Wednesday, July 10, 2013

SAMPAI MENJILAT JARI

Assalamualaikum
Hari Sabtu pagi..buat jugak lemang
yang bakar lemang 
anak2 acik dengan tunjuk
ajar pak ndak nya
hero kedua acik tu la
pandai je menyebut..
nak buat hari mantai..
tak boleh sebab hari bekerja
tu yang buat jugak hari sabtu
dah siap semua..rendang acik dah masak
hantar ke sekolah hero bongsu
malamnya dia telefon
bagi tau berebut rebut mak..katanya.
sampai jilat jari..he he..hero sorang ni
memang pandai bodek
seronok acik dengar..bila kawan2 dia 
boleh merasa makan lemang dan rendang

oklah..jumpa lagi,Insyaallah

32 comments:

  1. wahhh...bestnya, tapi kalau di kemaman, lemag dah ppularkan, apa lagi di kawasan Kijal...

    ReplyDelete
  2. wow sedapnya acik...

    selamat berpuasa acik..

    ReplyDelete
  3. amboiii....... lum raya dah makan lemang... sedap nii

    ReplyDelete
  4. wah... best nya dapat makan lemang & rendang..nyum! ;)

    ReplyDelete
  5. alaaa heroo x bohong lah acikk
    memang sedap punn ;)

    ReplyDelete
  6. Kawan adik emy memang untung sebab selalu dapat makan airtangan acik. Seronoklah mereka dan memang patut sampai menjilat jari...

    Selamat berpuasa acik

    ReplyDelete
  7. rajinnya buat lemang Acik...
    dapat pula makan yang panas-panas, sedapnya...

    ReplyDelete
  8. salam 1 RAMADHAN kak..wah rajin btul wat lemang ye..

    ReplyDelete
  9. Semalam hari mantai Acik masak apa? ;)

    Selamat berpuasa ya buat Acik sekeluarga..

    ReplyDelete
  10. tu dia..melemang sambut posa ;)

    ReplyDelete
  11. Kito bukan main teringinnn lagi nak makan lomang ngan rondang daging cili api. Tapi dek sibuk eh kek sepita...tak nyompek nak poie boli.

    ReplyDelete
  12. hntr ke rumah sy pon boleh jg... ;-)

    ReplyDelete
  13. Salam K.Erna..syoknya mlm lemang fresh lagikkkk...jelesnya ngan adik bongsu :)

    ReplyDelete
  14. biasanya lauk kat asrama tak berapa nak sodap, tuh yang berebut rendang Acik tuh...hehe

    ReplyDelete
  15. Amboi! Melomang kito! Sodap yo! Dah lama tak pekena acik!

    ReplyDelete
  16. Assalam kak erna...selamat menyanbut Ramadhan Al Mubarak buat Kak Erna sekeluarga! budak2 muda memang patut di ajar buat2 lemang...nanti nak menggantikan org2 veteren sonang!

    ReplyDelete
  17. Rajin ehh buek lomang.. Sey kek sinia nyambut poso macam biaso yoo kak..

    Selamat berpuasa kak.. Maaf salah silap solamo kito konal kek blog/fb ni..

    ReplyDelete
  18. Huihhh bakaq lemang sendiri! Memang konpem la puas hati pasai kita sendiri yg ukoq bahan2nya kan :)

    ReplyDelete
  19. untung hero akak tu, ckp je comfirm tak lama tu dpt... mak pak nyer teror msk maklum

    ReplyDelete
  20. wahhhhh untung nyer anak2 akak.... best2... sy pon suka lemang, tp dpt masa raya jer la...

    ReplyDelete
  21. Heh acik! copek ea buek lomang! hee.. saya teringin sangat nak makan lomang nogori ngan rendang cilipadi tu. hmmm!

    ReplyDelete
  22. Assalam acik
    selmat berpuasa
    Lemang blm raya ni acik he yee
    Kenq dgn rendang kita pun menjilat jari tau
    Tunggu nk raya lemang mesti jd menu wajib ada

    ReplyDelete
  23. buat sndiri lg sedap n puas hati kan..lemak2 masin g2..

    salam ramadhan dr lya sekeluarga.. smoga sgala amalan kt diterimanya..amin

    ReplyDelete
  24. Sedapnya lemang....
    selamat mnjlani ibadah puasa utk Acik dan fmly..

    ReplyDelete
  25. Biaso lah org Nogori kan acik erna... sebelum berpuaso mem "bantai" dulu... bapa mertua saya pun ada kirim lemang pada adik ipar hari minggu tu ari... kami tak dpt balik sebab en suami kerja :D

    ReplyDelete
  26. wah kak..sedap nampak lemang..untung kawan2 amie..dpt kawan yang maknya rajin..teringin lemak pulak rasanya..seb baik tak mengidam hehe

    ReplyDelete
  27. bestnya acik buat lemang sendiri... ada bakat nampaknya...

    ReplyDelete
  28. part lemang ni.. lagi seminggu nak raya en. suami dengan atok akan pulun buat untuk meniaga.. insyaAllah..

    ReplyDelete
  29. Lemang ni tak tunggu raya pun dah boleh buat kan Acik.. Mesti sedap sangat la tu smp menjilat jari kan

    ReplyDelete