat camanakan..bukan salah acik dia mengandung
bertahun tahun tapi tak bersalin salin tu
tengok la tu..seronoknya hero acik tu
 tepuk2 perut ayah dia.
dia lah yang tolong potongkan kuku kaki ayah dia
kalau masa mengandung kan
 kita tak boleh nak tunduk untuk potong kuku kaki.
.macam tu la suami acik sekarang ni
tapi hero acik ni rajin
bila balik dari asrama..dia akan 
tolong potongkan kuku kaki ayah dia
memang la masa acik mengandung dulu en.suami
yang potongkan kuku kaki.tapi bila
sampai giliran dia..bukan acik yang malas..
tapi hero acik yang rajin..
jadi bukan salah acik kan..
oklah..selamat menyambut bulan Ramadhan 
buat semua..In syaa allah jumpa lagi

14 comments:

  1. As salam acik,

    Salam Ramadhan & selamat berpuasa! :)

    Alahai baiknya hero acik... moga syurga buat dia yg berbuat dgn mak & ayah... Teringat dulu saya pun suka potong kuku arwah abah... skrg tinggal kenangan... kata org perut lelaki yg comel lambang kekayaan & kebahagiaan... :)))

    Acik masak sedap tu yg cik suami tak boleh nak tolak... hehehe :D

    ReplyDelete
  2. Askum acik.

    Biasalah tu mulut orang, ada saja yang nak jadikan usikan. Kalau kurus pun ada juga yg dijadikan usikan, jadi tak boleh nak endahkan sangat. Yang penting, kita lagi tahu kan?

    Selamat berpuasa utk acik dan keluarga...

    ReplyDelete
  3. hehe...lelaki mmg dh kawin camtu kan..
    kata org sbb isteri dia pandai jaga suami...betul tak?..kihkih

    ReplyDelete
  4. heheheh... usikan tu membawa bahagia tu acik, takpe lah suami acik muncit skit jnji dia syg kite, n dia sihat...

    bgs betul lah hero acik tuh, anak mithali

    ReplyDelete
  5. hehehe biasa la tu acik. ayah saya dulu masa sihat perut pun bukan main. lepas dari sakit itu sakit ini, dah leper perut ni. alhamdulillah sekarang sihat tapi perut tak naik dah hihi

    selamat berpuasa acik =)

    ReplyDelete
  6. hehehe..gurau senda membawa bahagia.

    Salam Ramadhan Acik..
    Selamat menjalani ibadah puasa, moga amal ibadah kita diterima dan terbaik disisNya, insyaAllah.

    ReplyDelete
  7. Salam Ramadhan Kak erna..hehehe .. ada2 saja.. insyaAllah bila berpuasa ni kurang sikit 'kemuncitan' tu hehehe

    ReplyDelete
  8. itu tandanya senang hati... Acik hihihi

    ReplyDelete
  9. he3 tersengih sorg2 sy baca entry ni, Acik ;p

    ReplyDelete
  10. Tu ka tanda suami bahagia Acik...isteri jaga perut suami baik punya..

    ReplyDelete